Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Samsung Techwin , clona: f/7.7, ISO: 80, 1/350s

Honza.S2   18.08.2012 11:43:29
Předváděčka nebo to někdo koupil tuhle "nádheru"?
xerion   18.08.2012 15:01:10
Údajně tento stroj bude kupovat podnik z Křečhoře u Kolína, ale nemám tuto informaci zcela ověřenou smile
Zetor   18.08.2012 17:10:03
Mluvil jsem s člověkem z Křečhoře, tento kus tam měli v kompaktoru, po neděli by se tam měl vracet s tímto Terranem. Zkušenosti nic moc, prý brutální spotřeba v kompaktoru, tak jsou zvědaví, jak se předvede s adekvátním nářadím. Jinak traktor se při 12 km/h rozskáče.

Jestli to koupí, nebo ne, to se teprve ukáže, tahač budou potřebovat. Myslím, že kdyby toto bylo o 3 miliony levnější než Steiger, tak bych o tom přemýšlel jako o menším zlu. Ale to nebude takové horké, takže jsem zvědav, jak to dopadne.

Že by se to nikde neprodalo, to strach nemám, kdyžtak se to nařídísmile Spíš si říkám, jestli to někdy koupí nějaký dobrodruh mimo holding.smile
Honza.S2   18.08.2012 21:31:10
Tomu rozskákání bych se ani nedivil už jenom když tu děsnou kozu vidím. V každé případě si moc nepomohou jak s tímto tak s Quadtracemsmile
Zetor   18.08.2012 21:42:08
Já jim říkám furt, ať koupěj John Deera, ale to by byli asi v holdingu první, a rozhodně i poslední smile
Honza.S2   18.08.2012 22:28:42
Ten má dva pásy, to je k ničemu. Takhle dostanou traktor na čtyřech pásech, daj jim k tomu čepice, zaregistrují povinně do cašeclubu a pošlou klíčenkusmile

Zetor   18.08.2012 23:30:22
No neber klíčenku za 10 míčůsmile Ještě si zapomněl, že k tomu dostanou kvalitní nářadí v barvě (teď už nedozrálého) pomeranče a pak se stejně v tichosti koupí Terranosmile
Honza.S2   19.08.2012 05:58:26
Klíčenka coby příplatek za mlčenlivost aby se nic nedostalo vensmile Jako v nejmenované firmě kde ani nezačli jezdit a už měli převodovku preventivně v servise, na druhém klekl motor tak dostali náhradou nejsilnější polepený pásák světa z TA - 550ku přelepenou na 600smile a kousek dál zas musej mít v rezervě kolového kloubáka pro případ že jeden z tří vypadnesmile
Jakub Medera   19.08.2012 08:31:42
Taky bych se trochu vyjádřil k nové řadě Quadtracu. Zatím se mi jeví, jako slušný tahač se svýma mouchama. Co se týče převodovky, nevím jestli mluvíš o tom samém kusu jako já, ale ta převodovka se dělala stylem, který je v automobilovém průmyslu běžný ( svolávací akce ). Traktor má v současné době kolem 900-1000 mth ( v pondělí zjistím ) a byly tam zatím jen problémy s čidlama a olejovýma filtrama. Před 14 dnama zjistili, že je prasklej chladič. To by měly být všechny závady, které se zatím objevily.

