Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Panasonic DMC-LZ30, clona: f/3.0, ISO: 100, 1/400s

Tuto fotografii nikdo nehodnotil.
TomášJ.   15.06.2015 13:59:37
Neví někdo jaká je cena týhle tatry bez nástavby? (Klidně i po SZ).

Zajímalo by mě i to, zda je někdo v ČR schopen na to vyrobit výměnný nástavby. Případně namontovat již vyrobené (Anna, krampe, joskin, bergmann)? A jak dlouho poté trvá výměna. (Vím, že něco vyrábí firma Mlčoch). Otázka je co pak cisternová nástavba. Na tohle by se 18-20kubíků vejít mohlo. Senážní nástavba odhadem 30-35m3??

Oficíálně se tento model už prodává nebo je stále ve vývoji? Nějaký srovnání s druhou koncepcí osmikolky co je v Agrosevu Detva by nebylo? Zde mi to rozložení hmotnosti pro případnou nástavbu přijde lepší totiž.

Zetor   15.06.2015 14:44:10
Nástavby Ti na to vyrobí téměř každý výrobce, klidně i výměnný, výměna pak stejná, jako u obdobnýho systému u návěsů. Vešlo by se tam i 21 kubíků, otázka je pak, co hmotnost, to auto má 32 tun a to s dvaceti kubíkama kejdy o hodně překročí. Senážní nástavba tam půjde asi i větší, kolem 40 m3.

Normálně se to prodávásmile
lexikon   15.06.2015 15:17:23
Mňa by zaujímalo, či by bolo podľa Vás dobré riešenie hodiť na takúto Tatru alebo inú Tatru 8x8 prekladaciu nadstavbu? Objem by to mohlo mať dostatočný a rýchlosť takisto asi lepšia ako traktor + prekladací náves. Plus keby je to dobre obuté, tak by to nemuselo nejak tragicky utláčať pôdu a prípadne aj s dofukom, keby to malo behať plné aj po ceste. Čo vy na to?
Jano SK   15.06.2015 16:02:29
Lexikon: Vsetko sa da, ale su tam nejake technicke a logisticke otazky, aby to cele malo zmysel.

Technicke otazky su jednoduchsie - mechanicky alebo hydraulicky pohon sneku? Kde by bol umiestneny pohon, prevodovky + kolko potrebny vykon?

Logisticke otazky - ak by som mal volny podvozok Tatra 8 x 8, urcite ho radsej pouzijem s nadstavbou na obilie na cestu, tam sa prejavi omnoho viac jeho rychlost ako na poli. Mala by sa vmestit korba s dlzkou okolo 6.5 - 7 m, co je slusny objem okolo do 25 m3. Do prekladacieho vozu staci menej vykonny traktor ako 400 HP Tatra ( okolo 250 HP podla velkosti vozu ).
TomášJ.   15.06.2015 18:37:54
Michale tu hmotnost myslíš celkovou nebo jakou? Na netu jsem našel nějaký údaje pro osmikolku a mělo by to mít 16t i s korbou. 50t celková. Netuším jak jsou tyhle tatratraktory legislativně ošetřený. 32t jsem ještě nikde neviděl. Našel jsem ještě 33t povolený zatížení.
Zetor   15.06.2015 19:26:42
Čtyřnápravové vozidlo má v ČR 32 tun, tečka. Jestli má technickou 50 tun, to si klidně muže mít, ale povolená je 32.

U překládacího vozu je problém s pohonem šneku, navíc vynášecí šnek je posazen pod korbou, na autě pro něj není moc místo. Pohon olejem je k ničemu, to musí být kardanem, aby to mělo smysl. Navíc ten tlak na půdu je v háji. Ale i takové úvahy už jsem zaslechl, ale těžko se to realizuje...
TomášJ.   15.06.2015 20:03:45
Teoreticky, dát na to senážní nástavbu o velikosti cca 35m3, tak se do tý povolený příbližně vlezu. Korba na obilí by musela být kolem 25m3 max. S tou cisternovou nástabvou by byl pak asi problém. Tam je ztracenejch už i těch 18m3 v tom případě.

Jak je složitý získat na to ty vyjímky? Jasno a Lesonice je mají ne? Jasno na ty joskiny by je mělo mít určitě.

