Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Foto bez exifu.
Milda11   29.03.2014 19:07:04
podobný návěs dokonce 3 osý má na volné ploše vedle CRS marketingu i romillsmile
zvedjaja   29.03.2014 21:05:57
třiosý návěs pod tuto nástavbu je také v nabídce, jen na Techagro byla zvolena varianta dvouosého.
Zetor   29.03.2014 21:21:48
Rám jste zapomněli doma? Tohle má jezdit v zemědělském provozu? No hoši nevim nevim. Schválně se na to zajdu podivat...
Proxima   29.03.2014 21:26:46
Naco rám? Vždyť je to masivní konstrukce smile
Honza.S2   02.04.2014 15:30:21
Elegantnější řešení co se mě líbí daleko víc je to, co používají jedni farmáři za tahači Iveco Trakker. Jak odvoz obilí tak cisternu.
Tohle řešení návěsu za Tatrou když jsem viděl, tak se mě až tajil dech kdy bych to položil na prvním výjezdu z pole nebo nakloněné rovině.
Za další si pořád nedokážu představit prodejnost, kdo si to koupí. Pro realisticky smýšlející podniky šílenost. Pořád vidím jen tu nástavbu na řezanku. Megalomanství....
Jak na tom dlouho vydrží pneumatiky?

Tomáš K   02.04.2014 17:22:05
Celkově je koncept Tatry zajímavý a možná by se o něm dalo i uvažovat, ale:
1. cena samotného auta 7,5 mil. + jednoúčelový návěs 4,5 mil. + případná vana na sypký materiál dalších x mil. Kč je pro mě absolutně neakceptovatelná a neprosaditelná u vedení
2.nedovedu si moc dobře představit jak bude tato souprava najíždět na né moc zrovna široké nájezdy polních cest, kde má nyní problém najíždět traktor s návěsem

Myslím,že drtivá většina podniků se na tuto Tatru(traktor) podíve a řekne si "Hmm, je to pěkné, ale pro nás nepoužitelné".
Tzn. z mého pohledu je to celkem zajímavý směr pro specializované podniky služeb typu např. Jasno, nebo velké agroholdingy (Měřín, podniky Babiše atd.) kde hledí na snížení nákladů na tkm a zrychlení celé linky a hlavně na to mají kapitál, ale podnik do 3 tis. ha radši zainvestuje do traktoru + návěsu (a ještě polovina zbyde), případně do silniční soupravy Tatra na vyvážení zrnin do výkupu.
wecker   02.04.2014 17:37:38
U PaL jsem zaslechl cenu 4,6 milionu za tahač
Tomáš K   02.04.2014 17:45:04
V tom případě sami neví, protože nám říkal zástupce tuto cifru (nejsem si jistý zda neříkal 6,5 mil.), ale to na věci mění pramálo.
Ben Brocka   02.04.2014 18:51:11
Cena určite nie je 7,5mil.
Cena konkrétneho modelu (v cca plnej palbe) vyhádza na +- 170 000€!
PS: Rovnako náves by nemal presiahnuť čiastku 130 000€ (výmenný systém).
Zetor   02.04.2014 18:54:02
Cena te Tatry je těch 4, 5 milionu. I to stači, aby to byl v mnoha případech ekonomický nesmysl. Lidé z Tatry říkali, že to plánují zdražit.

130 000 euro jen za výměnný systém s jednou nástavbou? Nebo jaka je druha nástavba?
Ben Brocka   02.04.2014 19:12:05
Za 130 000€ by sa mal dať vybaviť výmenný systém so senážnou nástavbou a cisternou.
wecker   02.04.2014 19:16:35
Já slyšel v Brně 4,6 za Tatru a 1,8 až 2,3 návěs
Ben Brocka   02.04.2014 19:17:37
Aj tá cena je reálna - fakt veľmi veľa spraví individuálna výbava návesu.
Zetor   02.04.2014 19:20:16
A návěs na obilí? smile Návěs, který umí vozit vše, bude stát 3 mega....
Ben Brocka   02.04.2014 19:36:42
Koľko zaplatím za výmenný systém Annaburger - nástavba na obilie, senážna nástavba (cca90kubíkov), cisterna (cca 30 000l).?
Samozrejme s najväčšími pneu, vzduchovým odpružením, ovládateľnými nápravami atď...

