Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 27 lidí.
Marek Němec   16.03.2010 15:20:51
Nebylo by pár informací o tomto návěsu? Na podzim jsem viděl jeden bez nástavek u Brnasmile
Rasto   16.03.2010 15:29:17
No podľa konštrukcie to vyzerá na Krampe v inej farbesmile
Jakub Herot   16.03.2010 15:40:32
Taky se přiklaním ke KRAMPE je to téměř totožné aji to zajištění zadního čela smile
Zetor   16.03.2010 15:41:08
Tak to je ten slavnej Romillsmile Tak ty se s tim fakt nepárali...
luba   16.03.2010 16:47:51
Žádné informace jsem so o tomto návěsu bohužel nedozvěděl,protože jsem tuto linku fotil docela pozdě odpoledne a řezačka se Steyrem se stěhovali na noční směnu pryč. Byl bych docela rád kdyby nám Martin Hruška mohl něco o tomto návěsu povědět díkysmile
To Marek Němec:bude se zřejmě jednat o ten samý návěs,který patří dotyčnému službaři. Není to focené zas tak daleko od Brna
Stepan   16.03.2010 17:34:16
Na stránkách Romill stojí: délka ložné plochy 6.000mm, což odpovídá klasickýmu KRAMPE BigBody 600.smile
chomyz   16.03.2010 17:43:28
Pokud se nepletu tak je to premiéra ""českého Krampeho"" na FW (ty uvozovky jsem dal radši dvakrátsmile ) Ten dotyčný službař je mj. výrobcem toho návěsusmile Jinak myslím že na Techagru budou další (pro mě velice překvapivé) modely přepravní techniky pod značkou Romill. Každopádně je zajímavé (a mně osobně sympatické), že se česká značka pustí do zcela odlišného sektoru než v jakém se dosud profilovala...smile
neznalek   16.03.2010 17:49:53
minimálně samonakládací přepravník kulatých balíku značky Romill určitě stojí za pozornostsmile smile
Jakub Herot   16.03.2010 18:10:59
Pokud by to bylo za nižší cenu jak KRAMPE tak je to paráda ale zas co kvalitasmile
smouki   16.03.2010 18:20:55
no na první pohled to vypadá úpně stejně jako BB 600, nemají tam ty firmy nějakou spolupráci? nebo něco takovéhosmile
pepe220   16.03.2010 20:42:16
Teď jsem koukal na ten přepravník kulatých balíků, docela bych se na to podíval při práci, nevíte někdo o nějakém videu na netu?
neznalek   16.03.2010 20:49:54
Video přepravníku balíku je na stránce výrobce v sekci AKTUALITY 1/11/2009 smile
pepe220   16.03.2010 20:55:39
Už jsem to video našel, prošel jsem pořádně stránky výrobce a je v aktualitách, nevypadá to špatně, jsem zvědav jak se to ujme.
vope   26.03.2010 15:32:44
Ahoj Zetore, asi by ses divil, ale párali a víc než si myslíš. Ten kdo nebude jen koukat na fotky a pod návěs si vleze, pochopí, že o kopii nemůže být řeč. Ano, projeli jsme Evropu, abychom se poučili to nelze nepřiznat, ale je to náš výrobek od A do Z. A Tobě Chomyzi díky.Ty jsi to pochopil. V téhleté divné době, jsme se pustili do něčeho dalšího, abychom nemuseli pouštět lidi, ale naopak, aby českej člověk měl práci. Jak to dopadne - nevím, ale snažit se budeme. Mmch. na Techagru jsme měli Tridem. Už se těším na reakce, co že jsme to zase okopírovali. Všem co nám drží palce DÍKY!! Martin, ROmiLL
Matúš.V   26.03.2010 16:05:02
Pre vope: mám otázku? čo je na tomto návese revolučné, alebo nové?
Celkom ma prekvapilo, že vo voliteľnej výbave nie je dať 26.5" pneu zo širkou 600mm, alebo sa mýlim? nenašiel som ani bočné sklápanie a nápravy sú klasické ADR.

Zetor   26.03.2010 18:57:45
To vope: Tridem jsem viděl, rád se někdy podívám, jak to chodí v provozu a na názory a zkušenosti jsem opravdu zvědavsmile
Martin Hruška   27.03.2010 17:39:02
Velice zajímavá diskuze,která se dotýká trochu i našeho sortimentu strojů Krampe.
Na úvod název "český Krampe" nebo "Krampe od Stromu" , který na stránkách FW byl presentován je trochu nepřesný. Tomu, že se český výrobce v době krize inspiruje u jiného výrobce ve tvaru korby svědčí o tom, že je tento tvar a konstrukce dobrý. Ostatní věci jako nápravy ,rám a další věci jsou u těchto výrobců rozdílné. Řečnická otázka je ,kdo byl první?
To ,že se Karel Nováček ,službař a zaměstnanec Romillu, koupil před 2 roky Krampe BB 600 a "trochu " se inspiroval korbou je každému z oboru jasné, ale aspoň ,že si toho Krampeho koupil. Ostatní firmy se jezdí inspirovat přímo k našim zákazníkům.

To jen na začátek. Jinak je to zcela jiná liga. Krampe dělá v posledních 4 letech 600 návěsů ročně v 70 lidech,což je větší produktivita než má firma Claas. Pokud jste se dívali na nápravy na výstavě Techagro, byly na nábojích krytky Krampe a né ADR.
Krampe používá na většině vůz od korby 5,5 m nahoru vlastní nápravy složené od dvou firem s nosností 24 t a 32 t a bubny 406 x 140 mm s nosníkem náprav 110 x 110 mm nebo 140 x 140 mm, na přání BPW nápravy s nosníkem 150 x 150 mm a bubny 410 x 180 mm.
To co je na Romillu je srovnatelné s ostatními českými dodavateli tedy nosník 100 x 100 mm a bubny 406 x 120 mm.

Nechci se moc zabývat detaily. Krampe má jen u zemědělských verzí s tandemovou nápravou 21 typů vozů. Pokud porovnávám ceníkovou cenu BB600 a Romillu tak jsme minimálně o 100 000 Kč levnější se stejnou výbavou!

K tridemu se těžko můžu vyjádřit, když ještě nevyjel do praxe. Chci jen upozornit, že tridem není tandem s jednou přídavnou nápravou a že to jej již o zkušenostech.

