Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.
Marek Němec   18.07.2010 21:41:55
A tohle bude romill že ?smile
deutz215   18.07.2010 21:46:39
nie nie..vidíš..je to Biso..a vyrába sa tu na Slovensku, konkrétne v závode Biso pri Partizánskom
téesák   18.07.2010 21:49:54
sice má na bocích výztuhy jako výměnej systém romill ale název má jako normální návěs romill a podvozek taky vypadá z dálky stejně? náhoda?
deutz215   18.07.2010 21:51:15
chlapci, neviem..išiel som pár krát okolo toho závodu..boli tam také korby poodstavované..možno sa mýlim..ale videl som to..možno nám to niekto objasní viacej..nechcem sa okolo toho nejak hádať
téesák   18.07.2010 21:52:35
já si spíš myslim že je pro ně romill vyrábí aby se jim líp prodávali
Matúš.V   18.07.2010 22:51:52
Ak mám dobré informácie tak náves romil a biso je jedno a to isté len v inej farbe. Tento voz som si detailne pozeral a nič na tom ma nenadchlo žiadna inovácia, know how proste nič len okopírovaný náves iných značiek väčšina dielov dodávaná subdodávkami. bohužiaľ technologický zaostalý.
Martin Hruška   19.07.2010 20:52:55
Taky bych se přidal k Matúšovi.V ,že se jedná o ten samý výrobek. BISO produkty v dopravní technice, které jsem viděl na výstavách v ČR byly tak trochu mimo . Tato značka v dopravní technice nic neznamená a trochu se divím kolegům z Romillu, že sáhli po tomto kroku.
Pokud jde o konstrukci, okopírovat korbu dokáže dnes každý, otázka je jak bude vůz vypadat po 2-5 letech. Pokud jde o rám a nápravy nevybočuje tento vůz ze standardu dalších českých značek, které používají podobně velkou korbu a podobné nápravy . S tím bych s Matoúšem taky souhlasil ,nic nového.
maclos   19.07.2010 21:00:46
Mňa by dosť zaujímalo odkiaľ nabrali možnosť mať odpružené nápravy a oje hydropneumaticky....asi subdodávka, ale ktosmile
Martin Hruška   19.07.2010 21:10:04
Ten vůz má standardní parabelické pružiny od ADR s bubny o šířce 120 mm a normálními ložisky. Tady u tohoto vozu je hodně věcí na papíře a v praxi zatím né.

Kolegové uvědomte si, že firma Krampe dělá ročně 600-700 návěsů. Když kupujete nápravy tak je rozdíl , zda kupujete 1200 ks náprav nebo 4 ks.

Já bych soudil až po několika letech, až tyto vozy prověří praxe.
Jiri Rakus   19.07.2010 21:26:16
Poláci koupí vše,hlavně,jak to bude levné,můj názor je ten,že pořád lepší,než polské vleky.
téesák   19.07.2010 21:27:45
no nemysli si že to bude levnější než pronar
Jiri Rakus   19.07.2010 21:31:11
Neznám cenu těchto vleků,ale kdybych si měl vybrat,zda-li Pronar nebo Romil/Biso,tak jdu do toho druhého
téesák   19.07.2010 21:35:36
já myslim že to bude srovnatelný s zdt, pokud nebude dražší a pak šáhneš po té první možnosti
matthew   19.07.2010 21:44:45
To Martin Hruška: V čem si myslíte, že je rozdíl jestli kupují čtyři nebo stovky náprav? Myslíte, že si řeknou ted vyrábíme pro Krampe, tak to uděláme kvalitnější??Jediný rozdíl bude samozřejmě v ceně. Pokud kupují pouze pár desítek náprav ročně, je cenový rozdíl mezi BPW a ADR téměř neznatelný, takže docela se divím, že menší výrobci sahají po ADR, ikdyž skutečný rozdíl v kvalitě pozná pouze malé procento zákazníků, kteří využíjí návěs po celý rok. A pokud se týká hydropneumatického odpružení, tak myslím, že pokud si to zákazník bude přát, není asi problém ho namontovat na jakýkoli návěs. Hydropneumatické odpružení si může u BPW objednat každý výrobce.... Také si nemyslím, že soudruzi v NDR dokážou vyrobit o tolik lepší rám než by to dokázala kterákoli firma u nás.
Martin Hruška   19.07.2010 22:06:46
Pro matthew: Zajímavá diskuze, ale mnohdy bez znalosti věci. Zaprvé nápravy ADR mohou být různé s různými ložisky a provedením. Takže uvést, že mám nápravy ADR je docela matoucí. Například Krampe měl před asi 10 lety docela krizovou situaci s výrobcem ADR a od té doby mají speciální provedení odladěné jen pro ně, které jiné firmy nemají. Pružiny a část agregátu berou od jiné firmy.
Druhá věc je , že cenově jsou tito výrobci vozů při nákupu někde jinde pokud jde o cenu. Krampe má taky menší vozy, kde montuje slabší nápravy, ale upřímně jsem se je bál nabízet ve velkém protože mají svoje hranice.

