Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Exif: Canon Canon PowerShot SX130 IS, clona: f/4.0, ISO: 80, 1/250s

agromanCR   11.03.2012 19:35:20
co to je za šestistovku?? Naše (Maiwaldovská) je docela jiná. Tohle jse zřejmě nějaká předváděčka, ne? Orezlé sání úplně jiné pásy ( prej levnější verze - máme jeden na 450tce) Pokud vím, tak ten náš je zatím jediný v čr, nebo se to změnilo? Jinak jestli to je 17m swifter, tak ten se u nás tahá 450tkou ale sedmi metrový Topdown honí šestistovku ke 100 procentům. Díksmile
Fastrac3220   11.03.2012 19:59:38
Přečti si popisek galerie smile
Ondra A   11.03.2012 20:05:06
..v ČR už jich pár jezdí smile
Proxima   11.03.2012 20:06:43
Swifter je 10tka a sání není orezlé, ale od prachu. smile
Proxima   11.03.2012 20:07:20
Jezdí v Čr jen dva smile zatím smile
casestx   11.03.2012 20:18:57
taky 600?
Proxima   11.03.2012 20:21:07
Měl by být smile
Jakub Medera   11.03.2012 22:20:31
To agromanCR: A kdo bude tahat na jaře Swiftera pokud bude 450tka set?smile Jestli s ním teda hodlají Maiwaldovi připravovat. A Swifter na fotce je 12 metrový.
Honza.S2   12.03.2012 08:10:04
Takže oni jezdí v ČR dva? Tak si vzpomínám na prezentaci AgriCS kde se chlapci chlubili v loňském roce podstatně větším počtem podepsaných a pro zákazníka nachystaných kusů.smile
Jakub Medera   12.03.2012 08:31:34
Po Techagru zakotví ještě jeden Quadtrac 600 do nejmenovaného podniku. Myslím si, že jich opravdu bude víc jen se o tom zatím moc neví.
Honza.S2   12.03.2012 11:30:44
Jo tak o dvou jsem se dověděl dnes dopoledne. Ale to je spíš ve fázi "jednoznačného rozhodování se" protože při výběru ani nic jiného nebude zbývat. Navíc teď je období kdy se jim bude snáze dařit jelikož žlutí moc zatím neprezentují, prodejci koukají překvapením jako sovy z nudlí jak tak vidím a John Deere se moc netlačí díky přechodu na nové řady...
Zetor   12.03.2012 13:18:43
To Honza: Být prodejce John Deere, tak bych se urazil smile
Honza.S2   12.03.2012 16:50:09
No jo, beru to teď z té druhé strany smile Ale nic jsem proti nim nemyslel, všechno dobrésmile
agromanCR   12.03.2012 19:16:27
ale doufám, že jim tyhle pásy vydržej dýl jak ty naše. 300motohodin a na špalkách už je to znát. Už má teda najeto víc ale po 300 motohodinách se to zjistilosmile
Jakub Medera   12.03.2012 19:58:08
Na šestistovce? Ta má ale daleko širší pásy, tudíž při otáčení daleko větší nápor na špalky. Ovšem 300 mth je sakra brzosmile
Honza.S2   12.03.2012 21:27:00
To Agroman: dělaly jste vystředění pásů? Klidně i po prvních 100 hrssmile Byť se to nezdá a v návodu to není psáno. Kolikrát smluvní servis neví... to jsem poznal. Potom to končí výměnou 2 dvou pásů na účet někoho jinéhosmile a přispáním mínus na stranu Case.
Jano SK   12.03.2012 22:04:41
To JakubMedera: Na Quadtrack vela moznosti pasov nie je, standard je 30´( 726 mm ), z fabriky chodi myslim GoodYear. Da sa vymenit za pasy Camoplast, ten je 30´aj 36´ ( uvedeny na specialne AG aplikacie ), ale sirka stroja je potom cez 3 m.
Jakub Medera   12.03.2012 22:27:20
Ten, o kterým mluvíme má právě 36 palcový, ale jestli to je Camoplast to nevím. Mám spíš za to, že jsem na pásech z boku četl Good Year, ale to bych teď kecal.
agromanCR   13.03.2012 18:04:05
tak to je ono. Máme GoodYear a tušim že máme nejširší pásy co nabízej. Dělali jsme vše co servis doporučoval a ze začátku pásák zpracovával půdu po vápnění, takže ty pásy měli výhodu. Už se to reší nějakou záruční asi výměnou.
Jinak zatáčením je na tom Case třeba mnohem líp než dvoupásový traktory - ty pásy jsou míň namáhanýsmile
Jano SK   14.03.2012 10:32:33
AgromanCR: preco su pasy Case menej namahane ako u dvojpasoveho traktoru pri zatacani?
téesák   14.03.2012 10:52:35
tak protože sou kratší a hlavně zatáčíš kloubem a ne smykem, takže v tom nějakej rozdíl bude
Honza.S2   14.03.2012 11:11:22
To Jano: Jak velká plocha se tře při zatáčení o podložku u dvoupásového traktoru a jak velká plocha se tře u čtyřpásového.... Menší... Pravdou je to a musí se to Quadtracum nechat, že vzorek na pásu vydrží ve stejných podmínkách víc než u Challengeru, nebýt vylámaných tažných špalků tak by výdrž byla přinejhorším stejná nebo větší. To co jsem se díval na výměny u Case tak nejstarší pásy po 3700 mth měly vzorek 70%, ale šly pryč z jiných důvodů. Ve vedlejším podniku při stejné výměře a stejně dlouhých přejezdech byl Cat měněný po 4000mth.
Jano SK   14.03.2012 12:23:55
TO Teesak: to bola len taka kvizova otazka z mojej strany...
prva cast spravne: pretoze su kratsie, takze kratsia cast pasu opisuje kruzincu inu ako opisuje bod priamo pod napravou

