Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 25 lidí.
Martin Hruška   11.03.2010 18:46:23
Pěkná fotka, pěkná čepice a jen potvrzení toho, že když výrobce a prodejce na voze nešetří technikou tak nemusí s vozem jezdit jen 250 k "obludy" ,ale stačí menší traktor, který stojí o 20000 -40000,-Euro méně.
Daleko menší vůz Fliegl tahá o hodně silnější MF traktor.
GTA   11.03.2010 19:01:51
Co je to za podivný důkaz? Že toho Fliegla táhne traktor o výkonu 260 koní snad ještě neznamená, že to ten návěs potřebuje.Obzvláště v kukuřici se mi to jeví jaksi nesmyslně.
Martin Hruška   11.03.2010 19:15:23
Pro GTA: Ta zmínka o velkých traktorech nebyla o konkrétním případu z Přeštic, i když by se asi k 5 m korbě hodil menší traktor.
Na Farmwebu je každý týden vidět spousta fotek JD 250-280 k s Mega 20, nebo Fendt 930 s Mega 20. To je trochu moc i na mně. K takovému traktoru se hodí tridem s délkou korby 8 -9 m a né vůz s 6,1 m délkou a objemem 27 m3 v senáži.

Měl jsem tím na mysli to, že ve většině podniků chybí určitá vize kam s dopravou a napasováním ke strojovému parku, který mám. Řada lidí ,kteří tady diskutují vidí návěs, který má čtyři kola a už jsou vyvalení. Každý výrobce dělá vozy na určité úrovni ,které odpovídá i cena, ale také velikost. Pronar je cenová bomba, ale málokdo se zamyslí nad tím, že i s náplatkami má jen 21 m3, i když v prospektu se uvádí 23 m3. Cena je rozhodující, na skutečnou velikost a nosnost se mnohdy nehledí Trochu jsem se odvázal.
Mně těší, že to co naše firma nabízí potřebuje v 70% případů menší traktor než konkurenční stroje. Menší traktor = menší spotřeba, méně peněz za pořízení soupravy.
alda   11.03.2010 19:23:30
Nic proti pane Hruška, ale z takovým Fliglem jezdí u nás Fastrak 140k. viz moje galérka Řepná kampaň 2008smile Takže zřejmě asi pouze špatná agregace.
Martin Džudy   11.03.2010 19:43:33
No todlek je nejhorší navěs s kerym sem jel !!!!!!!smile
Michal Chromý   11.03.2010 20:11:00
To Martin Hruška: k čemu mi bude dobrý návěs s délkou 8 až 9 metrů? jenom na senáž,ale pokud s ním půjdu vozit obilí nebo hnůj tak je takový návěs úplně na nic ( už jsme to tu na FW taky viděli - návěs Hawe). Mám s tím vlastní zkušenosti,v podniku máme dva návěsy fliegl ASW 268 a ty návěsy jsou dobrý jen na tu se náž nebo na převoz slámy.

A ještě k tomu výkonu traktoru: podle mě je lepší když to taha silnější traktor ,aspoň má nějakou rezervu. Já tahám fliegla s JD 6920s (160k) a můžu říct,že ten traktor toho má kolikrát "plný kecky",takže to co tu píšete,že traktor kterej má kolem 135k a táhne 20t návěs je dobrá volba jsou jenom keci,chtěl bych ho vidět kdyby zapršelo,nebo někde v kopci a nebo v zimě s hnojem to by jsme se asi teprve pobavili.smile
Tolar   11.03.2010 20:20:33
Proč je nejhorší ?Letos jsme ho měli pujčený na hnoje a osvědčil se.Nakládal jsem na něj v průměru 24t a vše bylo v pohodě akorát ho tahal NH TG 285 a nedovedu si dost dobře představit že ho tahá traktor okolo 150 koní.Až budeme řešit dopravu tak se o něm bude vážně uvažovat.smile
klaun   11.03.2010 20:27:46
v mém okolí!!!case 130hp+krampe herkules!! 12tun kukuřice jede ok!!! 18tun obilí na silnici ok!!! ale aby ho dostal z pole na silnici to musí caseho hooodně pohladit za uchem!!!tím chci povědět ,že když se chce ,jde toho opravdu hodně!!!smile
TomDuba   11.03.2010 20:29:09
to Michal Chromý: Pro myslíš, že návěsy s délkou 8 - 9 metrů sou dobrý pouze pro senáž a siláž ? I tady na webu je dost takto velkých návěsů a vozí v něm obilí ( Třeba nedávno tu byla galerka s Annou 32.79 při odvozu zrnové kukuřice ) Ale takových případů tu je daleko víc, stovky...

