Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: OLYMPUS IMAGING CORP. FE5020,X935 , clona: f/3.3, ISO: 64, 1/400s

TomášJ.   20.10.2010 23:35:23
Docela by mě zajímalo jaký jsou náklady na 1t odvezený hmoty v týhle agregaci. Moc často sem podobný komenty nepíšu, ale tohle musí zarazit každýho. Dit tohle je jako tunelovat vlastní firmusmile smile
Broník   21.10.2010 20:56:38
Opravdu dlouho jsem váhal, jestli ty fotky udělat a ještě delší dobu jsem přemýšlel, jestli je sem dát. Mám ten pocit, že v poslední době tady bohužel náklady nikdo moc neřeší, což je samozdřejmě z pohledu ekonomiky katastrofa.
K téhle agregaci. Traktor má od loňského roku k dispozici senážní vůz Jumbo 8000 se kterým traktor tři dny senážoval. Protože sundání těch krytů na střeše Jumba ( nevím, jak bych to lépe popsal, snad mě všichni chápu ) trvá ve dvou lidech půl dne a v podniku ty lidi a čas prostě teď nejsou, vedení rozhodlo, že pojede tenhle traktor se sedmitunou. Podle návodu to má trvat 20 minut, ale to neni reálné díky složitosti celého procesu sundavání.
Další dny pršelo, a tak se celá záležitost vyřešila a teď už jezdí s Jumbem.
Je jasné, že senážní vůz neni stavěn na větší váhy, a tak vozí průměrně +- 120 metráků siláže ( stejně jako odveze Tatra 148 ). Spotřeba závisí na kopcovitosti terénu a vzdálenosti jámy. Za deset hodin provozu spotřeba nepřekročí 200 litrů.
TomášJ.   21.10.2010 21:50:03
To Broník, tohle ale neřeší podstatu toho na co jsem se ptal. Ono nejde počítat jenom 200l nafty. Dobře vezme 200L nafty, ale jaký jsou další náklady? Gumy, olej, opotřebení stroje atd atd. Neřikám koupit velkej návěs a hrr to a hrr tamto. Ale v tomhle případě by mě opravdu zajímala efektivita kdyby s tím jezdila nějaká 100ka. Prostě nejde napsat, traktor si s tím vzal 200l nafty denně a odvez toho dost. Musí se počítat náklady na 1t (aspoň podle mě) a to v týhle kombinaci musí bejt krutě neefektivní.
Libor169   23.10.2010 10:06:04
To Tomášj.: Takové komentáře tvého tipu se mi líbí. Prostě jsi odborník od zeléného stolu, či školní lavice. Už při pohledu na první fotku jsi mohl vydedukovat, že je to kombinace dočasná. Na první pohled vidím, že traktor má trubku na vedení osiva ze zásobníku vpředu, tak tě mohlo napadnout že traktor většinu podzimu je agregován se sečkou. Potom je napsáno v titulku, že tam byla službařská řezačka, tak asi plánovaný, teoretický odvoz nestačil, tak je potřeba operatívně posílit odvoz, co bude nejrychlejší? Vím že jste ze školy nabitý vědomostmi, ale někdy se teorie a praxe hoooodně liší. To samé je i v ekonomické stránce. Možná že k tomu za pár let dojdeš.smile smile
TomášJ.   23.10.2010 10:19:54
to Libor169 je pěkný co jsi napsal, ano vím, že ten traktor tahá sečku už tu s ní byl i několikrát focen, ale jak jistě víš celý podzim se rozhodně nesejesmile Já sem měl za to, že jsou nějaký agrotechnický lhůty a ty je třeba v rámci možností dodržovat, bohužel asi tento traktor tedy seje celej podzim jinak si tvůj koment nedovedu vysvětlit. A neboj vím, že broník tu psal o tom, že tento traktor tahá jumbo a toto je dočasné. Jenže taky sí umím dát 1 a 1 dohromady....na tohle by stačil i 100k traktor s předkem - vezme 100k traktor z předkem 200l denně v tomto? Nemá ani tak velkou nádržsmile smile A za další, psal jsi o rychlosti, pokud je mě známo může jet 40km jede tak 40-45, kdyby do toho dal zetora jel by kolem 30 to vím, ale nákladově by to bylo jinde..(a neřikám, že by v tom musel bejt zetor), ale dát 350k traktor do tohodle to je docela síla. PS: ve škole nás učej spíš operace na akciových trzích smile Na zču bych měl určitě něco se zemědělstvím, ale asi tě zklamu když ti napíšu, že jsem na jiný a přímo Eko všsmile
Jakub Medera   23.10.2010 10:31:13
Je zajímavé, že všichni tu řeší spotřebu, ale kde máte celkové náklady na provoz. Respektive náklady na tunokilometr se vším všudy?? Tam by bylo zajímavé to porovnání a stejně tak tomu je např. při setí. 2 menší kombinace nebo 1 větší? To vše řeknou celkové náklady na provoz nikoliv jen spotřeba pánové.smile
TomášJ.   23.10.2010 10:32:27
tu Kuba Medera - dobře si přečti moje první příspěvky, tam jsem to psal a nevěřím tomu, ž tohle je efektivní smile
