Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Brigadnikk   24.08.2010 09:10:16
to toho teda vidime...
mladej   24.08.2010 10:13:55
jenom liazka ja kdyz sem tam byl tak tam jezdila i tatra 148
Zetor   24.08.2010 10:23:57
Není nad to, když od kombajnu za 10 mega odváží stroje sotva za půl... Kolikpak byl denní výkon s tímhle odvozem?
Jakub Medera   24.08.2010 10:37:41
To Zetor: Máš trochu představu kolik Ha a jaké stroje mají v Dolním Újezdě? Myslíš si, že když tam přijede CRko, že se všichni zblázní? Chápu tvoje tvrzení a souhlasím s tím, že se výkon snižuje při prostojích při sypání, ale nenaděláš nic. V době mé návštěvy jela i Tatrovka a stíhali bez problému, s CRkem se zastavil jen když sypal. Navíc odvoz byl tak parádní, že při plném bunkru narval Tatru do plna a mohla jet. Odvozní vzdálenost byla z kraje pole cca 1 km.
Zetor   24.08.2010 11:02:44
Což já chápu jak to tam asi vypadá, pointa je, že když mi přijede tohle, tak bych chtěl, aby to udělalo co nejvíc, navíc když to nevlastním.

Mít tohleto doma, tak od toho čekám 70- 80 ha denně. Za tu cenu, kterou sem střelil docela dole totiž nic jinýho nečekám. A jestli to tohodle výkonu není schopný, tak si radši koupím dvě STSky nebo jiný axiály, který me vyjdou cenově podobně jako jeden tenhle kus a těch 70 mi dohromady udělají s přehledem. V tom je celý ten vtip. Dát přes 10 mega, aby mi to dělalo 40 ha denně, tak to fakt ne.

Když by někdo věděl přesně kolik to tam dělá hektarů denně, uvítám takovou informaci....
JohnDeere8430   24.08.2010 11:11:11
To Zetor: 70-80hektaru denně? a to by jezdil tak 10km/h , myslím že tohle asi nebude moc reálné
Lexion700   24.08.2010 11:35:55
Souhlasím se Zetorem samozřejmě. V Eurofarms si nechávají dělat sklizen službou. Komabajny jsou většinou Lexion 550, 560, 570 nebo NH CR, CX. Vždycky si udělají dvojci, která má jeden překladač, většinou jedné osvědčené značky. A k němu vždycky stojí na kraji pole, nebo někde na cestě velikej kamion s vanou nebo souprava. Takhle perfektně zvládlou sklizen jen tak někdo nemá. Je škoda, že to zatím takhle vypadá jen málo kde. No a na Jihlavsku, zatím co ostaní jsou v půlce, oni už skončili...
Jakub Medera   24.08.2010 11:37:43
To, co jsi napsal je trochu sporná záležitost. Na jednu stranu ten, kdo si tu sklízecí mlátičku pořídil je službař, takže je jeho problém jak bude stroj využit po celou sezonu a jak se mu zaplatí. Na druhou stranu pokud je rok jako letos, tak zemědělci chtějí mít co nejrychleji sklizeno a to souvisí s tím, kolik ha za den mlátička udělá. Pokud chce službař maximálně využít svůj stroj ať si koupí překladací vůz, nebyl by první ani poslední, který by měl k mlátičkám svůj překladací vůz. Každý ze službařů mi dá za pravdu, že ne všude kam jezdí mlátit mají přepychový odvoz a nebo ti co ho mají, tak stejně nechtějí sypat za jízdy, takže stejně nedosáhnou maximálního denního výkonu mlátičky. A taková je realita. Ještě jedna věc. Je sice pěkné, že by sis za stejnou cenu koupil 2 STS, ale na ty potřebuješ o jednu obsluhu navíc a náklady na údržbu, náhradní díly a všechno, co se týče samotného bezproblémového provozu stroje budou dvojnásobné, což je celkem logické.
Patrik Chromý   24.08.2010 11:50:14
Za prvé tohle je foceno v Rohozné, takže je to už pro firmu Agronea a.s. a ne Dolní Újezd. Za druhé Liazka vzala v pohodě celý bunkr a vozila to jen asi cca 700 m. Za jízdy sypat nechtěl řidič Black Lady. smile

Jo a ještě k tomu, že není nic vidět je to jen zpravodajství, takže nevím co řešíš.smile
Jakub Medera   24.08.2010 11:52:50
Tak to se omlouvám, já byl den před tebou v Újezdě. Každopádně odvoz je stejný akorát v jiné firmě.
Petr   24.08.2010 12:00:01
To Zetor: Vidíš to moc růžově asi jako já před několika lety. Když se budu bavit o 600ce s 9m lištou v našich podmínkách, tak výkon nad 45 ha denně uděláš jednou za žně a to ti musí opravdu sednout hlavně pole, porost a v neposlední řadě odvoz. Třeba letošní žně, kdy nám někde kombajn ujížděl z kopce na podmáčeném svahu dolů, pšenice, která byla v klasu zralá, ale stéblo zelené, jsme byli rádi za těch průměrných, necelých 30 ha denně. A to si pamatuji, když ten kombajn před 3 lety došel, jak se veřejně mluvilo o minimálně 40 ha za den. Samozřejmě můžeš tomu výkonu jít naproti s překládacím vozem a ještě širší lištou, autopilotem atd. Ale co chci říct je, že pokud budeš mít sebevýkonější stroj a budeš s ním jezdit pravidelně více žní za sebou, tak zjistíš, že svoji původní představu o výkonu musíš vydělit alespoň dvěma, aby ses dostal na reálnou hodnotu... To samé platí i o tom CRku, jestliže máš za to, že musí dělat 70 až 80 ha denně, tak realita bude mezi 35 až 40 ha (průměr) a budeš rád i s překládacím vozem! smile
OŤAS   24.08.2010 15:29:51
Petře můžu jen potvrdit. Toto je tvrdá realita z praxe, a taky všude nejsou pole nad 100 hektarů, což někdy znamená i několik přejezdů za den. Pamatuji dobu když přišla první STS do Višňové a všichni se oháněli výkonem 60 až 80 kektarů za densmile .
Zetor   24.08.2010 17:49:15
To Jakub Medera: Tak tuhle konkrétní mlátičku nemyslím. Ta si na sebe podle mě ve službách nevydělá. Ta si na sebe vydělá tím, že se někdě ukáže a někdo si podle ní koupí jiné CRko. To je podle mě čistě předváděcí stroj.