A nebo co třeba dost známá kombinace automobilového návěsu + siga duo ? Tam je délka taky závratná. ( I přes to, že tato kombinace jezdí převážně po silnicích)
Marek Němec   11.03.2010 20:31:00
To je jako když u nás na vysočině taháme megy 20 za traktorama s výkonem 120-150 koní, v senážích/silážích je to ideální souprava ,ale jak se dostane na žně tak to musí zapřáhnout traktor s více koňma nebo se toho míň nabírá.Docela dost by mě zajímalo jak by si tahle souprava vedla třeba v řepkách smile
Martin Hruška   11.03.2010 20:35:21
Pro Michal Chromý:Nevím ,kde se rozšířilo, že v Schubmaxu od Annaburgeru se nedá vozit obilí nebo hnůj. Na farmwebu byl jeden extrém z Kačiny, kde si půjčili tridem na předvádění a vezli v něm 36 t,což je extrém.
Annaburger připravuje další vylepšení tohot vozu, kde by měl být vyřešen problém přetěžování u obilí se zachováním objemu u senáže.Tato verze příjde počítám na podzim.
V loňském roce jsme dodali Ondrovi Bačinovi z firmy Agross Klíčany speciální verzi nástavby Schubmax s nižšími postranicemi, aby se vešel s vozem do vrat o výšce 3,6 m. Ve voze vozí řepku, obilí a vůz je plný.

Problém této diskuze je v tom, že já zde uvádím vlastní zkušenosti z prodaných strojů. Díky ceně je tu prodáno hodně vozů Fliegl a pak slyšíte to a to.
U vozu s výtlačným čelem je důležitá těsnost, dobrý podvozek, dobrá kola, pokud jezdím hodně na poli tak nejlépe ráfek 26,5" a dobrý tlak v pneu. To tu opakuju už dlouho. Na konkurenčních strojích jsou většinou pneu s ráfkem 22,5", které mohou mít vliv na tahový odpor a velikost traktoru.

Záležitost Hawe je tady známá, přihlásit návěs jako stroj na zpracování půdy je na zasmání. Druhá věc je objednání takovéhoto vozu. Když vidím vzdálenost náprav 1,8 m pak tam musí být automaticky nucené řízení náprav.
Těch věcí na každém stroji najdeš více .Je to o znalosti prodejce a jeho schopnostech nabídnout zákazníkovi techniku se kterou bude spokojen.

Na Farmwebu padne občas spousta demagogických komentářů, někdy je to nepochopení nekdy je to neznalost.

Pro Aldu: jaký typ vozu taháš s traktorem 140 k? Jinak to nemá cenu se bavit. ASW 268 má objem 31 m3, s kupkou kukuřice uvádí Fliegl 35 m3 a je to 20 t celková.

Pokud dáš do 31 m3 obilí x 800,-Kg/m3 = můžeš mít taky 24 t v korbě a to je extrém.
Proto kolegové u tridemu ohraničují nosnost na 20 t a né více

V našich tridemech se dá vnitropodnikově nakládat 24-26 t obilí. Problém je u vozů s výtlačným čelem, kde je objem vyšší než je zvykem u normální korby. Závisí na obsluze, kolik si nechá naložit.