Libor169   23.10.2010 13:57:09
To TomasJ.: No asi píšu své příspěvky špatně srozumitelné, nikde nepíšu o silniční rychlosti, ale o operatívnosti, t.j. rychlosti rozhodování. Odhadl jsem tě dobře, že jsi ambiciozní student. Moc o životě nevíš. Docela bych chtěl být u toho kdyby jsi byl vedoucí a říkal frantovi co po většinu roku si vozí zadek v JD, postav johana do kopřiv a vem si z garáže vychrchlanou 160tku, a jeď na pomoc odvozcům kukuřice. Myslím si že by jsi asi nakonec musel jet sám s tou 160tkousmile A při tvém ekonomickém vzdělání by jsi zapoměl že se musí udělat nějaká předvýjezdová kontrola (kontrola oleje, vody tlaku v pneu, olej v převodovce atd.) a po pár fúrách by tě lojza táhl na řetězu před dílnu se zadřeným motorem. Jako ekonom víš že GO motoru stojí víc než 200litrů nafty.
Na závěr bych ti chtěl napsat, prosím věnuj se operacím na akciových trzích a neřeš otázky zemědělství. Tudy tvoje cesta nevede.smile
TomášJ.   23.10.2010 15:18:59
to Libor169 - vlastně máš pravdu, takto jak je to zde vyfoceno se to má dělat že?smile Ono lepší říct frantovi, vem si 160, aby se ušetřili náklady než říct frantovi, sory zejtra už nechod smile PS a kde je napsáno, že 160 skape a kde není napsáno, že se to nemůže stát tomu JD. Ty se tu pouštíš do co by, kdyby, já říkám fakta, jak to je. Hodně by mě zajímal názor p. Hrušky nebo někoho kdo tedy ví o co go, když já to nejsem, aby to zde napsal taky. Mě je srdečně jedno, co si za to kdo zapřáhne, ale pak se nemá člověk divit, že mu na poli 9lidí z 10 řekne, že to jde v jejich podnikuz kopce. Dokud nevezmu kalkulačku a nespočítám si to, tak nemůžu tvrdit to a to a rozhodně nemůžu tvrdit, že když si vezmu 160 tak mě na poli skape a hotovosmile A zetora jsem dal jako příklad, málo kterej podnik v dnešní době nemá i menší traktory z řad známých značek.
A věř taky tomu, že i u nás máme velký traktory co mají Jumba a taky máme řezačku. A na jetele, který jumba nedělaj, jdou traktoristi s 200k traktorů do 100k zetorů vytaženejch jak ty říkáš z kůlny (oni si to asi umí skontrolovat líp než já) a ty traktory jim na tom poli neskapou a odjezdí s nima celý jetele většinou. A na to vem jed, že tam to na nákladech znát je
smile smile
Libor169   23.10.2010 16:23:07
To TomášJ:Tak jinak.Za prvé. Jaká je pravděpodobnost, že ti skape 3letý servisovaný JD nebo 35let stará 160tka. Za druhé. Zemědělství není fabrika, kde se mění počasí ze dne na den, a ty se musíš na poli rozhodnout bez kalkulačky a papíru, tedy jen se selským rozumem co uděláš za hodinu.Za třetí: Vaši chlapci jdou z traktoru na traktor, ale jdou na něj s týdenním předstihem, kdy si svůj stroj připraví. Věřím tomu že 9-z 10 by dalo držkovou vedoucímu, kdyby jim řekl že mají jít z hodiny na hodinu na jiný traktor.
Jediné s čím s tebou souhlasím je že 9 z 10 lidí by řeklo že to jde s jejich podnikem z kopce. Ale proč: Protože je tam neschopný vedoucí s titulem před a za jménem který neumí zorganizovat práci a být připraven na každou situaci.(Nechci se dotknout vedení dané společnosti, myslím to a píšu všeobecně)
P.S. odjezdí s nima celý jetele většinou. Jak tomu mám rozumět?
Mat   23.10.2010 16:47:59
No,vždyť tohle je názorný příklad špatné organizace práce,ne?Kde se stala chyba že nestíhal odvoz?Pod pojmem správný ogranizace práce se mě osobně vybaví,že by traktoristi měly od rána vědět co budou dělat,ne? Kdyby to bylo dobře zorganizovaný,tak se to traktoristá ráno dozví a do svačiny stihne udělat ůdržbu na jiným traktoru,beztak se na pole dřív jak v 8 nedostanou...smile smile
Martin Hruška   23.10.2010 16:54:32
Protože jsem byl vyzván budu reagovat. Zrovna včera jsem se o této diskuzi bavil u oběda s jedním kolegou prodejcem a shodli jsme se, že asi nemá cenu na to reagovat.
Obecně je v našich podnicích vldět na fotkách z Farmwebu spousta nevhodných agregací, kdy traktor 280 -300 k tahá relativně "malý" tandemový návěs třeba tuzemské provenience. Zde je trochu chyba prodejce jak traktorů ,tak návěsů, kdy ve snaze prodat jedno nebo druhé se snaží buď prodat velký traktor nebo za velký traktor nějakou "vlečku".