Jak podotknul Matuš.V většina výrobců umožňuje použití větších ráfků 26,5". To tady asi bude problém, protože zde jsou již nutné jiné typy náprav, které jsou dražší. To je ale jen můj dojem na základě zkušeností z oboru. Kola 600 mm budou zase mít problém s šířkou 2,55 m a schválením. Nedovedu si ale představit, že korba s 33 m3 obilí bude jen závislá na kolech 560 mm s ráfkem 22,5". Zákazníci si totiž rádi vybírají a tlak na půdu na poli začíná být čím dál tím více tématem rozhodování.
vope   30.03.2010 10:49:23
to
Martin Hruška
Ahoj Martine,
Tak jsem rád, že jsi nakonec na našem stánku byl. I když -jaksi - neoficiálně. Škoda, víš že jsem Tě zval. Mrzí mne Tvoje reakce, chtělo si to spíš promluvit, až potom pomluvit. Připomíná mi to bohužel situaci zpřed několika let, když jsi nám také nemohl přijít na jméno jen proto, že jsme vyráběli něco jiného, než jsi Ty zrovna prodával. Nebudu již dále reagovat na Tvoje příspěvky ohledně naší dopravní techniky na tomto webu. Je to špatná metoda a upřímně – trochu to i bolí. Myslím, že kdo se bude chtít dozvědět pravdu, ten tu možnost má a to je podstatné. Zkušenosti doháníme praxí a snahou, přijď se podívat. Jsi vždy vítán. Martin, ROmiLL.
Jiri Rakus   30.03.2010 12:26:13
Vzhledem k tomu,že je krize a peníze jsou na prvním místě,tak si myslím,že tenhle návěs bude mít úspěch.Nalijme si čistého vína. Malé firmy,nebo soukromníci rozhodně sáhnou po tomto českém,jednoduchém a LEVNĚJŠÍM návěsu,než aby si kupovali drahé,které ani nevyužijí. V dnešní době je tolik firem,že jen oči přechází.Ale co jsem se díval na Techagru na tyto návěsy,tak jednoznačně říkám ANO. a když se tak bavíme o kopírovaní strojů,podívejme se na bratry Poláky,ti kopíruji vše.Ale tam je problém s kvalitou,která je skoro nulová.Kdo se díval na dopravní techniku od Polagra,tak potvrdí.ale tento návěs se mi zdá být ideální pro malé,střední a soukromé farmy. toť můj názor
Martin Hruška   30.03.2010 12:56:17
Pro Jiri Rakus: Otázka je co je vůz pro menší farmáře adruhá věc je slovo Levnější.
Jak jsem se již zmínil cenu dělají použité komponenty,nápravy ,cena oceli a taky počet vozů, které vyrobíš. Pokud je dnes v ceníkové ceně Krampe BB 600 levnější než srovnávaný vůz od Romillu ,tak je to proto, že i když je z Německa tak se vyrábí sériově v jiných počtech. Vůbec nemým nic proti Romillu jen je to trochu krok jiným směrem než dosud dělali. Řeči o spolehlivosti si každý může nechat u této techniiky po 5 a více letech né po vyzkoušení 1 prototypu.
Zetor   30.03.2010 13:44:17
To Jiri Rakus: Stále stejná chyba... Koukáte na pořizovací cenu. Je levný a levný. Pořizovací cena je nízká, výbava taky. To lidi vidí. Ale že je vyšší spotřeba paliva kvůli nevhodným kolům, vyšší poruchovost atd, to už nikdo nevidí. Ve finále vás to levný vyjde dráž než to co bylo na začátku drahý. Vsadim se, že nástavky nikdo nesundá, napere to obilím, a to to bude vypadat. Já trnu i když to vidím u Krampeho.

Pár příkladů z praxe. V jednom podniku, kde maj tři Annaburgery HTS 22.79 koupili dva návěsy Mengele. Jeden loni, nejlevnější co to šlo, tzn. s prasáckejma silničníma kolama (viz zpravodajství z vývozu drůbežárny před nedávnem). Oba vozy mají pevné nápravy, to jak se ty gumy kroutěj, no to je doslova nechutný. Nic se na ně nevejde, takže jsou na nich furt nástavky a plní se to obilím i hnojem. Ty návěsy budou za chvíli na odpis. Navíc na ten novější se už plánují koupit větší gumy, protože na poli je to o zapíchnutí nebo převrácení. Takže nízká pořizovací cena se šplhá nahoru. Náklady na tunokilometr, tam by to ty Anny asi vyhrály...

A druhý příklad, protože mě pobavilo slovíčko "české"..., jiný podnik chtěl nové traktory nízkého výkonu, mluvilo se o Fendtech, nakonec vzali dva Zetory 125. Po 7 resp. 12 mth u obou prasklo to malé čelní sklo. Nejedou ani měsíc a prasklo zas. A to je jen začátek, nad těma traktorama ještě zapláčou. Co je levný, na to bacha, co je český a levný, na to dvakrát bacha.