druha cast nespravne: ak by boli 2 dvojpasove ( vpredu zeleny a vzadu zlty..) spojene taznou tycou, otacali by sa obidva klbom alebo smykom...? aky by bol rozdiel 2 dvojpasovych za sebou a jedneho 4 pasoveho ?

Honza: suhlas, ze vplyv ma jedine to, ako velka plocha sa trie o podlozku. Este pre moju zvedavost - kolko mm je dlzka medzi napinacimi kolesami podvozkuCase? Odhadom by to mohlo byt tak okolo 2 m.

Co mam skusenosti Camoplast na MT 700 / 800 by mal vydrzat urcite 5000 MH, su stroje aj s 8000 MH, kedy sa menilo.

Podstatna vec su vsak naklady na hodinu prevadzky! Nepoznam presne cenu pasu na cent, ale predpokladam, ze Quadtrack moze stat 3/4 ceny CH / JD. To je pri 4 pasoch o 1/3 viac nakladov ako 2 pasoch, aby sa teda hodinove naklady vyrovnali, musi byt trvacnost 4 pasov vyssia min.o 1/3 a to nie je...
challengerak   14.03.2012 12:59:44
No tak to je fakt neuvěřitelný :)
Tady (a nejen tady v ČR) je rokama a rokama v praxi dokázaný, že pásy na Quadtrackoj nevydržej skoro nic, potřebujou pomalu vlastní návod k údržbě - jak zajet nové pásy a jak se o ně starat dál... a pak tu zase někdo přijde s tím, že jsou míň namáhané... nezlobte se na mě, ale já už tomu fakt nerozumim...
téesák   14.03.2012 13:09:23
Jano: právě že kdyby byly 2 za sebou tak se budou otáčet kloubem a né smykem, nedostaneš je tolik do rejdu a tim pádem na ně bude zase menší nápor, takže ta ta druhá část neni zase tak špatně. samozřejmě smyk je tam at je to s kloubem nebo bez, ale je tam podstatně menší
challengerak: sice sou míň namáhaný, ale vem si jak je dlouhej jeden pás u 2 pásovýho traktoru a jak je dlouhej u 4 pásovýho, u čtyř pásovýho je +- poloviční takže když se ti otočí jednou dokola tak ujedeš půlku toho co ujede 2 pásovej když se mu otočí pás jednou do kola, takže aby najeli stejnou vzdálenost tak se ti musej otočit 2x víc u 4 pásu než u 2 pásu a tim právě odcházeji dřív špalky atd...
honzabru   14.03.2012 13:14:51
Když už jsme u toho mechanického popisu otáčení kloubových traktorů, tak se tu zapomíná na jednu důležitou věc. U Quadtracu je velký rozdíl, jestli mám konstantní (časově invariantní) rejd a pouze jedu do oblouku, nebo jestli právě zatáčím volantem, protože pak se právě traktor "láme" v kloubu a pásy se musejí do výsledného úhlu zatočení podvozků vůči sobě po podložce "dodřít".
Jano SK   14.03.2012 13:32:59
Teesak: a co sa zrazu zmeni, ze ak budu spojene 2 dvojpasove za sebou, tak sa uz nebudu otacat smykom ale klbom?

