Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
Komentáře
    1  2   3   4   5   6   7  . . .         
nahled john deere 1 vložil tento komentář k této galerii, 21:14   02.04.20
To vredo bude ještě jezdit u Seničky ?
nahled Bedak vložil tento komentář k této fotografii, 20:34   02.04.20
Chválím správná volba!
nahled Michal Horák, PERARD vložil tento komentář k této galerii, 20:16   02.04.20
Bylo nebylo…
Kdesi na jižní Moravě, tehdy 22 -letý Michal Horák se rozhodl vzít život do svých rukou a s vášní pro kombajnovou sklizeň, začal dělat věci podle sebe a na vlastní pěst. Proto, ze svého svobodného rozhodnutí a touhy vybudovat na zelené louce něco svého s vlastním zaměřením a vlastním KNOW HOW, se začal zabývat překládacími vozy PERARD jakožto oficiální zástupce pro ČR.
O dva roky později přišel další krok – vlastní sklizňové služby – jakožto součást celého zaměření okolo kombajnové sklizně. Tehdy s jedním kombajnem a překládacím vozem, po zbývající dva roky již se dvěma kombajny, překládacím vozem a smluvními odvozními soupravami.
Poté nastal ten správný čas pro realizaci zamyšleného sbírání zkušeností a inspirací, opět ze světa kombajnové sklizně. Načež se Michal Horák rozhodl směřovat svou cestu za zkušenostmi po nejrůznějších koutech ČR i zahraničí. Cílem je jednak ze své záliby podívat se na jiná místa, na která by se během vlastní sklizně nedostal a s těmi lidmi prohodit pár slov a osobně se seznámit s tamními standardy a trendy. S důvěrou v to, že jej to profesně posune a stejně tak i vnímání sklizně a služeb kolegů z oboru, fanoušků a zkrátka všech lidí, zajímajících se o zemědělství.

S vděčností za lidi, kteří jej sledují a ve smyslu toho, aby lidé věděli, co bude v následujících sezónách Michal dělat, se dobrovolně takto upřímně vyjádřil na FW a více místech.

Načež se pro několik málo lidí stal jakousi kořistí… Lovci říkají něco ve smyslu:
„Hej ty, Michale Horáku, to tvoje upřímné vyjádření je nám jaksi zvláštní, respektive nejsme na to zvyklí a značně vybočuješ ze zavedených standardů a to, co tu píšeš, se tu prostě vůbec nenosí! To, co říkáš, se nám vůbec nelíbí a chceme novou pravdu, která se nám bude více zamlouvat. My jsme si to tu na druhém konci republiky vypočítali tak, že z našich čísel se ti to nemohlo vyplatit dělat atd. Takže nám to okamžitě vysvětli, ať jsme spokojení!! Za kolik jsi jezdil? Kolik tě stály kombajny? Jak jsi co financoval, kolik jsi platil lidem, kde jsi jezdil a za jakých podmínek atd.?“

Nečekal jsem, že se to tu takhle rozjede a budu podroben jakémusi vyšetřování. Rozhodl jsem se udělat podnikatelský krok, změnu, a rozhodl se na nějaký čas jít cestou inovovaného konceptu sklizně a organizace. Podobně jako třeba, když se zemědělec rozhodne po několika letech orby přejít na minimalizaci. Pak z jistých důvodů vrátí nějakou plochu zpět do orebního hospodaření. Načež někde ve světě viděl strip till, tak to jde zkusit i na svých polích.

Copak se to tu taky takhle řeší, že někdo takhle inovuje svoje hospodaření? Zní to snad jako nějaký zločin? Je ten člověk podroben výslechu a výzvám k okamžitému vysvětlení? Protože ten jeho přístup je jiný, než na co jsme všichni zvyklí? Je snad jeho povinností vysvětlovat a obhajovat jeho podnikatelské rozhodnutí a otevřít dveře až domů do své kuchyně?

Čím jsem si tento zájem zasloužil? Vždyť já jen dělám to, co mě baví a dělám to tak, jak chci já. Proč? Protože můžu, mám svobodné podnikání, kde jsem sám sobě pánem. To, že dělám rozhodnutí, která nejsou běžná a na která nejsme zvyklí přeci nedává důvod ze mě dělat lovnou zvěř a zpochybňovat moje upřímné vyjádření, kterým nikoho neohrožuji a neomezuji v jeho životě, přeci. smile