To Petr: Naprosto souhlasím. Ale držím se jednoduché matematiky. Pokud kombajn za 6 mega dělá 30 - 40 ha denně, tak kombajn za 12 musí logicky dělat dvakrát tolik. A pokud ne, tak to sou vyhozené peníze. Já vím, že ten výkon to asi nikdy neudělá. Ale to asi hovoří o tom, jaký smysl taková mlátička má. Od rozhovoru s jedním řidičem z Agrall servisu zjišťuji, že měl pravdu když tvrdil, že větší kombajn než Lexion 560 nemá moc smysl. Kupovat 600ku o 3 mega dráž a přitom mlátit o 5 ha denně víc, a navíc mít dvojnásobnou spotřebu, tak to je opravdu trochu na zamyšlení...
Honza.S2   24.08.2010 18:08:24
Kolik byste řekli pánové, že stojí jen ta 12metrová Biso lišta?
Osobně když bych chtěl výkonnější axiální mlátičku, tak podle mě taková rozumná volba za rozumnou cenu by byla CR 9080 a nebo Claas Lexion 580 obě s 9m lištou. Podle údajů ze sklizně z Lexionu 580. Nejvyšší výkon 38ha v našich semtamhrb podmínkách a to ještě sypou na úvrati většinou. A nebo souhlas se Zetorem, dvě mlátičky jako Lexion 560 nebo CX 8080 a ty dva řidiče bych nijak neřešil.
Jakub Medera   24.08.2010 18:17:04
Co se týče podmínek na poli mám info ze sklízecí mlátičky Claas Tucano 480. Během odpoledne při stojatém porostu na pěkném poli udělal nejvíc 35 ha ( pokud si to dobře pamatuji ). V jiný den ( den mé návštěvy ) pole na kopcích, samé šutry, místama dosti mokro, převážně lehnutá pšenice a navíc podrostlá travou udělal od 11 do 19 hodin +- 13 ha, potom se přejelo o cca 100 m po poli pomoct kolegům a tam další +- 2 ha to je 15 ha od 11 do 20 hodin. Tady lze krásně vidět jak jsou podmínky proměnné.
mladej   24.08.2010 18:42:10
Mě říkal řidič že kolem tech 50 ha udělá. lítal stim 6-7 km/h.
Ben Brocka   24.08.2010 18:48:34
troska od temyy ...
ale proc je tá lista rozdelená na 3 a 5 "oddelenia" a nie rovnako na 4a4smile smile
Matúš.V   24.08.2010 18:50:38
Zetor: Tvoj koment má hlavu aj patu. často som sa práve zamýšľal týmto problémom. Treba sa ale pozrieť na vec a to je hodinová výkonnosť v tonách. V prezentačnom videu claas je na 770 udávané 60t/h, CR-ko pri vytvorení svetového rekordu robilo za hodinu 68ton a spotreba na 1ha/13l!! čím klasické vytriasadlové kombajny nechá na plnej čiare. Takže tieto info nie sú bludy. Samozrejme sú to perfetkné podmienky a polia bez klinov dlhé minimálne 1km a prekladacie vozy. Samozrejme počasie.
V našich podmienkach si tiež myslím, že tieto zrúdy sú zbytočné a predražujú zber. Potenciál týchto strojov patrí do Východnej Európy.
Patrik Chromý   24.08.2010 19:03:49
To BeeeNe: Aby viděl líp do lištysmile