To samé platí i o nápravách BPW. Je 8,9 a 10 -ti tunová náprava ,která se liší nosníkem náprav, šířkou bubnů a provedením. Takže ani zde to není tak jednoduché jak to popisuješ.
K hydropneumaticky odpružené nápravě BPW. Zrovna byla na farmwebu fotka zeleného výměnného systému HTS 22.79 , který pracuje u Mělníka a který jsme dodali na jaře roku 2004. Od té doby jsme dodali jen do ČR možná 300 vozů s tímto odpružením. Annaburger má vlastní ovládání elektroniky u náprav ,což BPW nedodává. První nápravy byly dělány v roce 2003 v úzké spolupráci s Annaburgerem. odobně to bylo s koulí Scharmuller, která v roce 1996 byla testována ve spolupráci Scharmullera a Annaburgu.

Třeba nápravy 9 t od BPW byly v 5 prototypech dodány do ČR v roce 2005 a následně schváleny do výroby.

Klidně si kolegové kupte hydropneumatické odpružení od firmy, která to bude montovat poprvé nebo podruhé a můžete se stát testovacími zákazníky. Naše firma nemá na takovéto testování čas ani zákazníky. Naši zákazníci vyžadují výkon a kvalitu.

Poslední věc, podívej se na velikost rámu a tlouštu stěn u předních výrobců a těch ,kteří dělají 6 m korby. Bujde ti to jasné kde je rozdíl.
Poslední věc, pokud u tandemového vozu například Krampe dává řiditelnou nápravu jsou zde pružiny s nosností 32 t, u tridemu 36 tun , velká kola s ráfkem 26,5" nebo 30,5", nosníky náprav 140 x 140 mm nebo BPW 150 x 150 mm.

Kolegové v tom je cenový rozdíl. Zaměřte se na technické detaily a né na to co to stojí. Návěs s korbou 6 m je jen o ceně, větší vozy o dovednostech a zkušenostech.
Jiri Rakus   19.07.2010 22:12:27
To Martin Hruška:Že jste v dopravní technice nejznámější na FW o tom žádná. Docela by mě z hlediska obyčejného člověka zajímalo,jak to je v ČR s podílem Dopravní techniky,která značka vítězí a která značka se netěší velké oblibě.Myslím to plošně po celé ČR
matthew   19.07.2010 22:35:18
To Martin Hruška: V žádném případě jsem nezpochybnoval kvalitu Annaburgru, Krampe atd. Jelikož tak mimo mísu jak myslíte nejsem, myslím, že je škoda, že naši výrobci vám docela v tomto segmentu vyklidili pole, protože jsem stále přesvědčen, že by se dal u nás vyrobit návěs na stejné kvalitativní úrovni s cenou malinko jinde. Samozřejmě první návěs s hydropneumatickým odpružením asi nebude stoprocentní, ale všichni si musí projít určitým vývojem a v tomto směru spousta firem zaspala.
Co se týče velikostí rámů různých výrobců, tak jsem občas také překvapen, proč zrovna v tomto směru šetří, když je to to nejlevněší co na návěsu je.
Zetor   19.07.2010 22:37:56
To Jiri Rakus: Tak to by byla určitě velice zajímavá informace, já osobně bych tipoval Fliegl. Pokud se tedy bavíme o návěsech.

Ale chtělo by to rozdělit na více skupin. U výměnných systémů podle mě bude dominovat Annaburger, stejně tak podle mě povede u tandemů. U tridemů ale podle mě vede Fliegl. Dále si celkem slušně povede podle mě ZDT, pak Strom Export. Naopak firma, která si tady vede podle mě velice špatně je Bergmann.

