Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON COOLPIX P90 , clona: f/3.5, ISO: 64, 1/670s

karanice   22.06.2013 18:32:33
Kolik je tam těch Lexionů prosimtě?smile
BORIS-SK   22.06.2013 18:42:31
Zatial 4 smile
Zetor   22.06.2013 19:56:23
To doufám nebude tahat ten Fastracsmile
cocik007   22.06.2013 21:06:56
to Zetor:
Aby ses nedivil smile
BORIS-SK   23.06.2013 13:49:55
No áno.....na ťahanie tohoto tu sú iný adepti no nezdá sa mi že by to musel ťahať nieaký silák,nepríde mi ten prekladák až taký veľký.
Zetor   23.06.2013 14:03:25
27 tun nákladu a nepříde ti velký? Dokážeš si představit, co to s tim traktorem bude dělat? Jen dotížení přes oj bude kolem 7 tun, co myslíš, že na to řekne portál a zadní náprava Fastraku?smile Inu zkusit se to musí, ale pro sychr bych si nechal do rezervy 8530kusmile
BORIS-SK   23.06.2013 14:26:18
Michal to mi je jasné že Fastrac to nebude ťahať .... asi by to nezvládol dotiahnuť ani na pole,má toho už dosť za sebou a je v tom zapojený len preto že ho presúval po dvore...... inak mal som štítok ktorý akosi nemôžem nájsť smile a je tam vyrazená tonáž na nápravu 10 t a na oj 2 t smile
Stepan   23.06.2013 18:29:51
Ono tam asi ani víc napsaný bejt nemůže. Kvůli legislativě...
wecker   23.06.2013 19:29:21
Na stránkách výrobce je zatížení nápravy 5280kg a závěsu 1420kg
Zetor   23.06.2013 19:36:56
To wecker: no ale to sotva prázdný vůz, teď jen nevim, kam s těma 27 tunama smile Jak říká Stepan, legislativně na jednonápravový vůz 10 tun plus 2 - 3 na oj.smile
BORIS-SK   23.06.2013 19:47:06
Inak ťahať by to mal traktor o ktorom mi konkrétne ešťe nevedel povedať ani sám najvyšší z F.Majcichov no mal by to byť traktor značky Claas ....... ja typujem Claas Xerion 3800 alebo by to mohol byť aj nieaký z radu Axion ..... no uvidí sa.
Matúš.V   23.06.2013 20:17:55
Dnes sa často stretávame s tým, že stačí vyrobiť všeliaký stroj, len nech je vo farbách renomovanej značky a predá sa na základe marketingu. Ak si predstavím, že cca 27t je na jednej náprave a jednom oji a výrobca napíše, že tento voz znižuje flotáciu a nepoškodzuje pôdny profil, tak dnes už môžme veriť ozaj čomukoľveksmile
Jakub Herot   23.06.2013 20:19:52
No je to k zamyšlení na to že koupili 6 pasových kombajnů a pak k tomu toto smile smile
BORIS-SK   23.06.2013 20:22:14
Pásových je 5 a jeden kolesový a prekladák by mal obsluhoať len tri Lexiony.
Jakub Herot   23.06.2013 20:47:58
to je jedno jestli 5 nebo 6 předpokládám že zvolili pásy kvůli utužení přepravní šířce atd . tak to že vzali takovýto překladač je zajímavé smile smile
BORIS-SK   23.06.2013 21:04:03
No Jakub tak neviem ako rozmýšla táto službárska spoločnosť,tieto kombajny a prekladák nekupovali kôly podmienkam aké sú tu v Majcichove.Ak skosia tu v Majcichove tak idú dalej po takmer celej europe,do Polska a tak.Tak že podmienky sú všade inde rôzne a odlišné tak že asi je jedno čo a ako ale myslím že potrebujú všetko velmi rýchle spraviť a ťahať dalej a točiť hektáre odušu.
Jano SK   23.06.2013 23:27:47
To Boris-SK - tento jednonapravovy prekladaci voz je podla mna ten, ktory neumoznuje tahat rychlo dalej.. po ceste je to neovladatelne pri trochu vacsej rychlosti. Roztiahnut sa to nesmie, skace., moj nazor je ten, ze zefektivnuje pracu linky mozno este menej ako klasicke 2-3 napravove prekladacie vozy.

Ak jediny argument pre tento stroj ma byt rychlost prekladanie 18 t/min ( teoreticky ), tak mi to tiez nie je uplne jasne.
Ak obsluhuje 3 kombajny, ktore spravia kazdy 50 ha/den pri obili 7 t/ha s objemovkou 750 kg/m3, tak prevezie 1050 ton a urobi 41 fur. Vyprazdnuje ich 58 minut. Ak by to bol klasicky 3 napravovy s vyprazdnovanim o polovicu pomalsim ( co je kazdy ) tak vyprazdnuje pri 9 t/min, 116 min. To je rozdiel 58 minut na 41 fur, t.j.1min 2 sek na jednu furu. Ak by na kazdu otocku tam a nazad presiel spolu 1.5 km, najazdil by 61,5 km. To by mu pri priemernej rychlosti 15 km/h trvalo cca.4 hod 6 min. Ak by isiel priemerne 20 km/h, tak mu to trva 3 hod, takze cela uspora casu pri prekladani je vymazana rychlostou jazdy po poli. Rychlost presunu je mylsena ako priemer plny/prazdy rovnaka trasa.
Podla mojho nazoru je rozumnejsie mat rezervu vo vykone v rychlosti prejazdu po poli ( co je prave u jednonapravoveho prazdneho vozu cisty extrem ) ako v kapacite prekladania, kde to naviac vyzaduje extra vykon motora.