Jinak přeju firmě Romill úspěchy, je to jejich věc jakou cestou šli, nicméně stále těch druhořadých návěsů je dost: Oehler, Maraton, Farmtech, Mengele, ZDT, Fliegl, StromExport... Konkurence veliká. A všichni budou levný. Vyhraje servis a vztahy. Pro ty co s tim odvezou sem tam něco, proč ne...smile
chomyz   30.03.2010 17:57:42
No Zetor se do toho pěkně obulsmile Ještě že se tu účastní zatím tak málo prodejců techniky, nevím jak bys s tou druhořadostí pochodilsmile Je fakt, že v ČR se prodává průběžně kolem 30 značek návěsů a v Evropě je min. kolem 150 dalších značek ...Bohužel ta jednoduchá rovnice že čím je stroj dražší, tím je i kvalitnější a tím má i automaticky nižší provozní náklady taky neplatí, to by to měli kupující trochu moc jednoduchésmile Jen pár poznámek: těma "prasáckejma" silničníma gumama myslíš asi klasické balóny 385 až 445 na 22,5 - na ježdění dost po silnici je to ekonomicky velmi zajímavá volba, pokud nelpíš ortodoxně na ochraně půdního fondu tak ta guma vydrží o hodně dýl a pak ji ještě prořežeš a pořizovací cena je cca poloviční, na silnici s ní jedeš o kvalt výš a 600/26,5 se taky sakra vlní i když je foukáme standartně na 4atm a fekál obvykle nepřeložíš. Zkrátka s tím tvrzením o nákladech na tkm je to vždy velmi ošidné a jen velmi málo lidí to má opravdu vysledované a propočítané - před každým takovým smekám. Jinak s těma nástavkama samo souhlasím, pokud nejsou síťové tak se vždy bere plná a každý slušný výrobce zem. přepravní techniky by měl počítat s neustálým přetěžováním...
A to že cena je výrazně ovlivněna také vyráběnými počty a že spolehlivost se ladí dlouhé roky a na větším počtu strojů - s tím samozřejmě nelze polemizovat.
Když už se tu začla rozebírat ta technika: Romill uvádí nosník nápravy 110 což je takový střed bych řekl, kromě některých německých výrobců se nosník 140 či 150 používá jen u francouzských velkých tandemů s celkovou 28t, na druhou stranu mnoho italských výrobců dává běžně profil 90! Ono taky dle země původu návěsu a místních zvyklostí se dost liší rozsah údajů, které výrobce uvádí v materiálech. (Stejně jako se v mnohém liší pár základních evropských "konstrukčních" škol - německy mluvící země (asi nejvíc ovlivňující české výrobce mimo "francouzů" jako zelený a červený Big), Benelux, Francie, Britská, Severská, Italsko-španělská atd.) To co se někde považuje za nutnost je jinde nadstandard či to vůbec nikdo nepožaduje... Co se týká "kopírování", podobností korby atd. tak to bych vůbec neřešil, předpokládám, že každý si hlídá patenty a zbytek není lehké zjistit, kdo byl ten úplně první, ten tvar korby se hodně podobá dneska u desítek výrobců když to člověk trochu proběhne a podívejte se, kolik je dnes výrobců výtlačných štítů či dolly což jsou pár let staré novinky, každý se něco přiučí a něco přidá svéhosmile
Jen poslední poznámka - vzpomene si dnes někdo na "výměnný systém" Škoda Pase I, který vystavovala Škoda Ejpovice na TA někdy roku 96, který se hodně "podobal" tehdejšímu Annaburgeru (fotku bohužel nemám, jen náčrtek v prospektu a matnou vzpomínkusmile )
smile
Martin Hruška   30.03.2010 18:25:42
Pro Chomyz: nějakou dobu se s Chomyzem znám a musím uznat, že má o technice nejen teoretické ,ale praktické zkušenosti. Málokterá dopravní nebo zemědělská technika je nasazena 24 hodin jako u nich v podniku.
S kopírováním korby souhlasím, to je věc neošetřitelná a ani to nejde chránit patenty i když se o to řada firem snaží. K těm školám máš pravdu ,ale nezapomeň že BPW používá dvě základní nápravy -9 a 10 t ,ta se liší velikostí nosníku a bubny, u ADR je více možností a každá firma si objednává nápravy pro sebe. Pokud mám správné údaje tak ZDT a i Romill mají nosník 100 x 100 a né 110 x 110. ZDT na tridemu má nápravy s nosníkem 90 x 90 mm a bubny 80 mm široké což je trochu zastaralé na dnešní dobu. Krampe také nápravy nedává ani na 14 t vleky jen tak mimochodem.

Já beru tuto diskuzi jako odbornou nebo jako střet s konkurencí.

K té Škodě, vůz měl obrovské problémy, nějakou dobu stál, pak se tamdaly originál domečky a upravilo se to. Vůz jezdí v jednom podniku nedaleko od Rokycan.
I vzhledem k tomuto případu mně současná situace ohledně kopírování nebo nekopírování nechává klidným, pan Soudek měl tenkrát taky velké plány a jak skončil.
A to byla tenkrát 100% kopie se vším všudy, kdy kolega Schuck z Annaburgu volal do Annaburgu ,že tamstojí na výstavě dva podobné vozy v jiné barvě.

Je dobré vědět, že za velkými výrobci dopravní techniky v Evropě je nějaká historie a zkušenosti s výrobou této techniky a že jejich úspěchy nepřišly jen tak, ale že se taky někdy napálily nebo se jim něco nepovedlo.
Zetor   30.03.2010 18:52:49
To chomyz: tak u té druhořadosti je mi jasné, že by asi lecjaký prodejce rozkousl klávesnici, ale jediný Fliegl mi z té skupiny vyčnívá, ale na špici bych jej neřadil. U Fliegla se mi líbí výměnný systém zaměnitelný mezi návěsem za traktor a sedlovým návěsem za náklaďák, to jsem u konkurence moc neviděl. Ale i tak, neslyšel jsem snad o výměnném systému, který by řidiči používali, radši nechaj jednu nástavbu furt. A ZDT se snad taky nesnaží řadit ke špičce. Já teda jejich stánek v Brně prolítnul, protože tam u těch návěsů ani nikdo nebyl, ale podle mě tam bylo to samé co před dvěma lety. A SE taky určitě nemá takové ambice, spíš tyhle firmy bojují cenou. Stačí se podívat na možnosti těchto výrobců... Nucené řízení náprav, hydropneumatický odpružení atd. Podívejte se, kolik firem to má v nabídce. A kolik těch firem to má v provozu a funguje to.

U těch "prasáckejch gum" sem myslel toto:

http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MjFYMjM2MzNYMjcwNDg0#skok