Pokračování příště…


Teď pár individuálních reakcí.
Pane Skácele, text jsem sesmolil z patra. Tak jak jsem to cítil, tak jsem to narovinu napsal. Žádného člověka jsem nikdy nepoužil na jakékoli texty, co jsem kdy vydal pod svým jménem. To mi ani nepřijde v pořádku. Za své podnikání a rozhodování přijímám zodpovědnost a nechat za sebe někoho psát cokoli včetně tady na FW by mě ani nenapadlo. Všechno je z mé hlavy. Cílem není „být marketingově in“. Marketing jsem nikdy nestudoval a ani se o něj nijak zvlášť nezajímal. Pozadí všech mých textů a rozhodování je autenticita a opravdovost smile

to Polci: když jste mě v roce 2015 oslovil se zájmem o překládací vůz PERARD, těšil jsem se, že osobně poznám chlapíka, kterého jsem tehdy sledoval zde na FW a kterého jsem jistým způsobem obdivoval. Po setkání s Vámi jsem odjížděl s velkým respektem vůči Vám a tomu, jak podnikáte a co všechno jste dokázal. NIKDY jsem proti Vám neřekl a ani nenapsal křivé slovo!! Nikde jsem na Vás neukázal ve špatném, ba naopak. Z respektu a úcty bych si to v životě nedovolil. O to víc mě mrzí, co píšete…
Až budete reagovat na tento můj komentář, prosím, odpovězte mi na jednu otázku:
Kde, v jakémkoli mém komentáři jsem Vás označil či se nějak dotkl natolik, že používáte slova: „…označí ostatní za lumpy?“ Četl jste to na FCB, že hned z první dobré vystřelíte slova „…zesměšňování a nahánění lidí?“ …a další spousta ironických narážek. Nikde jsem Vás nezmínil ani nenapsal nic hanlivého, tudíž to, co píšete je zbytečně přehnaná a až neadekvátní reakce, nemyslíte? smile
Jak kdybych Vás všude zmiňoval a kamenoval Vás. POZOR! Ten, kdo čte pozorně, vidí, že tomu tak není. Nikde jsem na Vás neukázal, neřekl nic hanlivého ani na Vás ani na nikoho dalšího. Tak proč takové vztahovačné reakce od Vás?

Mimochodem, souhlasím s tím, co píše kolega Kuba Medera a další. To, co jsem tu mimo jiné za ty 3 roky dělal a nadále dělat budu, je snaha o to dostat ceny sklizňové služby na adekvátní úroveň. Nejezdil jsem za nesmyslně nízké peníze. Byl jsem vždy považován za dražšího službaře. Proč? Protože novou techniku jsem musel zaplatit, stejně tak dobře zaplatit lidem. Protože jsem chtěl přispět tomu, aby si i ostatní službaři mohli říct o lepší peníze. To, že spousta službařů to vyhodnotila jako příležitost podrazit cenu o dost výrazněji pode mnou a takovým způsobem se do podniku dostat, to je jejich minus. Přesně tak, jak napsal Kuba Medera a TomášJ.
Raději podotýkám. To, co jsem napsal výše o cenách služeb atp., nebylo míněno na kohokoli konkrétního smile
nahled Honda vložil tento komentář k této galerii, 18:58   02.04.20
Panejo to jsou aspoň investice smile
To vám přeji.
nahled David89 vložil tento komentář k této galerii, 14:42   02.04.20
Zeptám se nemá nikdo poznatky s podniku. Jaká byla spokojentost s řezačkami přece jenom tam byly hlavní vlajkové lodě od Krone, John Deere a Claasu tak by mě zajímalo která se tam jeví jako nejlepší s těch značek. Díky.smile smile
nahled TomášJ. vložil tento komentář k této galerii, 12:12   02.04.20
No takhle jsem to úplně nemyslel. Spíš jsem jen chtěl říct, že kdo nabídne traktor s návěsem (na Vysočinu), má dneska daleko větší šanci. Nemůžu ovšem tvrdit, že je to tak všude. U nás si kolikrát člověk předběžně domlouvá odvozy na léto hned jak je hotovej osevák.

Jenže je taky pravdou, že u nás se většinou žně republikově končí, proto se každý druhý s kombajnem podbízí, aby urval ještě cokoliv. O službařské návěsy je často boj s oblastmi, které začínaj silážní kukuřici. V době, kdy jsou tady žně, má x oblastí většinou komplet hotové první podmítky. Já jsem občas nucen nechat stát vlastní návěs a podmítat nebo orat dejme tomu po jarním ječmenu, aby se tam za pár dní mohla set řepka a tím pádem shánět na obilí někoho externě. A samozřejmě nemáme to na Vysočině takhle jenom my.