To je můj (sice podložený) odhad, přesná čísla se asi nikdo nedozví, bylo by to zajímavé. Ty důvody proč tomu tak je, ty mohou být různé, nemyslím si že to souvisí s kvalitou. Mnohdy to je taky um (a nebo naopak) prodejce.
Martin Hruška   19.07.2010 22:47:59
Pro matthew : Má někdo z tuzemských výrobců vlastní vizi,vlastní konstukční vizi? Je to dost trága, když vidím ty "žluté" nejdříve kopírovali korbu od Annaburgu, pak od Krampe, momentálně je korba od Krampe nejčastěji kopírovaná korba na trhu v ČR, ale o tom to není.
Já mám výhodu , že dělám s dvěma předními firmami, které každý rok příjdou s jedno u Annaburgu s někdy i se třemi novinkami, které jsou jejich vlastní vývoj bez slova "kopírování".
Řada konstruktérů ani neví proč to dělají, jen to okopírují a hlavní věc má cena.

Všechny konkurenční návěsy mají malá kola s ráfkem 22,5". Když půjdeš na kola 26,5" musíš zákonitě použít lepší nápravy a to stojí více. V ĆR je pořád rozhodující cena.

A další věc je ,že každá technika se musí umět prodávat a závisí taky na tom od koho to kupuješ. To se mnohdy zapomíná.
matthew   19.07.2010 22:58:58
Bohužel tak nějak to je. Vyrobit případně okopírovat dokážeme cokolik a i ve stejné kvalitě, jen ten prodejní um nám je trošku cizí....
Zdenek Srytr   19.07.2010 22:59:05
VELICE, velice zajímavá diskuze jak k návěsům , tak i k liště BISO.
Děkuji účastníkům, že obohatili svými znalostmi kolegy z Fw a v neposlední řadě i mě.
Jen pokračujte, pokud je o čem, je to velice zajímavé! smile
TomášJ.   20.07.2010 01:44:18
Vcelku by mě zajímalo, proč tento návěs vzbuzuje vždy tolik emocí. Proč nejsou takovýhle diskuze i u ZDT, Pronaru, Exportu smile Nemáte je tu taky zaškatulkovaný jako druhou ligu náhodou?

Opravdu mě hodně zajímá co je na tomto návěsu, tak strašně špatně, že to je to pomalu nejhorší investice pod sluncem. Docela mě tu i zarazilo toto - budu citovat p. Hrušku

,,Klidně si kolegové kupte hydropneumatické odpružení od firmy, která to bude montovat poprvé nebo podruhé a můžete se stát testovacími zákazníky. Naše firma nemá na takovéto testování čas ani zákazníky. Naši zákazníci vyžadují výkon a kvalitu. "

Annaburger přišel na trh a hned vše uměl? Nikdy netestoval u zákazníka? Vždy se všechno hned povedlo? Pro mě jako laika je zajímavý, že na trh vstoupí výrobce, který ještě nemá zkušenosti s touto problematikou a přinese na trh svůj první výrobek a první co je, tak konkurenční prodejce ho zde peskuje za to co má špatně a jak on to dělá líp.
Zajímalo by mě jestli FW slouží, jenom k diskuzi nebo i k poškozování jména jiné společnosti. Nikoho tu neobviňuju, ani se nikoho nezastávám, ale tahle věta mě dost vadila.

Ano ten návěs je kopie Krampe, to vidí snad každej, ale rozhodně bych na to každým druhým komentářem pořád dokola neupozorňoval. Krampe rozhodně svoje know-how Romillu nedalo a ono i kopie se musela nějak vymyslet. Pokud by přišli a svařili pár plátů železa asi by moc nepochodili. Bohužel mě připadá, že tu pár z vás o tom návěsu takto mluví. Pravdou je, že se o návěsy zas tak nějak moc nezajímám. Jediná značka co mě zajímá a o které si čtu i články je právě Krampe, proto mě nedalo do vaší diskuze nevstoupit.smile
Polci   20.07.2010 06:31:24
to TomášJ.: "Krampe rozhodně svoje know-how Romillu nedalo a ono i kopie se musela nějak vymyslet." - tak to mě po ránu celkem pobavilo. Vymyslet ta kopie se musela jak? Spíš se muselo vzpomenout, kde je metr, foťák, papír s tužkou a možná i úhloměr.... smile
Martin Hruška   20.07.2010 08:28:45
Pro TomášJ: Ten princip konstrukce je velice jednoduchý. Koupíš si návěs Krampe BB 600 ,máš ho na dvoře a pak probíhá konstrukce.
Další věcí je,což někteří kolegové nemohou pochopit, že existuje jen několik návěsů , u konkurence se tomu říká předsérie nebo prototyp, tady je to osvědčený návěs.
Na tomto návěsu (první verzi) byla kompletně "převzata" korba i se zadním čelem, na dalších vznikla inovace s dvěmi nosníky a jiným zadním čelem. Jinak podvozek nemá s Krampe nic společného, zde jde možná i o spolupráci s ZDT nebo inspiraci, já se v těch pojmech moc nevyznám.