Co sa tyka tlakov na podu to nema vyznam otvarat, rozdelenie hmotnosti prazdneho vozu je 80/20, mozno s posunutim taziska pri plnom to bude tak 70/30. Pri plnom voze 25 ton + 6,7 voz = 31,7, t.j. okolo 22 ton napravu a cez 9 ton na zaves ?? Akokolvek to ratam, bud to je extremne vela na napravu alebo na zaves. Kombajnove Michelin 900/60 R32 maju nosnost 10.650 kg pri 10 km/h....
Zetor   23.06.2013 23:57:03
Pokud bych si mohl vybrat, tak si raději vyberu výkonné překládání. Protože překládám vždy, ale cesta k odvozům s plným vozem může být někdy poměrně krátká a ne vždy zvládnu využít velkou rychlost.

Ale toto platí v ideálním případě. Ve skutečnosti je potřeba přemýšlet, do čeho vůz sype, jestli vůbec je reálné, aby využil maximální výkon šneku. Pokud spye do kamionů a nebo do devítituny, je v tom zásadní rozdíl. Navíc problém Horsche je, že nemá hydraulicky stavitelnou klapku na šneku, takže si k odvozu musí najet velice přesně, což trvá déle. Vozy se stavitelnou klapkou přijedou k odvozcům větší rychlostí, téměř se nerovnají, jakoukoliv odchylku vyrovnají tou klapkou. Takže to celé překládání také zrychluje.

A tři kombajny v 7tunové pšenici v životě neobsloužísmile
Jano SK   24.06.2013 00:56:27
ZETOR: Mne to vychadza skor v prospech tej rychlejsej jazdy. Samozrejme je to v zavislosti od tvaru a velkosti parcely a urode z ha, ale velke prekladacie vozy su pre velke podniky. Ak by mala parcela 100 ha ( 1000 x 1000 m) a prekladaci voz by nesiel ani raz za polovicu, tak spravi 500-700 m jednym smerom, preto si myslim, ze 1500 m nie je nerealne a da sa vela ziskat rychlostou toho prazdneho vozu, co je u Horsch titan velmi zapeklita vec.

Samozrejme optimalne by bolo velka prekladacia kapacita a stabilny podvozok...

Jano SK   24.06.2013 01:01:12
..a s 3 kombajnami 7 t/ha mas pravdu, ale ten casovy rozdiel pri danych parametroch by bol rovnako vymazany aj pri 2 kombajnoch.
Rasto   24.06.2013 01:06:04
smile ako bolo napísané, logika nepustí potom nastupuje marketing smile
...zbožňuje komenty Jana SK, plné čísel, výpočtov, prepočtov, no a nakoniec to trefne zakončí, viď posledná veta smile
honzabru   24.06.2013 02:55:50
To s tím skákáním je v případě Titana lež. Naopak, je to jeden z nejklidnějších vozů. I při rychlosti přes 20 km/h jede po poli zcela klidně. A ve spojení s dvoupásovým traktorem se mu právě díky rychlosti, výkonu překládání a objemu nic v Evropě nevyrovná.

K té hmotnost na nápravu u plného vozu. Souhlasím, že je to hodně. Ale je to na 900/60R32 úplně stejná hodnota, jako všechny vaše Lexiony 600, NH CR, Case 9230... Tam vám to nevadí? Když už si pole utužujete těmito kombajny, tak překladač, který neutužuje o nic více, už nic nezmění.
Ještě jen tak pro zajímavost, oproti nákladním autům je to stále úplně jiná liga. Tam, kde se plný Titan zaboří na hloubku vzorku, tam je nákladní auto utopené po nápravu.
FarmaBlazek   24.06.2013 08:20:44
Pro jednou musím s panem Brůhou souhlasit že kombajny se svou váhou jsou problém a paradoxně použití překládacího vozu je nutí jezdit do plna aby byla efektivita co nejvyšší. Samozřejme není řešení tvrdit že je to lepší než kamion ale to je věc druhá. Podle mého názoru službař chtěl velké lišty které jsou doporučené ve verzi TT a tudíž to nabylo dojmu zě chce snižovat utužení půdy ale tady jde jen a pouze o výkon. Jedinej ten s těmi 900 mm pásy vypadá na svou váhu opravdu zajimavě a ještě otázka jsou ty kombajny 4X4? Navíc trh s pásovými kombajny stagnuje a při odběru více kusů určitě přišla i zajimavá cena.
Honza.S2   24.06.2013 09:02:35
Poslední dva komentáře jsou svatá pravda. Honzabru to řek hezky.
Také je třeba si ještě pohrát s tlakem v pneumatikách a navíc tento překlaďák ještě přenese část hmotnosti na traktor kde se to dá eliminovat ještě pásovým podvozkem nebo dvojmontáží event. 900 s upraveným tlakem. Samozřejmě tlak podle hmotnosti a následně doporučení dle tabulek.
FarmaBlazek   24.06.2013 09:48:59
A ještě se zeptám na jaký tlak se foukají ty kola na Titanu? A je vůbec možné je regulovat?
alda   24.06.2013 11:17:02
My ho loni provozovali za 930kou