Máte vôbec niečo takéto v ponuke?
Ben Brocka   02.04.2014 20:09:11
+ zabudol som, ak si našiel taký Váš produkt, tak k tomu naúčtuj aj váhu na návese.
Zetor   03.04.2014 08:23:56
Výměnný systém HTS 33.79 s korbou a cisternou vyjde na cca 130 000 euro. Ale pneu klidně 710/50 R26, 5. Uzavřeny nosník 250 x 150 mm plus nosník nástavby. Žádný i profil náchylný na krut. Vzduchové odpružení není dobre, Annaburger jej nenabízí na výměnné systémy. Je na hydraulice. Nucené řízení v ceně, váhy elektronické nevím co jsou, používáme tenzometry za cca 8000 euro. Senazni nástavbu nepotřebuji, když je korba.
Ben Brocka   03.04.2014 16:56:50
Dáko mi unikli údaje o objemoch korby a cisterny.
PS: V tom istom prípade ("senážnu nástavbu nepotrebujem") si môžeme odčítať mega a viac z ceny bergmanna.
PS2: S pneu by som neargumentoval, pretože nikto tu nepotvrdil, to že ich nemôžeš mať aj na 26,5.

+ vie ísť Annaburger krabím chodom?
cocik007   03.04.2014 19:02:47
to BeeNe: Ten krabí chod, na kterej tady pořád pěješ Ódy je stejně na pendrek, když TATRA v krabím chodu nejede.....
Ten je dobrej jedině na nějaký zalomení se s návěsem někam, kde bys horko těžko manipuloval s obyčejným návěsem!!!
Dovedeš si představit, že bys v krabím chodu najížděl někde pod kombajn, nebo se táhnul pod řezačkou??? Já ne.
tomD   03.04.2014 19:15:18
Náš kombajn umí jezdit krabím chodem smile ...když upadl svislák na zadní nápravě a ztratili jsme kolo smile smile
JoshMarin   03.04.2014 19:27:06
Podle mě tohle ztrácí smysl. Více se uplatní Traktor / Návěs. Tohle není zrovna moc dobrá volba. Vypadá to hezky to musím uznat. jen mě překvapilo že to nemá rám což bych zde považoval ze důležitou část.

JeníkOK   04.04.2014 10:30:10
Když už jsme u těch cen tak na kolik vychází pro porovnání kamionový Krampe Bandit a jak velká kola na něj jdou dát?smile
Milda11   04.04.2014 16:38:48
Krampe bandit 3 osák s natáčecí první a poslední nápravou cca 110 000 Eur.... Jinak výhoda tatry, smí jezdit až 79km/hod, daleko menší valivý odpor a tím pádem i spotřeba nafty a hlavně daleko větší tonáž, to co se dnes prakticky nelegálně vozí za trakorama je tady legaliozované, ono 48 tun celkové hmotnosti je sakra rozdíl proti 40 tunám u traktoru!
Zetor   04.04.2014 18:54:20
Objem korby 41 m3, objem cisterny 24 m3. Cenu senážní nástavby odečíst můžete, ale nejdřív musíte mít korbu, a tu nikde nevidím. Annaburger když by chtěl, tak by asi za nesmyslné peníze mohl jet také krabím chodem, ale proč bych proboha takovou kravinu dělal? Nevidím jediné smysluplné využití takové věci a naopak vidím s tím spoustu problémů. No a pak samozřejmě se nabízí další otázky... Umíte rozmetadlo hnoje? Umíte překládací vůz? Umíte na cisternu radličkový kypřič či hadicák? Srovnává se nesrovnatelné.

