Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 27 lidí.
Martin Hruška   05.04.2009 12:04:45
Trochu bych polemizoval s některými věci v titulku. Nasazení této soupravy v kukuřici s tímto traktorem je kontraproduktivní. Pokud je kukuřice seta na 75 cm, pak na kolej zbývá max.60 cm, tyhle kola na podvozku mají označení 600 mm, ve skutečnosti jsou ale 620 mm. Rozchod kol cisterny na střed kol je 2250 mm. Když vidím ten traktor a jeho gumy,tak to není to pravé ořechové do kukuřice, když vím, že největší smysl má hnojení kukuřice při 5-6 listu kukuřice (výška 2é-25 cm).

Rychlost nasávání je dána průměrem hadic. Pokud většina podniků používá 110 mm kolíkový systém, pak to u 10 let staré cisterny Vakumat může trvat i 10 minut. Tady na fotkách je vidět potrubí min. 150 mm. Chybí mi tu ale tzv. turboplnění, které tu mělo údajně být. Mluvil jsem před časem s ředitelem tohoto podniku, který se dokonce chlubil naplněním za 3 minuty.Jaká je skutečnost z praxe je otázka.
Matúš.V   05.04.2009 12:14:08
Martin
2cm širšia guma nemusí znamenať peklo v tej kukurici. tam záleží na tom ako je tá kukurica zasiata a akých tvarov majú polia, ak sú tam prevažne obdlžniky alebo štvorce nevidím problém, a ked to podnik tak robí tak asi s tým problém nemajú. čo sa týka obutia traktoru tak ber na vedomie aj prítlak na pôdu. ak kukuricu neplečkujú tak tam chodiť na tenších gumách nemusí byť tiež výhra, ale ako píšeš je to diskutabilné. rýchlosť nasávania záleží aj od čerpadla nie len priemeru hadíc. čo sa týka wienhoff tak rýchlosť plenia je špičkou na trhu.
Proxima   05.04.2009 12:32:37
Tak doplním pár informací, nejsem si jist, ale pneu na traktoru je stejné i do kukuřice, ale opravdu ted nevím, zkusím se zeptat. Tím že se chlubil naplněním za 3 minuty, tak to je celkem reálné. Záleží co saje u vody a řídké kejdy by to mohlo dělat ty 3minuty. My jsme vyváželi už tu hustější kejdu a tam to dělalo ty 4 minuty.
Martin Hruška   05.04.2009 12:38:07
Pro Matúša.V: Na trhu se v posledních 3 letech objevilo hodně cisteren s různou výbavou, všechny mají ale jednu nevýhodu, jsou velké a neobratné pro jízdu v kukuřici, jsou agregovány s velkým traktorem , který má široké gumy, naprosto nevhodné do porostu kukuřice.
Kukuřice dobře přijímá kejdu pokud je vyšší. V takovéto kukuřici můžeš jezdit jen se speciálem mezi 10-15 m3 ,se speciálními pneu (480-500 mm by bylo ideál a vyšším ráfkem).

V posledních dvou letech jsem se o tuto věc zajmal díky jednomu kolegovi z Rakouska, kde se v kukuřici hnojí kejdou již 20 let.

Jakékoliv kolo nad 550 mm může v kukuřici poškodit porost a způsobit finanční ztráty. Současná doba není o plýtvání ,ale o šetření, tedy i o omezení ztrát a využití kejdy jak hnojivo To je jedna z cest jak jít dál.

Na tuto oblast tu určitě zazní spousta podnětných připomínek, já mám v této oblasti jasno. Když jsem před lety slyšel požadavek tohoto zákaznka hnojit v kukuřici, zasmál jsem se. Pokud chceš být u výměnného systému na šířce 2,55 m podle technických předpisů nemáš šanci něco dělat s rozchodem kol na kukuřici (pominu-li kola traktoru a jeho hmotnost).

Neberu v potaz hmotnost soupravy,šířku pneu a koleje, které nadělá, pokud je vlhko.

Matúš.V   05.04.2009 12:58:52
súhlasím z tebou že určite je lepšie hnojiť cisternami o objeme 10-15 m3. trojnápravová verzia má určite problémi aj na súvrati,ale ako som písal nepoznám podmienky toho podniku a akú majú stratégiu. ja osobne by som tiež volil radšej dvojosú cisternu z vyššími a tenšími gumami a ich výškou by sa flotácia vyrovnala širším pneumatikám. mal by som síce len cisternu a nie výmenný systém to je trochu nevýhoda ked sa na to pozreme krátkodobo. čo sa týka obutia traktora jedno z riešení by bolo aj obutie do dvojmontáži amerického typu to si viem predstaviť ako optimum pri hnojení kukurice.
Proxima   05.04.2009 13:06:20
Co říkal řidič, tak většinou jezdí dálky kde pak aplikuje do podmítek atd, také dělají služby. Hlavně se teda aplikuje do polí a ne do kukuřice, kukuřici dělají jen u nich na podniku. Teda pokud sem to dobře pochopil cisterna je především do dopravy smile
Petr Formánek   22.05.2009 11:54:53
Určitě máte všichni v něčem pravdu. Pokud budu aplikovat na značnou část plochy kukuřice kejdu, vyberu si jiné pneumatiky, užšší. Podnik však přepravuje kejdu na větší vzdálenosti a kukuřece není prioritou. Z tohoto důvodu jsou na cisterně pneumatiky takové jaké vyhovují spektru práce. Stejný problém se týká objemu cisterny. Ale i na velkou cisternu se dají nasadit užší pneumatiky a vozit méně kejdy do kukuřice. Vše je jen o způsobu využití. Sólo cisterny Wienhoff je možné vybavit čímkoliv. Výměnný systém jako takový je vždy čátečný kompromis a takto se musí posuzovat, a ne používat argumenty ze sólo speciálů. Pokud se týká pomocného plnění, nástavbová cisterna ho má. Je bohudík tak perfektně technicky usazeno, že mnohým nepozorným pozorovatelům unikne při letmém pohledu. Na víc toto pomocné plnění zároveň míchá kejdu při přepravě na delší vzdálenosti. Všechny nasávací otvory mají průměr 6" nebo 8" a dají se kombinovat. Nasávání pak v praxi opravdu trvá od 2,5 do 4 minut. Nasávání do 3 minut bylo předmětem sázky a jedním z důvodů ke koupi výměnného systému Bergmann a nástavbové cisterny Wienhoff. Sázku dotyčný vyhrál, i když se muselo nasávání několikrát opakovat z důvodu protestu druhé strany. Stopky však byly neúprosné.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0033330917358398.s