Petr   24.08.2010 19:37:36
Zde nahlížíme pouze na samotný stroj, který by měl udělat určitý počet hektarů, tak aby se investice vrátila - to je ta jednoduchá matematika, ale u stroje za 9 až 10 mega to v dnešní době začíná být utopie. Být zemědělcem, tak se na to dívám více globálněji (ze široka) a nehledím pouze na ekonomiku toho konkrétního stroje. Na prvním místě je mým cílem sklidit v optimálních podmínkách, co nejrychleji a v co nejvyšší kvalitě a o letošních žních to platí dvojnásob. Vemte si, že máte 500ha potravinářské pšenice a dvakrát vám pořádně zaprší a máte po kvalitě. Tady vám teprve utíkají peníze, možná větší, než jaké jsem ušetřil za pořízení slabšího kombajnu oproti výkonějšímu. Dělaní hektarů za každou cenu na jednom stroji je pak až na druhém místě...smile
honzabru   24.08.2010 20:08:56
Přeji pěkný večer. Také se pokusím přispět do diskuse svým osobním, čistě amatérským názorem. :-) Kolega Zetor uvažuje logicky a snaží se nalézt optimální ekonomickou variantu. Jde na to určitě dobře a z velké části má jistě pravdu, ale myslím si, že zde jsou i jiné faktory, které mohou situaci dost výrazně ovlivnit. Za prvé je potřeba u většího počtu slabších mlátiček obsluha navíc. Myslím si, že v řadě případů bys ale musel takového člověka platit většinu roku, protože častokrát by to musel být tvůj trvalý zaměstnanec. Vždy se nemůžeš spolehnout, že pouze na žně seženeš vždy za každých podmínek brigádníka a navíc ne každému by se chtělo svěřovat nový kombajn brigádníkovi. U více slabších mlátiček musíš platit dvojí pojištění, musíš platit dvoje náhradní díly. U více slabších mlátiček s menšími zásobníky se ti může stát, že už nebude stíhat překládací vůz a budeš muset koupit navíc soupravu traktoru s překládacím vozem. Když máš více slabších mlátiček, tak máš dvě možnosti. Buď necháš stejně velké skupinky (např. po dvou) a tím pádem budeš sekat více polí najednou a budeš potřebovat navíc soupravu překládacího vozu, nebo uděláš skupinky velké. V takovém případě velkého množství kombajnů na jednom poli se zase výrazně snižuje výkon každé mlátičky a navíc kvůli menším zásobníkům stejně nemusí stíhat překládací vůz a stejně bys potřeboval na poli 2. Tohle jsou jen modelové situace, určitě to nemusí vždycky takhle platit, ale chtěl jsem ukázat, že najít optimální ekonomickou variantu není vůbec lehké a asi by to chtělo důkladnou finanční rozvahu v každém podniku zvlášť. Pro někoho můžou vycházet lépe slabší kombajny, pro někoho zase ty silnější. Toť názor budoucího inženýra aplikovaných věd, který přímo se zemědělstvím nemá nic společného, je to pouze můj koníček. Tak se nezlobte, pokud v něčem nemám pravdu. smile
Martin Hruška   24.08.2010 20:13:27
Zajímavá a prospěšná diskuze se spoustou pravdivých a správných postřehů. Nechci komentovat podnik, kde stroj pracoval, protože to je kapitola sama pro sebe. Tenhle kombajn je reklamní a předváděcí záležitost, nic jiného, jak zde již někdo z diskutujících podotknul.

Pro mně jako člověka prodávajícího profi techniku a taky firmu, která pronajímá stroje a dělá služby je důležitá výkonnost, u mlátiček průchodnost ,jak podotknul Matůš.V, provozní náklady na sklizenou tunu nebo ha, fixní náklady (náhradní díly, maziva, servisní intervaly) a servisní dostupnost. Cena je taky důležitá, ale závisí na jednotkových nákladech.

Druhá věc při koupi stroje je důležitý kontakt s kolegy, kteří provozují dannou techniku v podobných podmínkách jako já.

Je ale skutečností, že alespoň v oblasti prodeje dopravní techniky se jen mimimum lidí ptá nebo zajímá o agregaci s určitou velikostí traktoru od které se odvíjí spotřeba a provozní náklady (spotřeba paliva, maziv, gumy, díly).

U sklizně s překládacím vozem zde byl zmíněn podnik Eurofarms. Když jsme před 5 lety předváděli překládací vůz Annaburger HTS 22.16 dostali jsme se taky do této firmy. Byl jsem překvapený jaké "jasno" mají technici této firmy, jak má vypadat ekonomická sklizeň v celém podniku. I dnes musí službaři pod Agrall servisem všichni přijet s překládacím vozem. Pokud zvládnou sklizeň s o 25% dříve v letošních žních to znamená spoustu peněz.

Ještě jedna poznámka. Náklady na provoz mlátičky nejsou jen o průchodu hmoty,ale také o nastavení mlátičky a seřízení. V Německu funguje firma Pffeifer consulting, která za poplatek nabízí firmám seřízení mlátičky a garantuje určitou úsporu. I to hraje roli.

Překládací vozy jsou s navýšením výkonu o 25 % jen jednou součástí této strategie.

Jinak je zajímavé sledovat velké mlátičky, které zajíždějí na kraj pole, protože podnik s nákladními auty nezajede do pole. Zde se podstatně snižuje výkonnost , o kolejích ani nemluvím.


Jakub Medera   24.08.2010 21:13:12
Pokud mám jednu velkou mlátičku mám výhodu v tom, že ušetřím podle mě vždy než když budu mít 2 slabší. Už jen z toho, co jsem psal na začátku, co tu zmiňuje honzabru nebo náznakem Martin Hruška. Do každého stroje musím neustále něco doplňovat nebo měnit. Olej v motoru, řemeny, filtry, mazací tuky atd. atd., prostě některé náklady jsou TÉMĚŘ dvojnásobné a to nemluvím o tom pokud se začne něco kazit. Další věc je obsluha navíc.

Jako jedinou negativní záležitostí bych viděl zastavení sklizně pokud se mi jediná výkoná mlátička zastaví. U dvou je velmi málo pravděpodobné, že se mi v jednu chvíli zastaví obě.