To ostatní: Bandit cca za 3 mega. Kola nejsou omezením u Banditu, tam se větší vejdou, ale na Tatru nikoliv a musí vám sedět výšky závěsů. Jsem zvědav, jak to bude mít vybavené Jasno, tam by se třeba větší kola daly najít. Tato Tatra má tuším jen 65 km/h. A 79 km/h? Co na to řeknou ty Nokiany? Menší valivý odpor? Na silnici ano, ale v poli pravý opak. Neříkám, že to někde nebude hezké, ale budoucnost zemědělství? Však se podívejte na to video... Proč tam byl výjezd z pole na dvouproudovou silnici? Hezky na 4m širokou silnici a chci to vidět...
Milda11   04.04.2014 19:25:08
Kdo umí počítat, ví že traktor nad 15km přepravní vzdálenosti absolutně nemá šanci konkurovat nákladnímu automobilu. tatra je kompromis, může na cestu i na pole. Překládací nástavba nebo aplikátor je na to k ničemu, nechce to nahradit traktor i když se to tak jmenuje....předpokládám, že ten kdo s ní bude jezdit jen po cestě, si koupí kompletní sadu silničních gum. ten kdo bude jezdit i na pole bude mít to co tam je. V zemědělství dělá doprava čeho koliv kamkoliv hrozně moc..A kdyby to mělo být jako přívoz odvoz od řezačky, kombajnu, odvoz do výkupu atd.... Cisterna tu sourpavu prodraží.. Vzhledem k tomu co bylo na hannoveru je toto cesta a najde si lidi ať se to výrobcům jiným líbí nebo ne.. Prostě začne specializace...Největší výhoda je ve specializaci.legálně 24 kubíková cisterna za traktorem být nemůže za tímhle bez problémů.... Rozhodně bych to neodsuzoval, nebo snad chcete říct že ten kdo si to koupí je blbec????? Každý stroj má svého zákazníka!
JoshMarin   04.04.2014 19:35:06
Blbec si to nekoupí myslím smile Ale spíše ten kdo chce být něčím originální smile Ne ted ale vážně. Tohle rozhodně traktor a návěs nemůže nehradit v ČR rozhodně ne. Navíc cena všeho je velká bych to ani neřešil...smile
Zetor   04.04.2014 21:14:21
Ale zde neřešíme specializaci. Specializace je nákladní auto jedoucí pouze po silnici. Toto je kompromis. Souhlasím, že dělená doprava se bude stále více rozšiřovat. Neříkám, že to pro některé zákazníky nemá smysl, ale nemyslím si, že by toto byla budoucnoust. Využitelné to je tak v 20 % podniků maximálně. Pro službaře si myslím, že to vůbec není vhodné. Ale pořád tu chybí ekonomický rámec. Bavíme se o jednoúčelové soupravě za více než 7 mega. Říkáte nižší spotřeba... Dobrá, nikdo neví o kolik. Kde je spotřeba pneumatik? Kde je životnost soupravy? Vždyť nikdo neví, co takový návěs bude dělat po 5 letech.... Jestli bude na odpis, tak to ekonomika letí z okna. Ostatní využití tahače je nula. To je jak Fastrac. Na nic jiného to není dobré a vidíme, kde Fastrac skončil... Vidím problém v tom, že nikdo neví nic a ze začátku mi to ekonomicky moc nevychází.
Matúš.V   04.04.2014 21:17:35
Cena je približne rovnaká ako traktor o výkone 330 zo 65m3 návesom. V SK aj CZ sú podniky, ktoré využívajú dopravnú techniku celoročne. Tiež je kopec odbornej literatúry, kde sú uvedené informácie o tom koľko sa v poľnohospodárstve preváža. Môžme začať počítať namiesto teoretických dohadov.
Rám? aký rám myslíte? bergmann takto dodáva nadstavby štandardne. protiľahlá plocha umikov je identická s podvozkom bergmann. Takže je to štandard a nemám informáciu, že na bergmanne bol niekedy prasnutý nosný rám. Zmena ešte nastane v tom, že kvôli výške sa rámy budú zapúšťať do seba.
pneumatiky 22,5" majú síce vyšší odpor, ale aj tak spotreba prepočítaná na tony/litre PHM je menšia ako pri traktore.
Tatra si bude už tento rok dávať optickou kamerou merať merný tlak na pôdu. Ak si teoreticky vypočítate podľa pneumatík tatra vs traktor prítlak na pôdu podľa otlačenej podložky vychádza približne rovnaký tlak na 1cm2.
JoshMarin   05.04.2014 15:49:39
Taky co mě zarazilo. Zde postačí řidičák skupiny T. A nechat to řídit "děcko" to pěkná perlička taky. smile
Milda11   05.04.2014 16:40:51
Ai bych to shrnul tak, 300 ps traktor a velký tří osý návěs je tak nějak utopie. Když velký tahač dělá, nemá čas tahat návěs. nehledě na cenu pneumatik u tak velkého traktoru a cenu gum u návěsu. Cena obutí traktoru cca 300ps je cca 250-300 000 Kč!! Obutí tatry bude cenově někde jinde. Přepravní rychlost bude taky někde jinde a hlavně se legalizuje to co se dnes překračuje!! Jestli tohle někdo nechce pochopit tak by měl vrátit diplom a začít si opakovat matematiku. To že tu jezdí soupravy které jsou přetížené je věc druhá. Bavíme se o tom jak to dělat legálně a levněji!!! Jinak co se týká narážek na bergmanna, annaburgeru a flieglu už bylo hore kopytama několik bergmann žádný... Neříkám že bergmann je nejlepší,ale rozhodně bych nehledal problémy u druhého,ale spíš vyzdvihoval to co mám lepší já!
Jinak klasických nákladních aut jezdí v zemědělských podnikách nepočítaně a často i po poli. To že se opouští staré tatry trambusy a liazky je proto, že platit silničn daň a dělat bezpečnostní přestávky si nikdo nemůže dovolit, toto je cesta jak to vrátit zpátky.. A to jestli je 5 míčů za tatru moc nebo málo? to si každý musí spočítat sám! Vše je to o výbavě
stenlynko   05.04.2014 16:49:18
1) pri traktoroch v doprave najviac trpia predné pneu...
2) keď mám 5 mega za Tatru (a to na pole musím mať iný veľký traktor), prečo si nemôžem kúpiť ďalší 300k traktor? mimo odvoz toho urobí viac ako toto
3) jazdné vlastnosti šípových pneu pri rýchlostiach nad 50 je asi parádna, rovnako ako na Fastracku
4) ako mohol niekto homologizovať toto ako traktor? smile