U mně je to trochu jiné, protože u Profi dopravní techniky se dá optimalizovat celá souprava a je rozdíl mezi traktory řady do 200 k (Fendt 820, Case IH CVX,JD7530 atd) a traktory JD 8000 řada (postaru), Magnum ,New Holland 8000 v ceně a především ve spotřebě.

Zde chybí ve většině podniků nějaké plánování, dlouhodobá vize, obecně.

To co je vidět na obrázku je asi nejstrašnější dopravní kombinace ,která byla za poslední 2 roky na FW. Divím se proč je okolo toho tolik diskuze.

V testech na Michelin gumně 600/55-26,5"Cargo X bib byl rozdíl ve spotřebě na poli mezi 2 a 4 bary skoro 45% navíc.
Tady to může být 1 x tolik. Ale náklady na 1 t jsou nejdůležitější, protože od toho se odvíjí ekonomika.
Je tady ale velká skupina družstev ,které dlouhodobě balancují na hraně bankrotu a na technice je to taky vidět. Poslední dva roky tento problém ještě prohloubily.
Nechci nikoho soudit, protože ten podnik neznám, ale minimálně ta agregace JD traktoru něco vypovídá!
TomášJ.   23.10.2010 16:56:59
to Libor ne rozhodně se u nás traktor tejden nepřipravuje, aby moh jet do pole a jestli ty si tu hraješ na znalce, tak já si tu na něj hrát nebudu. Jestli se chceš hádat hádej se, já se s tebou hádat nehodlám. To co řikám jsou fakta a to čím to zde obhajuješ ty jsou naprostý kraviny. Traktorista si může řikat co chce, ale pokud mu vedoucí řekne, aby šel dělat to a to, tak to s tím dělat pujde a hotovo. Myslím si, že dneska není podstatný jestli to tahá zelenej,modrej nebo starej, dneska je podstatný za kolik Kč toho odveze 1t na místo určení. Ono v zemědělství je myslet a MYSLET!!
Martin Hruška   23.10.2010 17:03:01
Jedna technická poznámka, která je selským rozumem pochopitelná. Pokud v letošních vlhkých podmínkách nasadíte valník s takovými pneumatikami, musíte nasadit logicky silný traktor, protože ten slabý nemá moc šance.
Je to ale kontraproduktivní protože při tomto režimu jízdy se nepočítá jen náklad na 1 l paliva ,ale taky motohodina traktoru (minimálně 600 Kč /motohodinu), mzda obsluhy. Při velkosti korby musím jet s tímto vozem 2-3 x více jízd než s běžným návěsem, nebudu porovnávat Schubmax.

