Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 17 lidí.
cocik007   27.12.2011 09:43:42
Když vidím ten výměnnej systém, tak mě napadají dva dotazy.
1. Jaký systém zvedá tu nástavbu nad nosič pro zapatkování?(nikde nevidím hydraulický pístnice na nohách)
2.Je na nosiči dostatek hydraulických okruhů na to, aby poháněly nástavbu a popřípadě i vyvážecí návěs za touto soupravou? (tuším, že na návěsu jsou 4 okruhy)
Proxima   27.12.2011 22:47:58
Tak co jsem se dočetl a co jsem viděl na agritechnice.

1. Je tam hyraulické rameno s hydraulickýmí válci pro zdvih nástavby.
2. Na nosiči je 5 hydraulických okruhů. Jen jsem trošku nepochopil otázku smile To Jirko myslíš, že by měl na sobě překlaďák a za sebou tahal ještě klasickej návěsovej překlaďák. Pokud sem to dobře pochopil takje to zajímavá myšlenka smile
cocik007   28.12.2011 09:43:08
Přesně tak, jak jsi to pochopil jsme to myslel.... Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když budu věřit, že se brzo najde nějakej odvážlivec (kaskadér), kterej se do toho pustí - nebo se o to aspoň bude snažit.....
Každopádně jestli jsem to dobře pochopil podle fotek, tak stejný vývody hydrauliky (vyvedený vzadu) ovládají i nástavbu. Takže by to chtělo ještě asi dva okruhy navíc (pro tu šílenost, co mě napadla).
Takže díky.
BORIS-SK   28.12.2011 10:01:38
Inak konkrétne na tomto stroji by mali ísť dolu tir zadné hyd. ramená........aspon mi bolo tak povedané že to chcú dať dolu z dôvodu nevyužitelnosti..... mohly by teoreticky aj s toho vzniknúť už spomínané okruhy??smile myslím že hej...
Proxima   28.12.2011 15:46:40
Šílenost to zas taková není, když jsem viděl podmítku s tímto strojem tak to bylo pěkně dlouhý, ale souvratě byli minimální. Takhle by se pohyboval hlavně po poli a myslím, že délka by nemusela být problém. Jen mě tak napadá jedna podstatná věc. Zda by se to tam dalo vůbec zapříhnout. Co jsem vyděl fotky překladací nástavby na obilí tak šnek je umístěnej v zadní části docela dole. Takže mám pocit že by tam asi ani nešlo nic zapříhnout. A pokud ano tak by se hodně špatně stáčel. Právě nová překladací nástavba na obilí je delší než ostatní nastavby smile Takže nevím jestli by se nápad uplatnil. Překladací nastavba nebyla vystavena ani na agritechnice a zatím jsem ji neviděl ani na vlastní oči takže těžko říct, ani nikde na internetu jsem pohled na zadní část nedohledal. smile
TomDuba   28.12.2011 18:17:57
O podobné "šílenosti" se asi už snažili přímo u Holmera (akorát v kombinaci s kejdovačem), viz.: http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MjFYMjE2MTFYMjQwMjA4#skok.
Vzhledem k tomu, že to ale nikde nejezdí, tak asi zůstalo u nafocení prezentačních materiálů ...
Martin Hruška   28.12.2011 18:53:10
Dlouho jsme váhal, zda se nazapojit do této diskuze. Vzhledem k ceně podvozku a velikosti nástaveb je otázka uplatnění tzv. výměnného systému nástaveb u Holmera s velkým otazníkem.
Pokud vím, tak se v Německu uplatnily spíše jednoúčelové verze tohoto podvozku s cisternou Zunhammer. Jednoúčelové proto, protože stroj se používá po celou sezonu jen na aplikaci kejdy.Tady je v akci celá linka s výkonem 150 000 - 200 000 m3 kejdy za rok.
Řekl bych ,že překladač na řepu je záležitost několika kusů strojů a většinou od Německa na východ, překladač na obilí ještě méně.

Pokud můžu posoudit cenu Homera a nástaveb, složitost výmněny nástaveb (Zunhammer určitě) ,tak traktor o výkonu 200 -230 k s Multi Landem Plus i na tridemu výjde o poznání méně a je flexibilnější.

Kejda u samochodů je věc profíků, strašně bych se divil, že někomu vychází Holmer s rozmetací nástavbou + překládací vůz na řepu. Když tak je to "protislužba" pro sklizeň cukrovky. Možná ,že se mýlím. Budu se těšit na názor ostaních, kteří mají vlastní zkušenosti.