Co se týče Quadtracu a JD. Znám osobu, která jezdila s obouma a ty Zetore ji znáš jistě taky. Zkus se ho zeptat, jak hodnotí tyhle 2 pásáky a řekne ti, že přenos síly a rozložení hmotnosti je u Quadtracu bezkonkurenční.
frico8   19.08.2012 11:01:22
My taku nadheru už mame smile
klaun   19.08.2012 11:22:11
pořád lepší klíčenka a 10mega z kapsy ven ,než dva pásy a žlutozelený (obě pravý rukavice ve výbavě) a po 4000t/mth pásy nadranc a reči "jéééé jak se tohle mohlo stát??? to se ani v jůesej nestává" smile ddeska je skoro jedno jestli je to modrý ,červený ,zelený ,ale když natrefíte na páteční kus -jak se ktomu daný "řitolezec v podobě prodejce" vyjádří!!!
Petr   19.08.2012 11:46:06
klaun: No popravdě, některá technika se vyrábí jenom v pátek. To už je stará pravda. A jak mi jednou naznačil jeden řidič od jednoho nejmenovaného soukromníka, veškerá nová technika by měla správně nést přívlastek "DoDo", aneb "Dodělej Doma"... Je to smutný úděl všech dnešních strojů.smile
karanice   19.08.2012 12:10:45
Petrova slova mužu potvrdit po zkušenostech s letošním fungl novým Lexionem 770.smile
TomášJ.   19.08.2012 12:22:06
Jakej je rozdíl mezi tímhle a kolovými tahači od Case a JD?? Hodně bych se divil, kdyby Case a JD neměli úplně totožný problémy s tahem na takovýchto pneu.
Honza.S2   19.08.2012 12:41:35
No tak podle tahových vlastností bych to už ani nehodnotil. Jako pásák má jiný prokluz než kolový, také za kolovou 450ku nebudu dávat to co za 500ku pásák. Dobře je ale podívat se na věc z finanční stránky.
Pokud mě daj pásy heavy duty, tzn. zesílená skrejprová verze, za 250 tisíc, v Anglii vám je prodají za 150, servis po sedmi letech zkušeností stejně nic neví tak se stejně díváte jak ubývají bloky před očima a s nima slušná suma peněz. Kromě toho pro samou popularitu vám ani nepřiznají že správně nesmíte jezdit po svahu, protože pak by těch traktorů bylo o polovinu méně.
Jistě někdo od prodejců namítne že zase řešíme zbytečné a nesmyslné věci, jenže pokud to servis neřeší v záruce nebo ze strojního pojištění a všelijak jinak, platí to zákazník. Včera mě dokonce potvrdil jeden majitel pásovce, že jeho provoz je dražší než dva 360hp traktory.
A popravdě kdybych měl dnes zvolit, tak zřejmě traktor kolem 350 koní v kolové verzi a druhý na pásech než jeden velký který se na začátku žní sesype, týden vám stojí podmítky a příprava na řepku.

stenlynko   19.08.2012 20:12:54
rypnem si aj ja... podľa slov obsluhy, ktorá jazdila aj s 530 aj so 600, tak nový je hodný kus ďalej, aj poruchovo, aj pohodlím. Ako tu bolo napísané, tak prevodovka bola robená niečo na spôsob zvolávacej akcie. Chladič taktiež prasknutý a okrem toho čidlo na klíma za pár drobných... urobené v záruke, psy zatiaľ OK... povedzte mi, čo sa vyrába aby to vydržalo? Autá? Spotrebná elektronika? Stroje? a čo by robilo 7mld ludí na zemi, kazí sa úplne všetko, ide o to, kto čo prizná. A inak, chlapci z Moravy majú občas problémy aj s jedným pásovcom na Slovensku smile
Jano SK   19.08.2012 22:30:23
Stenlynko - 530 vz 600 - naradie maju rovnake? Vykon / spotreba ? Su tam ine motory, takze to asi nebude rovnake, ale jednej veci totiz nerozumiem,podla nebraska testov ma 600 mensi vykon motora ako 530, co mi zase nesedi s logikou toho "najsilnejsieho na svete"..
Maximalny namerany vykon 600 na PTO bol 530 HP, co je dost vzdialene od reklamovanych 670 HP max. vykonu. Krutak 2270 Nm oproti 2387 na starej 530... ??

