Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 16 lidí.
Evil Farmer   26.08.2009 21:30:35
Tadle souprava podle mne vubec nepatri na pole.
David Roudnicky   26.08.2009 22:47:38
je hezké počasí pospicha se tak se bere vše co je v podniku snad ne?
křemílek   26.08.2009 23:04:30
proč by nepatřila na pole?
matuš   26.08.2009 23:07:40
kvůli tlaku na půdu
Evil Farmer   27.08.2009 11:08:27
Jak pise Matus, tadle souprava ma neskutecne obrovsky tlak na pudu a znehodnocuje ji. Kdyz uz chteji pouzivat tuto technikku tak s prekladacim vozem a tatrovkou na kraji pole nejlepe na nake ceste.
Martin Hruška   27.08.2009 12:27:13
Konečně jeden rozumný názor
křemílek   27.08.2009 13:07:40
jo to chápu ale nechápu ekonomiku toho překlaďáku když má daleko větší váhu jak celá ta tatrovka (vím že ten překlaďák má široké kola kvůli tlaku na půdu) a to nemluvě o spotřebě traktoru a potřebě jednoho zaměstnance navíc
Džaryn   27.08.2009 13:09:22
hosi mate pravdu,ale taky kdyz te tam jede JD treba s Joskynem,ten na tu pudu tlak nema? tak ze ono si moc neviberes podle me ,je fakt ze toto by bylo lepsi na kraji nekde,ale kdyz byl tatka na slovensku tak tam vozili aji s ifama aby stihali
TomDuba   27.08.2009 13:13:57
to křemílek: překláďák hlavně pracuje s o hodně menším tlakem v pneu (myslím, že něco okolo 1,5 baru ) oproti těm 9 barům u tý tatry.smile
Martin Hruška   27.08.2009 13:27:49
Přesně tak, hmotnost soupravy nebo vozu je důležitá ,ale hlavní je tlak v pneumatikách, který určuje tlak na plochu, respektive na půdu. Podle tabulek pneumatik se najde požadovaná nosnost, rychlost na poli a tomu odpovídající tlak.

Ideálním tlakem pro půdu by bylo max. 1,5 baru. To lze ale docílit jen u některých pneu s ráfkem 30,5", proto opravdoví "profíci" volí na vozech čím dál více ráfky 30,5".

Překládací vůz není jen o nákladech. Když je dobře obut neutlačuje půdu. Pokud jsou na poli koleje,snižuje se úrodnost a zvyšují se náklady na zpracování půdy. Existuje spousta pokusů a studií co to dělá, v praxi je takhle utužená půda jako beton a po ní se svalí voda s bahnem do nějaké vesnice a je hotovo.

I když zde bylo řečeno mockrát o výhodách překládacích vozů, někteří kolegové nechápu nebo nechtějí chápat.

Shrnut o krátce :

- o 25% větší výkon mlátiček = lepší zhodnocení úrody v případě deštivého počasí
- menší utlačení půdy
-lepší logistika, pokud odpovídá odvozný prostředek velikostně překládacímu vozu(násobky velikosti).
- méně odvozných prostředků a žádné čekací doby na poli.

boris6945   27.08.2009 14:44:03
no keby sa oralo ako volakedy a nie len diskovalo alebo rypalo ja si myslim ze ziadne tlaky by sa nemuseli riesit
Marián   27.08.2009 16:00:19
orba by v tomto prípade bola nedostačujúca lebo sa utláča aj podorničie, dalšou aj ked nákladnou operáciou by bolo podrývanie
téesák   27.08.2009 16:01:28
tak tohle neni žádná nouzovka že musí na pole co je v podniku ale normálně se to koupilo aby se stim po poli jezdilo a v řepkách tahaj vleky abě tatry a i liazka a kdyš sme fotily my s fallastonem (chtěli sme udělat galerii z naší tour ale žlutas nás předběhl) tak stály tatry na kraji pole a dokonce i na silnici a kombajny k nim jezdily ale kdyš je pole větší tak se musej vydat na pole a myslim si že je to stejný jako kdyby na pole poslali tech svejch meg 13 akorát by to nestíhali a všechno co maj tak se orá, proto jim moc stráty nedělaj problém ale v sousedním podniku kde dělaji jenom minimalizaci, tak kdyš na pole pustěj auto tak tam sou vidět koleje v porostu eště několik let
Jaroušek   27.08.2009 17:28:32
Mám jeden hloupej dotaz kdybych měl stejnou styčnou plochu pnematik a jedna by mela těch 1,5 baru a druhá těch 9 tak z jakého důvodu ta druhá více utužuje půdu?smile
Ondra   27.08.2009 17:38:21
Ta pneumatika kde je těch 1,5 bar se ti lidově řečeno víc rozteče do stran, tudíž má větší styčnou plochu s půdou = lepší rozložení váhy na větší plochu, oproti té pneumatice kde je těch 9 bar...
křemílek   27.08.2009 17:55:01
co to tady máte pořád s tím tlakem v pneu? to nemá logicky na půdu vliv nejdůležitější je šířka celé pneu a počet náprav ale když myslíte smile
GTA   27.08.2009 18:21:40
To křemílek:Ono je to asi takhle.Rozměr pneu a plnící tlak spolu docela dost souvisí.Těžko můžeš nafoukat gumu u téhle tatry na 1,5 baru, to bys jel po disku a guma by šla rychle do kopru.....A zase naopak nemůžeš nafoukat gumu o rozměru 30,5"/600 na tlak 9 barů, protože ta guma by s velkou pravděpodobností ten disk s velikým rachotem opustila, nebo by se každopádně totálně rozervala.
Metallica   27.08.2009 18:32:45
Nejdůležitější je styčná plocha pneumatiky s půdou, když už by byly stejné pneumatiky dejme tomu šířky 500mm, jedna nafoukaná na 9bar, druhá na 1,5, tak ta druhá by logicky měla větší styčnou plochu, protože se, jak už zde bylo napsáno, "rozplácne"(jak do šířky, tak do "délky") a tím se zvětší plocha a zmenší tlak působící na půdu. Takže ano, tlak v pneumatice má na půdu vliv.
Martin Hruška   27.08.2009 18:43:10
Přesně to vyjádřil GTA. jedná se o totálně jinou konstrukci pneumatiky. Proto se mluví o dělené silniční a polní dopravě. Problém je v tom, že mnoho lidí si nedokáže správně kvantifikovat ,co je stojí snížená úrodnost půdy.

