Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D90, clona: f/10.0, ISO: 200, 1/400s, 55mm


Tuto fotografii hodnotilo 17 lidí.
Bacza   23.04.2011 20:03:23
to asi nebude příliš ekonomické ne??smile
neznalek   23.04.2011 20:09:14
ono jak se to vezme. Tahle souprava nikdy nesežere tolik nafty, nd dílů, olejů a všeho ostatního, aby se vyplatilo koupit stejně výkonnou soupravu z nových strojů smile Ale je to jen muj nazor smile
cisi   23.04.2011 20:17:24
Řekl bych že je ta orba ekonomická když Kírovec orá za stejnou spotřebu (25-30l/ha) jako MF a má o tři radlice víc smile
Pišlák   23.04.2011 20:20:19
ten MF by ten pluh asi utáhl taky, ale když ho nemaj, nemůže ho tahat smile
cisi   23.04.2011 20:23:29
Podle mě s větší spotřebou smile
Broník   23.04.2011 20:41:29
Spotřeba Kírovce je naprosto srovnatelná s novými traktory o stejném výkonu motoru. Tohle platí a je to ověřeno v nejednom podniku.smile

To, co vidíme na fotce, neřešte. Ferguson a Kírovec mají jiný pluhy a řidiče. Srovnávání je naprosto nic neříkající.
Jan.F   24.04.2011 11:21:52
Navíc u kirovce se vám těžko porouchá elektronika smile smile
Zetor   24.04.2011 12:24:23
Tohleto je samozřejmě těžko posouditelné. Ty nový traktory bych řekl že maj výhodu v systémech řízení převodovky a motoru. To se projeví především v agregacích, kdy se nevyužívá plně výkon motoru. Ale věřím, že za jistých okolností a s velmi schopným řidičem se můžou dostat na podobné hodnoty.

Bohužel od konce 90. let s nástupem emisních norem se sice motory zlepšují, ale s omezením emisí stoupá logicky spotřeba. Navíc motory nejsou tak spolehlivé. Fascinující je, že některé nejmenované značky mají stále tolik drzosti, že vám tvrdí, že jejich nový motor s AdBlue je o 10% úspornější než ten předchozí a jak se s ADBlue bude šetřit nafta...
PYTEL   24.04.2011 12:58:18
To Zetor s tím ADBlue s tebou nemůžu souhlasit nevím jak to je na procenta, ale nějakou naftu to určitě ušetří problém je že s tím systémem vstřikování močoviny docela stoupne pořizovací cena. Vem si jak to funguje u Tier 3. Jak dosáhneš nějakýho výkonu, když dáš do sacího potrubí výfukový plyny??? Samozřejmě že jedině naftou. Ale zase mohl bys mít pravdou taky s tou spotřebou, protože EGR ventil je zcela zavřený když je motor vytížený na 100% pak dochází k téměř dokonalému, nebo spíš postačujícímu hoření, aby jsi splnil limity. Ale když motor nezatížíš tak se to prostě řeší těma výfukovýma plynama. To co já vydím jako úsporu, je ale spolehlivost motoru, s EGR ventilem si s prominutím zasereš celý výfukový potrubí od něj až ke spalovacímu potrubí, to může způsobit netěsnoust ventilů a když se ti zúží sání, motor bude mít nedostatek vzduchu a bude ztrácet na výkonu. U močoviny se všechno řeší až za motorem, takže nic takovýho by nemělo nastat. Samozřejmě těch traktorů s ADBlue zatím moc nejezdí, takže nejsou žádný poznatky z praxe, všechno ukáže čas. Ale proč by cestou vstřikování močoviny šli už delší dobu výrobci motorů pro NA, když by to nemělo žádné výhody?? smile
Jano SK   24.04.2011 22:05:29
ZETOR:tie udaje o znizeni spotreby nafty nie su az tak reklamny trik vyrobcov ( aj ked to percento uspory tym zavana ), ale realna prax. A hlavne niektore nemenovane znacky su vsetci globalny vyrobcovia motorov okrem americanov JD a CAT, ktori idu cestou externej recyklacie ( lebo musia )... Od usporenej nafty treba odratat pouzite Adblue ( 3 - 5% ), cenovo je vsak Adblue radovo inde ako nafta.