+ naprosto úžasná jednoduchost
+ výborné čištění po přechodu plodin
+ po roztažení super stabilita
+ jedinečný výkon

- krátký výložník (musíš přesně najíždět k odvoznímu prostředku, ale jde o zvyk)
- plný vůz dost cvičí i 12ti tunovým traktorem
- jedna náprava (tohle je myslím zásadní problém tohoto vozu)

Závěrem....... kdyby byl na pásech a tahal ho pásový traktor kolem 500koní a váhou 20ti tun a měl kapku delší výložník a ještě k tomu hydraulický ovládanou koncovku neměl by konkurenci
Jano SK   24.06.2013 17:03:21
HonzaBru: snazim sa vyhybat pouzivaniu nejakych nepodlozenych nazorov ( fero povedal, ze jozo pocul...), preto mozno tie nudne vypocty, ale ak nieco nesedi na papieri, tak v realite to tiez asi nebude inak. Informacie o nestabilite a problemoch na ceste s prazdnym vozom mam z roku 2009, ked v CR jazdil Horsch UW250, takze je to nazor obsluhy a nie "lez".

HonzaS2: na pohravanie s tlakom v pneumatikach vela priestoru nie je. Neviem, ci je mozne absolutne ignorovat fakt, ze plny stroj ma 32 ton pri rozdeleni mozno 70/30 - 22.5 t na napravu a 9.5 t na traktor..... To je za hranou - aj nosnosti pneumatik (okolo 10 t pri rychlosti 10 km/h, 2.8 bar ) a aj na zaves. Na MF8690 ( co je prevodovka+zadna stavba Fendt9xx - ML260 ) je v technickom popise uvedene pri 710/75 R42 povolene zatazenie zadnej napravy 11.500 kg, co pri rozdeleni hmotnosti traktora 40/60 a holom stroji 10.200 kg : 6.120 kg samotny stroj. Ostava rezerva 5.380 kg, co zdaleka nepostacuje na to, co prenasa plny voz vyse 9 ton. Nehovoriac o tom, ze spodny zaves je certifikovany na 3 tony ( pripadne 4 tony ).

Pre sluzbara asi tiez nie je riesenie dat si duplaky, to by daleko po robote nedosiel.
honzabru   24.06.2013 17:34:46
Jano:
Snažíte se vyhýbat názorům někdo povídal a přitom Vaše informace o nestabilitě a problémech na cestě je z doslechu. Tak teď tomu nerozumím. Ten Horsch UW250 pracuje na farmě HNG Czech a jezdí s ním uživatel Farmwebu, kolega Pepe.N, pravděpodobně po celou dobu. Tento vůz byl na této farmě agregován v začátcích i s traktorem John Deere 6920S a to asi každý musí uznat, že je kombinace poměrně extrémní a takto těžký naložený vůz ma na traktor velký vliv, jak už napsal alda. Ale to není problém Titanu, to je zkrátka přes 30 tun v zádech. Nyní UW250 tahá JD 8400T a když jsem tuto kombinaci viděl v roce 2011, tak jezdila ukázkově i prázdná. V tomto roce jsem se zároveň s Pepem o ní i bavil a řekl mi, že je to dle jeho názoru ideální vyvážecí souprava. Viděl jsem už spoustu Titanů, v traktorech pásových, nebo i Xerionu, a pokaždé jel vůz bravurně i při rychlé jízdě. Naprosto klidně a nikde ani nic nezadrnčelo, natož aby vůz skákal.
K tomu zatížení pneumatik jsem již řekl, že je stejné, jako na všech velkých kombajnech. Netvrdím, že je to dobře, jen říkám, že to není žádná vyjímka.
Patrik Chromý   24.06.2013 17:52:24
John Deere 8430 s Titanem od Lexe 550, 570 a 600 TT s V1050. Nevšiml jsem si, že by vůz skákal. smile
Jano SK   24.06.2013 18:59:24
HonzaBru: Ok, mal som nespravne - subjektivne - informacie o stabilite stroja, nebudem tvrdit nieco ine, asi nedojdeme k nejakemu rozumnemu zaveru. Kedze nemame pravidla, co to je vobec rychla jazda, tak tazko objektivne hodnotit.

Ak mi niekto zdovodni, ako sa moze neodpruzeny 1 napravovy podvozok na nerovnej podlozke spravat pri rovnakej rychlosti a zatazi tak isto ako odpruzeny 2-3 napravovy, tiez by ma to potesilo.