Ještě jedna poznámka k hmotnosti. Homer + 21 m3 nástavba na kejdu váží již okolo 40 t. když se připojí ještě jedna cisterna pak už to nemá nic společného s ochranou před utužením půdy. Tyto fotky jsou spíše provokativní.
cocik007   28.12.2011 22:33:10
Abych to upřesnil: Šlo mi o překládací návěs na řepu!!!!! Protože si myslím, že v podniku, kde vyorávač jede jeden záběr cca 1km a více dlouhý by se celkem vyplatilo, kdyby vyvážecí souprava jela např. se dvěma zásobníky naráz(předpokládám, že vozí jeden zásobník od vyorávače. Vysypat se to dá současně (dva dopravníky) na kraji pole.
Proxima   28.12.2011 23:18:28
Tak tento nápad nevím smile Pochybuju, že by se to ujalo. Holmer Terra Variant je dobrá věc, poměrně drahá, ale přesto se dá celoročně využít. Jak tu bylo psáno v kombinaci s cisternou a zapravováním dobrá věc. Ale nevýhodou je výměna nástaveb, pokud tam mám cisternu tak díky armaturám a ostatním věcem odpadá výměna nástavby. A jde maximálně sundat. Co jsem viděl tak v podmítce si stroj vedl solidně, ale nevýhodou je jeho hmotnost (bez nástavby nedotížený). Pokud bych bral Terra Varianta tak ve verzi s Bergmann nastavbou a zásobníkem k secí kombinaci. Jako stroj do setí se určitě uplatní ve velkých podnicích smile Divím se, že právě v Polsku v nejmenovaném podniku o rozloze cca 12 000 ha mají dva. Jeden využíván pouze na hnojení s Bergmanem (je to jediné rozmetadlo na tuhá hnojiva v podniku) a druhý pracuje s cisternou a zapravováním, když nemá práci shodí nástavbu a podmítá - spotřeba je ale uplně jinde než u ostatních strojů. smile Nevím zda je zrovna ideální provozovat tyhle dva stroje na tyto práce, ale věřím že to mají ověřené. Co jsem koukal na tu fotku s nástavbou Zunhammer a ještě taženou cisternou tak tohle je už moc a pochybuju, že by se to někde ujalo. Stejně jako ten taženej návěz na vyvážení cukrové řepy. Významný plus této mašiny je neskutečná síla, manévrovatelnost a jízda krabím chodem. Což je u práce s kejdovačem ideální. smile No každopádně každý musí vědět zda si za 10 mega pořídí tohle. Nebo traktorovou soupravu s nářadím.
jiri600   29.12.2011 10:50:52
Podle toho co jsem v Polsku viděl, tak si myslím že ty dva Varianty budou spíš jejich ukázka toho že "já na to mám".
Proxima   29.12.2011 12:04:00
Co jsem se doslechl v tomto podniku to zas tak růžové není. Ale určitě je to jiná liga než u nás. smile Dva Terra Varianty měli sezonu zapujčeny před rokem než je zakoupili. Takže pokud bych nevěděl co s penězi tak bych je koupil hned. Nevím zda se tohle rozhonutí vyplatí, ale po dobu co jsem tam jezdil byli pokaždé v provozu. Takže si myslím, že se jim osvědčily smile
TomášJ.   29.12.2011 12:22:42
to Proxima a nevíš kolik ten holmer, na kterým je nástavba na kejdu vyaplikuje ročně? Bylo by možná zajímavý porovnat to se strojema co měl v galerkách Michal. Kde třeba u xeriona uváděl 75 000 kubíků ročně. Když si vemu, že si to přiváží sám je to slušná porce. Zajímala by mě dejme tomu cena tohodle (kdyby to jezdilo samo) a toho xeriona a co by se vyplatilo víc. Popř. jestli by se uplně nejvíc nevyplatily traktory a cisterny, jak vzpomínal p. Hruška.
Jakub Medera   29.12.2011 14:14:54
Tohle, ale není primárně určeno na to, aby si to dováželo kejdu samo. Srovnávat s traktorem se to nedá. Traktorová souprava není tak mršná po poli, velké souvratě a další nedostatky. Srovnávat to můžeš s Terra Gatorem nebo Xerionem Saddle trac, ale zrovna Xerion s nádrží pouze 12 kubíků je trochu out, protože ho limituje čas, který stráví plněním. Kdo neviděl Holmera, může jen těžko soudit.smile
TomDuba   29.12.2011 14:38:27
Já myslím, že to ale Tomáš srovnával s posledníma fotkama od Michala a tam TG i Xerion měly ještě větší nástavby na kejdu než 21 m3 u Holmera. TG měl 25m3 a Xerion s Kawecem 24 m3.
Jakub Medera   29.12.2011 17:48:20
Já to ale pochopil dobře. Již moje první věta shrnuje danou problematiku. Nedokážu si představit blázna, co by jen s tímhle dopravoval a zároveň zapravoval kejdu. Neznám v ČR podnik, kde by měli samochodný nosič nářadí a vozili s tím kejdu i na pole a poté ještě zapravovali. I ti, co mají staré nosiče Horsch praktikují dělenou dopravu a použivají i třeba staré Crystaly na dovoz kejdy.
Martin Hruška   29.12.2011 17:48:49
Pro Jakub Medera : Pokusím se zareagovat na některé nepřesnosti. Claas Xerion s nástavbou 12 m3 není out. Je to jedna z možných alternativ ,jak prodloužit nasazení samochodu a celé linky i na aplikaci do kukuřice a do porostu obilovin. Jde tu o váhu stroje, jde tu o pohyblivost. Jak je známo, kukuřice přijímá 85% N až v době od tzv. 6 listu, tedy na konci června, kdy je i 40 cm vysoká. Pak je využití Xerionu s touto nástavbou namístě. I z pohledu přívozných cisteren 21 m3 to má logiku. Tato linka dělala v loňském roce i v tomto přes 110 000 m3 kejdy (V Německu je počítané dobré využití na 50 000 m3 minimálně).