Zetor   15.06.2015 21:22:45
Proč výjimky? Ty tahače jsou omezený celkovou hmotností 48 tun. Do toho se nějak vlezou. Ty Jasňácký soupravy asi trochu problematicky, ale kde není žalobce, tam není soudce...
TomášJ.   15.06.2015 21:39:53
Já myslel vyjímku na tohle co je na fotce. 6x6 byly myšleny jako příklad.
Zetor   15.06.2015 22:43:38
Tak tohle nejezdí po silnici plné, takže to asi nic nepřekračuje...smile
TomášJ.   15.06.2015 22:59:14
Ok, tak ještě jinak. Vyjímku na 8x8 co je na fotce, ale s cisternou 21m, senážní nástavbou a nástavbou na obilí. smile smile
Zetor   15.06.2015 23:28:26
To by musel říct někdo z PaL, jak to mají pošetřené na Slovensku u té osmikoly... Apropos, proč senážní nástavbu a jinou na obilí? Proč nevozit senáž a obilí v jedné korbě?
TomášJ.   16.06.2015 21:28:38
Klasická korba je zbytečně těžká podle mě, tak na co jí celoročně tahat, když by stačilo třeba i něco takovýho.

http://farmweb.cz/galerie/3021/50237/632050.jpg

Jde o to, zda to bude ještě vůbec někdo nabízet a hlavně za kolik, aby se vůbec vyplatily dvě korby. Pokud ne, je jasný, že jedna korba stačí, s tím, že by na to stačilo udělat nástavky.
Zetor   16.06.2015 21:41:33
Pojďme na to logicky... To co je na obrázku, je téměř stejná korba jako obilná, jen je tam drátěná bočnice. Moderní nástavbu už budeš mít skoro ze stejnýho plechu jako klasiku. Uchycení na majler tam je, nějaké bočnice, které se otvírají, taky, i kdyby se použil slabší plech (což pochybuju), tak Tě obě korby vyjdou +/- stejně. A budou rozhodně podobně těžký. Takže místo 300 000 za obilnou korbu a 50 000 za nástavky dáš 350 000 za další korbu, takže otravování s přendaváním a 650 000 v trapu. Přehazovalo se to podle mě hlavně proto, že ta korba na Agrovce byla tak nízká, že dodatečná montáž nástavků by byla tak složitá, že bylo jednodušší to schodit. To, že se to tak dělalo před 30 lety neznamená, že se to musí tak dělat i nyní, i když ta Tatra je to stejné, co bylo před 30 lety.
Honza.S2   16.06.2015 21:44:26
Přečti si poslední číslo MZ. Tam je o něčem podobném reportáž, jistá firma z Velimi to bude určitě schopná vyrobit na přání. Spíš bude lepší se zamyslet nad tím, jestli to bude mít ten očekávaný efekt a nebude li to lepší jen na ty objemné materiály, rozmetadlo hnoje a na ten odvoz obilí jestli nebude lepší použít jinou soupravu - tedy Tatru, ale spíš silniční v dělené dopravě.
TomášJ.   16.06.2015 22:27:03
Mě ta výhodnost zajímala hlavně proto, že jsem si to přečet tady:

http://farmweb.cz/index.php?page=view_gallery&gal=50707

Taky tam musejí mít nějakej důvod, proč budou brát ještě korby na obilí. Ty na senáž taky nevypadaj, že jsou zrovna lehký.

Každopádně stejně mě asi nejvíc zajímá ta cena a legislativa. Je mi jasný, že bude cena vyšši než u tý 6x6 od PaL. Tam cenu znám a pálka slušná.
Zetor   16.06.2015 22:44:46
Jediné co mě napadá je potřeba dvoustranného sklápění. Ale to Ti víc osvětlí Karel Arazim. Ten Mlčoch by to obilí asi zvádnul, jediný mě napadá ten bokosklop...

A nebo mě ještě napadá oddělení koreb na obilí a jiné materiály (senáž, siláž hnůj)...
Karel Arazim   16.06.2015 23:43:39
Důvod je jednodušší, naše Megy by tam nedosáhly, to je to hlavní. Bokosklop částečně taky, ale kdyby tam dosáhly kombajny, tak bych to neřešil smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0064480304718018.s