Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D300, clona: f/6.3, ISO: 200, 1/160s, 18mm


Tuto fotografii hodnotilo 25 lidí.
DriveShaft   25.12.2009 11:01:28
Chci se jen zeptat k čemu je tohle dobrý.smile
Matúš.V   25.12.2009 11:15:42
slúži to ako prekladací článok. cisterny ktoré dovážajú močovku z družstva ju vypúšťajú sem. Cisterna ktorá aplikuje sa tu potom nasáva samostatne. Je to logistický medzičlánok ktorý rozdeľuje dopravu na poľnú a cestnú a zvyšuje sa efektívnosť strojov.
DriveShaft   27.12.2009 17:21:11
děkuji
Zetor   27.12.2009 17:47:10
Přesně jak říká Matúš, ale bohužel tále je to málo vídaná věc. V ČR jsem viděl všehovšudy dva kontejnery. To je málo, je to skvělá věc, nejlépe kombinovaná s kamionovejma přívoznejma cisternamasmile
Zetor   02.05.2010 10:04:57
Nepovídej. A kdopak by ty tři Samsony obsluhoval kejdou? Nebo by si pro to sami jezdili?
David Roudnicky   02.05.2010 10:17:29
Jediné co by tohle podle mě v efektivitě mohlo nahradit by byl dofuk traktoru i cisterny, protože tahle to funguje že na cestě mají víc nafoukané gumy tak projedou méně paliva a na poli mají zase málo kvůli tlaku na půdu ale cisterna a traktor s dofukem by to tak nějak zastaly..
Zetor   02.05.2010 10:24:26
Nejde o tlak na půdu, ale o to, že se ta cisterna nehne z pole. Její výkonnost je pak obrovská. Cisterna s dofukem by 10 minut aplikovala a 30 by strávila na cestě a plněním.
David Roudnicky   02.05.2010 10:36:05
to máš pravdu, jak tady někdo říkal s tím kamionem tak to je pak asi nádhera kamion toho přepraví hrozně moc a za menší peníz ..
Peté   02.05.2010 17:08:26
Tato souprava je docela o ničem, traktor a jednoúčelový vůz (kontejner) se nedá jinak využít. Před časem jsem uvažoval, jak by mohla fungovat ,,unás" aplikace digestátu z BPS. V té době jsem zrovna viděl podobnou aplikaci a na jiných fotkách kontejnerový nosič Krampe s kontejnerem, nápad byl hned na světě, nevím zda už někdo předemnou s touto myšlenko přišel, ale nikde jsem nic podobného neviděl. Aplikace spočívá v podstatě v tom, že traktor s kontejnerovým nosičem doveze na pole upravený kontejner na kejdu a následně si do podniku zajede pro cisternu a zapojí se do dopravy, nebo případně např. korbu BB na odvoz obilí, senáží, apd.. Při přesunu mezi poli není problém cisternu složit na pozemek a kontejner přemístit o něco dále. Asi největším nedostatkem by byla kapacita, ale u tridemu by už nemusel být rozdíl tak velký. Bohužel místní podnik a ani sousední nemají tak velkou výměru a pozemků vzdálených více jak 10km taky moc není. Momentálně má ,,domácí" podnik pro BPS k dispozici Annaburger HTS 16.79 (12m3), 2x Tatru 815 CAS 11 a 3 MTS, ale na všechny 3 určitě nemají cisterny, spíše tak 1 CAS 8 (postupně se mají stejně nahradit návěsy za traktory). Uvažuje se o aplikační cisterně s objemem 18m3 a aplikaci do půdy. Druhý Annaburger ,,bohužel" s větší pravděpodobností nepřibude, jelikož vedení se zdá příliš drahý už jen samotný podvozek, uvažuje se o ZDT, přitom HTS 22.79 by výrazně posílila místní dopravní techniku, ale nakonec se třeba pořídí 2 Megy, z toho snad alespoň jeden tridem. smile
verek   02.05.2010 17:17:31
Mi se spíše libil nápad z Holandských fotek. Traktor + Aplikátor Venhuis měl přivařená závěs k aplikátoru, v něm měl zapřažen tento kontejner. Po odpojení se musela souprava zlomit ke kontejneru, přepojit rychlospojky, spustit zadní nápravu, přehodit rychlosp. a už na něj čekali kamiony. Sice manevrovatelnost asi nebyla nejlepší, ale nápad se mi zamlouval.
Zetor   02.05.2010 17:22:06
Ty máš strach o to, že ta 160ka není dostatečně využitá? Ten traktor tam být vůbec nemusí, pokud se s tím nehejbe. To tam může přivést a jet hned domů. Jako nápad zajímavej, ale tenhle kontejner má 90 kubíků. Kolik by měl ten tvůj na tom nosiči? Kdo ví, jestli by se tam vešly dva objemy té cisterny... Zbytečné zdržování, lepší tam mít takovýho starýho Zetora, kterej stejně jinou práci nemá.