PS: Mluvím o porovnání provozu mlátiček na rovinatých a velkých pozemcích.

Je to podle mě složitá alchimie a každý má defakto pravdu.

Ten samý problém je ale se vším, kde se porovnává víc menšího než jedno větší, ať už se to týče přepravy komodit, zpracování půdy nebo setí ale i samotné traktory atd. atd.

Co se týče překladacích vozů. Je to pěkná záležitost, ALE....netvrdil bych, že navýší výkon mlátičky o 25%, protože výkon zvedne sypání za jízdy a je jedno jestli to sypu do Tatry nebo do překlaďáku. Tam hraje roli spíše poježděná a utužená plocha, kterou odvozci napáchají po poli a taky to, že překlaďák vždy ušetří minimálně jednoho odvozce.
Martin Hruška   24.08.2010 21:25:54
Pro Jakuba: Skoro se vším s tebou souhlasím, jen s jednou věcí né. Tatra nepatří definitivně na pole. To potom bude Stromexport a podobné firmy prodávat jen podrýváky a vesele podrývat koleje, což mi připadá zbytečné a neekonomické.
Proč si nevzít příklad z angličánů z Eurofarmsu a neříct si "náklaďák nepatří na pole" ?

Řada kolegů co jezdí v oblasti Jihlavy nebo jižních Čech fotit potvrdí ,že to tam funguje bez větších problémů. Ten ze službařů, který tady che pracovat musí mít překládací vůz a basta.

Mám k dispozici spoustu materiálů a měření, naposled diplomku jednoho studenta z Halle , kolega Zetor dělal v improvizovaných podmínkách přes víkend měření s překládacím vozem.

Jen jednu perličku k překládacímu vozu, před 5 lety jsem dělal každý rok předváděcí turu s naším vozem a Fendtem. Byli jsme v jednom podniku celý den a za tu dobu se na nás nepřišel podívat ani jeden technik.
Letos měli vůz půjčený, podotýkám, že mají hodně náklaďáků, a na dannou věc se dívají jinak, když vůz odveze obilí bez kolejí na kraj, logistika je lepší atd.

Tech příkladů z praxe je více, nechci unavovat. V obilí je 25% navýšení minimum, v kukuřici je to 40% definitivně, přes to nejede vlak.
Ben Brocka   24.08.2010 21:27:16
jednoduchšie povedané : " KAŽDE MÁ SVOJE KLADY AJ ZÁPORY ! " , na jeden kombajn je menej obsluhy , niekedy aj menej odvozcov atd... , na dva je potreba viac obsluhy ale zas je výhoda pri poruche ...atd..."smile
Jakub Medera   24.08.2010 21:36:09
Já to beru tak, jak je to v realitě. Co se týče podrývání kolejí, měl jsem letos tu čest vidět poprvé v životě něco, co mě ani nenapadlo, že bude někdo praktikovat. V Bohuňovicích na Olomoucku po sklizni podrývaly všechny koleje, které napáchaly postřikovače a rozmetadla PH a teprve následně provedli první podmítku se svým Terranem. Nevím jestli je to normální, ale já jsem se s tím ještě nesetkal.
Peté   24.08.2010 21:42:47
Lexion700: To jsi mě teda nepotěšil, opravdu už mají hotovo?smile
V něděli jsem se vydal po okolí a nikde jsem na ně nenarazil. V řepkách jsem lítat nechtěl a toho pěkného počasí na focení moc nebylo. Letos tady měli opět zajimavé soupravy, co jsem měl možnost několikrát vidět při návratu na ,,základnu" (Jihlava-Horní Kosov): Axiál-Manax (Claas Axion+Annaburger HTS 22.16, 3x550+1x 550 ?Agro-farma?), Fips (Axion+Gustrower GTU 25, 2x 570 s 9m lištami). Tohle je prostě na žně ukázkový podnik a zároveň rarita na Vysočině, ale samozřejmně něco jiného je podnik s cca 1500-2000 ha i s pastvinami, kterých je tu většina, tam to prostě funguje jinak. Nejpozději do týdne po sklizni je podmeteno a zaseto (2x JD+Horsch po 8m), jede se ve dne v noci kromě sklizně, především se využívá každého slušného počasí. Akorát bych uvažoval o výraznější obměne strojů, především aplikace průmysl. hnojiv, kdy bych nahradil stařičké MF s 1-2 nesenými rozmetadly a ,,opaváka" se šnekem jedním velkoobjem., např. 2x JD 7530+rozmetadlo Gustrower D+překladací vůz Gustrower GTU, který by se uplatnil i při žních.
Zetor: Michale však víš, to samé letos v mém,,domovském" podniku při sklizni GPS. Podnik si alespoň pozval ,,slušnou" sklízecí techniku (2x JD 7350 s kombajn. lištou JD a mačkačem Fortschritt), ale odvoz byl řešen nešťastně, obzvláště když na place byl ponechán na vyzkoušení velkoobjem. senážní vůz Joskin Silo-SPACE. Uřčitě by se v okolních podnícíh dala dojednat výpomoc s traktorem okolo cca 300k, pokuď by měl K-80, případně si pronajmout traktor od prodejce. Určitě by byly vynaložené náklady úplně jinde než hrotit 3 MTS, ikdyž jedno se jim musí nechat co se týče dopravy a především výjetí na kopec k BPS nemají konkurenci, ale stačilo aby jeden vypadl a hned byly z větší vzdálenosti velké prostoje řezačky, snad následující sklizeň kukuřice bude lépe řešená. Omlouvám že jsem částěčně odbočil od tématu.smile
Michal Chromý   24.08.2010 21:43:09
Podnik s 2000 ha plodin na sklizeň (pole o rozloze od 7 do 60 ha),jak to vyřeším s překládacím vozem? Nemám jenom jeden kombajn,přijedou služby,pošlu je všechny na jedno pole,nebo koupím ke každému překlaďáksmile