Ten problém s Romillem je trochu složitější ,ale typicky český.

Martin Hruška   20.07.2010 08:32:57
Ještě jedna věc k testování. Pokud mohu mluvit z vlastní zkušenosti, tak prototypy jezdí zdarma u zákazníků 2-3 roky, než dojdou do stádia předsérie. Každopádně jsou pořádně otestovány a mají i určitý vývoj v průběhu těch 2-3 let.
Rozhodně ten výrobek nejde po 1 roce do prodeje!
challengerak   20.07.2010 11:00:13
2 TomášJ.: Všiml sem si, že se těmhle diskusím občas podivuješ :)
Ode mě máš k tomu asi tohle: Obchod se zem. strojema je z převážný části založenej na pomluvách, takže pokud se tu něco takhle řeší, je to takovej skrytej konkurenční boj :) FW jeden z nejnavštěvovanějších webů o zemědělství a chodí sem nemálo potenciálních zákazníků...
U nás často rozhoduje cena, takže pokud de někdo cestou vyšší kvality + vyšší ceny, je potřeba se dostatečně důrazně vyčlenit od "podomácku" a podobně vyráběnejch věcí - jako např. M. Hruška.
Jan.F   20.07.2010 11:01:25
Určitě vyjde levnějc koupit original, a pak si vše přeměřit...atd.
než spolupracovat stou firmou....

Kdysi byl nějakej případ kdy výrobce A výraběl určité zboží a pak přišel tzv. výrobce B a ten to všechno zkopíroval a prodával za vlastní jen pro jistotu tam přidal nějaké falešné prvky, a díky tomu pak u soudu obstál že nic nezkopírovaly.


A jinak to neexistujou nějaká autorská práva nebo patent? žeby nikdo nemohl zkopírovat original.