George8030   20.08.2012 18:33:22
to Jano_SK: a není tento rozdíl v HP/Nm v tom,že starý Case měl 15 litrový Cummins a nový má 12,9L Iveco a dvojí přeplňování? ... to osobně vidím jako příčinu toho,co jsi zde napsal. Kde z menšího obsahu se výkon dostává hůře a hlavně za "horších" podmínek... řekl bych,obsah nenahradíš. :))
Honza.S2   20.08.2012 20:22:23
Konečně to někdo i od Fendta přiznalsmile smile Obsah nenahradíš.
karanice   20.08.2012 20:30:49
Ten motor má objem a ne obsah.smile Pro objasnění.
Nic ve zlémsmile
Jano SK   20.08.2012 20:40:39
George: comu nerozumiem je fakt, ze mi na novom 600, ktory je prezentovany s vykonom 660 HP ako najsilnejsi na svete chyba nejakych peknych par HP na zaklade Nebraska testov...

Prospekt 530 : max.vykon 597 HP, nominalny 543, nominalny PTO 480 HP. Ak k tym 480 HP PTO pripocitam rozdiel max-nom samotneho motora ( 597-543=54), t.j.534 HP, to je presne vysledok Nebraska testov PTO MAx ( test 1911/579 ). Rozdiel max.vykonu motora a max.vykon na PTO je 63 HP, co je 10% vykonu

Prospekt 600 : max vykon 660 HP, nominalny 600 HP, podla nebraska testov ( 2011/794 ) je max.PTO vykon iba 530 HP. 660 - 530 = 130 HP, to je 20% rozdiel vykonu motora.

Kde sa stratilo cca 60 HP, t.j.10% vykonu motora ?
rado79   20.08.2012 20:55:37
Jano,
QT 530 namerali v testoch max spotrebu paliva cca 110 l/hod, co sa zhoduje s udajom, ktory sa zobrazuje na pristrojovke a aj s realnou spotrebou paliva.
Steigeru 600 namerali podobny udaj. Presne to neviem teraz odpisat, lebo sa mi prestali zobrazovat vysledky testovsmile (104 l/hod)
Na pristrojovke spominaneho QT 600 nebol problem odcitat hodnotu cca 120 l /hod (6m tiger na 32 cm, pole po zrnovej kukurici pri Krizovanoch, 2011) a znovu to korespondovalo s tankovanim.
Tohorocny demo QT 550 zobrazoval max cca 115 l/hod (SL 700 na 25 cm, íl a mierne do kopca).


smile
George8030   20.08.2012 22:07:07
to Honza.S2: co se týče Fendta,neřekl jsem tu o něm ani slovo a bavím se o velkých polních tahačích ... 500hp ---> ... měl jsem teď možnost si vyzkoušet x dní jeden takový tahač osobně,udělat si s ním xxx hektarů a opravdu v porovnání s takovým OBJEMEM ( smile ) ...co si to vše nechalo líbit? až zarážející a myslim si,že kroutící moment je tam díky objemu. ... Někdy mi ty diskuze přijdou od nějakých uživatelů docela zarážející. Osobně jsem si vyzkoušel dva takové tahače od dvou výrobců a můžu porovnávat. Pro mě je oslovující u té jedné značky vyloženě motor!!! Ten mi nikdo nerozmluví!
Jinak netušim,co je v traktorech kategorie DO 390hp ideální objem? Ty snad ano??? je řada výrobců motoru ...a když porovnám klasické traktory s různýma objemama motorů,tak objemem tyhle tahače daleko nejsou ...takže ten poměr,kdy tedy Tebou zmiňovaný Fendt má 7,8litru v 300 až 390 hp ... a Case QuadTruck v 600 až 660 (beru dle údajů dovozce) má "JEN" 12,9litru ... přijde mi to nepoměr ... Ale nedovedu posoudit,co je u klasických traktorů ideální objem motoru??? smile ... Pokud Ty ano, gratuluji a měl by jsi jít dělat někam do konstrukce navrhovat tyhle stroje smile
George8030   20.08.2012 22:09:17
rado79: Zdravím Tě, mohl by jsi zde nějak přesněji rozvést ty testy Case QT 600??? nářadí? pracovní rychlost?? hodinnová výkonost??? pracovní záběr,pracovní hloubka? půdní podmínky cca odhadem??? Díky za informace. Zajímá mě to smile
TomDuba   20.08.2012 22:29:14
George8030: Tak já snad myslím, že všichni pochopili to malé rýpnutí od Honzy.S2. Nechci za něj mluvit, ale určitě neporovnával objemy těžkých půdních tahačů vz. klasiku Fendta s 7,8 litry (ale asi narážel na obecnou frázi, že objem ničím nenahradíš)...