toto je nie je proti tatre, mne sa to páči, skôr sú to argumenty do debaty... a tiež len blbé sedliacke otázky...
Ben Brocka   05.04.2014 18:35:33
Pre Zetora, v tom prípade bude rozdiel v cisterne cca 5m3 a v nástavbe (senážnej) zhruba 50m3 a to je už dosť citeľný rozdiel. Keď dokážem s jednou takouto súpravu nahradiť 2 Vaše HTS 33.79.

Pre JoshMarin, to je už na individuálnom rozhodnutí každého zamestnávateľa, či má natoľko zodpovedného 17.ročného zamestnanca, aby mu dal takýto stroj do rúk. Ako keby nemohol rovnako 17-18 ročný zabiť niekoho s veľkou traktorovou súpravou alebo autom. A ako keby tie 2-3 roky tak radikálne prospeli k mentálnej vyspelosti/zodpovednosti jedincov.

venca   05.04.2014 18:40:43
Obutí Tatry cca 170 000kč.
Zetor   05.04.2014 19:11:58
To BeeeNe: Ale nenahradíš. Za prvé špatně počítáš, za druhé špatně uvažuješ. Vezeš sice o 5 m3 tekutiny víc, ale nevyaplikuješ jí. Pokud není aplikační cisterna, je to k ničemu. A kde jsi proboha vzal 90 m3? Dokážeš si představit, co to je za objem? Největší Bergmann má 52 m3. A ty jseš na dvounásobku. Pro představu Bandit SB30/90 má 90 m3. Rozměry jsou 13,5 x 2,46 x 2,66 m. Bergmann (ostatně ani nikdo jiný) nedosáhne žádného z nich. Navíc tímto nepřevezete obilí. Sklopku na to nedáte, ten rám by jí nevydržel.

To Matúš: z fotek z Jasna usuzuju, že staré HTW 60 nebo jaké bylo označení měly tažený rám 250 x 150 mm. Umikov nemá ani jedno, ani uzavřený profil. A tlak na půdu? Neveřím, že by byl stejný, ale i kdyby, tak se modlete za suché podmínky. Stačí trochu mokro a srovnání s traktorem je zbytečné. I kdyby Tatra ujela, tak ujede za ceny zničení půdního profilu, protože malá kola se prohrábnou.
Stepan   05.04.2014 19:22:24
90 cbm Bergmann HTW o stávajících rozměrech nástavby by musel být dlouhej 15,5m...
Matúš.V   05.04.2014 19:39:30
To Zetor: tak to som zle pochopil ja som myslel plochu o ktorú sa oprie nadstavba. pri umikove je U profil vzájomne zvarený s obidvomi stranami. tieto podvozky fungujú v lesníckej preprave, kde sú vystavené podobnej záťaži a dokonca vyššej rýchlosti. Pruženie je možné dať hydraulické.
Otlačenú podložku si môžeš vypočítať a sám posúdiš. Ale myslím si, že výpovedné bude meranie opt. kamerou priamo v teréne.
S menším profilom pneu s tebou súhlasím. Počul som, že v lesoniciach majú vo vlhkejších podmiekach dobré skúsenosti, ale to len reprodukujem niekoho slová osobne som to nevidel.
JoshMarin: Niektoré tvoje argumenty sú nezmyselné. Tatra má schválené T ako každý traktor, alebo kombajn v ktorom bežne vídavam všeliakých ľudí. traktor zo 65m3 návesom je tiež pekný kolos, nejaký lexion 780 tiež nie je práve nástroj na nedeľné prevetranie hlavy.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.01233696937561.s