Třeba jak jsem psal, u nás by kamion nic neřešil. Jiný by zas nechtěl traktor. To je mi vše jasný. Ale když si člověk spočítá selským rozumem kolik a za co se platí, tak firmy, který dělaj kombajnovou sklizeň, zašlouží obdiv. Já bych to nedělal, protože v tom tu ekonomiku v dnešních cenách nevidím. Nejlepší ekonomiku má dneska lis a menší traktor. Tam, když se hodně daří, jsem schopen vydělat neskutečný prachy, určitě větší než s mnohonásobně dražším kombajnem. Další, možná pro službaře zajímavou alternativou může být Teleliner, na který se dle mě v průběhu roku práce sežene i na hnojích v určitých oblastech úplně bez problémů.
nahled Polci vložil tento komentář k této galerii, 11:28   02.04.20
Je pravda, že kdo má ruce a nohy, má zřejmě v dnešní době i kombajn a službaří. Ceny co je schopen někdo v nouzi nastřelit neřeším. To jsou někdy opravdu perly.
Myšlenka odvozu je velmi zajímavá, ale je zde málo sklizňových služeb, kteří jsou schopni tento odvoz zorganizovat ve své režii. Co s kamióny mimo sezónu, budu dělat spedici? Jak daleko se to bude vozit? Někam 50km otočka, potřebuji jich mraky... někam kousek, potřebuji překládák a jeden návěs... chce to opravdu každý? co budu dělat v podniku, který to nechce. Nechám řidiče doma? Kdo mi to zaplatí a kolik? Každý podnik má jiné možnosti příjmu. A každý má v létě starosti hlavně s kombajny, traktory a překládáky. Ještě se starat, zda někdo z jeho kamiónu stojí vyjetý někde za Prahou...
nahled PavelCZ vložil tento komentář k této galerii, 10:23   02.04.20
Nádherný fotky:-)
nahled TomášJ. vložil tento komentář k této galerii, 09:01   02.04.20
Milda11 napsal jednu správnou poznámku o těch odvozech. Já to vezmu zase trošku z druhý strany. Samozřejmě taky z praxe, ne můj výcuc z prstu. Na co mi bude nabídka 10 kombajnů (které není problém za hodinu sehnat a druhej den mít). Na co mi bude linka s x kombajnama a vlastním překladačem, když to nebude mít kdo odvozit z pole? Mě se třeba na víc jak půlku polí nedostane ani kamion, takže kamionová doprava není řešení. Ono je to strašně krásný, když vám někdo volá a nabízí nejnovější stroje i s vlastním překládacím vozem, ale na co mi to je, když je nedokáže obsloužit celkově? Stejně tak nabídky typu, tak já vám dám dva kombajny a seženu jeden odvoz - na to přichází otázka a vy budete odvážet od dvou kombajnů jedním traktorem?? Nevím o žádném podniku ( v našem okolí), který by byl schopen obsloužit vlastní odvozovou technikou dejme tomu 5 kombajnů navíc. Většinou jsou všichni schopní tak 3 max 4 a to ještě podle vzdáleností. Na tohle moc lidí vybaveno není a službaři, ti na to nemyslí. Hodně službařů nemyslí ani na to, že není vždy žádoucí mít ten největší kombajn na světě. On je (minimálně na Vysočině) velký zájem i o ty menší s 6-7m lištama a vytřasadly.

Poslední roky došlo k tomu, že je kombajnů milion a vyhraje ten, kdo nabídne kombajn s odvozem a mnohdy je úplně jedno, zda je ten kombajn 10 let starý nebo 2 roky starý. Každopádně pokud vás bude hodně (což je), tak nikdy nečekejte, že budete jezdit za ceny, který se líbí vám. Nyní jezdíte za ceny, který se líbí podnikům a mnohdy ještě rádi a sami se předháníte, kdo pojede za míň. (Taky jsem měl telefonát na NH CR za 900kč/ha do pšenic....nejezdil u nás, ale telefonát byl.) Neřikám, že je to správně, ale dost často si to děláte sami.

nahled Milda11 vložil tento komentář k této galerii, 07:55   02.04.20
Pánové obdivuji vás, že to děláte já bych to nedělal. je to sebevražda. čas na skilzen velmi omezený, když je počasí jsou a bývají malé hony nebo hodně kombajnů nebo nedej bože málo odvozců.. Počasí je vrtkavé, nesklízí se pořád. Ceny velmi podhodnocené a dlouho ještě budou, protože spousta lidí má stroj na dotace a tomu konkurovat nejde, spousta jede se starýma plečkama a spousta neumí počítat..... Kukuřice je jiný vývar, už proto že můžu jet nonstop... teoreticky sedm dní v týdnu
    1  2   3   4   5   6   7  . . .         
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2020
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.061448097229004.s