PS: Nejvíce na tom je paradoxní, že ještě v roce 2010, ješte na tento motor měl patrně jiný názor, viz.:
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_gallery&gal=28132

Ale nic ve zlém, časy se mění... smile smile
VonVagel   20.08.2012 22:44:06
Díky za odkaz pobavil jsem sesmile a zjistil jsem že mám stejné názory i o 2 roky později:D
George8030   20.08.2012 23:18:25
TomDuba: Ano doba se mění a měl jsem možnost vyzkoušet si i jinou,dle mého názoru,také kvalitní techniku a osobně,když něco předvádím,ukazuju,tak za přispění zkušenějších se snažím tu danou techniku používat a předvézt tak,aby z ní vyšlo to nejlepší. U Fendtu budou určité změny,postupem času,uvidíme co vše bude a nebude,každopádně se na to těším. Jsem zvědavý 29.8 na Fendt Day Wadenbrunn smile ... osobně,když něco někde zkouším,tak chci,aby to fungovalo. Né jako někdo,kdo dá na předvádění nového JD 7230R,do dopravy s CommandQuadem,nezajímá se o to,co to tahá,jak to tahá,co to žere apod. Dle mého názoru,aby takový traktor jezdil s vozem Strom Export TC 21000 - vozil senáž (9-10tun cca) a spotřeba byla 75l/100km spočítaná... Dal jsem tam Fendt 828,ten samý návěs,přepravní rychlost na jednu otočku 50km byla o 45min rychlejší,než jejich traktory - ječmene se vozilo kolem 13tun a přenice 15-16tun a spotřeba vyšla 53l/100km ...kdy si myslím,že hodně ještě ovlivnila kvalita obutí návěsu,která je tu HODNĚ diskutovaná!!! Vím,že 828 s autovlekem a 25tunama umí jezdit za 35 litrů,když jezdí čistě po silnici (50kou) ...tohle jsou čistě moje poznatky z praxe. Ta 828ka byla o 5min pomalejší,než trambusy a liazky na otočku a otočku 100km, kdy jejich traktory i s vykládkou cca 3 hodiny, Fendt 2 hodiny. A musím poděkovat kamarádovi Jakubovi,který tam byl od Aleše Polcara na službách a velice mi s tím předváděním pomohl. Velká zásluha mu patří smile
Honza.S2   21.08.2012 04:57:42
Tom Duba: časy se mění, časem třeba porovnáš a přehodnotíš, dostaneš se k novým informacím, zkusíš další a další....