Prostě tahle kombinace není nejvhodnější ani jako nouzové řešení.
Libor169   23.10.2010 17:30:29
To TomášJ.:Nejsem znalec, ale nějakou tu zkušenost mám, proto nepíšu komenty typu proč a zajímalo by mne kolik a za kolik. Dovedu se do toho vžít a pochopit dannou situaci. Nechci se hádat, a proto končím svou diskuzi.
To Martin Hruška: Asi z nás tří vidíte nejlépe jaká je opravdu situace v zemědělství. smile
Libor169   23.10.2010 17:49:00
Ještě jeden koment.
Vzpoměl jsem si na takovou epizodu mého života. Nevím v kterém roce se to stalo, ale začal trend sklizně řepy Hollmerem, ještě jich tu hodně nejezdilo. Byl listopad, konec kampaně se blížil, Hollmer byl u nás na službách. Jelikož podmínky se zhoršovali den ode dne, aby Hollmer nestál, a za 24 hodin udělal co nejvíce, nasadil se odvoz vleky na skládku. Jelo se 24hodin. Poslední noc kdy se vše už muselo udělat protože ráno odjížděl Hollmer do jiného podniku, mi praskla ve dvě hodiny v noci stolička na pístnici. A teď jednej co udělat. Buď sklidit, nebo zaorat, nebo háčkama vytahat. Zapoměl jsem odvoz tvořila 16145+9tituna a št 180+9tituna. Vyřešili jsme to tím, že jsem porouchaný vlek odstavil a jediné řešení, které nás v daný moment napadl byl vzít 8tunu od hnoje(domácí výroba, takový polohytlák, polosíťák) V danou situaci jediné řešení. Byla to strašná kombinace ale prostě jiná cesta nebyla. Řepu jsme díky tomu dostali z pole a ráno když se vše uklidnilo, tak jsme vše dali do pořádku.
Proto se nedivím, že se občas taková hrůzná kombinace na FW objeví.
Broník   23.10.2010 20:54:34
Je vidět, že kolega Libor169 je opravdu chlapec z praxe a ví, jak to v běžných zemědělských podnicích chodí. Hluboce si také vážím toho s jakou trpělivostí zde reaguje na vzniklá témata v příspěvcích. Asi nejpodstatnější věc, která je tady řečena je, že neznáte konkrétní podmínky v dané situaci. Podle mě nemá cenu se víc hádat o agregaci, která takhle fungovala jeden den navíc z vůle vedení a výše uvedených důvodů. Kdyby tohle byla trvalá agregace, bylo by to něco jiného. Nejen v letoším roce je tohle ale typický obrázek k okolních podniků ( nebudu jmenovat ), kde například JD 8330, NH T8030, NH T8040 občas tahají devítinuny, osmituny. Přesto podniky hospodaří se ziskem a nemají zájem investovat do dopravní techniky. Proč ? Většinu dnů v roce by stála v kopřivách, protože silné a velké traktory mají za úkol přípravu půdy a setí a odvoz zajistí auta, slabší zetory a když je nějaká nouzová situace ( velká vzdálenost pole od sušky nebo přijedou kombajnovat službaři ), tak prostě na pár dnů jede větší traktor s neadekvátním návěsem. Pořád to vyjde levněji než kupovat nový návěs. Je třeba si uvědomit, že řada místních podniků prochází až teď procesem obměňování a investování do techniky a prioritní pro každý podnik je investovat do přípravy půdy, setí a sklizňové techniky. Vidíme tady ročně spoustu úžasné techniky a každý si na první pohled řekne jak se ten podnik asi má dobře. Ale nikdo už se nedívá z jakých zdrojů byl majetek podniku pořízen. Kde všude má ten podnik dluhy.
S jistotou můžu říct, že konkrétně tenhle podnik pořizuje majetek výhradně z vlasních zdrojů a platí vše včas.
Než se zadlužovat a kupovat návěs, který pojede pár dní v roce, neni vážně lepší, aby jedno odpoledne jezdil tenhle traktor se sedmitunou ?
Tahle diskuse nemá další význam...smile
Kulis   23.10.2010 22:41:20
Připojím i svůj názor z mé skoro 10-ti leté praxe je mi jasné,že někdy není vyhnutí a prostě musí být nasazena takováto souprava příklad z naší firmy v dnešních dnech:
