Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Väderstad   28.08.2010 22:41:11
když vidím ve předu tak široké gumy , tak se muselo určitě trochu zhoršit řízení ne ?
alda   29.08.2010 07:42:43
Hodně zajímavésmile Jak je to z denní spotřebou, průchodností a převodovkou, protože řadit někde v horším terénu a na členitém pozemku to musí být maso, ale já myslím, že to je automat.
No podle mě je traktor + návěs více univerzální ve 22hod. odpřahneš překladač a celou noční může podmítat až do 10hod. než vyjedou kombajnysmile
Martin Hruška   29.08.2010 09:11:17
Zdeňku, tak to se ti povedlo, to je skutečná technická lahůdka.

Konstrukčně vychází tato nástavba pravděpodobně ze stejné firmy jako je nástavba Hawe na tridemu v Tošanovicích, nebo Bergmann v Unčovicích. Vyrábí to jedna holamdská firma. Prapůvod bylo Kaweco. Pokud tomu tak není, tak bych tipoval firmu Conow z východního Německa, která řadu let vyráběla známé vleky HW 80.

Gumy nejsou problém na poli, to je u náklaďáku nutnost na poli, větší problémy jsou s nosností těchto gum na silnici. Michelin tyhle gumy nedělá v rozměru 650/50-22,5", zbývá Alliance a Nokian. Obě dvě gumy mají ale na silnici při tlaku 4 bary a rychlosti 65 km/h nosnost jen 4800 kg.

Zvláštní bude u tohoto vozu konstrukce šneku. Zajímavé a netradiční řešení, z dúvodů pístu štítu logické.

Trochu problém je v letošních podmínkách těsnost štítu při vlhčím obilí. Nebo jinak, u vozů s výtlačným čelem bojují všichni výrobci dlouhodobě s těsností štítu.
Martin Hruška   29.08.2010 09:19:33
Ještě jedna poznámka k nákladním autům s těmito flotačními gumami. Většinu takovýchto aut upravuje specializovaná firma a ty gumy mají určité omezení v techničáku, respektive auto má jiný rychlostní limit.