Nakomentář Martina Džudy ani nebudu reagovat.
PYTEL   11.03.2010 20:35:52
Kupte si annaburgra a Martin Hruška bude spokojenej, a jestli nemáte traktor tak kolem těch 150k tak si ho taky kupte. můžete klidně ještě nějakou tu 180 jako rezervu, kterou postavíte do garáže kdyby bylo mokro.smile
Michal Chromý   11.03.2010 20:40:06
To TomDuba: myslím z vlastních zkušeností,tyto návěsy jsou zde většinou foceny za sucha a v létě, já si taky nechám za sucha fliegla naložit co to jde (pšenice 18,5t, hnoje 16t), ale za mokra nebo v zimě bych ho radši kolikrát nechal někde pod zámkem,ty návěsy jsou sami o sobě těžký takže pokud je někdo mokro tak to stejně moc nenaložíš aby jsi se s tím vůbec někam dostal.
alda   11.03.2010 20:41:59
No není to přímo z našeho podniku, ale je v odvozu cukrovky a podle mě stejný co na fotkách tahá MF http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTUxMVgxMzE2NVgxNDM5NTg=#skok a myslím, že ještě na horších pneusmile a podle zkušeností docela v pohodě
BUCHYN   11.03.2010 20:42:54
Myslím si že tady nejde o to aby byl někdo spokojeny myslím si že nejdůležitější je aby vše dobře slopužilo a ješte si myslím že můžem být jen rádi že se tu dozvíme něco od Martina Hrušky který ví o čem mluví a asi to má nějak podložené.
Michal Chromý   11.03.2010 20:44:03
Já neříkám,že se v tom nemůže vozit obilí,ale říkám kolik toho obilí v tom můžu vozit? Mám návěs jak "kráva" a vezu v něm 15t obilí na 9t opavák naložím 10t a dostanu se stím skoro dokaždý kůlny což s návěsem ktrej má délku 10m a výšku pomalu 4m nedokážu o to tady jde.
Michal Chromý   11.03.2010 20:47:14
To Martin Hruška: nevím kolik stojí návěs annaburger,ale mi jsme dali za fliegla přes mega
TomDuba   11.03.2010 20:50:09
to Michal Chromý: Dobrá, je pěkné, že se s opavákem se vejdeš do každé "kůlny", s tím souhlasím, ale sou tu taky podniky, který by třeba jen na žně potřebovali těch opaváků 20 aby něco odvezly.smile
Martin Hruška   11.03.2010 20:52:26
Ještě jedna malá poznámka k velikosti traktoru.Nejde o to, aby traktor byl příliš slabý na danný návěs. Pak je to taky špatně. Abych správně doporučil velikost traktoru musím o tom stroji něco vědět, připadně nabídnout odzkoušení s danným typem traktoru.
Nejprodávanějším traktorem v Německu je dlouhou dobu Fendt 818 ,nově 820, protože má nízkou hmot nost a velkou sílu. Proto JD nasadil na tuto řadu model 7530, který v Profi nazvali "lovec (myslivec) na Fendta". Podobně jde New Holland s řadou 7000. Doprava a další kultivační práce jsou u těchto traktorů spojeny se spotřebou.
Včera jsem koukal do posledního Profi, kde v loňském roce Fendt prodal u modelu 820 celkem 925 strojů a JD u modelu 75 30 471 ks.

V několika podnicích máme HTS 22.79 nebo HTS 22.14 s traktory JD 6920 apracují bez problémů. Závisí taky na konkrétních podmínkách. Obecně se dá ale doporučit k dannému návěsu určitý typ traktoru. Pokud o tom něco prodejce ví a to je většinou problém.
deutz215   11.03.2010 20:54:14
hmm..ale treba pochopiť, že do takýchto návesov netreba sypať toho pokiaľ nepresypáva cez bočnice..to je len vidina, že toľko môže odviesť..toto presne vidím tu na slovensku, že sú sťažnosti, že kolesá strieľajú lebo naložia toho toľko pokiaľ je možné..niekde sa potom stala chyba v myslení..zober si to tak..koľko odvezieš siláže a senáže v opaváku a koľko v tomto návese ? za ďalšie, že dajú sa dať dole nadstavby na bočniciach.. treba porozmýšľať, potom konať a nie je to nové, moderné to musí zniesť..všetko je len dočasu
Stepan   11.03.2010 21:08:09
Jak už tady zaznělo. On může velitel dopravy v podniku chápat, že za "dvěpade" traktor bude ekonomičtější tridem, ale aby mohl takto zmodernizovat dopravu v podniku, musí prvně zmodernizovat sklady. Všechno je stavený na "dvaasemdesátku" bez předku s devítitunou, která se otočí na pětníku a nebo na sólo matesy, takže je problém se někde do těch úzkých vrat namotat s tandemem s korbou 6,5m, natož potom s tridemem, nebo nedejbože se Sigou a Krögerem. A to ani nemluvím o tom, že tam ten tridem nevysype, takže příplatek za verzi sklápěnou do dvou stran, nebo výtlačný čelo, nebo pás na podlaze, popř. chodící podlaha. To už není bitva, ale válka o bitvách na více stranách, než je jen nakoupit mega-techniku. Ale jednou u toho asi stejně skončíme...
PYTEL   11.03.2010 21:13:15
To Matin Hruška: já to nemyslím jak je to podle výkonu, ale podle situace podniku, třeba u nás máme traktory: 5211-8011, NH TL 90A,a pak až 16145, NH TM 165, fastrac 185-65, JD 7920, NH TG230. mezi tl 90a a 16145 je skok 70 koní a peníze na nový traktor opravdu nejsou, i když by někde v té mezeře byl určitě potřeba. Asi rok a půl máme Pronar t669/1 je úplně bez problému ale taháme ho převážně s JD 7920, i když by si s ním poradil i traktor do 150k, (myslím že jsem v něm viděl i nějakou 120) a JD ho tahá kvůli tomu, že 16145 néma 2okruhové brzdy a je pomalá, TM dělá jiné práce nebo odváží s 9-titunou, fastrac stejně jak TM u nás má jako jediný PVH - sečení a JD je to, co zbývá a ještě k tomu má do dopravy naprosto ideální převodovku. Myslím, že takhle to není jenom u nás, ale i jinde. a kddyý budu kupovat např. nějakou sečku (traktor cca200k) + návěs do 15t nosnost, na oba stroje mi stačí jeden traktor tak logicky koupím něco kolem těch 200k. Jestli někdy budou peníze tak si myslím že tyhle mezery se určitě budou vyplňovat, jde jen o to, aby ještě někde byli.smile smile
Martin Džudy   11.03.2010 21:16:19
Protože je do horniho zavěsu a s traktorem strašně hazi když je v mirny zatačce jen mirně přizastaviš a je to děs až sem se bal smile
TomDuba   11.03.2010 21:20:09
to Martin Džudy: Dobrá, ale pokud někdo kupuje takový návěs, tak si může vybrat jestli ho chce mít zapřažen v horním závěsu, v agroháku a nebo nejlépe na kouli.smile
Zetor   11.03.2010 21:20:32
To PYTEL: Kolik máte ha?