PS: tento kombajn byl u nás v podniku loni a teď je zde i letos,přijel a opravoval,jako loni,nebyl schopen posekat 28 ha,loni sekal 50 ha dva dny,jezdí knám kombajnéři s Lexionem 440 s lištou 6,6 a dokázali posekat v ječmeni 30 ha s jedním odvozem
Matúš.V   24.08.2010 21:59:22
Pre Martin Hruška: Len pre upresnenie ku podryvákom. Alarmujúca situácia zhutnenej pôdy je spôsobená hlavne prívalovými dažďami takže stroje tejto konštrukcia majú svoje opodstatnenie.
Netvrdil by som, že prekladací voz zásadne zvýši výkon minimálne o 25%.
Dám príklad: v tohoročnej žatve sme z predsedom v jednom podniku zamerali hlavne na výpočet v ich danej oblasti, kde je tohoročný výnos na 3,5t/ha. v Podniku majú 2nh 8060. Kombajn na naplnenie prejde cca3,5km. pri rýchlosti 6km/h čo je približne 30min. Za hodinu vysýpaš 2krát to znamená cca 4min zo 60. v % to je 6,6%!! na jeden kombajn. Takže 2kombajny ti zvýšia výnos o 13,2% a 3kombajny o 19,8%. čo je podľa mňa veľmi dobrá hodnota, samozrejme realita bude trochu menej , ale myslím že 15% v pohode. Opačné garde nastáva pri zvyšujúcom sa výkone. Dajme tomu pri 7tonovej úrode je 25%úplne bez problémov. Treba mať, ale na pamati, že efektivitu treba počítať z celkového priemeru úrod.
Všeobecne, ale platí čím vyšší výnos tým väčšia efektivita. A verím tomu, že pri perfektnej súhre strojov a logistiky je číslo 33% normal. To sa potom dastávame do situácie kde mi prekladací voz vyrába 4kombajn a je jednoduché si spočítať investíciu do kombajna a prekladacieho vozu. Samozrejme o využitý prekladacích vozov sa dá počítať aj inde.
Efektivitu tohto systému ešte podporuje kamiónová doprava. V podnikoch nad 2000ha a priemernou vzdialenosťou silo-pole 10km sa šetrí na phm a nákladoch aj 40%!!
Pokiaľ sa jedná o menšie a blízke plochy tak postačuje traktorvá doprava, na dobrých pneu, ktorá bez problémov na pole môže.
Tomáš.M   24.08.2010 22:15:15
Pridám ešte aj ja pár poznatkov: Prvá je ze nie vždy sa musi kazdemu vyplatit prekladaci voz ..... ked ratam ze nie kazde pole ma okolo 120 HA tu v okoli su polia od 5 do 70 ha bezne ....... a myslim si ze tma kludne staci odstaveny traktor na kraji pola s navesom alebo vleckou smile verte ci neverte ...... rozpraval so msa s otcom a on má uz tú 30 rocnu prax a povedla mi tolko " Polnohospodarsto je velka veda,kazdy rok sa moze stat neico ine " a ja tomu verim lebo kazdy rok s amnia podmienky stale inak ........ tento rok mozno tý "megalomani" s velkymi kombajnamy zvitazili alemozno buduce leto budu kralovat poliam mensie a skikovnejsie ....... nechame s aprekvapit ........ a este k tým podryvákom ....... pred vcerom sme boli pozriet teraland ako pracuje .... dokonca tam bol aj sam velky sef a bol uneseny pracou tohot stroja .......... ja som si pomyslel ze nasli ameriku po 100 rokoch .... tmy narazam ze uz davno mali iny vyrobcovia takyto stroj ....... a kebyze stromexport nevyraba alebo nezacne vyravbat tento stroj tak by to bolo v tomto podniku marne .... elbo sef si neda povedat a stoji si len na niektorryh znackah a to neni moc dobre ....... to je vse z mojej strany .... dufam ze som moc neodbocil od temy ..... smile a za gramatické chyby sa vopred ospravldnujem smile
Zetor   24.08.2010 22:59:27
Tak netvrdím, že je lepší mít dva menší stroje než jeden větší. Kdo mě zná, tak ví, že jsem maximalista. Ale jen poukazuji na zajímavou skutečnost, kdy se mnohdy koupí největší z největších kombajnů, který pak ani zdaleka nedokážu využít. Ne podmínkama, ale svým "umem". Výkonnost mlátičky jde ovlivnit i jinak než silnějším motorem nebo větší lištou. A osobně si myslím, že v České republice je jen pár podniků, kde by dokázali využít 12m lištu.