Dlzka pasov ( obvod )

STX: 252"
MT 800: 392"
JD 9R: 387"
takze rozdiek dlzky nie je 0,5
stenlynko   14.03.2012 13:43:00
Jano, ak spojíš dva pásaky tyčou, musíš zatáčať obomi, tak či tak, bude na jednej strane pás pribrzdený a druhý bude hnaný, takže toto asi nebol moc dobrý príklad a ako napísal honzabru, pri zmene uhla ide aj u Qadtracku pás šmykom, pri konštantnom zatáčaní to trenie už nie je také hrozné.
Inak, pravda, že pásy na Qadtracku toho moc nevydržia, ale dvojpásový traktor nikdy neprejde resp nepotiahne v ťažkých podmienkach toľko čo Quadtrac a to je taktiež od ludí z praxe.
téesák   14.03.2012 13:53:01
Jano: pokud to spojíš tyčkou tak tam budou 2 klouby a budou pořád muset zatáčet oba, ty to tu píšeš jako srovnání, což nejde, musel by tam bejt jeden kloub a zatáčet pístem, já sem psal přibližně dýlku, nevim jak je to přesně, tak i tak je to teda 2/3, prostě sou furt kratší
honzabru: dodřít se ti museji v obou případech, ale u 2 pásu je pravda že ti jeden stojí takže de po smyku, u 4 pásu nevim jak to je ale myslim si že se ti točej všechny 4 pořád stejně rychle, takže to možná nakonec vyjde na stejno
Jano SK   14.03.2012 13:55:14
Stenlynko: na Quadtracku sa neotacaju obidve casti? Iba predok? Iba zadok? Nema Quadtrack pri zatacani inu rychlost vonkajsich a vnutornych pasov? Aky je teda rozdiel 2 za sebou a jedneho 4 pasoveho?
honzabru   14.03.2012 13:56:47
Stenlynko: V případě přímého směru je tažná síla dána vztahem f.N, kde f je koeficient tření a N je normálová síla daná poměrem vlastní tíhy a styčné plochy. Koeficient tření budeme mít stejný, takže tažná síla závisí pouze na N. Quadtrac má výhodu, že je těžší, než JD, nebo Challenger, ovšem při adekvátním dotížení je úplně jedno, jestli má traktor 2, 4 nebo třeba 10 pásů.
honzabru   14.03.2012 14:01:38
téesák: Nic nastejno nevyjde. U Quadtracu, když pojedu pomalu a budu kroutit volantem, tak při hodně pomalé jízdě pásy přibližně stojí, ale zatočení kloubu je dře třeba 0,5 metru do strany, aby se traktor dostal do zalomené pozice. U JD nic takového není, tam pouze pásy prokluzují v podélném směru.
téesák   14.03.2012 14:08:55
honzabru: a u JD ti do strany nejdou? vzhledem k tomu jak sou dlouhý tak se ti taky dřou do stran, stačí když se podíváš jak vypadaji souvratě po JD a jak vypadaji po Quadtracku, po JD tam je značný mnoštsví země odhrnutý do boku, po Quadtraku tam toho rozhodně víc neni, spíš bych řek že je tam toho míň
stenlynko   14.03.2012 14:13:21
Jano, myslel som to tak, že zatáčaš inak, ako zmenou rýchlostí pásov voči sebe, áno, ak stojím na mieste a zatočím, tak tie pásy pôjdu určite šmykom a pásy pri zatáčaní majú inú rýchlosť, ale taktiež inú rýchlosť majú aj kolesá a tiež netvrdíš, že zatáčas rozdielnymi otáčkami kolies na ľavej a pravej strane, ak sa teda nejedná o šmykom riadený stroj, čo 2 pásové traktory taktiež sú, Qadtrack šmykom riadený stroj nie je. Ak dáš medzie tie 2 dvojpásové podvozky jeden kĺb a riadenie pomocou piestnic, tak tam ten rozdiel už nebude.
Honzabru: keď je úplne jedno koľko pásov ťahá, tak JD alebo CH pri preklze začne "tancovať"? podľa môjho sedliackeho úsudku, keď ten Case sedí na 4 rôznych podvozkoch, tak aj pri pretočení niektorého pásu bude mať priamy smer ak nezatočím, videl som malého pásaka od CH ako ťahal Horsch Tiger, keď mu niektorý z pásov začal šmýkať, tak začal zatáčať, to sa pri Qadtracku stane asi hodne ťažko. Ak idem a začne mi preklzovať pravý pás, automaticky budem zatáčať doprava, lebo ľavý pás má trakciu a okolo pravého pásu ma otočí, takže musím točiť doľava a tým ubrať výkon ľavému pásu aby som sa zrovnal, alebo to zle chápem? a nechápem ako si myslel, že u JD jedne pás do šmyku aj priečne, to je snáď nemožné, však by ani nezatočil keby tam nebolo priečne trenie
honzabru   14.03.2012 14:20:34
téesák: U Quadtracu je práve třeba rozlišovat, kdy se právě natáčí v kloubu a když už projíždí obloukem natočený. To, kolik při natáčení v kloubu vyhrne země, samozřejmě záleží na tom, jak jede rychle a jak rychle umí ručkovat smile .

