Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevo nahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D300, clona: f/9.0, ISO: 200, 1/320s, 18mm


Tuto fotografii hodnotilo 3 lidí.
Václav   29.12.2012 20:54:09
Na těhle kolech ten překládák jezdil jen tady takže dík za raritní foto.smile
Martin Hruška   29.12.2012 21:50:30
Toto je speciální verze vozu s nápravami z vozu 22 t (rozchod náprav 1,8 m), která umožňuje i verzi pneu ráfkem 26,5".
Radek 8250   30.12.2012 09:03:52
Martin Hruška: Není spíše myšleno rozchodem náprav rozvor náprav? Nikdy jsem se nesetkal s pojmem rozchod náprav. Vždy se hovořilo o rozchodu kol,který mimo šíře nápravy záleží ještě na ET disku. Kdybych jsem měl zatáhnout ještě část diskuse o ZDT,tak nechápu v případě,že máte na mysli rozchodem náprav rozchod kol jakým způsobem to ovlivňuje tahový odpor návěsu? Jediné co by mě vyznělo logicky je,že kola návěsu jedou v již "umáčklé" stopě po traktoru,ale to zase záleží na použitém traktoru. U toho rozvoru náprav by to bylo jasné menší/větší rozvor ovlivní zatížení oje. Jinými slovy rozvor náprav dokáže velmi ovlivnit rozložení váhy na nápravy a oj a tím má vliv na tahový odpor. Zpět k tomuhle Annaburgeru na první pohled vidím velkou vzdálenost mezi koly (rozvor náprav). To je dle mě to co umožňuje a rozhoduje o použití větších pneu (ráfek 26,5). Šíře nápravy dle mého názoru nemá vliv (pokud tedy použiju stejnou šíři pneu) na velikost použitých ráfků 22,5-26,5. Pokud teda by to větší kolo výškově nelezlo někam kam nemá? Díky za vysvětlení.smile
Martin Hruška   30.12.2012 11:25:15
Pro Radek 8250: Rozvor náprav je asi lepší a přesnější.Omlouvám se. Měl jsem na mysli vzdálenost kol, která může být u disků 26,5" od 1,55 m až do 1,8 m.

K překládacímu vozu na obrázku. Ve standardu byl obut na 560/60-22,5" Alliance, chvíli jezdil na 600/55-26,5" a pak dostal Vredestein gumy s ráfkem 26,5"(rozměr nevím), se kterými jezdí 2 roky. Ta náprava může být u tohoto vozu se vzdáleností 1,56 m, ale tento model se dělal v několika kusech a proto tyto silnější nápravy s bubny 410 x 180 mm BPW.

Ohledně ZDT zde nechci vytahovat informace z naší "kuchyně" ,ale když vidím, že v Annaburgu je na každý stroj konstrukter a speciální počítačový systém,vím že to mají přesně spočítané. Je důležité, aby příčné zatížení závěsu bylo vždy v normě u prázdného vozu i u plného vozu. Většina našich vozů je vybavena hydropneumaticky odpruženou ojí, která upraví rám vozu do vodorovné polohy. U parabelicky odpružených náprav je velice důležité, aby byly rovnoměrně zatíženy všechny náravy.

Těch věcí je spousta, sám si je všechny nepamatuju.Když ale potřebuju, tak se poradím.
Platí zásada, že na poli je lepší větší kolo s větším ráfkem. Proto sázka na kompromis a pneu 600/55-26,5" v radiálním provedení. U cisteren ,které budou pracovat na poli ráfek 30,5".

Ještě jedna věc ,která je zajímavá. Annaburger sází na šířku svých vozů 2,55 m, proto máme v ceníku gum podle náprav povolené gumy a různé ET.
Radek 8250   30.12.2012 12:16:32
Pro Martin Hruška: Díky za upřesnění. Ještě bych měl dotaz k poslední větě.
Platí u Annaburgeru šíře vozu 2,55m i s obutím (ráfek 26,5") o šíři 710 popř. i 750mm? Díky.
Martin Hruška   30.12.2012 12:27:42
Ta šíře 2,55 m platí pro radiální gumy 600/55-26,5" a 650/55-26,5". To je taky nejčastější obutí u návěsů a výměnných systému . Překládací vozy, cisterny a další typy vozů nespadají do kategorie OT 4.

Třeba u kloubových výkyvných náprav jde použít jen 700/50-26,5" v diagonálním provedení. Tebou zmiňované pneu se používají ve spojení s hydropneumaticky odpruženými nápravami. Šířka je ale větší než 2,55 m.
Polci   31.12.2012 10:04:37
Na tomto překládáku byly z výroby obuty Alliance A-380 o šíři, jak píše Martin Hruška. Pak následovaly výše popsané Allinace v diagonálním provedení a na cca týden Michelin CargoXBib 600/55 R22,5. Bylo to lepší než původní z výroby, ale ne zas tak výrazně. Nyní má překládák 700/50 R26,5 Vredestein Flotation Pro.
Všem, kteří vybírají dopravní techniku bych doporučil, aby na obutí brali výrazný zřetel...my jsme radu odborníků ignorovali (přeci to vytáhne kdyžtak traktor s trochu více koňmi), hlavně aby cena byla lepší. Kdybych tehdy vyslyšel rady pana Hrušky a dal tam rovnou pneu Michelin CargoXBib na ráfku 26,5, měl bych pokoj a nemusel jsem 3 roky experimentovat a zkoušet. Následné vybavení těmito koly je cenově úplně někde jinde, než když to jde z výroby.
Radek 8250   31.12.2012 10:26:50
Stejně když se budeme bavit konkrétně o překládacích vozech,tak jedním z jejich hlavních smyslů je minimalizovat utužení půdy. Tak podle mě by měli být standardně obouvány na pneu o šíři 700-750 (ráfek min. 26,5"). Dobře je ten vůz pak širší,ale když ten stroj jezdí výhradně po poli a na silnici se pouze přesunuje předpokládejme v doprovodu ještě širších kombajnů,tak nevidím důvod proč obouvat jinaksmile
Polci   31.12.2012 11:25:24
to Radek 8250: Bohužel jsme překládací vůz pořizovali v době, kdy jsme vůbec netušili, jak na tuto službu budou podniky reagovat a jak to bude s jeho ekonomikou. Zda třeba nebude nutno jej za pár let prodat. Takže v takové situaci platit navíc cca 100 000 Kč smile . Následně se nám vůz osvědčil, tak jsme přemýšleli jak to zlepšit. Sice jeho přímá ekonomická rentabilita je nic moc, protože podnikům se za něj moc platit nechce, ale vedlejší přínos je nesporný. Pokud vidím někdy obutí některých vozů, které se pohybují hlavně v poli, je to o dost horší.
I u prodejců je situace podobná, mohou člověku nějaké obutí doporučit, ale když tam následně nějaké levnější, je to jen jeho volba. Nemyslím si, že ty Alliance A-380 byly zas tak špatná volba, pokud by byl ráfek 26,5 asi by tam byly doteď.
Radek 8250   31.12.2012 11:55:34
To Polci: To co píšeš je bezesporu pravda a není pochyb o tom,proč jste tak jednali. Ono když ho máš do služeb zase je to trošičku o něčem jiném.smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0056338310241699.s