Vozíme špenát do mrazíren cesta tam a zpět 90km jezdí JD 6920+Mega 20 a jako druhý odvozce jsem já s Case 250+ZDT Mega Hook 16 což je skoro stejný případ jako tady na fotce JD+osmituna,ale prostě není vyhnutí kolega to sám nestíhá a nosič kontejnerů normálně tahá Lamborghiny 190 který je starý cca 16let a obsluha stroje si netroufne sním jezdit takovou vzdálenost,protože by mu to mohlo někde zase umřít což vedení chápe a proto jezdím s Casem samozřejmě to není efektivní,ale jiný traktor do toho nemáme.
Pro informaci já v kontejneru vozím cca 9-11t špenátu a kolega kolem 7t moje spotřeba je kolem 70l/100km JD 6920 ujede o hodně levněji bohužel nevím za kolik ještě jsme to nepočítali
Libor169   23.10.2010 23:02:50
To Kulis: Je to OT, ale nebyla by nějaká galerka, nebo alespoň zpravodajství ze sklizně, nebo pěstování špenátu? Myslím si že poslední dobou na FW chybí nějaké to koření co by oživilo FW.smile
Kulis   23.10.2010 23:14:12
to Libor: pokusím se něco zachytit,ale bude to těžké protože když oni sekají tak já ořu pak mi naplní kontejner přepřáhnu a valím,ale zkusím to nejak vyřešit už se na to chystám od jara maximálně něco nafotím a bud bych ti to poslal meilem nebo bych to hodil na rajče a poslal ti odkazsmile
chomyz   24.10.2010 08:03:37
to Broník a Libor 169: Jsem rád, že se tu účastní i lidé vidící realitu provozusmile Jinak myslím, že celá diskuze je trošku mimo, když tu Broník krásně vysvětlil, proč a na jak dlouho a za jakých podmínek vznikla tato souprava. Jo kdyby někdo tvrdil - takhle to u nás jezdí 100 dní v roce na 2 směny a máme spočítané, že se to ekonomicky vyplatí, pak je jistě důvod pro plamennou diskusi, ale takových a mnohdy ještě horších nouzovek se musí takřka denně řešit v podnicích mraky a zvláště v roce jako letos, kdy byly mokré žně i začátek podzimu a počasí velmi velmi nevyzpytatelné. Pak když je možnost dostat úrodu z pole jede všechno co má kola a všichni co mají ruce a nohy a i když to zní kacířsky, tak nějakých 100 nebo i 1000 ltr nafty je nic proti milionům korun v úrodě, která padá na zem nebo se kriticky zhoršuje její kvalita s každou další hodinou, strávenou řešením "optimalizace" přepravy, přehazováním nástaveb či přejížděním techniky mezi desítky kilometrů vzdálenými středisky...
Rozhodně to neberu na lehkou váhu a řešení ekonomické dopravy mě maximálně interesuje, ale rozlišujme prosím na fotkách (a to nejen v dopravě) agregace cíleně plánované, vzniklé za určitých neočekávaných podmínek, krátkodobě nouzové a zcela improvizační...smile
Martin Hruška   24.10.2010 11:41:00
Tahle diskuze je trochu mimo. Chtěl bych jen reagovat na poznámku kolegy Broníka ohledně strategie mnoha podniků nasazovat traktory vyšší kategorie do 9 t a upřednostnění nákldních aut.
Trochu se to neslučuje s minimalizací, ale to je jedno, najde se někdo kdo prodá podniku podrývák.

Nevím, ale trochu mně to vytočilo, protože to je absolutně špatná cesta, která vede k vyplavování vesnic, protože půda je tak utužená, že nepříjme vodu, půdní póry jsou zamazány. Kolega MatůšV by vám to asi vysvětlil lépe, co platí pro minimalizaci.
Tyto velké traktory se dají použít ve spojení s tridemy a nahradit tak 2-3 stávající prostředky. Řek bych ,že v řadě podniků převládá spíše sociální faktor při řešení této problematiky, protože by se ukázalo, že "někdo musí z lodi do moře". Nechci to generalizovat ,ale v řadě případů jsem se s tím setkal, zvláště u předsedů, kteří mají 3-5 let do důchodu a chtějí mít klid.

Pro Kulis: Řekl bych, že na dopravu 90 km tam a zpátky platí ,že nákladní auto je efektivněnší a levnější. Místo 70 l/100 km má moderní nákladní auto spotřebu někde okolo 36 l/100 km s podstatně větší tonáží.

Radši skončím, protože bych byl asi dost kritizován.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0080509185791016.s