Zatazenie na pneu u kombajnu je nutne zlo, s tym nie je co diskutovat. Nezda sa mi ale zanedbatelne, nechat si pole udusit este naviac dalsim strojom, ak su moznosti a technologie, ako sa tomu vyhnut. Drobnost s par tonami zataze na traktor asi tiez je OK, nakoniec nazor uzivatela HonzaBru z 2.7.2011 nebol uplne iny... http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTU3OFgzMjYyNVgzODA4MTA=#skok



http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTU3OFgzMjYyNVgzODA4MTA=#skok
martinko   24.06.2013 20:28:10
Len pre zaujímavosť práve išiel okolo do Majcichova naložený na kamióne Claas Lexion 770 (na kolesách) , mal by to byť už piaty. smile
Zetor   24.06.2013 20:40:19
No ale pozor, v HNG je UW 250, která je podstatně menší, než klasický bežně dodávaný Titan! Tam je klidně možné, že má o 10 kubíků méně.

A pokud chcete názor z praxe, tak 3 roky starý Titan v silném nasazení, takovým způsobem prohnutá náprava, že při zatažených kolech pneumatiky dřely o vůz. Bohužel je to železo na železo, žádné silony, nic nelze vyměnit. Díl je částí nosné konstrukce, takže těžko se objedná novýsmile
honzabru   24.06.2013 20:55:51
Zetor:
V HNG na něm vozí 31 tun pšenice. Pochybuju, že na UW34 se vozí znatelně více... Nechci se dotknout žádné obsluhy, ale pokud se někdy (stačí jednou) roztahuje náprava, když je vůz v klidu, tak se pak není čemu divit.
Jano SK   24.06.2013 21:08:34
..25 m3 a 31 ton ? T.j.dobrej psenice s objemovkou 750 kg/m3 je tam narvanej 41 m3?? Uz asi leziem na nervy s tymi cislami, ale asi potom u Horscha velmi zle odmerali objem, ked sa ta da naliat 40% viac ako pisu.
honzabru   24.06.2013 21:12:18
Těch 31 tun je opravdu zváženo. Ve skutečnosti si nemyslím, že ten vůz má 25 m3. Je to jedinný vyrobený vůz, prototyp. A už od pohledu jsou jeho nástavky oproti 34UW nižší o pár centimetrů... Ono vůbec těch 250 podle mě neudává objem. Proč 250? 250 čeho? Spíše by to mohla být právě hmotnostní kapacita kukuřice/pšenice v metrácích.
Polci   25.06.2013 06:05:48
Moc zajímavá diskuse a velmi zajímavých příspěvků. Jestli jsem dobře pochopil, tento stroj je schopen uvézt 31 tun + vlastní celková váha...Pak asi nemá smysl se tu bavit o rozložení váhy 30 t na nápravu a 10 t na závěs. O utužení půdy asi také ne, protože tam i u plného Lexionu 600 je okolo 20 t na nápravu, ale ten stroj se plazí 5 km/h zatímco tato souprava by měla jet třeba 20 Km/h, takže její pohupování při event. nerovnostech by nemělo být pro onen tlak lepší. To přeci odporuje všem kontrukčním pravidlům i nosnostem ať již pneu na nápravě či na taktoru a časem se to musí projevit. A tahat jej pásákem 500 koní - OK, ale není lepší mít do něj kolový traktor 200-300, ten pásák bude zřejmě lepší použít při polních tahových pracích? Proč budu pořizovat věc, ke již od počátku vím, že je toto vše špatně smile. Horsch UW 160 se mi vždy líbil pro svoji jednoduchost a byl to takový provní pionýr v překládacích vozech u nás, ale jednoduše ho vzít a nafouknout možná není nejšťastnější nápad.
honzabru   25.06.2013 13:57:03
Pneumatiky na Titanu to vydrží, s těmi problém není a s traktorem zjevně také ne. Pneumatiky na překládacích vozech jsou ve světě zatěžovány mnohem větší tíhou a jezdí jich jen v Severní Americe stovky. Jeden příklad za všechny. Nejnovější Kinze 1300 je dodáván na pneu GoodYear Titan 1100/45R46. Tyto pneu mají podle tabulek nosnost 11,3 tuny. A hmotnost plného návěsu je 46 tun (35,5 tuny pšenice a 10,5 tuny návěs). Úplně stejné překládací vozy dělají v podstatě všichni američtí výrobci. Jezdí jich stovky. Višňovácké Hauly jsou hmotností také úplně jiná liga a přesto použité pneu nebudou mít nosnost vyšší, než 15 tun. 50ti tunový jednonápravový překládací vůz. Mají za sebou 3 sezóny. Praskly jim pneumatiky? Nevím o žádném Titanu v ČR, kterému by vlivem hmotnosti praskly pneumatiky. Takže jedna strana mince jsou tabulkové údaje výrobců pneumatik a druhá strana je skutečné nasazení a zda s tím jsou technické problémy.