Já vím, že na silnici je to třeba lepší, i sem to řidiči říkal, ale s tímhle úmyslem to koupený nebylo. To prostě bylo proto, aby cena byla co nejnižší. Problém je, že ty úzký kola a vysoký nástavky zhoršují stabilitu toho vozu, hlavně na poli, kde je jeho největší využití. Ve čtvrtek jsem viděl jeden z vašich Fastraků s Annou, měl taky silniční gumy na tý Anně, ale ty podle mě byly větší, jak ráfek, tak šířka... No posuď sám, doma se pokusím přečíst rozměr...smile Jsem zvědav, jestli to někdo bude měnit ty kola, až se budou vyvážet drůbežárny, ale odpověď už asi znám...
alda   31.03.2010 08:57:05
Máme na prodej "druhořadý návěs" tridem 40m3 + rozmetadlo a novou překládací rouru přímo z Brna na 600 pneu. Je 4roky starý a jsme s ním spokojeni, ale přece bychom ho vyměnili za nějaký "prvořadý" ale nevíme jaký. Proto prosím experta přes praxi a ekonoma pana Zetora aby mi poradil.
Díky a s pozdravem alda
TomášJ.   31.03.2010 18:16:14
Po přečtení diskuze mě to opravdu nedá nereagovat. Opravdu mě až hodně zaráží, jak je tu prezentován Annaburger. Malinko to s tím vychvalováním začínáte přehánět. Ano je to dobrý návěs, ale odsud, podsud. To, že ho někdo má, popř. ho často fotí vůbec neznamená, že ne nejlepší. A nazývat ho zde návěsem, ze kterého se všichni posadí na zadek a ostatní stroje ukazovat jako druhořadé to bych se styděl. Je zajímavý, že všichni ukazujete přednosti annaburgeru a zápory ostatních vozů. Proč nenapíšete, že je anča schopná se složit i na rovině, že je nestabilní atd atd. když to směle všichni píšete u ostatních návěsů? To jen příklad za vše. Většina z vás moc dobře ví, kde Annaburger pálí pata, ale nikdo to sem nenapíšete. Já se tedy ptám proč? Má další otázka by byla, proč se Anna uchytila jenom v jednom z okolích podniků v mém bydlišti? Když byla na zkoušku u třech? Nakonec se koupili návěsy za stejné ceny i se stejnýma gumama a anny to nebyly. Dokážete i na toto odpovědět? Nedokážete si myslím. Já taky, ne. Takže by mě tedy ani ve snu nenapadlo sem napsat to co sem napsal Michal. Za to se tu dřív směle zakazovali komentáře jestli si dobře pamatujete. Pak by mě zajímalo kolik z vás se bavilo o tom návěsu přímo na stánku s prodejcem? Já jsem se byl podívat ještě s Hugem, konkrétně na ten tridem a rozhodně bych netvrdil, jak je zde psáno, že je to tandem s přidanou nápravou. Dokonce bylo zajímavé, že u toho tridemu stál člověk, který byl ochoten, tam o tom návěsu s náma diskutovat a nezajímalo ho, že my dva ho rozhodně kupovat nebudeme. Konkrétně teď si mohu rýpnout do stánku annaburgeru, kde jsem prohlížením vozů strávil cca 15minut a člověka od fochu jsem tam prostě nepotkal.
Závěrem bych řekl, že se mě hrubě nelíbí, co se zde u této diskuze začalo předvádět. Hádáte se tu jako slepice, která snesla lepší vejce. Ty návěsy jsou nový, na poli to valná většina z nás neviděla, zkušenosti s tím nejsou, ale x lidí už tu dokáže tvrdit, že je to druhořadej návěs, kopie bez budoucnosti atd atd.
Toto byl jenom můj komentář k zamyšlení. Každej si ho vztáhněte, jak chcete. smile
Zdenek Srytr   31.03.2010 18:30:03
Pro TomášeJ.:
Já tu diskuzi sleduji, sleduji ji pozorně.
Ano, některé výroky kolegy Zetora jsou ostřejšího rázu, ale nebudu a nemůžu zde zakazovat komenty jen proto, že sem někdo napíše svůj názor.
To bychom to mohli zabalit a bylo by.
Mrzí mě,že tu pokulhává či spíše chybí reakce od jiných prodejců či zákazníků, pravda je v tom, že je to monotématické, ale i tak to nechci rušit jen proto, že si zde někteří vjeli do vlasů.
Ale takhle to chodí i v životě, silnější vyhrává, je jen na ostatních, aby se zapojili a obhájili si zde to, co prodávají/ vyrábějí či jsou majitely.

Nechtějte po mě TomášiJ., abych zde zavedl censuru podobného ražení, to bychom se vrátili o 50 let zpět.
Jen po vás pro připomenutí. Když zde vede diskuzi kolega Medera,zapřísáhlý to nepřítel návěsů Annaburger (berte to s úsměvem) je to také kolikrát na ostří nože a i přesto to zde má místo a patří to sem a nikdy jsem za to kolegovi Mederovi nedal a nedám zákaz!!!
A jsou zde mnozí další, kteří se ohradí. Pokud to má alespoň základní myšlenku a není to prach sprostá nadávka či urážka, já tvrdím že to zde místo má.
Ondra A   31.03.2010 18:34:08
Jen něco pro TomášJ tak to je,ale snad dobře,že Vám to vystvětlí aji když nejste zákazníci?Já vím jsem o x let mladší než Ty,ale mně taky na TECHAGRU všude vysvětlili to co jsem chtěl a byl jsme rád!

A nikdy nikdo nemůže být nejlepší,nidky není stroj bez chyb a závad,ale vždy je stroj který se určitému podniku líbí a potom ho koupí ! ! !

Vím sice jsem ještě ''hlupáček'',ale zemědělské tehcnice už rozumím ! ! !

RoMill se pustil do uplně jiného oboru než doposud pracoval(jak zde již bylo psáno),ale zatracovat zde tento návěs když nebyl ještě ani pořádně odzkoušen je neslušné !

To samé zatracovat návěsy PRONAR,ANNABURGER,KRAMPE.Nikde na Zemi nenajdete stéjné podmínky,stéjné lid a tak si každý podnik vybere to co se mu hodí.´To co je pro něho nákladově příznivé.A ''vždy'' v uvozovkách,protože né vždy to tak je,že rozhoduje cena !

Všichni musí jednou začít at už je to Annaburger,Krampe,Pronar,CASE IH,JD,NH apod...

TomDuba   31.03.2010 18:38:57
to Ondra A: Asi jsi to špatně pochopil. TomášJ. narážel na to, že u nového výrobce "podřadného" návěsů byl někdo, kdo se s tebou o tom návěsu dokázal bavit, kdežto u Annaburgeru asi nikdo nebyl.
TomášJ.   31.03.2010 19:07:53
To Zdenek, určitě nechci aby se tu něco zakazovalo nebo mazalo. Ale trochu mě vadí, že je zde už moc nevyžádané reklamy na téma annaburger. Já sám vozy Annaburger a Krampe za spičku považuji, ale rozhodně to není jediná špička v oboru. Proto se mě nelíbí, když se tu ostatní tak chovají. Přijde mě, že se tu diskutuje na téma Annaburger a ti ostatní a to není dobře. Samozřejmě pan Hruška má letité zkušenosti a zde si může dělat reklamu zdarma, protože fotografové rozhodně nejsou jedinými návštěvníky FW. OVšem docela mě zamrzelo, že sem někdo píše to co sem píše. To pak není diskuze, ale napadání. Pokud napíšu je to špička má následovat otázka proč a ne 10 přitakání jo je to špička, protože se mě líbí červená barva na obrázku.