To Džudy: Tak ste si ho měli vzít do spodního závěsu, nabízí se také. Vsadím se že neměl ani natáčecí nápravy. To je taky znát. Takže pokud jste si půjčili nejhorší výbavu, tak se není čemu divit, ale zatracovat návěs....
Stepan   11.03.2010 21:23:17
to Džudy: Ten tvůj argument je ovšem úsměvnej.smile To sorry, ale kvůli tomu zatracovat jedny z nejlepších návěsů...
PYTEL   11.03.2010 21:26:48
Zetor: něco pod 1300 řpesně ti to neřeknu je to každej rok míňsmile smile
Martin Džudy   11.03.2010 21:29:12
jako ja ho nechcu nak zatracovat ale mě se jizdni vlastnosti nelibi ale třeba zase korba je uplně špicova to zajištěni zadniho čela špicasmile
Stepan   11.03.2010 21:34:04
Jinak s tím házením v zatáčce. To ti udělá každej návěs, protože má snahu jet rovně, že? Do zatáčky ho musí navést traktor. Nejlíp je to znát na sněhu, to můžeš jet sebepomaleji a stejně ti ten návěs furt vystrkává zadek traktoru ze zatáčky.
Martin Džudy   11.03.2010 21:41:33
přesně jak řika Stepansmile
Martin Hruška   11.03.2010 21:47:02
Pro Martin Džudy: Můžu se zeptat jaký model jste měli půjčený? Většina modelů Krampe od BB 600 nahoru má ve standardu výškově stavitelnou oj. Problém je většinou v neprávném závěsu s kolíkem 32 mm na 40 mm díru oka. Zde je i na horní závěs nejlepší koule K 80.
Ještě jedna poznámka k řiditelné nápravě. Budu se opět opakovat. Na silnici musí být náprava zablokována.Jedinný efekt je při otáčení na betonovém dvoře, jinak žádný. Na strništi se nemusím jako u cisterny otáčet na pětníku.
Krampe uvádí ,že každoročně skončí v příkopě řada návěsů, díky tomu, že obsluha zapoměla zablokovat nápravu. Navíc u vozů bez řiditelníé nápravy je vůz Krampe stabilnější díky tzv. širokému středu pružiny, kdy jsou nápravy posunuty o 15 cm do strany. Toto ale pozná traktorista, který již odzkoušel jiné vozy s parabelickou pružinou. Rozdíl poznáte taky mezi hydraulikou a jinými nápravami, ale v praxi se dostane k vyzkoušení této techniky v praxi jen málo traktoristů.
Martin Hruška   11.03.2010 22:01:24
Pro Michal Chromý: Michale můžu se zeptat co za gumy na tom ASW 268 máte a kolik je foukáte? Ten problém bude v tom mokru asi v tom, že máte v gumách na tu nosnost příliš velký tlak. Na suchu to tolik nepoznáte. Další problém může být rozdíl mezi taženou a tlačenou nápravou. U Buggy náprav, které jsou tlačené může v mokrém terénu nastat tzv. buldozerovitý efekt, kdy před kolem je klín a vůz se huře táhne. Né každý typ nápravy je do jakýchkoliv podmínek. Ale to zabíhám již někam jinam.
Martin Džudy   12.03.2010 15:59:01
Krampe kipper Big Body 550
Martin Hruška   12.03.2010 16:20:51
Model BB 550 se ve standardu dělá do horního závěsu s možností přestavení tažné oje ve třech polohách. Ideální spojení pro tento vůz je K 80, protože pokud je na traktoru jednoduchýzávěs s 32 mm kolíkem tak je v díře 40 mm moc vůle. To ale není problém, když se použije pánev, která nedovoluje žádnému pohybu.
Parabelické pružiny krásně vyrovnají vše ostatní.