Pneumatiky na Titanu Trelleborg TM2000 900/60R32 mají při 3,8 baru nosnost 14 025 kg, takže je to ještě navíc v normě.
Zetor   25.06.2013 16:09:46
A když mi guma praskne, tak co mi řekne dodavatel když budu chtít záruku? Že jsem to přetížil a ať si trhnu nohou. Stát se nějaký malér s policií, tak si jde někdo sednout. Argument, že mi guma vydrží přetížení je hezký, ale dnes bych si to nelajznul.

Pokud vím, tak na Haulu ve Višňové se střihly všechny šrouby na jednom kole a chyběly centimetry, aby kolo sjelo z náboje. Viděl jsem to na vlastní oči, a byla to legrace. Štěstí že vůz šel odsypat, chci vidět, jak to někdo zvedá na poli heverem. A zrovna HaulMaster je příklad toho, že velký překladač je nesmysl a myslím, že ve Višňové se to ukázalo, že to má víc chyb než přínosů.

A na to poslední věc tu asi lidi naráželi, 3,8 baru. Tak to tam ten překládací vůz vůbec nemusí bejt. smile
honzabru   25.06.2013 16:36:52
Zetor:
A kolik si pane prodejce myslíte, že je tabulkový tlak v plném Annaburgeru 22.79? Když má v sobě 26 tun pšenice? Je to 3,2 baru. To tam ten Váš překládací vůz taky nemusí bejt smile. Ale marketing firmy CRS funguje zřejmě jinak. Překládací Annaburger s 3,2 bary je vzhledem k ochraně půdní struktury ideální volba, zatímco konkurence s 3,8 bary je parní válec. Důležité je, aby na to slyšelo co nejvíce zemědělců a prodalo se co nejvíce vozů. Velice zajímavé.

Kromě toho jsem zde napsal, že u Titana je ta nosnost pneu v normě.

A k záruce pneumatik. Osobně bych se zajímal o to, že si lidé chipují fungl nové traktory za 5 milionů a tím přicházejí o záruku, nebo si nachipují nový Lexion 580TT za 9 milionů a tím přijdou o záruku. To je to skutečné nebezpečí, že si pak vše platím sám. U pneumatiky, ještě když je ta pravděpodobnost po dobu záruky dost nízká, to není tak markantní.
Polci   25.06.2013 18:06:56
Takže ještě pro hloupé uživatele. Tato pneu má nosnost při nějaké rychlosti cca 20-30km/h 15 t? Ten zbytek cca 10 t se přenese na zadní část traktoru na kouli K80 s max. povoleným zatížením 3,5t. Pak je to OK a asi neumím počítat. Žádná pneu na Titanu v ČR ještě neodešla. To je zaručená zpráva? Pár záručních případů u kombajnů jsem zažil a věřte, že reklamace není zase taková sranda, jak zde píše honzabru. Když dojede technik, první si kontroluje tlaky, sjetí pneu atd. Pokud zjistí jakoukoliv nesrovnalost, máte smolíka. A jsem zvědav, komu se povedlo plně vyreklamovat pneu...smile. I když to byla prokazatelně chyba výroby, stejně nedostanete další, ale vždy doplácíte. Pokud neuznají jste tu s jednou pneu na 170 tis Kč bez DPH jen to fičí.... Zrovna u tohoto rozměru bych byl hodně opatrný tvrdit, že nikdy nebyly žádné problémy. Americká fóra o překládacích vozech jsou toho plná. Stačí použít Google.
Zrovna v těchto dnech jeden případ u pneu Trelleborg TM2000 na kombajnu řeším...lidi od Trelleborgu se kterými komunikuji jsou OK, ale jsem zvědav, jak to finálně dopadne. A to podotýkám, že ten kombajn nebyl přetěžován (ani to technicky nejde vzhledem k součtu hmotností a pohybu stroje po poli), všechny nosnosti byly OK. Takže bych chtěl vidět, jak onen příjemný pán stojí někde na poli u rozlítlé pneu na které visí 10 t překládáku a 31 t nákladu...
honzabru   25.06.2013 18:23:37
Tak snad jeden z posledních komentářů. Nedovedu si představit, že někdo po poli táhne vůz 36 tun rychlostí 30 km/h. Pan Polcar si to představit umí? Asi ano, když klade takovou otázku. Pneu na Titanu má nosnost 14 tun při rychlostech nižších. Stejně tak jsem uvažoval stejnou nižší rychlost pro tlak plného Annaburgeru, aby to bylo objektivní. Protože pokud chcete tahat plný překládací 22.79 po poli rychlostí 20-30 km/h, tak by musel být nahuštěn na 4 bary, níž to dle tabulek Michelin zkrátka nejde.
Takže k vaší otázce pane Polcar, pokud někdo tahá po poli 25 km/h plný překladač Annaburger a nemá nahuštěno na 4 bary, tak je to případ, který jste popsal, a nemá nárok na žádnou reklamaci. Úplně stejně, jako když bude tahat po poli rychle plný Titan.
Polci   25.06.2013 19:12:11
Tak snad také jeden z posledních komentářů. Já si to, že náš překládací vůz taháme běžně rychlostí nad 20km/hod po poli zase představit dokážu...to že si to pan "honzabru" neumí představit. Jeho problém. Takže vůz Titan se plazí po poli o něco rychleji než kombajn, aby mu nepraskaly pneu a neupadl zadek tažnému prostředku???
Nevím, jak je to s huštěním pneu na 22.79 a u pneu Michelin. My máme něco jiného a tlak s plným (cca 21 t) máme 2 bary.
Pane "honzabru": reklamaci na pneu na překládacím voze jsme žádnou neřešili až budeme rád poinformuji.
Myslím, že plný Titan po poli nikdy tahat nebudu, jelikož jsme chudí a nehodlám kvůli tomu pořizovat pásový traktor, který je od vás doporučen z předchozích příspěvků, pro tahání tohoto vozu smile
A ještě prosím jak je vyřešena ta váha na závěs u traktoru? Je tam tedy násobně více než je povolené zatížení či ne? Nebo když jede pomalu, může tam být více?
honzabru   25.06.2013 19:24:55
Polci:
S vámi se diskutovat nedá. Pouze věci překrucujete tak, aby se Vám to hodilo. Vkládáte mi do úst věci tak, jak jsem je neřekl. Zveličujete. Váš 20.16 asi nemá plný 36 tun a 20 km/h není 30 km/h. Titan se neplazí, pneu mu nepraskají a traktor se nerozpadá. Váš poslední koment pouze ukázal vaší inteligenci.