A realita je tiez to, ze porovnavanie boli robene hlavne s motormi minulej normy Stage IIIA, ktoru riesili europsky vyrobcovia INTEROU recyklaciou, co bol mozno najlacnejsi variant splnenia normy s vedomim, ze "tudy cesta nevede", ale spotreba isla hore. Motor JD s externou recyklaciou splnujuci Stage IIIA bol uspornejsi ako konkurenti Stage IIIa s Internou recyklaciou, avsak Stage IIIB - Adblue motory voci motorom s externou recyklaciou - to uz je ina zalezitost.
chomyz   26.04.2011 17:16:55
to Zetor: plný souhlas! Ta masírka posledních měsíců ohledně porovnávání spotřeb různých konkurentů je nepřehlédnutelná, zajímavé je, že ten nejnižší sloupeček v grafu má pokaždé někdo jinýsmile A ten pokles spolehlivosti bych vyzdvihl! Diskuse kolem spotřeb a řešení splnění nových norem se potáhnou asi ještě dlouho, z poslední doby mě zaujalo hlavně zajímavé vyjádření p. Fialy v úvodu Zelené trefy (možná je ten název trochu jinak), kde mě velmi mile překvapilo, že takový odborník jasně deklaruje, že je třeba si uvědomit, že motory už prostě nikdy nebudou jednoduché a tak spolehlivé, jak jsme bývali zvyklí a že bez ohledu na způsob řešení emisí to přinese uživateli nějaké ty starosti navíc, čemuž se prostě nevyhneme. Kdyby s každou emisní normou klesala spotřeba tak jak tvrdí výrobci při uvádění nových motorů, tak už kamiony jezdí zhruba za polovicsmile I v Profi se řeší, jak moc nesrovnatelné údaje uvádí jednotliví výrobci ve svých propagacích, počínaje srovnáváním traktorů s IIIa a IIIb a nepřičítáním spotřeby AdBlue do nákladů. S tím vzniká i problém při testech kdy dokud se posuzovala jen samotná nafta, tak se neřešila její cena. Jakmile však připočteme AdBlue, tak je zásadní jeho cena, ta je navíc silně variabilní dle objemu dodávky (třeba 6 - 18Kč/ltr) a pokud chci porovnat spotřebu dvou traktorů s a bez SCR, tak je třeba určit, za jakou cenu budu připočítávat ty litry močoviny. Navíc se pak v Powermixu ukáže, že ta spotřeba AdBlue je třeba až 7% nafty... Jinak z poslední doby mě zaujalo ještě prohlášení Fendtu, že dodatečně zřejmě dovybaví i dosud vyrobené stroje omezovačem výkonu při vyjetí AdBlue a dále to, že po pouhých (pokud se nepletu) 3 letech, co je na trhu MF 8600 už výrobce provádí v souladu s provozními zkušenostmi úpravy systému na generaci 2 (mj. přechod napájení čerpadla z 24V na 12, změna vyhřívání trysky, umístění nádrže na AdBlue dovnitř palivové kvůli lepší ochraně před chladem, úprava systému kvůli poruchám z vibrací... Beru, že traktory jsou trochu něco jiného než kamiony či osobáky, ale zkrátka co tam není, to nebude dříve či později stát peníze (zrovna minulý týden jsme měnili další čerpadlo AdBlue na kamionu) a to nemalé a co budou dělat v budoucnu ty velké filtry pevných částic po hrozivých zkušenostech s těmi na osobácích? No je sice jasné, že jiné cesty do budoucna nejsou, ale někdy stojí za zvážení, zda je nutné hnát se hned do zázračných (alespoň v traktorové branži) novinek či využít včas doprodeje "loňského" modelu? Hlavně si pamatujme ty současné reklamní prohlášení, protože za 3 roky nastoupí Stage IV a předpokládám, že jedni budou na novou normu motory doplňovat o SCR a druzí o recirkulace a hrnce na výfukusmile Ale snad se mýlímsmile
Jiri Rakus   26.04.2011 17:43:43
Tak mne napadá, tohle by šlo vyřešit tím, žebychom si stroj dovezli z cizí země, kde nepodléhá zákon tak přísným normám. Napadlo mne třeba, že ta firma,která prodává stroje v zahraničí by si koupila stroj a já ho druhý den koupil od nich a tím pádem už je ojetý a neměl by podléhat našim novým normám, nemám pravdu? Myšleno konkrétně to AdBlue, Močovina atd. Šlo by takto na to vyzrát?
Jarda   26.04.2011 19:25:47
Dovézt si ho můžeš, ale nikdo ti ho nepřihlásí.
Jano SK   27.04.2011 00:32:49
CHOMYZ: Reklama je samozrejme silna a vplyvna, niekedy trochu prehnana - to uz je ale na ludoch od firiem ( zastupcov / predajcov ), co vypustia medzi ludi alebo odbornu verejnost a to potom moze byt skor naskodu, pretoze sa vazne veci prezentuju na urovni vykrikovania cirkusantov a novej atrakcii..

Zatial co som nasiel dostupne porovanie porovnatelneho v jednej znacke je Nebraska - MF8680 aj s motorom STAGE IIIA - interna recyklacia a STAGE IIIB - SCR.

SCR motor za hod max.vykonu 8,97 l nafty menej ( 68,04 / 59,07= 13,2%). Ak sa pripocita spotreba AdBlue 7% nafty, tak to je cca.4.2 l/hod. Naklady pri cene nafty 1.3 EUR a Adblue 0,5 Eur, tak to je pri starom motore 68,04 * 1,3 = 88,5 EUR/h, novy motor (59,07 * 1,3) + ( 4,2 * 0,5 ) = 78,9 EUR/h. Rozdiel je 9,6 EUR / hod. Ak je motor SCR drahsi o 5000 EUR, tak je navratnost 521 hodin, co sa mi javi ako dobra investcia.

Zatial na Nebraske som nenasie test JD 2011 - PowerTech PSX motor - to bude dolezite vidiet, co sa podari cez EGR + DOC/PDF. Aj CAT pouzivany v Agro bude mat dost vela zmien - C9 ACERT ( Challenger MT700 / Xerion 3300/3800 ) konci a bude novy trochu vacsi CAT C 9.3 ACERT - commonrail DOC/DPF ( CAT C15 / 18 vo velkych pasakoch ostava vstrekovanie MEUI) + DOC/DPF
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0063271522521973.s