P.S.: Sundat ty polepy tak hned to bude vůz Krampe ve žluté barvě.(která se k němu nehodí)smile
TomášJ.   20.07.2010 12:10:43
to Polci - ono bylo potřeba, aby to pobavilo. Každej vidí, že je to kopie. Jak jsem psal toho návěsu se nezastávám, ale vadilo mě, že je tu házena jenom špína a já bych si aspoň chtěl myslet, že tu má každý svůj prostor, ale taky v rámci určitejch mantinelů. Ano p. Hruška je odborník, kterej Fw využívá opravdu hodně, ovšem právě proto, mě dost zarazilo jakým stylem napsal to co napsal. To sem dle mě opravdu nepatřilo. A ano, jak píšeš metr, tužka foťák - Kopie, ale nikdo jim neřek jaksmile Ono i čínaní kopírujou auta od světoznámejch automobilek, tam je to stejný - ovšem já si rozhodně nemyslím, že ke všemu stačí jenom metr,tužka a foták, ale to už je asi věcí názorusmile
matthew   20.07.2010 12:26:30
Rozběhla se pěkná diskuze. Co říci závěrem. Žádný učený z nebe nespadl. Proto mi hodně vadí, když se objeví na farmwebu jakýkoli návěs, překládací vůz atd. tak podle pan Hrušky je to hned ten největší šunt. Nikdy nikdo zde nepochyboval o kvalitách Annaburgru a spol. a nikdo je také přímo nesrovnával. Chápu sice, že Vy jako prodejce musíte kopat za tým který vás živí, a neříkám, že to děláte špatně, jen by občas neškodilo trošičku méně arogance... Ruku na srdce, ani Vy jste pane inženýre nedělal 20 mil. čistého zisku hned od začátku co jste začal podnikat a nějaký ten rok vám to trvalo..., tak proč nedat šanci i českým výrobcům a zhodnotit jejich práci za nějaký ten rok. Stále si stojím za tím, že dokážeme vymyslet a vyrobit mnohem složitjší stroje než jsou návěsy, tak nevím proč by se to někomu nemohlo povést. Čas ukáže.
Martin Hruška   20.07.2010 13:15:28
Diskuze se začíná nebezpečně točit okolo osobní roviny. Byl bych rád aby všichni věděli, že já ani moje firma nebráníme nikomu v rozvoji. každý zde vyjadřuje svůj názor. U mně je navíc případ Romill osobní věc, protože jsem s touto firmou nějakou dobu spolupracoval.
Když vám nevadí kopírování, ok mně to v tomto případě trochu vadí. Ale jak říkám, něco jsem za tu dobu 15 let v prodeji dopravní techniky zažil a vím, že lámání chleba není po 1 roce ,ale po 5 a více letech. Ať si tu prodává každý co chce, důležité je ,když najde zákazníka a postará se o něj .
Závist je jedna z typicky českých vlastností a když někdo trochu vybočuje a je úspěšný, tak je často kritizován. S tím jsem srozumněn. Taky mi vadí, když tady diskutují lidé, kteří mají přezdívku a nedovedou odkrýt svojí identitu.
chomyz   20.07.2010 18:10:25
No tak návěs tradičně nezklamal a rozjitřil to tu řádněsmile Dovolím si taky připsat pár postřehů k mnoha výše uvedeným a zajímavým věcem (byť teda pod přezdívkou, která tak nějak dle mne k diskuzím na netu odjakživa patřísmile ) moc toho sice nebude, pač zrovna u tohoto návěsu bych asi nedokázal být úplně nestranný, přesto doufám, že spíše technicky a nikoli osobně (popravdě řečeno bez osobní roviny si nedovedu představit, že by něco tak jednoduchého a obyčejného jako je zemědělský návěs mohlo vzbudit tolik emocísmile
- z toho že Biso (mimochodem dle mne velmi šikovně marketigově využitá značka pro různé výrobky tuzemských dodavatelů) ukázala Romill ve svých barvách zřejmě definitivně znamená, že toho konstrukčně dost neobvyklého tridemu z předposledního Techagra se na českém trhu nikdy nedočkáme...(aspoň by mne zajímalo, kde se to pro to RO vyrábělo?)
- zrovna včera jsem náhodou třídil poslední přírůstky do databáze dopravní techniky a velmi podobný tvar korby jsem zahlíd možná u min. 20 dalších výrobců (v ČR zatím neprodávaných), korba je bezesporu zdálky nejjasnější markant, ale co proboha jde na korbě tak zásadního vymyslet, aby byl každý originální?smile
- případné "kopírování" čehokoli může zajímat tak firemní právníky, nikoli zákazníka, ten musí mít jasno hlavně v tom, za jakým účelem a jak intenzivně chce stroj používat a v tom, co si může finančně dovolit. A samozřejmě doufat že bude odpovídající i kvalita následujícího servisu a celkového přístupu.
- k hydropneumatickému podvozku - určitě čím osvědčenější, tím lepší, tohle už je dost o konstrukčním umu, na druhou stranu generálka takového podvozku je možná o řád dražší než klasiky a ne vždy musí být na stroji všechno, co technicky lze...
- k těm prototypům - tak to je samozřejmě bez diskuze, že prvních sakra pár prvních kousků se musí vychytávat, na druhou stranu nikde není řečeno, že na tyhle první kousky nebyly dány nadstandartní podmínky a nepochybuji, že zpětná vazba na příslušné problémy je ze strany výrobce bedlivá (jinak k těm zkouškám prototypů u zákazníků zdarma - pokud chce nějaký výrobce takto testovat, tak beru, práce dost a klidně vám budu vypisovat i nějaký deník k tomu...)
- no a to že obchod se zem. strojema je z velké části založen na pomluvách to je možná dost silně řečeno, ale zas tak daleko od reality se mi to nezdá, a proč se šije jen do některých značek? Pro mě jako laika z toho plyne, že konkurentům stojí za to si všímat jen toho, z čeho se může vyvinout potenciálně nebezpečná konkurence a v tomto směru už tu mají tyto návěsy docela dobrou reklamu
smile
- ale závěrem: tu reklamu bych nepřeceňoval protože FW je bezesporu jedním z nejnavštěvovanějších webů o zem. technice, ale kdyby sem chodilo tolik potenciálních zákazníků, tak by se tu určitě neúčastnilo jen těch pár prodejců kteří tomu věnují svůj čas, ale podstatně více lidí z prodejní branže a ty "přestřelky" by byly asi ostřejšísmile smile
téesák   20.07.2010 18:22:09
TomášJ: diskuse o zdt a dalších sou tu taky akorát ne v poslední době, tady máš jednu o který vim a třeba se mi podaří najít další
http://farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NDk0WDgxOTNYODcxNDk=#skok
Zdenek Srytr   20.07.2010 19:37:44
Uživatel matthew dostává 50 dní stop psaní komentů.
To co jsi si dovolil překračuje všechny meze.