Vcelku by mě zajímaly názory z Německa na Annaburger, jestli i tam je to tak jednoznačné jako u nás. Protože když sleduju videa z Německa častějším jevem jsou návěsy Joskin, Kaweco aj. Annaburgerů zas tolik není. Samozřejmě může být argumentem, že anča není mega podnik a má určité kapacity, ale pokud tuto firmu budu nazývat bohem nad všemi ostatními nesmí to být bůh jenom v jedné nebo dvou malých zemích.

A jak jsem psal můj komentář, byl spíše k zamyšlení. Vozům nerozumím a co nemám vyčteno nebo odposloucháno nebo jsem neviděl to nevím. Většinou když už se zapojím do diskuze k návěsu, tak jsem ten návěs aspoň viděl, nebo v lepším případě fotil na poli.

Závěrem bych měl dotaz na p. Hrušku jestli neví, jak je na tom s prodejem Krampe a Annaburger v ČR a Německu. Docela by mě zajímaly ty čísla. Osobně si myslím, že v Německu bude před Annčou i Joskin, Kaweco a Krampe, ale chtěl bych to vidět zde v číslech.

Pak by se ta diskuze dostala někam jinam dle mého názoru. Samozřejmě, v ČR to může být napadáno tím, že si kupujeme levnější návěs typu mega atd, ale to bych nebral zatím v potaz.

Ideálem by bylo kdyby se tu zveřejnila cena srovnatelného vozu od Annaburgeru, Krapme, Fliegl, ZDT a už zmíněného Rommilu.

Pak už nebude těžký dopočítat ceny nafty, gum atd atd. A sami si zde můžeme zjistit, kdy se jaká investice vrátí.

(Nečekám, že se zde ceny všech vozů zveřejní to je jasné. Ovšem přibližná cena +-100 by se zveřejnit dala si myslím)

Pak se může efektivně diskutovat, ale diskuze tipu: heč já mám tohle a ty ne a druhý já mám zas tohle a ty ne, tak jsem lepší to je o ničem. smile smile
Martin Hruška   31.03.2010 19:26:23
Pomalu zjišťuju, že se tahle diskuze sune nesprávným směrem . Protože tady bylo několikrát vzpomenuto jméno našeho dodavatele musím reagovat.

Pro Tomáše J: naše firma má jen 8 zaměstnanců a letošní výstava byla z našeho pohledu obsazení stánku jedna z nejlepších. Problém je, že jsme se museli věnovat našim zákazníkům, kteří chtějí něco koupit. Kolegové si ze mně dělali srandu, že čekací doba u nás na stánku na jednání se mnou byla 2 hodiny. Na výstavě se řeší nejen nové prodeje, ale také resty a občas i problémy. I ostatní klegové byli vytíženi.
Proto se ti asi nemohl kvalifikovaně v danný okamžik věnovat. Popisky ke strojům byly vyčerpávající a stroje byly ty co běžně prodáváme.
Většina kolegů, kteří mi napsali jakýkoliv dotaz ohledně dopravní techniky přes SZ dostala odpověď.
A teď k tvým problémům ohledně převracení Annaburgeru. Není mi známo, že by se naše stroje nějak výrazně více převracely než jiná technika. Fotky na FW z Blažovic jsou od návěsu s kloubovými nápravami. Zde to byla jednoznačně chyba obsluhy.
Na rovině by každá obsluha měla zablokovat řiditelnou nápravu. Pkud to neudělá ,může se mu vůz rozkývat.
Tvoje kritika je nekonkrétní ,neříká nic o konkrétním voze, kde se to stalo atd. To samé jako tvoje řečnická otázka proč se Annaburger uchytil v nějakém podniku? Nevím odkud jsi, nevím jak se jmenuješ, takováto diskuze je trochu mimo. Naše firma prodává stroje většinou přes prodejce.

Jenom jedna poznámka k tomu že "tridem není tandem s jednou nápravou navíc". Tato slova jsem si vzal z jednoho prospektu firmy Krampe a sám jsem ho zažil na vlastní kůži u zákazníka, kterému jsme dodali první BB 800 v ČR. Stroj byl objednán bez nuceného řízení náprav. Zákazník ale chtěl s návěsem s 25 t obilé couvat do zatáčky do pravého úhle. To ale jde u většiny jen s nuceným řízením náprav. Vůz jsme u firmy Krampe vyměnili,návěs funguje již více jak 3 sezony. Prodat profi tridem vyžaduje trochu více zkušeností, než se většinou zdá. Na to asi narážel Zetor a v tom se liší řešení jednotlivých výrobců. Hydropneumatické odpružení je nejdražší a nejlepší, v praxi to ale poznají většinou jen obsluhy strojů, které se svezou s tímto odpružením a jiným. Řadu věcí mohu na FW vysvětlovat, ale když se to nezažije v praxi tak to nemá takový význam. Stejně to řada kolegů zkritizuje.
Chci jen říct, že většina z diskutujících ,kteří se baví na téma tridem nemá moc praktických zkušeností. To samé ale platí i o některých výrobcích, kteří moc vozů s nuceným řízením náprav nevyrobili. Já můžu s klidem říct, že nám tady jezdí minimálně 20 takovýchto nuceně řízených vozů a že fungují.

Budu rád pokud mi dáš vědět přes SZ ,kde měl Annaburger problémy, rád se to k tomu vyjádřím.
Martin Hruška   31.03.2010 20:12:03
Pro Tomáše J: To že tady máme banner není náhoda a že tenhle banner byl jeden z prvních na FW taky není náhoda. Když jsem se poprvé dostal na stránky Farmwebu, zjistil jsem, že je to zajímavé fórum ohledně techniky. Protože se touto problematikou zabývám již od vysoké školy, kdy jsem začal brigádničit v časopise mechanizace zemědělství a potom jsem tam dělal 3 roky redaktora tohoto časopisu,dostal jsem se postupně do zahraničí a od roku 1995 jsem začalprodávat dopravní techniku. Na začátku na nás každý koukal jako na exoty.
O techniku se zajímam pořád a speciálně i o dopravní techniku, viděl jsem taky výrobu řady konkurentů, takže mohu srovnávat.

