Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 30 lidí.
TomášJ.   01.02.2010 20:17:54
Při pohledu na to závaží, by mě vcelku zajímala jedna věc. Kde se stala chyba? To je ten NH jak jsi o něm kdysi psal, že má špatný dotížení a řešej to takto? smile
rado79   01.02.2010 20:38:21
Pretoze je to najlacnejsie rieseniei. Zavazie do zadnych kolesach nie je tolko vidiet ako to vpredu a stoji zvacsa x tisic evry.
Potom ked dojde k poruche pohonu prednej napravy sa vsetci cuduju cim to je, cim to je ...


Zetor   01.02.2010 20:43:08
Ano, to je ono. Traktor sám o sobě nemá moc dobré dotížení přední nápravy a takto se to supluje. To je druhá 8040ka, u které tohle vidím...
TomášJ.   01.02.2010 21:51:35
Potom mě teda přijde zajímavý, že např. ten NH, jak ho sem často fotí Broník s tímhle asi problém nemá dle fotek. Dle mě toto rozhodně není nejšťastnější řešení. Ovšem je to jenom můj názor. smile
rado79   01.02.2010 22:28:25
Zetor, vazil si tieto traktory ked tu pises o nie velmi dobrom dotazeni prednej napravy?
Samotna celna hydraulika, prevodovka, drziak a sada zavazi vysunuta na takomto ramene musi pekne rozhadzat rozlozenie hmotnosti na napravy.
Aby tento pomer nebol horsi ako 50:50.
Teraz treba okrem ineho zacat rozmyslat o utuzeni pody...
driemotan   02.02.2010 07:00:58
podla mojho nazoru pre traktor je idelne rozlozenie hmotnosti 60:40 (predok:zadok), kedze pri tahovej sile sa vplyvom dynamickeho prenosu hmotnosti dotazi zadna naprava tak bude hmotnost cca 50:50 to zalezi od velkosti tahovej sily smile
Broník   02.02.2010 08:43:26
To TomášJ. : Nepodařilo se mi zachytit záběr, kdy se T8030 staví na zadní. Ale bohužel ten problem tam je.
Polci   02.02.2010 09:53:32
Musím souhlasit se Zetorem. Rozložení hmotnosti u tohoto nedotíženého je přibližně 60:40, ale v poměru zadní/přední náprava. Je to už nějaký pátek, kdy jsem překládal článek z časopisu Profi "Kampf der Giganten" a tam byl NH změřen i zvážen a zatížení se pohybovalo okolo těchto poměrů. Pokud byl nasazen v podmítači, měl dle testujících tendenci se rozskákat, v angličtině se to nazývá "powerhopping", pouze po dotížení přední nápravy 2500 kg to ustalo. Podotýkám, že to bylo před cca 4 roky, ale pokud se kouknu na konstrukci, a rozložení hmotnosti, nic moc se na tom vizuelně nezměnilo.
TomášJ.   02.02.2010 14:33:16
To Polci. Samozřejmě souhlasím, že traktor má špatně rozloženou hmotnost.
Tenhle traktor má vizuelně hodně podobný řešení dotížení jako fendt se mě zdá. U něj jsou taky ty páky na přední tbz. enormní. U tohoto traktoru, to ale už moc bije do očí a bylo by zajímavý ho sledovat, jak rychle mu budou odcházet čepy, popř. celá náprava a myslím, že i převodovce se to moc nelíbí.
Nechápu, proč NH nepoužil podobný rozvržení hmotnosti jako Case. Samozřejmě jsou to naprosto rozdílný traktory ale koncern je to jeden.
Když to pak člověk vidí a ne jenom zde na Fw, tak dle mě jasně nejlepší rozložení hmotnosti Case a JD.