Hnusí se mi a omlouvám se za svá slova, ale jinak to nejde napsat, když člověk uráží člověka, což ty uživateli matthew jsi dokázal měrou vrchovanou.

A běda vám, běda, pokud si někdo bude myslet, že se zastávám pana Hrušky jen proto, že mi občas dá pár typů na focení a pozval mě do Annaburgeru!
Tu šanci ostatně máte každý z vás.
V tomto případě MUSÍM ze své pozice zakročit, protože zde NIKDY NIKDO nebude podobně urážet KOHOKOLIV.
Včera jsem si chválil jak se dá zajímavě diskutovat o návěsech.
Dnes mě mrzí, že jsem to napsal, tohle nemá s diskuzí nic společného.

KONEČNĚ SI UVĚDOMTE, ŽE PSÁT NA FW MŮŽE KDOKOLIV, NIKDO NEMÁ ZÁKAZ, AŤ PRODÁVÁ FLIEGLA, ZDT, NH, CASE, JD NEBO FENDTA. JE JEN NA LIDECH, ABY SE DO DISKUZE ZAPOJILI A ARGUMENTY NEGOVALI NĚČÍ NÁZOR.
NE ŽE BUDETE KOMUKOLIV VYČÍTAT JEHO ZISK!!!!


Ano prodej zem. tech. je o ostrých loktech, to byl vždy a tak je to ve všech oborech v dnešní době. A divím se, že to někteří stále nechápou, stačí se podívat jak si ČR vede a v zemědělství zvlášť!!!

A zlobte se na mě nebo ne, ale pan Hruška nikdy nepřekročil určitou hranici vkusu, i když o něm víme že je prodejce. A i když občas alespoň podle některých z vás používá stále ty samé argumenty, tak i přes to přišel s mnoha velice zajímavými informacemi podobně jako to dělají uživatelé OTA a chomyz.
No a co tak je prodejce, každý se nějak živíme proboha!! Mnozí z vás dělají v zemědělství (v jakémkoliv oboru), někdo studuje, někdo zedničí, někdo dělá na lince. Přestaňte někteří z vás konečně hloupě zavidět, tohle už není normální.
Stejně bych psal na adresu kohokoliv kdo prodává stroje a nebojí se psát do veřejné diskuze pod svým vlastním jménem!!!!!!
Jak jsem psal a nebudu se již opakovat.
ŠANCI NA PROPAGACI SVÉ TECHNOLOGIE A SVÝCH VÝROBKŮ ZDE MÁ A MĚL KAŽDÝ!!!!!
TomášJ.   20.07.2010 20:06:34
to téesák ano tuhle diskuzi jsem čet, jenom jsem se nezapojoval a jen sledoval názory ostatních.

Ještě k tomuhle vozu - koukal někdo z vás, na rozměry korby oproti krampe? Sledoval bych to spíš proti BB než na BBS, když jsem se díval na udaje o BBS je to zas malinko někde jinde. To samí sledoval někdo váhu, a sílu plátů korby u krampe bbs 600 jsem našel, že je to 4mm u Romilla nevím? Pak když už jsme teda u toho, zajímá mě takovej odpor těch návěsů? U krampe se uvádí 140-150k traktor , že by měl stačit (nemůžu posoudit vždy jsem fotil s 250k traktorem) co romill ví to někdo? Na stránkách má 120k traktor. Další věc co mě zajímá jsou brzdy. Pokud tedy budu porovnávat BB600 a Atlant 20, tak by to měly bejt rozměrově skoro stejný návěsy, ale atlant se mě zdá, že podle udajů bude mít slabší brzdy. Nosníky náprav má jak bb tak atlant totožný velikostně. Možná bych měl porovnávat i s 550, tam je zas uváděna skoro stejná nosnost a objem. Takže co vy na to?

smile
Scricty   20.07.2010 20:37:59
to Tomáš J. romilla u nás tahá forterra 12441 a zvládá ho z přehledemsmile takže ten 120k traktor by měl stačit na romilla
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.008965015411377.s