K otázkám Krampe a Annaburger. Obě dvě jsou z jiné části Německa. Krampe je největší výrobce jednoúčelových návěsů pro zemědělství, stavebnictví za traktor a hákových nosičů za traktory. Annaburger je doma ve východním Německu a v posledních letech expandoval do východní Evropy. Naše zem je již několik let na prvním místě v exportu Annaburgeru.
Dá se říct, že Krampe a Annaburger jsou v té větší technice - tridem návěsy s 8 m a 9 m korbou nebo Schubmaxem asi velcí konkurenti v Německu.
Joskin je velice silný v cisternách pokud jde o počet kusů a cenu. V návěsech nemám srovnání, ale díky spíše francouské konstrukci korby není asi tak zastoupen jako ostatní značky. S čísly je to problém, protože je jakou traktorů nikdo nezveřejňuje.
Navíc výrobci se většinou specializují na určitý segment, jen Annaburger dělá v továrně s 200-250 lidmi téměř vše. V tom se taky lišíme od konkurence.

I v Německu se postupně vyvíjejí trendy ve velikosti vozů. V souvislosti s rozvojem bioplynek je nyní eqvivalent velikosti vozu na tandemu v senáži 40 m3 a u tridemu 50-60 m3. Vše je o podmínkách,vzdálenosti, nadpodnikovém využití, universálnosti atd.
Například Krampe dělá na tandemu korbu s délkou 7 m a 7,5 m, Annaburger taky 7 m a 7,7 m. U tridemu jde trend k 8 a 9 m korbám u Banditu 9,8 m a Schubmax má 10,8 m délku korby.
A tady jsme u porovnávání. Mega 20 má vnitřní délku korby 6,1 m. Jiné stroje 5,5 m.
Je rozdíl, zda vezeš 28 m3 nebo 40 m3. Je ale i rozdíl v technice i ceně takovéto techniky. Proto mluvím o Profi technice, která má třeba ráfky 26,5" ,ale zároveň má silnější nápravy z důvodů řiditelné nápravy a jiných souvislostí na voze. Je to torchu složitější než si myslíš.

Kdyby jsi chtěl porovnávat techniku musel by jsi vzít přibližnou velikost 20 t, objem korby, stejné nápravy. To ale není tak jednoduché protože každý dává do vozů co se mu zachce. Na Techagru byly minimálně 3 tridemy s nápravami od ADR s 80 mm bubny. Myslíš si že tyto nápravy jsou dražší než BPW nápravy s 180 mm bubny?

Nerad bych se zamotával do detailů. Tahle diskuze má své meze a také okruh zájemců, které to skutečně zajímá.
Zetor   31.03.2010 20:40:48
Tak diszkuzi jsem rozohnil, tak se sluší napsat vysvětlení a pomyslně jí ukončit. Myslím, že pojem "prvořadý" a "druhořadý" si mnozí vyložili jinak než já.

Vemte si situaci, kdy si chci koupit návěs a mám požadavky. Např. chci cisternu tridem s 710kama s dofukem, 25 kubíku, nasávací ruku s dobou plnění do tří minut a zapravováním. Mé požadavky uspokojí jistá skupina výrobců. Nebo naopak chci cisternu 12 kubíků, k postřikovači. Uspokojí mě jiný počet výrobců. Chci výměnný systém s 5 nástavbama, hydropneumatiku, nucené řízení, dofuk atd. Uspokojí mě nějací výrobci. Prvořadost a druhořadost jsem myslel schopnost výrobců splnit nejnáročnější požadavky zákazníků. Kvalita s tím může a nemusí jít ruku v ruce. Z toho ale nevyplývá, že "druhořadý" výrobce musí vyrábět šmejd a kdo ho koupí je hlupák. To jsem neřekl. Ten výrobce si je vědom, že osloví jiné zákazníky a chce to tak. Každý ať se sám zamyslí, co daný výrobce nabízí. Já vím, že někomu stačí málo, a neberu mu to. Je to stejné jako v autech. Škodovka je někde, Mercedes je někde jinde. Znamená to snad, že škodovka je špatná? Jestli se někoho ty výroky dotkly, tak mě to mrzí. Jsem rád, že se ozval alda s nějakou zkušeností, když bych věděl, že by se ozvali časem i zástupci Flieglu, ZDT a jiných, pošťouchnul bych si častěji.

Diskuze se může zdát jednostranná, ale je to opravdu tím, že protipól, prodejce jiných strojů než Annaburger tu chybí. Zatím... Ale to co si o strojích myslím vychází z toho, co mi o nich řekli jejich řidiči či majitelé. Nikoliv prodejci. S prodejcema komunikuji dlouho a naučil jsem se vybírat z jejich proslovů jen podněty k zamyšlení. Jinak dále kdo k tomu něco chce, jsem k dispozici po SZ.

To Tomáš J: S tou vratkostí, neboj se, že mi neběhá mráz po zádech a v létě se asi moc nevyspim...
Polci   01.04.2010 00:12:47
To Tomas J: Dovolím si nesouhlasit s tím, že v Německu bude v prodejích závěsné techniky před Annaburgerem Joskin a Kaweco... Oba tito výrobci jsou silní v cisternách, ale u návěsů ty prodeje nejsou tak markantní a v minulých cca 5 letech byl velký zájem o velkoobjemové návěsy kvůli bioplynkám. Takže určitě má hodně "bodů" Fliegl a Krampe. Annaburger je silný ve východním Německu, jak psal Martin Hruška.
Mě osobně je jedno, zda ten návěs vyrábí Pepa či Zděnek... Jde o to, co od toho očekávám, jaký je servis, dodávka náhradních dílů (pokud je vůbec nepotřebuji, je to nejlepší), cena, následná možnost prodeje, cena použitých strojů a zájem o použitý stroj.
Aniž bych se chtěl dotknout výrobců s jedním prototypem, asi bych nechtěl být pokusný králík a zjišťovat, co mi zase ten den upadne... Pro naše využití ne. Proto pro nás byla ve finále volba mezi 3 značkami překládacích vozů - HaWe, Annaburger a Bergmann. To co nakonec máme znáte z galerií.
Bylo by dobré, aby se zapojili i ostatní výrobci dopravní techniky a mohli diskutovat. Že to neudělali je pouze jejich minus... Jistě jim tuto možnost nikdo nebere. To, že se těchto diskusí zůčastní povětšinou pouze Martin Hruška může vést k tomuto "přeannaburgrování", ale on jde s kůží na trh a předává zkušenosti z praxe. Bylo by fajn, kdyby se našli i u jeho konkurence takoví, kteří tu stráví tolik času a ztratí tolik nervů smile
Matúš.V   01.04.2010 07:24:36
len na okraj témy: minulý rok bol v Nemecku v senážnych vozoch a rozmetadlách najpredávanejší bergmann. V návesoch z vaňami krampe a návesy z výtlačným čelom Fliegl. V cisternách je tam viac lídrov.