stenlynko   21.08.2012 07:26:57
Honzo, alebo sa zmení zamestnávateľ a prachy sú prachy smile
Honza   21.08.2012 08:02:41
George8030: co píšeš o těch odvozech je pravda, jen mi nejde do hlavy jedna věc, a sice, proč tento zmíněný podnik nepoužívá už za trambusy a liazku vleky, když takhle vždy odváželi... Myslím, že by ušetřili pár odvozců, které si navíc ještě nasmlouvávají...
A když už jsme u změny názorů a ekonomického vyhodnocení, tak na tomhle podniku je to vidět snad nejlépe, zarytí johndeeráci a najednou jezdí s Fendtem... Navíc jsem se doslechl, nevím, co je na tom pravdy, že budou přezbrojovat veškeré traktory. smile
Honza.S2   21.08.2012 08:31:51
Stenlynko: tento příklad na mě moc neukazuj, na to máš jiné abonenty.
Já už s tímto nemám společného nic víc jak rok.
Matúš.V   21.08.2012 16:56:23
Pred pár dňami som mal možnosť si aj pojazdiť na quadtracu 550 zo 7m simbou SL. Traktor v ťažkej pôde ťahal stroj bez problémov a ak tam aj podľa meraní nejaké kone chýbajú tak ma ten stroj ťahovo, ale aj spotrebou prekvapil v dobrom. Uvidíme ako to bude s prevodovkou čo hádam vylepšili, ale rád by som si to pozrel niekde spolu na poli s Challengerom aj JD...
stenlynko   21.08.2012 17:44:56
Matúš, v radách 550 a 600 je už prevodovka konštruovaná na vyšší výkon, vraj na 750 koní, tak snáď to bude OK... v Malackách porovnávali myslím, JD a ich 530-ku, kým bolo sucho, tak oba stroje boli porovnateľné, ak sa však zhoršili adhézne podmienky, výrazný náskok získal Quadtrack... a napr. v jednom podniku na bánovecku urobil dojem Tebou spomínaný pásak 550 so Simbou a nepriamo porovaný bol agronómom s pásových Chale, kde sa mu nepáčilo aké ryhy zostávali po dvojpásovom podvozku
alda   21.08.2012 20:25:00
Pánové čím novější stroj, tím horší smile Zašpuntované motory, hafo elektroniky sice to usňadňuje práci, šetří naftu, ale dnešní průměrná obsluha kolem 45-50let vychovaná na starších strojích toho pokroku né vždy využijesmile
TomášJ.   21.08.2012 20:31:17
to alda, ale zas musíš brát v potaz že ta obsluha 45-50 ve většině podniků už 10-15 let jezdila na novějších strojích jako JD8400, NH G, Case 72xx atd. Osobně neznám moc podniků, kde by jezdila obsluha 50+, která by neměla již dlouholeté zkušenosti s jízdou na těchto strojích, protože většinou když přicházejí nový traktory tak je dostávaj právě tito zkušení šoféři a ti mladí po nich berou ty patnáct let starý jeleny, fordy atd, aby se to nejdřív naučili. Ale samozřejmě to může být někde jiné..
alda   21.08.2012 21:01:45
To TomášJ. Máš částečně pravdusmile Fakt je ale ten, že ta úroveň strojů v porovnání pořizovací cena, užitná hodnota, spolehlivost...... je úplně někde jinde než před 15ti lety, kdy se větší traktory kupovaly na minimálně 20let a první pět let se honily na dvě směnysmile
Bohužel to není jen v zemědělství (auta, elektronika, hračky, kola, motorky atd)
Jak se dneska podívám třeba na Kirovce jak je to všechno předimenzované a masívní tak mi někdy připadá že došlo železosmile
stenlynko   21.08.2012 21:32:56
a s týmto bohužiaľ nič neurobíme smile
George8030   22.08.2012 00:11:04
to Honza: proč nevozí trambusama a liazkama s vlekem a radši si zjednávají nějakou tu soupravu? - je na to pár snadných odpovědí,řekl bych. A to,že jejich auta stárnou a samozřejmě jsou na tom jinak,než před 11ti lety,co si je já pamatuju. Další věc,že na to musíš mít člověka s profesákem,který musí každý rok za 1200kč na přezkoušení,dále se na to auto musí každý rok udělat technická a zaplatit silniční daň. A traktory???smile ... nemusím dále vypisovat. A pokud si najmou odvozce,smluvíš si sazbu za km,případně za tunu,tu mu zaplatíš a neřešíš,když jemu se