Jinak nevíte někdo, jak jsou na tom NH T80xx co nemaj přední TBZ?
Polci   02.02.2010 15:48:07
to TomášJ.: Rozložení hmotnosti z nedotížených kolových traktorů má určitě nejlepší JD a Case. Nebavíme li se o pásových traktorech, nosičích nářadí a klubových traktorech. Co se týká Fendta, nemyslím, že má na předním TBZ takovou páku jako NH (a jako tento na obrázku už vůbec ne). Pokud se kouknu na tohoto NH, má "čumák" někde na úrovni přední nápravy...Proto se zřejmě musí dotěžovat buď větší hmotností nebo větší pákou. U Fendtů je přece jen posazen trochu více dopředu. Poměrně velká "bolest" u Fendtů je povětšinou standardní přední TBZ ve kterém drtivá většina majitelů tahá stále závaží... Někdy neopodstatněně, ale kdo by se s tím sundavalsmile. Moc není vidět, že by se tam dávalo nějaké nářadí...
Jako výhodu v řešení rozumného dotěžování vidím, že závaží mohu kdykoliv sundat a jet na lehčí práce či do dopravy, bez něj. Pokud však mám na nápravě čistou hmotnost jako u JD či Case, nic z toho nesundám. U NH je to však extrém a u strojů bez předního TBZ vidím jako jediné řešení nalít kola.
Pokud vezmu, že Case MX je prakticky stejný traktor, nikdy jsem moc nechápal, proč šel HN zrovna cestou takového pozměnění přední partie oproti Case.
František Stoklas   02.02.2010 16:00:03
to Polci a TomášJ.:podla mňa jediný dôvod, prečo NH zvolil umiestnenie motoru za prednou nápravou, je zrejme možnosť použitia prednej nápravy SuperSteer. Keby mal ako Magnum motor nad nápravou, uhol natočenia nápravy by bol obmedzený, prípadne by sa tento typ nápravy možno nedal vôbec použiť smile Veľmi zaujímavé by bolo zistenie, koľko TGčiek a T8000 je v skutočnosti s nápravou SuperSteer objednávaných u predajcov smile Myslím v porovnaní s prevedením so štandardnou nápravousmile
TomášJ.   02.02.2010 17:40:51
To Frantík SK taky mě napadla ta SuperSteer, v ČR mám ten dojem je jedna. Ovšem zde je právě ten kámen úrazu, na co. SuperSteer je, spíš mě přijde jako marketingový tah, a ne zrovna moc zdařený. A určitě nebude patřit k levným. Jsem zvědavej, kdy NH přijde na trh s něčím novým. V segmentu velkejch traktorů dlouho nic nebylo, tak uvidíme. Ale čekám, že pokud něco bude tak to bude nějakej mutant Magnumu. Možná by nebylo od věci vrátit se ke koncepci starších řad 8xxx a 8xxxa.

to Polci - od řidičů Fentů a ne jenom jednoho jsem slyšel, že většinou i do dopravy závaží nechat musej. Jinak traktor skáče. Podotýkám, neslyšel jsem to od někoho, kdo jezdí s novým 93x. Tam nemám zkušenost. Ale u těch starších to prej tak je. A ani odpružení nepomáhá.smile
Polci   02.02.2010 17:57:53
to TomášJ.: Vždy jde o to, com od toho stroje řidiči na našich romantických okreskách čekají. Pokud to rozhoupou v dopravě na nějakém tankodromu na 55 km/h, je samozřejmě pohodlnější tam nechat závaží - ať to sedí. Pokud pak neplatí opravy nápravy, je to v poho.
Už jsem zde kdysi psal, že znám případ Fendta, který jezdil stále s nalitou vodou v kolech - krásně seděl, ale jdenou dolítnul na váhu, prudce zabrzdil a kola jela dálsmile . Ale do té doby měl jízdní vlastnosti jak formule...
Pokud však někam poptahují autovlek s 16 t váhy, nevidím v tom sundaném závaží zas takový problém.
Co se týká většího odporu, třeba u vyvážecího vozu na poli, tam závaží necháváme kvůli trakci a také relativně velké celkové váze překládacího vozu- okolo 30 t. A také zřejmě i obutí, které má horší valivý odpor než profi obutí, které se nám při nákupu zdálo drahésmile. Ale spíše jsme si jej měli nejdříve vyzkoušet v porovnání.
rado79   02.02.2010 19:23:48
Pri Magnume, ktory ma vpredu nastrojenych 18x45 kg plus drziak ´
vychadza pomer velmi tesne na 60:40 a stroj je stale lahky.


michal003   02.02.2010 20:02:17
to rado79: to, že je ten Magnum ľahký môže byť spôsobené aj tým, že je stavaný blokovo kdežto napr. JD je stavaný na centrálnom ráme
rado79   02.02.2010 20:26:43
lahky je bez zavazi v zadnych kolesach
2x454+2x227 kg
TomášJ.   02.02.2010 21:08:58
Zetore nevíš jak se ten traktor chová, nebo hlavně choval v orbě?smile
zahoryk   03.02.2010 06:35:39
v orbe taha osmerak lemkena pluh a jezdi normalne
luba   03.02.2010 16:47:22
TO zahoryk: tahat ten osmerák určitě může,ale spíš by nás zajímalo jakej je tam prokluz,značka pluhu,spotřeba atd.?
zahoryk   04.02.2010 19:26:50
značka je lemken de roztahnout na 3.5 metru žere asi kolem 50 litru na hodinu
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0072689056396484.s