Stenlynko: Popsal jsi to dobře, dvoupásový traktor začne tancovat z principu, při prokluzu u Quadtracu tancovat nezačne, protože podvozky drží v přímém směru kloub, ovšem to neznamená, že ten podvozek neztratí trakci (přestane přenášet tažnou sílu).
Jano SK   14.03.2012 14:24:44
Suvrate po jednotlivych strojoch.... robili ten isty polomer otacania? Urcite CH/JD dokaze viac nahrnut, kedze sa vie otocit na mieste okolo vlastnej osi, co Case asi tazko. Nepochybne aj stycna plocha jedneho pasu na CH/JD je viac ak jeden pas na CASE ( 3000 mm / 2.200 mm?), takze u CH/JD nahrna dlzka 1.5 m pred a za stredom stroja, u CASE 2 x 1.1 m ale v polovicnom uhle natocenia.
stenlynko   14.03.2012 14:25:13
Honzabru, ale tu nejde o ťažnú silu, videl som ako Qadtrack stál na mieste a všetky 4 pásy sa pretáčali, tu nejde o ťažnú silu, ale o stabilitu 4 pásového podovzku ale výhoda to podľa mňa trochu je, že pri preklze nemusíš rovnať smer a aj tým strácať ťahovú silu ešte viac. Pri Qadtracku zapneš uzávierky, ťahajú všetky 4 pásy a nemusíš niektorý z nich obmedzovať kvôli rovnaniu smeru. smile
stenlynko   14.03.2012 14:27:06
Jano, CH alebo JD vedia zatáčať tak, že sa točí jeden pás vpred a druhý vzad aby sa otočili okolo vlastnej osi? A aké náradie okrem neseného budem za ním ťahať pri takomto otáčaní? okrem podryváku si toho veľa predstaviť neviem
Jano SK   14.03.2012 14:31:17
Stenlynko: ano, CH/JD sa vie otocit na mieste. Co je samozrejme najhorsie pre pasy co moze byt a nie je to navod, ako pracovat s akymkolvek naradim, ale technicky popis moznosti minimalneho polomeru otacania.
téesák   14.03.2012 14:33:52
já to právě beru tak když zatáčeji stejnej poloměr, quadtrac, to vyhrne jen když se natáčí ale potom už nehrne a i tření je menší, ale když challenger veme stejnej rejd, tak protože má ty pásy děšlší tak hrne v podstatě celou dobu a tření je tam větší, pokud vim tak pásy proti sobě aspon challenger pustit neumí, ale dokáže se otočit tak že jeden pás se točí kolem svojí osy a když se otočíš tak stojí na tom samim místě ale obráceně, ale to používáš opravdu jenom v podrejváku a i tam potřebuješ bejt přecijen trochu vedle, kdyby se otáčel celej kolem svý osy tak to nevyužiješ nikde, maximálně kdyby si jezdil celej den po jedný brázdě tam a spátky
stenlynko   14.03.2012 14:38:39
téesák, ak proti sebe nepustí pásy a točí sa okolo osi jedného pásu, zoberme si, že ľavý pás zastavím, otočím sa okolo jeho osi, tak ľavý je na rovnakom mieste, ale opačne a pravý je o rozchod stroja vedľa, na to isté miesto ho postavíš iba vtedy, ake dokážeš pustiť pásy proti sebe, v tom sa vážne nevyznám, či to CH a JD vedia, ale verím Janovi, predsalen sa okolo tých strojov motá, že to CH dokáže
Jano, ja som len chcel povedať to, že pri otáčaní na úvrati ti stačí dajme tomu rovnaký polomer otáčania a ten dvojpásový tej hliny nahrnie viac
téesák   14.03.2012 14:42:17
tak přesně takhle sem to taky myslel, akorát sem to nenapsal tak pochopitelně jako ty, pokud by uměl pustit pásy proti sobě jako to umí smykem řízený nakladače, tak by mě zajímalo jak je to tam vyřešený
Jano SK   14.03.2012 15:04:37
Debata vznikla o namahani pasov pri zatacani, kde podla mojho nazoru nie su az take rozdiely, ci je to pri rychlosti 10 km/h zalomenim klbu o 2% stupne piestnicou alebo zrychlenim/spomalenim pasu, pretoze aj pri tom zalomeni o 2% cez piestnicu sa musi zrychlit/spomalit vonkajsi a vnutorny, ak teda Quadtrack ma diferencialy.... Pri oboch systemoch sa vsetky body pred a za bodom otacania napravy pohybuju po inej kruznici ako body otacania, preto idu smykom. JD/CH ma podvozok dlhsi, takze ten rozdiel od idealnej stopy bude vacsi ako na CASE, z istych konstrukcnych dovodov vsak pas vydrzi viac, pretoze sa mu nemozu potrhat vnutorne nahonove spalky, kedze ich nema ( iba vodiace).