to rozbije,on dostane za něco pokutu,"neplatíš" člověka za volantem. A to samé je dle mého se službařema ohledně kombajnů ... Proto to mají asi takhle vypočítané. Jediné co teď v nákladní dopravě obnovili,byl "nový" náklaďák MAN 28.430 6x6 s rukou (hlavně na setí na vození bagů) - který bohužel shořel - po technické závadě smile ... Pokud ještě opravdu pochopí vyšší moc kvalitu obutí návěsové techniky a návěsovou techniku jako celek,opravdu se to postupem času začne vracet v nákladech na naftu a opravách,výměně pneu apod. Kdy jejich 4 výměnné systémy jsou 8 měsíců v roce na silnici a v provozu.
George8030   22.08.2012 00:14:53
Jinak co se týče změny názoru,značky apod. ANO změnu jsem udělal,udělal jsem jí sám od sebe!!! Myslím si,že jsem neudělal špatně, jak ohledně techniky,tak ohledně ostatních věcí s tím souvisejících! Po cca 5letech,co se téhle technice na nějaké úrovni věnuju,plno věcí člověk přehodnotí a změní názory,vyzkouší si nové věci apod. To asi víte sami. Tak jen pro objasnění pro některé,kterým něco leží v žaludku.smile
Jinak technika mě zajímá jako celek a když je možnost se svézt i s "konkurenčníma" značkama,vždy toho rád využiju, rád tu techniku představuju nezainteresovaným lidem,kteří o zemědělské technice moc nevědí a nejsou předpojatí,jako my tady. A někdy se mi líbí,že i ti lajkové mají stejný nebo obdobný názor jako já. Jsou to třeba kamarádi z autařského odvětví nebo kamionového.
Martin Hruška   22.08.2012 23:16:05
Když sleduju tuto diskuzi a vrátím se na začátek diskuze ,tak si pokládám otázku, zda tyto traktory 400 -500 k nejsou někde na "hraně" svého výkonu proti půdozpracující technice a oblsuze strojů. Zemědělství je o biologii a obrovské rozmanitosti půd a podmínek. Pak příjde nějaký prodejce (dost často bez vlastních zkušeností) a doporučí 12 m kypřič (obecně stroj na zpracování půdy) do podmínek xy.Řediteli se to líbí, jak zvedne výkon, podnik to vyzkouší s tímto traktorem a koupí to. Při nákupu se ale často nezamyslí nad náklady, protože většinou řeší jen cenu .Provozní náklady (energetické) např. na naftu a opotřebitelné díly neřeší.
To je jedna strana mince. Před časem, když jsem panu Milatovi prodal 6 Krampe vozů na stavbu, jsem se s ním bavil na téma kolový traktor a 360 k v dopravě. Zkoušel tehdy nové Fendty a měl napojení na pana Honzka (nevím zda jsem to jméno nezkomolil). Už tehdy traktor s 25 t nákladu na silnici gumoval a já si pokládal otázku zda je to správný směr.
Ve všech materiálech o tlaku techniky na půdu ,které jsem v posledních 2 letech četl byla mimo jiné zmínka o rozjezdu, prokluzu a následném bodovém zatížení půdy a utlačení. Extrém je u těchto silných traktorů , kdy obsluha díky více "koním" rozjíždí traktor naplno.
Není to úplně můj obor, ale určitě zde má určitý vliv zaškolení obsluhy, jak tyto nové "koně správně obsluhovat" a taky úroveň vzdělání obsluhy.
Vidím to na našem Fendtu 818 (není nejnovější) ,kde máme lidi okolo 30-35 let. Pokud se ten traktor správně nanastaví a obsluha mu nerozumí, tak to může být problém. To tu ale již zaznělo vícekrát.
Je to jem můj malý postřeh. V budoucnu se asi bude muset jít s velikostí některé techniky trochu dolů. Takové signály jsou již u aplikátorů na kejdu, které pracují v porostu a určitě to příjde i do ostatních oblastí.
Jano SK   22.08.2012 23:56:32
Dovolim si poznamku k nazoru p.Hrusku ohlade ceny a nakladov - moje osobne skusenosti su presne opacne.. V podniku, kde sa zaujimaju iba o cenu si nikdy nekupia velky stroj, pretoze je drahy... Velke stroje sa predavaju IBA do podnikov, kde su si vedomi potreby znizovania ha nakladov, samozrejme s ohladom na vymeru, podmienky a pod.