PYTEL   01.04.2010 09:19:20
Tak podle mě to s těma annaburgrama na západě nebude tak žhavé jak tady píšete. Už delší dobu sleduju nejmenovaný holandský web (je zde na FW v odkazech) a annaburger je tam k vidění tak 2x do roka!!! A když si na tom webu zadám do vyhledávání annaburger, tak mi vyskočí 2 galerie, které jsou focené v ČR. Galerie tam jsou i z Něměcka a jiných zemí. To snad o něčem svědčí. Že se chytl annaburger tady u nás, bude určitě rozdílné využívaní těch vozů. Myslím, že annaburgeru rosta HODNĚ velká konkurence (největší asi právě Bergmann). Závěrem bych chtěl dodat, že taková reklama, co tady dělá pan Hruška se mi vůbec nelíbí, a měl byste se nad sebou zamyslet, co píšete. Ale tím, že budete psát úplně jiné informace o konkurenčních firmách, než ve skutečnosti jsou, ničeho nedosáhnete. Př.:Jednou jste tady prosazoval, že jediná firma na trhu (samozřejmě annaburger), má šířku vozů 2,55m, ostatní jsou užší. Tenkrát mi to dalo asi 10 min hledání abych zjistil, že na hodnotě 2,55m jsou i ZDT, Fliegl, Bergmann, dál už si nevzpomínám. U ZDT jste to myslím přímo popíral. Nejlepší by bylo, kdyby jste při návštěvě FW zapomněl, že jste prodejce a když už z vás něco "vypadne", tak to prosím Vás pište nezávisle a né jenom že na Annaburger nic nemá.smile smile
kubajz   01.04.2010 09:51:29
Je opravdu fajn tu jen tak sedět a číst si ty názory a rozbory. Jsou velice zajímavé a v lecčem i přínosné. Proto bych chtěl přidat i svůj názor týkající se návěsu na fotografii a nezabírat se návěsy jiných výrobců, protože podle mě je to trochu OT (mimo téma).

Dle mého názoru je to především o pocitech (cenu a náklady v tomto ohledu nezmiňuji, protože by se to sem ani nevešlo a v souvislosti s tím co chci napsat je to podle mě ,,až,, na druhém místě). Každý člověk danou problematiku vnímá jinak. Tak jak zde bylo uvedeno na příkladu osobních vozidel - ne každé auto je pro každého, ale všechna auta mají čtyři kola volant a jezdí po silnici - ale pocit při řízení každého auta je zcela odlišný. A úplně stejné to je i s návěsy.

Já sem měl možnost mluvit osobně s několika lidmi, kteří seděli za volantem, když za sebou měli připojený tento ROmiLLácký návěs. Tito lidé neřeší cenu a jestli je nosník nápravy takový či makový, jestli je korba dlouhá 6 nebo 7 metrů. Ale řeší pocity, jak se mu s daným vozem jelo, jak drží v zatáčkách, jak je ,,user friendly,, atp. A v tomto směru jsem byl docela překvapen. Když vám praktik, člověk od fochu řekne že to je pecka, že si chvílemi přestával uvědomovat že za sebou táhne 20t, že chování vozu je zcela předvídatelné a spolehlivé...
To je podle mě to nejlepší ocenění, jaké návěs může získat. A pak teprve nastupuje cena a ekonomika, která - a to nepopírám - ve výsledku může rozhodnout v prospěch či neprospěch daného návěsu.

Podle mě chlapi z ROmiLLu odvedli kus práce a záleží už jen na těch pocitech.smile
Jakub
alda   01.04.2010 12:11:15
Celkem bych řekl, že se diskuze začíná ubírat úplně jiným směrem.
To, že pan Hruška zde preferuje svoje výrobky je celkem logické, že je odborník přes dopravu to taky nepopírám to, že se neozvou další výrobci a prodejci jejich mínus, ale někdy mi připadá, že pan Hruška a už začíná i Zetor přistáli k nám z jiné planety.
Podhušťování pneu, malé utužení půdy atd. proboha pánové vždyť v dnešní době 85% družstev žije z podstaty a dotací a řeší sociální politiku.
Vy jste se vzbudili tak o 10 let dříve.
Já si hraju se synem Zetor simulátor tam mám dva velké kombajny, překládací vůz, širokozáběrový secí stroj, velký postřikovač na odvoz do výkupu velkoobjemový návěs, velkoplošný podmítač a tři velké traktory.
A tak nějak to dělají ti Dánové, Holaňdané, kteří zde kupují farmy dělá jim na 2000ha pět lidí a neřeší, že Franta a Pepa jsou v družstvu od 18 let a jsou spolužáci od zootechnika a agronoma a jsou z jedné dědiny a dnes mají 53let. Protože Dánové a Holandané tu nemají kořeny a jsou to jen podnikatelé.
Anebo propustím dva mladé kluky, kteří jsou šikovní a jsou schopni se ještě něco naučit tak už za pár let se do zemědělství nevrátí.
Ale zpátky k návěsům. Naši chlapi vozí cukrovarnické řízky v noci na pole, které ani pořádně neznájí a návěs z vytlačným čelem se na to hodí nejlépe (praxe to potvrdila) ale i na středisku díky malým skladům bez problému. Annaburger musí urazit ještě dlouhou cestu až se dostane na úroveň Flieglu a to z jednoho prostého důvodu: Flieglu při vytlačení jde ze začátku i jedna třetina podlahy tudíž nepotřebuje takovou velkou sílu na vytlačení a můžeme si dovolit převážet hlínu, kamení, sat. kaly, různé odpady, ekohum atd. a to že to funguje tak můžu doložit fotkama ostatně letos chystám na podzim galérku jen o Flieglu co všechno v něm vozíme.
A co se týče Německého trhu tak v bývalém DDR určitě dominuje Annaburgr, ale na západě si myslím Fliegl, Krampe přesně jak píše pan Polcar. A co se týče senážních nástaveb na Německé bioplynky ani tam nedominuje Annaburger.
No a tzv. "druhořadé" návěsy si určitě najdou své zákazníky, protože poměr ceny a užitné hodnoty je přijatelný.
Ale ruku na srdce pánové mít stejné podmínky jako naši bratři z EU na západě tak češi by asi byli hodně daleko je sice pravda, že v mnohých podnicích žije hodně staré vedení, které nemá jaksi zájem o novoty, ale jak už jsem psal je tu ten sociální problém.