Ak by niekoho zaujimala taka drobnost ako prevadzkove naklady, tak rozdiel ceny pasov CASE a CH/JD je presne 15%... takze pre lahsiu kalkulaciu ak pasy CH/JD stoja 10.000 EUR, tak CASE 8.500 EUR.

CH/JD: 2 x 10.000 / 5.000 MH = 4 EUR /MH.
CASE: 4 x 8.500 = 34.000 EUR, aby sa dostali na 4 EUR/MH museli by vydrzat 8.500 MH....


Jano SK   14.03.2012 15:11:00
teesak: suhlas, kedze na CH/JD dlhsi podvozok nahrnie pri tom istom polomere otacania viac. Da sa to urcite aj vypocitat. Ak by stal na mieste a otocil by sa o 15% - vznikne trojuholnik, ktoreho plocha sa da zratat - skusim, len na geometrii som vtedy chybal.

a obidva podvzoky nahrnaju stale pocas celej jazdy po kruznici....
Jano SK   14.03.2012 15:12:37
Ak by bol navod ako, mozem video ako funguje diferencialne riadenie dat niekam na web?
honzabru   14.03.2012 15:22:16
Jano: Tohle nelze brát jako plošnou záležitost, protože v případě JD/Ch je větší poměr rychlostí pásu vůči podložce, než v případě Case, takže dvoupásový traktor více vyhrabává půdu zespodu za sebe, než pouhé hrnutí při stranovém smýkání.
honzabru   14.03.2012 15:28:31
Svůj poslední koment beru zpět, je to složitější téma, než by se zdálo...
Kjubik   14.03.2012 20:37:07
Myslím si že je také třeba vědět kolik špalků je v záběru. Čim víc špalků bude lajcky řečeno ( schováno v kole ), tím na ně bude menší tlak. A když si vemu poloměr (zadního kola ) u CH/JD tak se mi zdá že u těchto typů bude tlak na špalky menší, když budeme brát zě tlaky na pásy při zatáčení mají oba typy traktorů + - stejné. smile Snad se najde někdo z praxe kdo ví jak to přesně je.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012512922286987.s