To, kam to bude u velkych strojov smerovat je podla tak, ako to funguje trochu viac na zapad - operativny leasing stroja za vopred jasnu sadzbu za rok / mesiac / MH s istym limitom. Vobec sa neriesi CENA stroja, to je nepodstatne, podstatne pre podnik je to, ze vie na par rokov dopredu, co bude jeho naklad na stroj, k tomu priblizne nafta, ludia. Vsetky opravy, prehliadky a pod su kryte zarukou/poistkou.

Co sa tych 400 - 500, zachvilu aj viac HP - opat to bude ta nudna fyzika, pretoze to je vztah vykon / hmotnost / stycna plocha. Tieto 3 faktory musia byt v rovnovahe, a je jedno ci to je 125 HP alebo 750 HP. Podla mojho nazoru tento NH bez dvojmontazi ( rovnako ako Xerion 5000 ) je za hranou vhodneho pomeru ( chyba stycna plocha ) a preto sa to niekde nevhodne prejavi.
Martin Hruška   23.08.2012 08:51:00
Pro Jano SK: Omlouvám se , zmínil jsem o situaci v ČR a v Německu, Slovensko jsem nezohlednil. U Vás je strašně moc cizinců v zemědělství, kterým jde o cenu strojů taky, ale to co vidím na farmwebu občas svědčí o tom, že jim je jedno co bude s tou půdou za pár let, když třeba odejdou nebo to prodají někomu jinému. Říkám na Slovensku jsem už dlouho nic neprodával,takže nemůžu sloužit. Další skupinou jsou podniky s 50 000 a více ha vlastněné bývalými ministry zemědělství, to je taky jiná kategorie a pak je spousta dobrých podniků ,ale i hodně chudých.
U nás v ČR platí ,čím větší podnik, tím větší slevu chce (v mém oboru), občas se najde i "zkušený obchodník" mezi menšími podniky a soukromými zemědělci. Ale ani tyto podniky mnohdy nepočítají náklady nebo je to moc nezajímá na začátku. To ale není podstatné.
Asi by se zde mělo mluvit konkrétně o některých strojích a říci z jakého pohledu to ten danný vidí. Vzhledem k jisté anonymitě nelze vždy rozpoznat zda je diskutující zástupce JD,Cat, Case IH nebo uživatel (managment) nebo přímo obsluha. A dost často diskutují dva lidé a nezmíní podnik o kterém diskutují, to je pro ostatní dost nesrozumitelné.

Diskuze na téma Agrofert je třeba asi taky objasnit řadě lidí, jak to je zde s výběrem traktorů a kombajnů, případně jiné techniky, protože někdy ta diskuze je zmatená. Z doslechu vím, že zemědělské podniky v rámci centrálních výkupů by měly a asi musí kupovat traktory a mlátičky jen od značky New Holland a Case IH, dost často to platí i o dalších "koncernových " strojích. Takže diskuze o klíčenkách nejsou na místě, protože o tomto opravdu nerozhodují traktoristé, ani technici na farmách. To je jednou danné a nikdo to neřeší.
Honza.S2   23.08.2012 14:42:13
Myslím že politika v nákupu strojů, osiv, chemie v rámci agf je celkem známá a jako profesionál v dopravní technice to jistě znáte jelikož jste několik návěsů ve spolupráci s prodejci agf prodalsmile
A z pohledu druhé strany si myslím že není zrovna nejlehčí pracovat se stroji z omezeného okruhu výběru co ne vždy splní nejlépe požadavky a k tomu máte prakticky nemožnost si vybrat to co se mě líbí a v mých podmínkách pracuje nejlépe. K tomu o tom ještě rozhodují mnohdy lidé od stolu co nerozeznají podrývák od podmítače nebo sečky.
Martin Hruška   23.08.2012 15:44:16
Pro Honza.S2: Mým úkolem tady není hodnotit tento systém. situaci znám moc dobře. Jinými slovy je to přídělový systém podobný tomu co byl dříve, sice s lepší technikou, ale podobný. To ale asi nepamatujete. Mnozí ostatní čtenáři Farmwebu ale situaci neznají moc dobře, proto jen tahle poznámka. Ani pro mne není jednoduché se s naší dopravní technikou prosadit, protože profi technika je podstatně lepší ,ale taky dražší než ta "regálová". Závisí taky na konkrétních podmínkách v danné oblasti.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012960195541382.s