Kdo vám ten vůz půjčoval?
Michal Chromý   12.03.2010 16:47:34
My máme fliegly do horního závěsu ( střídáme je v šesti traktorech a každý má jiný spodní závěs) a nevidím v tom žádný problém. Udělali jsem si do oka vložky aby to s náma necukalosmile a já osobně na suchu nápravu s prázdným neblokuji vůbec a s plným až tak od 25 km/h (natáčecí náprava nemá chybu) a vzimě ji mám zablokovanou skoro pořád.
Libor161   12.03.2010 18:22:17
dobry den pan hruška ma pravdu mame annu 20 79 a tahame ji v nh6080 a v poho je na k80 a vozil od května až do podzimu komodity s pole a v poho
Jakub Medera   12.03.2010 19:19:12
Co se týče návěsů. Vím něco málo o JD 7530 s Annaburgerem 20.14. Někde výše je psáno, že Fendt 820 je nejprodávanější v Německu, ale taky bylo zmíněno, že je lehký. Jeho konkurent JD 7530 má stejný handicap. Motoricky se k 20 tunám celkové u návěsu hodí perfektně, ale jeho hmotnost je nedostačující. V kopci 20 tun za sebou motor zvládá, ale problém je v nedostatečném přítlaku na podložku a tím zapříčiněný vysoký prokluz až zahrabání. Návěs nebyl ani ze 3/4 naplněn. Měl jsem možnost vidět, jak si vede JD 7930 s tridemem Fliegl, který byl narvaný obilím a mohu říct, že to taky nebylo to pravé ořechové. Co tím chci říct. Až někdo budete uvádět ty krásné soupravy typu NH 150 koní a 20 tun za zadkem, tak taky uveďte v jakém prostředí se souprava pohybuje, co sváží a hlavně jak si celkově vede. Nedokážu si tuto soupravu představit v mokru při svozu řepy a nedejbože, aby jel do mírnějšího svahu.
TomDuba   12.03.2010 19:43:09
to Jakub Medera: Potom by mě zajímalo jak se chovají dost známé 2 soupravy zetor 16245 zts + anna 20.14 ? Myslím vzhledem k hmotnosti traktoru a podmínkami kde jezdí.

Dokonce jsem se koukal, že s těma soupravama máš jednu z prvních galerek.
Jinak nejvíc bude asi vědět Martinsmile .
Jakub Medera   12.03.2010 20:08:34
Aby bylo jasno, neznám okres, kde jsem se narodil do poslední vesnice, ale reliéf znám a Mohelnice, konkrétněji Loštice jsou ode mě cca 30 km, takže vím v čem se ty soupravy pohybují.smile
TomDuba   12.03.2010 20:12:13
A vypadá to tam jak ? Tedy konkrétně je velký rozdíl v podmínkách kde pracujou ty ZTSka a ten jelen o kterém si psal ?
Jakub Medera   12.03.2010 20:20:16
Okres Šumperk stojí mezi pohořím Jeseníky a úrodnou hanou. Mohelnicko by se dalo považovat za začátek rovinaté oblasti ( kopce tam jsou ovšem taky ), kdežto kolem Šumperku je to samý kopec ať se vydáte kterýmkoliv směrem. K ZTSkám ať se vyjádří Martin sám.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011363983154297.s