V ČR nejprodávanější překládací vůz Annaburger 22.79 na pneu Michelin CargoXBib 600/55R26,5. Plný vůz 26 tun pšenice (viz Luba) plus (8,5?) tuny samotný návěs. Celkem 34,5 tuny. 3,5 tuny na závěs traktoru, na jednu pneu návěsu připadá 7,75 tuny. Tabulky Michelin. Pro rychlost do 25 km/h nutný tlak 3,6 baru. Pro rychlost nad 25 km/h tlak 4 bary. Pro rychlost pod 20 km/h aritmeticky 3,2 baru. Pro rychlost 10 km/h tlak 2,8 baru.
sim111   25.06.2013 20:17:28
A inak mimochodom len doplním že podľa mojich info bude ťahať prekladač Case STX 600smile smile
BORIS-SK   25.06.2013 21:17:31
A na koľko doverné a pravdivé su tvoje informacie ked tak doplnaš???
riderstan   25.06.2013 22:19:40
honzabru: celá Vaše diskuze je velmi zajímavá, hlavně část, kde se reší možná tonáž, která půjde tímto překladacím vozem manipulovat, mě by spíš ale zajímalo, jestli máte vůbec nějaký praktický podklad, jak má vypadat překládání a také jaké jízdní vlastnosti má JCB Fastrac v této agregaci, pokud to opravdu někdo myslí vážně ?
Polci   26.06.2013 06:48:41
to honzabru:
Kolego, nehodlám se snižovat k nějakému řešení číkoliv inteligence. To už mi přijde za hranou.
Kde jsem psal, že 20.16 má plný 36 tun a že 20 km/h je 30 km/h?
Každý musí posoudit sám, zda je tento stroj legislativně a kontrukčně možno tahat na kouli K80 (má tam svislé zatížení kolik?- stále žádná odpověď). Zda to vůbec smí na silnici, zda je možno zatížit pneu na rychlost cca 20 km/h 15t na kus. Já říkám, že ani náhodou.
Kdo chce, koupí si jej a zákazníky si jistě najde. Já v této diskusi končím, vše co jsem chtěl jsem napsal a emoční výlevy tu řešit nehodlám.
Jenom abychom věděli o čem se tu bavíme a kde se ty argumenty o nosnosti berou: pneu 900/60R32 Trelleborg TM2000 mají nosnost 14 025 kg při 10 km/h...zdá se vám to dostatečná rychlost pro překládací vůz? Při 30 km/h mají 8830 kg...to opravdu není mnoho. smile
honzabru   26.06.2013 11:13:58
I můj snad už opravdu poslední komentář. V jednom z předchozích příspěvků jsem napsal, že pokud někdo chce rychle tahat plný titan, tak je to za hranou tabulek pneumatik. Na nosnost 8830kg je nikdo (řekněme běžný) nefouká, foukají se na těch 3,8 baru a při vyšší rychlosti je u nich pro tento tlak překračována povolená rychlost.

Zatížení závěsu je velmi pravděpodobně u plného vozu překračováno. Opět stejná věc, jako u těch pneumatik. Na každého zodpovědnost. Ale vynášet informace, že se při tom traktor rozpadne, mi přijde hodně nadnesená. Když jsem naposledy viděl Daňhelovu 8345R, tak ještě nebyla rozlomená vedví.

V celém vlákně je vyčítáno, že při rychlé jízdě jsou překračovány rychlosti pneumatik pro dané zatížení. Ale že jsou překračovány u uživatelů překládacích vozů Annaburger, o tom se tu mlčí. Kolik z těch desítek uživatelů má překládací vůz v poli nafoukán na 3,6 baru? Takže trocha objektivity by neuškodila.