A nevím co máte proti překládacímu vozu na malém poli. Má osobní zkušenost z víkendu je, že čím větší pole, tím horší organizace na sklizeň, především na umístění odvozců. To, že je malé pole, překlaďáku nevadí. Jen se tolik nezvýší výkon, ale to proto, že samotný výkon mlátiček je nízký díky neustálému točení. Vysýpat se musí a počet vysýpání krát 2 - 3 minuty a mám ušetřený čas kombajnu. Myslím, že překladač má smysl na každém poli, kde kombajn vyprázdní 3/4 zásobníku dříve než přejede líchu. A to zas závisí na výnosu. Příklad třeba z Višňové, kde jsem letos viděl překladač na 4ha poli a pracoval naprosto bez problémů.

To Jakub Medera: Pokud si viděl, že něco dělají v Bohuňovicích, tak to normální být nemusí (bohužel), ale počítej s tím, že to je rozhodně správné. Podnik, od kterého by se měli mnozí co učit. Možná nejlepší podnik na Moravě. smile
TomášJ.   24.08.2010 23:10:30
to Peté, vím o kterým podniku mluvíš, ale tak zas uplná rarita to taky nenísmile Třeba takovej slavíkov, tam se mě to líbí taky - hlavně se mě líbí myšlení jejich vedení. Mají tři výměnný systému annaburger, tři velký fendty, dva zánovní lexe 560, nedávno jsem tam byl a na dvoře měly dvě nový cisterny annaburger (bohužel jsem nikoho na podniku neviděl, abych se zeptal jestli už je koupili), ale počítám, že p. Hruška to vědět bude. Slavíkov ted staví nový senážní jámy, jímku na kejdu atd. A myslím si, že novej traktor je u nich taky jenom otázkou času.smile
Pepe.N   24.08.2010 23:31:53
Zdravím vás všechny taky se připojím do diskuse
Z vlastní zkušenosti vím, že překládací vůz je dnes docela důležitá věc. My máme kombajn S690 a denně uklidíme mezi 60 - 70 hektary za den (ale jezdilo se kolem 16 hodin práce) a neumím si bez něj už kombajn představit. Třeba loni jsme sklízeli dvěma kombajny a každý měl svůj překladač a za 8 dní jsme uklidili 900 ha a to jsme jezdili kolem 10 - 12 hodin. vše záleží na na mnoha faktorech a jsem určitě pro že když člověk investuje tak by mě pořádně a stroj využít na plno
votech   24.08.2010 23:47:31
jenom doplním, cena za celou soupravu (CR 9090, Biso lišta + Biso vozík) je 12 milionů. U nás s tím udělal na poměrně rovných pozemcích, s přejezdem, při výnosu kolem 8 až 9 t/ha, 45 ha pšenice, ale dalo by se prý i víc
Patrik Chromý   25.08.2010 06:51:12
To Zetor: Na 4 ha překlaďák? A kolik tam bylo kombajnů? Přece nemá smysl na 4 ha posílat víc než jeden kombajn. Vemte si kolik času strávíte nasazováním a sundáváním lišty. smile
Zetor   25.08.2010 07:44:20
Byly tam dva Deutz Fahrysmile
Martin Hruška   25.08.2010 08:18:41
Jen malý dodatek. Pro Matúše: Souhlasím s tebou, to s tím podrývákem byla reakce na používání nákladních aut na poli v tomto podmáčeném terénu. Snažil jsem se trochu tu věc zlehčit.
Každý z nás spíše do budoucna počítá s výnosem 7 t a více. V oboru se u překládacích vozů mluví o překládacím výkonu 100-110 t/hod. To odpovídá 3-4 mlátičkám s hltností 30 t/hod.
Ještě k podrýváku. To co dělají Bohuňovice, že podrývají koleje jsem viděl už tak před 8 lety při cestě do Annaburgru u Torgau, kde jeden podnik podrýval koleje po kombajnu po žních. Bohuňovice jsou ale příkladný podnik pokud jde o půdní tlak a obutí kombajnů.

Ještě jedna poznámka k překládacím vozům. Jak tu podotknul Zetor, ta záležitost není jen technická, že nasadíš překládací vůz, ale je to o technologii a organizaci práce, respektive logistiky. Čím větší výnos a čím větší podnik,čím větší pole ,tím náročnější to je.