A proto já jsem o zrušení všech dotací v celé EU a lepší výkupní ceny vždyť naše zemědělství bylo za komunistů jedno z nejlepších.

PS. Možná je lepší, že tady není více prodejců dopravní techniky jenom pan Hruška, protože bychom museli furt číst u každé fotky návěsu tak dlouhé komentáře a dohadování
smile smile smile
challengerak   01.04.2010 16:35:37
to Alda: Podhušťování pneu, malé utužení půdy atd. proboha pánové vždyť v dnešní době 85% družstev žije z podstaty... no konečně tu zaznělo! :) Ostatně on už to nakousl i Jirka Rakus :)
Teorie/praxe je jedna věc, prodej druhá smile
Polci   01.04.2010 17:03:49
to Matůš.V: Omlouvám se, že jsem napsal "závěsná technika" a myslel spíše přívěsy a návěsy... Pokud bychom sem do té diskuse zamotali ještě senážní vozy, rozmetadla atd. už bychom se z toho nikdy nevyhrabalismile
chomyz   01.04.2010 17:25:05
Tak jak jsem očekával, návěsy tu (spolu s Xerionem) vždy rozohní největší diskusismile
to Martin Hruška: Děkujismile A obzvlášť za info o té Škodě Pase, nevěřil jsem, že někde fakt existuje... (Možná námět pro některého fotografa FW-zachytit tuhle raritu).K těm brzdovým bubnům - vím že jsou v tom velké rozdíly, ale nějak mi uniká smysl - pominu-li rozdíl mezi "baby-tridemem" 25t a velkou 33t, tak při srovnatelné celkové návěsu třeba 20t a srovnatelné standartní 40km/h musí mít výrobce schválené brzdy s určitou účinností dle předpisů (a hodně složitých)atd. takže jestli stačí bubny určité velikosti, tak pak ty naddimenzované mají smysl při předpokladu překračování hmotnosti a rychlosti, nebo mají výrazně větší životnost (obložení na trakt. návěsy je cenově sakra jinde než na náklaďáky...)? Nějak si nedovedu představit, že by si třeba u sériového osobáku člověk vybíral brzdy?smile
to Zetor: dobře výstižné vysvětlení "druhořadosti", to už zní jinaksmile
to Kubajz: velmi zajímavý názorsmile Jen vidím trošku problém v tom, že ten osobák si většinou kupuje ten kdo s ním bude jezdit, zatímco u návěsu je situace v naprosté většině krapet jiná a tím i jiná posuzovací kriteria...
to Alda: Jo tu realitu jsi popsal dost drsně a pravdivě...A s tím simulátorem-něco takového fakt existuje???(když je ten Apríl?) Jestli jo, tak se snad na stará kolena začnu zajímat o počítačové hrysmile
Ještě poslední poznámka:nad tím, jestli je dobře či špatně, že je tu tak málo prodejců přemýšlím velice často, určitě je to škoda a jejich smůla, ale možná by se pak musela vyčlenit samostatná sekce pro jejich vzájemné slovní přestřelkysmile smile
Jakub Herot   01.04.2010 18:31:25
to chomiz: zemědělský simulator opravdu existuje stačí si na youtube do vyhledavače vložit landwirtschafts simulator 2009 a můžeš se podívat na videasmile
PYTEL   01.04.2010 21:53:54
Já jsem taky nepsal o šířce ložné plochy, ale o celkové šířce návěsu. a Ta je jak jsem psal 2,55m. když na něco reaguješ, tak si taky přečti pořádně na co. docela jasně jsem psal šířka vozusmile
Martin Hruška   02.04.2010 11:23:06
Pro Pytel: šířka vozů u skupiny OT 4 je 2,55 m. Pokud výrobce používá malá kola 550/60-22,5" nemá většinou problém, pokud použije větší kola 600 mm a ráfek 26,5" pak je třeba zvolit speciální ráfek,tak aby jsi se dostal na 2,55 m.
Problém některých firem to je, že šířka krajů pneumatik přesahuje přes 2,55 m. Nechci tu nikoho jmenovat, abych nebyl chytán za slovo, kolegové, kteří dannou techniku obsluhují si mohou šířku vozu změřit. Často dochází k tomu, že vůz s výtlačným čelem je deklarován jako rozmetadlo, kde je povolená jiná šířka.

Pro Chomyz: problém jsou naše předpisy. V Německu je u velkých tridemů 33-34 t celková hmotnost, proto je ta technika vybavena trochu jinak. U Krampe vozů pro stavebnictví jdou vozy jen s BPW nápravami, jiné zde nenajdeš. To ,že ten vůz snese určitou jednotlivou zkoušku brzd neznamená, že brzdí v provozu dobře. Když dělal Fendt test ve Vysokém Mýtě a intenzivně vůz brzdil,došlo podle některých kolegů k únavě brzd a vůz již na konci testu nebrzdil tak jako na začátku. To může být důvod šířky obložení 80 mm. Mám tyto informace z druhé ruky, ale logicky to tak je, že čím intenzivněji se brzdí, potřebuju širší obložení a větší bubny.

U návěsové techniky je to trochu něco jiného než u aut. Každý výrobce si montuje na vozy co se mu zachce. Někdo bere kompletní agregáty, někdo kombinuje nápravu a pružiny od dvou výrobců atd. Zde rozhoduje při výběru znalost toho ,kdo vybírá, případně jeho zkušenosti.

Stačí se podívat na výstavu Techagro, jaké různé nápravy byly na vozech namontovány.

Matúš.V   02.04.2010 12:27:06
Celkom zaujímavé zistenie o brzdách a logické ako píšeš. Zaujímalo by ma ale či bolo na tom konkrétnom voze záťažový regulátor ALB, alebo sa brzdilo neustále len na plne naloženom návese.
Na techagre som toho osobne veľa nestihol, ale dopravnú techniku som sa snažil aspoň letmo. "Čo mi aj stačilo" Ako dobrí marketing väčšina berie nápravy od BPW, ADR možno niekto GKN ale aj tu nie je všetko zlato čo sa ligoce a kvality sú odstupňované. Stačí sa pozrieť na počet pružinových pier...atd. Dosť ma prekvapila absencia hydropneumatických podvozkov a to sa mi všetci chválili ako napredujú a vyvíjajú.
Kým bergmann vyvíja druhú generáciu hydraulických náprav u nás ešte nepoznáme tú prvú a to nehovorím o Slovensku.
Ondra A   16.05.2010 20:38:18
Taky jsme se stali majiteli tohoto návěsu.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.015476942062378.s