Nejčastější argument CRS Marketing, který se silně rozšířil mezi uživateli farmwebu, protože je jim opakován stále dokola. Jejich vůz je soil-friendly, Horsch extrémně utužuje. Skutečnost je 3,2-3,6 baru Annaburger versus 3,8 baru Titan. Nad tím se každý musí zamyslet sám.

Argument firmy Horsch, který říká, že Titan chrání půdní strukturu, je hloupý. Stejně tak je hloupý argument, že ji chrání nejrozšířenější česká konfigurace překladače Annaburger.
Jakub Herot   26.06.2013 13:23:02
Hmm zajímavé ja si vždycky myslel že 4 kola 600/26,5 jsou lepší ( větší rozložení hmotnosti, snížení tlaků v kolách , stabilita--> větší rychlost po poli .......) jak 2 kola 900/32
hmm asi se mám co učit smile smile
Jano SK   26.06.2013 15:20:26
takze aj moj posledny koment: snazil som sa dopatrat ( aj na vystave na stankoch pneumatikarov ), aky je rozdiel tlaku na podlozku s roznym tlakom v pneu. Vsetko co som zatial pozbieral je to, ze podstatna je stycna plocha, na ktoru sa rozlozi hmotnost, nie tlak v pneu. Nizsi tlak v pneu prispieva tomu, ze pneu sa rozplacne na vacsiu plochu, nie vsak ze priamo nizsi tlak v pneu nejako vplyva na zhutnenie. Logicky mi to tak aj vychadza - ak polozim na zem 1 tonu na stycnu plochu 1 m2 - tlak na podlozku je rovnaky, aj ak by bola ta 1 tona na 1 m2 na vzduchovom mechu s akymkolvek tlakom.

Trochu mi to skomplikoval clovek aktivny v strojarstve s dynamickymi a statickymi modelmi, ten vplyv sa da zhrnut asi tak, ze sila sposobujuca deformaciu materialu pod kolesom sa pri mensom tlaku v pneu moze presmerovat na deformaciu pneumatiky, nie je to ale nejake velke percento

Stycna plocha 2 x 900/32 je urcite menej ako 4 x 600/26.5, bohuzial vyrobcovia pneu uz nedavaju udaj "footprint" - chytili sa toho marketingove oddelenia a zacal pruser, kto ma viac...
honzabru   26.06.2013 15:56:08
Jano SK: "Stycna plocha 2 x 900/32 je urcite menej ako 4 x 600/26.5"

Opět výmysl. 900/60R32 je pneumatika vysokoprofilová, při deformaci se kontaktní plocha "rozleje" do značné délky. Otisk vysokoprofilové pneu je mnohem větší, než otisk pneu s menším profilovým číslem. 900/60R32 má průměr 1,9 metru, 600/55R26,5 má průměr 1,18 metru. Pokud bude délka otisku Michelinu 0,3m, plocha je 0,18m2. Pro délku otisku Trelleborgu 0,5 metru, plocha je 0,45m2. Délka otisku 0,25 průměru pneumatiky je běžná, u Trelleborgu díky vysokému profilovému číslu naopak může být ještě větší. Trelleborg pak má minimálně 2,5 krát větší styčnou plochu.

Mám vystudovanou technickou vysokou školu, takže o tom trochu něco vím. Ten hraniční tlak pro určité zatížení s tím souvisí. Přímo tlak v pneumatice samozřejmě není nijak konstantou úměrný tlaku na podložku. Samotné kolo nafoukané na 2 bary má na podložku nižší tlak, než stejné kolo nafoukané na 2 bary zatížené 5 tunami. Ale pokud se dostáváme k té hranici únosnosti pneumatiky, pak se tlaky uvnitř pneu a na podložku do jisté míry k sobě přibližují. Ještě k těm vysokoprofilovým pneumatikám, to je také důvod, proč 750/60R30,5 má vyšší nosnost, než 800/45R30,5. Profilové číslo pneumatiky (a tedy objem vzduchu v pneumatice) má velký vliv na to, jak moc se může deformovat.

Takže dokud nebudete mít skutečně změřené plochy otisků pro nějaké zatížení a tlak, Vaše závěry "určitě" jsou jen výplod Vaší fantazie.
Jakub Herot   26.06.2013 17:09:12
Trelleborg pak má minimálně 2,5 krát větší styčnou plochu ---> to možná ale to porovnávate jednu velkou a jednu malou pneu ale když porovnával jednu pneumatiku 900/32 a 2x 600/26,5 tak je to 0,18x2 =0,36 vs.0,45 a to je rozdíl smile takže žádná 2,5 krát větší styčná plocha smile
sim111   26.06.2013 18:59:10
Boris informáciu mám o pána Briana Justesenasmile
BORIS-SK   26.06.2013 20:55:55
Aha a čia 600-ka by to mala ťahať ?smile
Jano SK   26.06.2013 21:42:50
HonzaBru: ano, prepisal som poslednu vetu z predchadzajuceho komentu a nie je spravna.