Naštěstí již existuje řada případů z praxe, které dokazují, že to funguje. Je to ale jako se vším v zemědělství, každý rok je trochu jiný a podmínky nejsou všude stejné.
alda   25.08.2010 08:47:23
Letošní žně jsme letos první krát provozovali překladač tak bych vám chtěl předat pár praktických postřehů.
1. Překladač při letošních výnosech zvedl výkon kombajnu né o 25% ale max. o 15%. Matůši máš pravdu.
2. My máme pozemky v průměru kolem 30ha. Měli jsme ječmen na 107ha které je 1km dlouhé neříkám, že nestíhal ale bylo to na chlup. Proto má Zetor pravdu, že pozemky kolem 30ha. né moc dlouhé naprosto ideální
3. Někteří starší pracovníci nechápali, že budeme překládat zrno z vozu na vůz přímo na poli, ale přitom počet odv. prostředků zůstal stejný no ale postupem času, když bylo horší počasí kdy ten Fendík jezdil po poli jako pán a vezl 25t a za ním nebyly žádné koleje tak přiznali, že je to výborné ( hlavně ten co potom podmítal)
No a co se týče výkonosti kombajnu tak je to samozřejmě limitované průchodností a obsluhou. Já vymlátím z našim kombajnem asi 35-40ha, ale jsem schopen posekat i 50-55ha.
Když mám na poli překladač tak to musí všechno bezvadně šlapat hlavně logistika a ten chlap na překladači je nejdůležitější článek linky.
Letos jsem v Polsku viděl nasazení 7 krát Lex a u toho 2 krát Annaburger českých službařů no ale to si zasloužilo nafilmovat. Jak jsem stál na úvrati z polským agronomem tak jsme jenom kroutili hlavou. Annaburger jezdil třeba jen z jedním bunkrem a kdyby jim polský agronom nedal 7 Joskinů, kteří jezdili po poli a za jízdy sypali tak by se ten den nic neudělalo. Na otázku proč neberou více mi polský agronom zdělil, že mají obavy, že to převrátí. No a na druhém poli asi 6 mlátiček a jejich překladače Hawe a tam vše fungovalo bez problémů poláci kladli na Hawe 20tun. Takže je všechno o lidech, kteří na tom dělají a samozřejmě o vedení jakou má vizi do dalších let, protože bez vize to nejde!!!
Naše kombajny při letošních žních Case 8120 a 9120 cena byla 13mil. bez DPH. oba lišty 9,15
A náš překladač Fliegl ASW 288 a k němu jsme pouze koupili překladací rouru za 200tis. bez DPH. Já vím je to půlpřekladač, ale nám jel bez problémů a osvědčil se. Měl jsem trochu obavu z plnění ( roura vzadu a na druhou stranu) ale traktorista se s tím popral a vovovotomtojesmile
Matúš.V   25.08.2010 09:28:33
Ešte doplním Zetora: V okrese Rimavská Sobota mi ukazoval jeden farmár GPS mapy práce jeho kombajnov. Mal na 12ha parcele mal 2lex bez prekladacieho vozu. Čas, ktorý bol kombajn bez pohybu bol 45min! na podobnom poli sa tento čas z prekladacím vozom znížil na 12min!!
Pre Votech ten údaj čo si dal je celkom zaujímavý, ale pokiaľ viem u vás robil bez prekladacieho vozu, alebo sypal za jazdy?
Pre Martin Hruška: Súhlasím z vecou, že podrývanie po zbytočných prejazdoch tatier atd....je zbytočný náklad. Ďalšia vec je tá že v tomto prípade mení pole svoju štruktúru na nerovnomernú.
tomas.kotnour   25.08.2010 12:42:48
Jeden příklad z oblasti mých rodičů. Tamní zemědelské družstvo sklízí se 2x 9660i a jedním Deutz Fahr, jednotlivá pole mají kolem 30ha a jako odvoz používají 3x Steyr 9220 s megama 25, 1x Steyr 9125 s třiosovým přívěsem a 2x 10540 s megou 13. Sype se za jízdy. Co jsem pozoroval, tak jsem neviděl, že by kombajny stály. Začalo se mluvit o koupi překládácího vozu, ale podle mě to bez použití jiných odvozců nemá cenu. (Podnik disponuje ještě jednou tříosou Lízou, ke které patří ten vlek, co tahá 9125 a používají ji při dopravě do výkupu)
alda   25.08.2010 13:58:55
Ještě doplním, že my máme ještě rezervu v odvozu za překladačem proto ten stejný počet dopravních prostředků jako bez překladače. Ono všechno nejde najednou. Příští rok by se to mělo změnit a to bude zase o něčem jinémsmile
Peté   25.08.2010 16:43:19
TomášJ.:
Tome, já jsem zmínil Eurofarms jako raritu co se týče žní, především velké nasazení překladacích vozů a odvozců v podání velkých automobilových souprav. Nechci tvrdit, že i v jiných podnicích na Vysočině nepoužívají překladací vozy, ale určitě né tak ve velkém jako u Eurofarms a moc podniku zde nebude. To že nějaký Slavíkov má flotilu Annaburgerů je jiná věc, to samé Agro Měřín z mého okolí, ale tyto podniky dělají živočišnou výrobu, alespoň Měřín ve velkým!smile
votech   25.08.2010 23:26:10
pre Matúš.V : u nás nesypal ani do překlaďáku ani za jízdy, řidič to nechtěl protože má krátký komín
Martin Hruška   28.08.2010 18:22:16
Pro alda: Měl bych otázku, kolik obilí do toho vozu s výtlačným štíten na poli dáváte, a jak rychle je vyprázdněn. Osobně považuju šneky v zadní části vozu jako určitou alternativu, pro službaře to ale není to pravé ořechové.