Co se týká toho domácího podniku, proč kupovat cisternu? Kupte pořádný gumy a hadicák, 12 kubíková cisterna bude aplikovat na poli a ty Tatry a Matesy jí mužou dovážet. Výkon bude větší, než kdyby si dvě cisterny jezdili nasávat. Jelikož máte různý objemy, postavte si nějakej takovej malej kontejner, jako přeložiště, aby vám to vycházelo. Investiční náklady nula nula nic. Takhle koupíte dva fekály, v tom musej bejt traktory, atd.
Peté   02.05.2010 17:32:12
Verek: Tak to jsem buhužel neviděl, ale nápad to taky není špatný, alespoň ušetřen traktor ke kontejneru. Co se týče tahačů, tak do rychlosti přepravy nemají v podstatě konkurenci a kapacitně jedině podvozek Krampe dolly apd., ale horší je to s přístupností k pozemkům, né všude je silnice a na některé polní a lesní cesty bych nepustil ani traktor, natož TIR.

Zetor: Já jsem tohle nikdy na živo neviděl, takže jsem měl za to, že ten traktor tam musí být. Já vím, že se zde často prosazují menší aplikační cisterny, ale unás si osobně myslím, že se více využije větší, jelikož nejvzdálenější pozemky jsou cca 7-10 km a počet je zanedbatelný a největší koncentrace polí je okolo obce a BPS do cca 5 km (vzdálenosti berte pouze orientačně). Z MTS se postupně přestává počítat (v podstatě s nima už jezdí jen místní chlapy v důchodu), tak když už se nahradí 1-2 návěsy, tak stejně je potřeba ještě alespoň jeden výměnný systém, tedy i cisterna a Tatry taky nemají zrovna velký objem (11m3), nejraději bych nahradil i jednu Tatru, ale na mě to samozřejmně nezálěží. Navíc hadičák máme a nevím co by jsi tam jako chtěl dávat za gumy, do kukuřice nebo snad 600/55-26,5". Psal jsem, že se uvažuje o aplikaci do půdy, tak nevím na co by nám byl další hadičák. Čas ukáže jak to nakonec dopadne.
Zetor   02.05.2010 18:51:49
Tak to bylo v případě, že hadicák nemáte. Koukal sem, že tam máte gumy alliance, Michelin by byly lepší, menší tlak na půdu. Právě s tou 12ti kubíkovou cisternou by se dobře aplikovalo v porostu. S větším návěsem to je již horší, s tridemem to vůbec není ono. K tomu by se mohly koupit přívozný cisterny, objem 21 kubíků, lehký, pouze kolem 6 tun prázdný. Těch možností jak to vyřešit je spousta, levný, drahý, dobrý, špatný, spousta možností. Kamiony jako přívoz (rozumějme se sedlovýma návěsama) maj smysl pouze při velkym objemu kejdy, a tam, kde se s nima mohu otočit. Tzn. plnit nejlépe ze silnice.
Peté   02.05.2010 19:49:34
To pneu už taky není pravda, byly už 2 defekty, tak na zadní (říditelné) nápravě jsou diagonální Mitasky. Micheliny Cargo Xbib jsou moje nejoblíbenější pneumatiky, ale jsou pro většinu podniků drahé. Podle mě by byl nejlepším řešením ještě jeden výměnný systém Annaburger HTS 22.79 (aplikační cisterna+radličkový aplikátor, korba/ popř. Schub-Max, rozmetadlo), na to že je to tandem, tak má větší objem korby než tridem Mega 25. Dobře by se právě doplňovaly se 16, a časem ještě pořídit Jumbo Combiline 7210L a dopravní technika by byla s přehledem vyřešena. Např. HTS 22.79 (18m3) by se používala na ty bližší pozemky a na vzdálenější by mohla sloužit jako přívoz s dvěma Tatrama k HTS 16.79. Ta přívozná cisterna HT 24.27 by sice nebyla špatná, ale je to jen jednoúčelový vůz, do našich ,,skromných" podmínek nepoužitelný.

Hamsa   02.05.2010 21:09:12
Dobrý večer pánové,jen pár poznámek k vaší debatě.Dělená doprava kejdy a aplikace na poli je velice dobré řešení.Je to rychlé ale musí se to doprecizovat.Pokud jde o dovoz kejdy tak 18 kubíků je minimum,které by se mělo dovážet a na aplikaci nejméně 15 kubíků,jinak to ekonomicky moc nevychází.Co se týče kontajneru měl by být nejméně 36 kubíkový s vlastním plněním do aplikační cisterny.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.021873950958252.s