900/32: RC 5.765 x 0,25 x 0,9 = 1.3 m2 x 2 = 2.6 m2 na voz
600/26.5: RC 3.976 x 0,25 x 0,6 = 0,6 m2 x 4 = 2,4 m2 na voz

ak by to bol nahodou Gustrower GTU 25:
650/30.5: RC 4.776 x 0,25 x 0,65 = 0,77 m2 x 4 = 3,1 m2 na voz..

Debate ale bola o 34 m3 stroji, takze porovnanie smerovalo ku konkurencii cez 30 m3, co ma asi vsetko 3 napravy a dost z nich aj sirsie pneu v standarde:
Hawe ULW 3000 : 800 / 26.5 , Gustrower GTU 32: 700 / 26.5 , Pronar T 743 700 / 26.5..
Milda11   27.06.2013 08:02:45
Velmi zajímavá diskuze od přízniců a odpůrců. Podstatné na věci je ale to, že překládací vůz Horsch bude provozován na poli, takže legislativa jde jaksi do pryč..... Tam si každý může dělat co chce jak chce a kde chce... Otázka je jestli to vydrží traktor, závěs, nápravy vozu nebo traktoru.......
U horsche nejsou hloupí,když něco udělají není to skok do neznáma.... Zajímavé by bylo porovnání obou vozů na poli,hlavně spotřeba nafty.....
Překládací vozy typu Annaburger...se hojně používají k plnění rozmetadel a vagonování a tam bude nesporná výhoda oproti Horschi, který bude jezdit plný jen po poli....
O huštění pneu a vlivu na spotřebu se pořád píše,ale realita v praxi je někde jinde, viz Bohuňovice, spousta fekálů s dofukem...... Většina provozovatelů nekontroluje tlak v pneu jak je rok dlouhý....!!!
Teorie a praxe je jiná věc. A pak člověk si může koupit širší pneu, nebo větší profil...je to jen otázka financí!! A ty jsou bohužel na prvním místě!
lexikon   27.06.2013 10:24:27
Táto diskusia je hlavne o tom, že 3 nápravy (samozrejme s poriadnym obutím) sa nemôžu porovnávať s jednou nápravou (nech je obutá akokolvek dobre). Samozrejme vec penazí, na zaciatku ušetrím nejaké to euro na pneu a potom sa čudujem koľko to žerie.. Je to len vec rozmýšlania a priorít. Ked už nájdem peniaze na prekladací voz,tak už nech je aj patrične obutý, aby malo vôbec zmysel ho kúpiť. A s názormi od obsluhy by som bol tiež veľmi opatrný, lebo máloktorá obsluha si všíma veci ako spotreba, tlak v pneu a nebodaj tlak na pôdu. Obsluhu zaujíma, či sa s tým strojom (čisto subjektívne) dobre jazdí, či tam nie je nejaká otravná obsluha alebo nejaký detail,ktorý proste pri bežnej prevádzke vadí, ako rýchlo taký voz vyprázdni a podobné.. Príklad: pýtal som sa jedného traktoristu, či je spokojný s návesom Joskin. Taký náklad som ešte nepočul.. A pritom tu na FW ten náves niektorí pomaly vynášajú do neba. A pritom ten náves je aj poriadne obutý, je agregovaný s adekvátnym traktorom (JD okolo 300 koní). Takže treba vidieť aj rozdiel v tom,že vedenie podniku zaujímajú iné parametre ako obsluhu a vždy sa hladá kompromis, takže nič nie je čierno-biele smile
BORIS-SK   28.06.2013 17:28:09
Neviete náhodou kde je sim111 ???? už tri dni tu čakám kým mi napíše odpoveď na moju otázku že čia Case STX 600 bude podla neho ťahať tento prekladák a nič,odpovede som sa nedočkal smile
Jakub Herot   28.06.2013 18:35:24
Další zbytečný rýpavý komentář ....smile vy dva jste jak pošuci když on něco napíše někde tak vždycky u toho je reakce Borise ... když máte problém dejte si do tlamy a bude klid ....

Já nevím kolik v Majcichově mají casu STX 600 pokud to sledují dobře tak jednoho, tak který jiný by to měl asi tahat smile Se spamatujte smile
martinko   28.06.2013 18:36:55
Tiež som si to všimol... smile
BORIS-SK   28.06.2013 18:59:22
No Jakubko toto by ma ani nenapadlosmile skôr ma zarazila tá informácia že by to mal ťahať Case STX 600 lebo ja som dostal od toho istého pána informáciu že to bude ťahať traktor zn. Claas ktorý príde z Polska.A to že to nemôže ťahať Majcichovská 600-ka je zrejme asi jasné lebo nemá kardan ktorý je treba lebo je ním pohánaný šnek na vyprázdnovanie.Tak preto som to napísal lebo je lepšie podávať aspon ako-také správne informácie ako si niečo domýšlať no ale možné je všetko ......... Inak som si všimol že ako som napísal otázku čia 600-ka to bude ťahať tak tu spomýnaný sim111 bol a nie raz a neodpovedal tak by som bol za to že by sa dokončila myšlienka a debata ale ak nič tak nič ...... už som ticho smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0085268020629883.s