Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 19 lidí.
Milos P   06.11.2009 18:17:08
U téhle fotky se musím pousmát, vždycky kdyš vydím překládací vůz tak sype do kamionu a tenhle do 9ti tuny smile , nemyslím to nějak ve zlémsmile
jirka   06.11.2009 19:24:25
Však tohle bylo první den, co tam překladák jezdil. Další dny už odvážely náklaďáky a traktorové návěsy, dva dny také "žluté Krampe" od STROMu. smile Jinak se však také musím pousmát, když vidím "vydím".
Martin Hruška   07.11.2009 10:57:19
Tohle je zajímavý a vtipný komentář "žluté Krampe od STROMu", docela mně to rozesmálo. "Zlutý Krame" má mimochodem svého "bratříčka" - oranžovo šede Krampe od Romillu. Tam vzali korbu Krampe ještě více do kopírky.

Problém je ,že techniku Krampe nedělá jen tvar korby ,ale i jiné věci, což je dobře.
Praktici to v provozu určitě ocení.
Jen jedna poznámka, několik zákazníků jezdí s Krampe BB 600 při vyvážení rybníka. I přesto, že se jedná o zemědělský speciál, tak je to jeden z mála návěsů, který tyto těžké podmínky přežil. Ostatní barevné kombinace zatím moc né.
TomášJ.   07.11.2009 11:17:30
Dotaz na p. Hrušku. Já osobně jsem velkým příznivcem vozů Krampe, ale zajímala by mě jedna věc. Proč často vidím na BB600 a BB650, že nemá nucené řízení náprav a má je napevno? Viděl jsem 2BB 600 a 2BB 650.A ani jeden neměl nucené řízení náprav. Proč toto? Pak když to člověk vidí jet po poli do zatáčky narvaný obilím dělá to pěknou paseku. A pakmě docela zajímá proč jsou BB600 připojovány do horního závěsu? U BB650 jsem to nevidělsmile smile
Martin Hruška   07.11.2009 12:06:57
Pro TomášeJ: U firmy Krampe existuje tzv. řada Premium, která se dělá pro podniky služeb a větší zákazníky. Protože se to dělá na lince, jsou tyto vozy o něco levnější a taky lépe dostupné, což bylo v loňském roce největší problém.

Návěsy z 90% jezdí po silnici, kde je třeba zablokovat nápravu. To samé při couvání.
Standardem u Krampe řady BB 550 - 900 jsou bubny 406 x 140 mm a nosník náprav 110 mm. Zde je lepší nemít řiditelnou nápravu, protože pak nemáš ani následné problémy. Jeden menší důvod je i blokace nápravy, kde si to musí oblsuha zapamatovat, kdy má nápravu zablokovanou.

Na přání se dodává řiditelná náprava, kde ale sázíme na nosník náprav 140 x 140 mm(opět jako jedna z mála firem) a řízení náprav. Stále více lidí si objednává vozy taky s nápravami BPW (buben 410mm x 180 mm a nosník náprav 150 x 150 mm).

Záleží na zákazníkovi.

Ještě jedna věc,ohledně obutí. Krampe u těchto vozů umožňuje nasadit gumy 600/55-26,5" Michelin, které mají malý valivý odpor. Navíc vozy bez řiditelné nápravy mají ve standardu tzv. široký střed pružiny,což znamená, že pružina je připevněna k rámu o 15 cm do strany,což zvyšuje stabilitu vozu.

BB 650 a BB 600 mají stejně odpruženou oj, která lze použít jak do spodního, tak do horního závěsu. BB 650 má vestandardu hydraulické podepření zadní nápravy(opět nadstandard oproti konkurenci).

Ještě jedna poznámky. Objem vozů Krampe se senážními nástavbami je o torchu větší než u konkurenčních vozů, proto vůz plný obilí může mít občas problémy se stabilitou. BB 650 má se senážní nástavbou 60 cm objem 31 m3.
Je otázkou ,kolik v něm lidé vozí.

TomášJ.   07.11.2009 17:46:01
Děkuji za odpověď. Jinak kolik v tom vozí nevím, ale někdy v zimě nahraju dva z vozů, které jsem fotil spolu. BB600 a 650. Pole na, kterých jsem je fotil byly vcelku rovný, takže o problémech se stabilitou nemohla být ani řeč.
U těch ojí je to, jak píšete jeden byl zapojen dolním a druhej v horním závěsu. Jinak Krampe jsem viděl v řepkách,v žitě a v pšenici. V pšenici jsem viděl pouze 600. Ale v obou případech měli senážní nástavby a vůz byl naplněn i s čepicí. A právě, zde už při otáčení po poli dělal velký koleje. Šířku gum znám pouze u BB600 ten měl 600 Michelin.
Pak bych měl ještě jednu otázku. Jak je to s náročností na traktory? Protože jsem ještě na stejným poli fotil Megu 200 od agri cs. Objem mají tyto návěsy podobný ne-li stejný a megu tahal skoro o 100K slabší traktor než tahal Krampe. Je to jen náhoda nebo Krampe potřebuje víc? smile
Martin Hruška   09.11.2009 17:41:55
Pro Tomáše J: Pokud byl návěs BB 600 naložen po čepici se senážní nástavbou, pak při objemu téměř 29 m3 x 800 kg = 23 200 kg. Tenhle návěs byl očividně přetěžovaný. U vozů Krampe řady BB 550-750 jsou standardní 24 t pružiny, na přání je možno zvolit 32 t.

Pokud se podíváš na stránky ZDT pak Mega 20 má v základu 21 m3. Většinou je na Farmwebu vidět v obilí verze bez senážních nástavek (50 cm), které zvyšují objem na 27 m3.
Objem 21 m3 x 800= 16,8 t

Pokud bych bral náklad 23 t v Krampe a 17,6 t v ZDT pak je to rozdíl 38% nebo 6,4 t.

Z popsaného vyplývá, že vůz krampe je přetěžovaný, proto se tam dělají koleje.

Normální je nasazení traktoru o výkonu 140 k k BB 600 a od 150 k s BB 650, která má objem 31 m3.

Je zajímavé jak zdaní někdy klame, pokud se na Farmwebu porovnávají návěsy jen na fotce a nejde se do detailů. Například BB650 má jako jediný návěs na trhu ve standardu hydraulické podepření zadní nápravy při sklápění,čímž se omezuje nebezpečí nadzvednutí lehčího traktoru při sklápění. Těch detailů je při porovnávání návěsu Krampe a konkurence více.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.00496506690979.s