To je ostatně vidět na polích , kde sklízí službaři pod Agrall servisem a na jednom poli je profi překládací vůz (např. HTS 22.16) a korba se zadním šnekem RFS 400.
Martin Hruška   28.08.2010 18:28:57
Pro alda: Ještě jedna poznámka k tomu Polsku, které jsi zmiňoval. Včera jsem v Českých Budějovicích mluvil panem Koubou, který má dva kombajny Claas Lexion a nový překládací vůz Annaburger HTS 22.79. Letos byl pod Agrall servisem na Slovensku a v Polsku, každý kombajn má nyní 1000 ha. Ptal jsem se ho na to co jsi napsal o situaci v Polsku v jednom podniku. Je asi rozdíl mezi soukromou firmou a státním podnikem (nevím zda to napíšu správně polsky - Glubčice a Kiertz). Zatímco první podnik nemá všude v Evropě problémy s překládacími vozy, státní podnik pracuje holt postaru. V Kiertzi jsem byl před několika lety a přes AG-Bag znám jednoho vedoucího technika, takže jsem trochu obeznáměn s myšlením. Momentálně je ale trochu problém nový šéf tohoto státního podniku, který má něco okolo 8000 ha. Když si to dáš dohomady, tak to může sedět s tím co jsi napsal.
alda   28.08.2010 19:16:32
Pro pana Hrušku: Na toho našeho Fliegla nakládal tak asi v průměru 20t a doba vyprázdnění to jsem neměřil, ale z vašima výrobkama se to nedá srovnat to už je vidět v průměru šneku. Samozřejmě to není plnohodnotný překladač, ale cenově dostupná alternativa na dobrých pneu. Máme k tomu i rozmetadlo tak se dá říct, že je to výměnný systém, akorát že výměna trvá asi 2-3hod. Velká výhoda je, že kombajny ho nepřesypou, protože má velkou kubaturu a má i dobrou stabilitu. U vašich návěsů je asi taky lepší mít tu růlu na Schubmaxu než na normální HTS, protože nemusím zvedat korbu a nemám strach že to někde položím. Velká nevýhoda je, že je to všechno vzadu a je tam špatně vidět a musí ukazovat řidič odvozního prostředku. Co jsem u Fliegla nepochopil, proč je ta růla ke kombajnu a bylo mi řečeno, že to nejde změnit takže při každém plnění se musí sklopit.smile
V tom Polsku se opravdu jedná o státní statek Kietrz, ale jsou dost progresivní a velice slušně tech. vybavení a co se týče výnosů tak hodně ale hodně nadprůměrní. Vy jste mě trochu nepochopil to, že to nefungovalo za to si ti češi mohli sami!!! Jak už jsem psal na druhém poli z překladačema jezdili samotní poláci a super!!smile Ten polský agronom kdyby se naštval tak by ty jeho Joskiny stáli na úvrati a kombajny stáli plní na poli.
Ale chtěl jsem se vás zeptat, když jsem tam byl tak to mlátili při vlhkosti 20% a ta obsluha Anaburgru měla problém tak vlhké obilí vysypat a zastavovalo se mu to. Je tam nějaká lamelová spojka, která to jistí proti přetížení anebo kdyby tam spadl nějaký předmět jaký je potom postup při jeho odstranění?smile
Martin Hruška   28.08.2010 20:04:24
Pro alda: Vzhledem k průměrům šneků 550 mm u speciálních překládacích vozů Annaburger jsou adaptéry RFS 400 mm opravdu méně výkonnější. Je to tak varianta ke dvou kombajnům, protože zde se 24 m3 vyprazdňuje asi 4-5 minut. Je to ale cenově příznivá varianta. Podobně je to i u konkurence.

Můj osobní názor na ukazování obsluhy odvozného prostředku je takový, že by měla ukazovat kdykoliv u jakékoliv verze překládacího vozu, protože dopravce je zodpovědný za naložení, zvláště u kamionů .

Zkušenosti u Schubmaxu nemám zatím moc velké, protože máme prodaný zatím jeden šnek.

K obilí 20% a výš. Zatím jsem neslyšel, že by měl někdo nějaký problém. Existuje možnost dát do vozu síť proti nečistotám s určitým rastrem otvorů.

U jednoúčelových nástaveb a vozů si nejsem jist zda je nějaká spojka. Spíš bych viděl problém s nečistotami a kombinací vlhkosti, protože obsluha otevírá hradítka nahoru a pokud se obilí nesype tak se nedostane ke šneku.

Neslyšel jsem ,že by někdo měl problém. Pokud je tak ho vím jako první, protože ho řeším. Na prvním Dni Zemědělce u Hradce Králové jsme měli problém s nevytřenou mlátičkou jedné firmy, kde se od tanku dostaly nečistoty s obilím, obilí bylo nezralé a vlhké a proto jsme museli tank čistit. To byly ale nestandardní umělé podmínky 3 týdny před normální sklizní.

O tom nevhodném směru šneku u Fliegela vím. Je to v přístupu této firmy k problému zemědělce. Myslím, že by se nic nestalo, když by to předělali na druhou stranu.

alda   28.08.2010 21:23:17
JJ souhlas k těm dvěma kombajnům je dostačující i ta naše kombinace a jelikož odvoz od překladače byl AgroTatra a dva autovleky tak překladač naplnil vždy dva odvozní prostředky. Když plnil Tatru a autovlek tak měl asi 24t a když plnil dva autovleky tak kolem 20t. Ta doba plnění byla asi kolem 5-7min. Sigu ale na jeden šup nenasypal. Ideální je kombinace tridem překladač Hawe nebo Anaburger a jako odvoz Siga. Je sice fakt, že Siga má na naše posklizňové lince problém vysypat, ale kvůli tomu se nekoupila koupila se kvůli řepě kdy odjezdí 98% po pevných cestách a není nic lepšího a jízdní vlastnosti naprosto úžasné! No já si myslím, že kombinovaná doprava má velkou budoucnost smile Ale to už jsem předběhl asi 10let, než se to v ČR chytnesmile
chomyz   29.08.2010 19:33:37
to alda: nevím proč, ale tvé komentáře mě dost často nutí reagovatsmile Zde mi opět těma posledníma větama mluvíš z duše... Jen zlepšit a propracovat tu osvětu, s těma rokama bohužel taky souhlassmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.013062000274658.s