Podle gum se programuje i tachograf a upravuje se i řízení.
cocik007   29.08.2010 10:57:30
to Martin Hruška: Můžu vědět jestli je možné získat verzi tohoto automobilu i s možností, "prohazovat" silniční a polní verzi v průběhu roku. Myslím to s ohledem na Vámi zmíněné obutí, tachograf........ (Nemám představu o složitosti této "přestavby" proto se takhle ptám.)
Předem díky za objasnění.
Pája   29.08.2010 12:00:28
Prohodit gumy se můžou jen za takové, co jsou ve velkém techničáku.
Kalibraci tachografu v současné době dělá pouze STK.
Ale asi největší problém bych viděl v diferenciálu. Kvůli velikosti těchto gum (průměr asi 1221mm) tam bude vysoký převodový poměr, a pokud by se tam daly silniční (315/80R22,5 - 1075mm), tak by se to "uhnalo".
chomyz   29.08.2010 19:29:09
Tak z tohoto jsem šel málem na znak - neskutečné, náklaďák překládá na traktorysmile Ta korba mi tvarem docela připomíná dávnější vůz od Evers...
S tou výměnou pneu se to tu už kdysi řešilo u toho Mana ze Zenzy (dnes už vlastně ZZN Pomoraví), ale v SRN většinou tyhle speciály jezdí celoročně na těchto pneu ne? A soudě dle zahraničních galerií se zdá, že spíš přibývají.
to alda: tak koukám, že to máte hodně dobře ošéfované, tahle směna kombajn/podmítka se mi honila hlavou mockrát, ale doteď jsem ji považoval organizačně za passé...
Jinak hooodně mě tady zaujala ta věta o boji výrobců s těsností štítu, to je přinejmenším zajímavésmile
valis   29.08.2010 20:15:13
to chomyz:Ten překládák překládal na traktory,protože jsou takové podmínky "mokro mokro mokro,,.Jsem řidič s toho traktoru co odváží,a opravdu se po poli jezdit nedá.ten kamion jezdil maksimálně s jedním bunkrem.(to je 10 t.)jimak zapadl.a já na tech dvou vlekách vozím okolo 30 t.proto se to takhle dělá.Krom toho jezdil eště traktor z překládákem,aby stíhali od čtzřech kombajnů.Na 80h. poli.
Matúš.V   29.08.2010 21:09:31
Súhlasím z Chomyzom.
Rád by som si nechal vysvetliť filozofiu tejto súpravy. V čom vidia jej prínos?
Niečo podobné začala dávno presadzovať firma bergmann z mercedesom ale na na 4nápravových nosičoch, ktoré majú vo väčšine dofukovanie pneu pre kombinované terény. Pneumatiky sa používajú michelin cargo x-bib. ďalší rozdiel je v tom, že sa dávajú rozmetadlá a senážne nadstavby.
V Západnom Nemecku pomerne obľúbené stroje pre službárov z veľkým rádiusom premiestňovania.
Podobný prekladací voz funguje aj na Systémovom nosiči Holmer, ale pravdepodobne v väčším objemom nadstavby a opačnou filozofiou sypať prevažne do kamiónov.
Osobne si delenú dopravu predstavujem ináč ako tu, ale rád sa dozviem niečo novésmile
alda   29.08.2010 22:07:04
To Chomyz: Mi se taky ta myšlenka honí hlavou, ale nemáme lidi a jsme docela předimenzování takže to není naštěstí potřeba, ale šlo by tosmile
To Matůš.V: Mít na Holmru překládací nástavbu a využívat velice dobré obutí a krabí chod tak to je supersmile
Jinak trochu odbočím od tématu, ale naše Ropa na podzim, když si vyjedu údaje z počítače tak 50% času vyorávka a 50% přejezdy po silnici a přejezdy na poli s plným bunkrem a zajížděním k hromaděsmile
Honza.S2   30.08.2010 11:12:46
Dotaz trochu pro Martina Hrušku, výměnná překládací nástavba na Xerionu ST., Annaburger by ji uměl vyrobit, šlo by o to, jestli by nebyl problém s objemem. Jaké máte na to názory?
Dlouho se mě tahle myšlenka honí hlavou, v Německu jezdí Xerion s nástavbou rozmetadla hnoje..
Zetor   30.08.2010 11:26:43
Tahle myšlenka mě také napadla. Ale myslím si, že u Xeriona to moc nepůjde z jednoho prostého důvodu. Je moc malý, aby se tam dala nějaká smysluplná nástavba. Holmer má nástavbu 25 kubíků, a ještě vysýpací roura tam moc neubírá místa. Na Xerion by se dala taková 15 kubíků maximálně, a to nic moc není. Navíc ten Xerion by vážil přes 20 tun, nevím jestli je na to stavěnej.

Ale jinak budu rád, když se k tomu pan Hruška vyjádří, zda-li by to bylo možné.
VonVagel   30.08.2010 12:10:16
Pro příklad:XERION 3300 má 18 tun přípustné celkové váhy na silnici a až 30 tun na poli.
FarmaBlazek   30.08.2010 15:15:47
my o tom uvažujeme v případě nákupu Vreda.. Na Holmeru jsem viděl v Hannoveru překládací vůz a za sebou táhnul Hawe tridem překláďák.. Tak počítám že to bylo taky Hawe. Celkem ta vyvážecí souprava byla na 50t.
Martin Hruška   30.08.2010 18:15:43
Přidám svůj názor k tomuto zajímavému stroji. Nejsem moc přítelem těchto nástaveb, protože se jedná většinou o originály a žádnou sériovou výrobu. U překládacích vozů je to i zaležitost Holmera a dalších. Moc jich do roka nedělají.

Daleko lepší je překládací vůz na výměnném systému, kde během 30 minut přehodíte nástavbu za druhou a je hotovo.

Tenhle náklaďák má jednak korbu trochu menší, ale hlavně je zde nevhodně rozohozena hmotnost na nápravy, proto asi taky naplnění jen jedním zásobníkem. To je ale v praxi nanic.

U náklaďáků na poli beru max. 18 t celkovou a i to je v těchto podmínkách hodně. MAN dodávaný s Gustrower nástavbsmi je upravován u jednoho úpravce, kde vše prochází Dekrou, včetně zapsání pneu a rychlostních limitů.

Problém je, že vám nikdo neřekne, že zadní gumy 650 mm od Alliance mají jen životnost 8-10 000 km (podle podmínek) a když se jezdí více po silnici tak max.65 km/h nebo radši 50 km/h s nákladem.

Ideální je opět dělená doprava separátním náklaďákem nebo překládacím vozem s MAN na poli s podhuštnými gumami jen na pole.

JInak profesionálové na vápnění se samochody nemění gumy a pracují pořád na poli s přívozem.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0077669620513916.s