Velké samochody jsou dělané na nasazení před setím a pak na strniště, případně jako v Dánsku a Holandsku pro aplikaci kejdy do drnu travních porostů.
V Německu ale musí takovýto samochod s linkou udělat minimálně 150 000 m3, aby hrála ekonomika. Zeptejte se kolegy Josefa Hamsy, kolik musí udělat ročně s Terragatorem?

Druhá věc je nasazení takovéhoto samochodu v kukuřici (Holmer).Řekl bych ztráta času.

Jen poznámka k taženým cisternám za traktor a k jejich výkonnosti. V Drnholci máme nasazen výměnný systém HTS 33.79 s 24 m3 nástavbou (Agro Měřín a.s.). Podle informací z podniku ,zde dělají na jaře 1000 m3 za 24 hodin a jedou 40 dní na jaře. Když to pak 2-3 x vynásobíš, tak to není špatný výkon za rok. A to je navíc korba nasazena na senáže, siláže a v obilí.
Jakub Medera   29.12.2011 18:57:11
Out jsem myslel ten významný rozdíl v objemech cisterny, kde mě limituje plnění. Samozřejmě je X různých technologií a vše se odvíjí od toho, jak chci kejdu aplikovat.
Martin Hruška   29.12.2011 19:44:06
OK ,ale objem není u cisterny všechno. Každý by si měl na začátku uvědomit proč to dělá? Chci hnojit nebo kejdu recyklovat? Záleží mi na utlačení půdy nebo né? Jsou pro mně důležité provozní náklady? Na to reaguje podnik nebo službař nabídkou stroje.

Z fotek, které jsou zde otištěny toho není moc vidět z pohledu danného území, systému dotací nebo množství N aplikovaného do půdy.Něco jiného je v Dánsku a Holandsku, něco jiného je k vidění na západě Německa, něco jiného na východě Německa. Na druhou stranu znám jednoho kolegu z Rakouska, který má vlastní strategii hnojení kejdou s cisternami s max. objemem 15 m3. Ale v Rakousku jsou taky kopce a na nich se musí taky kejda aplikovat.

Ten problém je složitější a neexistuje jen jedna cesta.
Hamsa   29.12.2011 20:37:44
Jen pár poznámek na aplikaci máte 260 dní v roce když vezmu v potaz počasí a období kdy už se do porostu nedostanete,tak vám zbývá 180-200 dní na aplikaci.
Při aplikaci do porostu je výkon samochodu ještě o cca 25% nižší.Něco projezdíte mezi podniky a mimum je výkon okolo 750 kubíků při dávce do 30 kubíků na ha. Při aplikaci pod kukuřici se zapravením musí být výkon stejný nebo vyšší než je secí stroj to je 40-50ha.To znamená vyaplikovat navozit 1000-1500 kubíků.Využití podvozku jako univerzálního mě nepřipadá zrovna moc vhodné.Protože investice do takového stroje je dost velká a a ekonomika začíná na 70.000 kubíkú.A další věcí je a ta je asi nejdůležitější,samochodný aplikátor je završení zvládnutí logistiky,čerpání,a dalších nepředvídatelných skutečností.Protože pokud to neteče z jímek nebo nestíhá doprava tak muže být samochod jaký chce.Jen pro ilustraci s 12 hadicákem potřebuje cca každých 12 min.18 kubíků na pozemku.A jezdit si k jímce to už je uplně mimo pokud to má dělat nějaký výkon.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0075769424438477.s