V několika posledních odborných německých časopisech se objevily zajímavé články co stojí poškození drnu při senážování na snížení výnosu hmoty, respektivě kolik to stojí Euro /ha. Podobné je to na poli po obilovinách a je jedno zda ořeš nebo děláš minimalizaci. Na tom místě se ti sníží výnos.

A teď k ekonomice. Většina podniků pláče co dostane za obilí (dodám oprávněně), ale nedodají jaký mají výnos a jaké náklady. Už to tu bylo několikrát vzpomínáno že je rozdíl jestli sklidíš 4,5 t/ha nebo 9-10 t/ha.

Půdní tlak je jen jedno z opatření, keré se podílejí na snížení výnosu!!!!
Jaroušek   27.08.2009 18:58:01
Já tu stejnou plochu myslel už po "rozplácnutí", to už by nemělo vadit nebo jo?
matuš   27.08.2009 20:20:41
to martin hruška: to by mě zájímalo kde a v čem je výnos 9-10 t/hasmile smile
Zetor   27.08.2009 20:23:21
třeba tam kde používaj překládací vozy...
PYTEL   27.08.2009 20:23:40
To Martin hruška: Neříkám že nemá-te pravdu o tlaku na půdu, ale s těma výnosama to zase přeháníte, je jasný že nebudou stejný výnosy na všech polích v republice ten výnos 9-10t bych dal možná k jižní moravě ale např na Vysočině byste s tímto výnosem nemohl počítat ani kdybyste nad polem lítal letadlem. Snížení výnosu o 50% jak jste napsal nebude určitě záviset jen na tlaku na půdu. A měl bych ještě jeden dotaz asi už to tady někteří mysleli ale patně napsali: kdyby byla styčná plocha pneumatiky s 9 bary stejná jako styčná plocha pneumatiky s 1,5 baru (rozdílný šířky) tak jak to potom bude?smile smile
Jaroušek   27.08.2009 20:46:17
No 9-10 měla pšenice minuý rok na jednom poli na kraji vysočiny
matuš   27.08.2009 20:50:35
ttj u nas je dobře jak je 6 a jak je 7 a vic tak to už je vyborné a když už sme u toho tak jaké máte výnosy řepky tam u vás?
Jaroušek   27.08.2009 20:52:21
To bohužel nevím jake měl podnik vynosy řepky. U nás ji neměly a když se sekala pšenka tak sem se neptal.
matuš   27.08.2009 20:53:04
aha tak díky
Jaroušek   27.08.2009 20:54:15
To bohužel nevím jake měl podnik vynosy řepky. U nás ji neměly a když se sekala pšenka tak sem se neptal.
Jára 1   27.08.2009 21:39:16
u nas odjakživa jezdily matesy,liazky a letos man,nikdy žadne překladaci vozy a letos nam dala řepka na jednom poli 52q po hektaru a prumer byl 45q,tak na řepku je to slušny vynossmile smile
matuš   27.08.2009 21:41:04
nekdy neni ani pšenica 5t a natož řepka tak to už je dost slušné
Pavel Toman   27.08.2009 21:53:01
Ten tlak na půdu se nesmí podcenovat. Lesto přes jedno pole přejela dvakrát tatra se šterkem a měli byste vidět, jak to bylo celou dobu na porostu vidět.
Samozřejmě je drobet rozdíl, jeslti se uplatnuje orba nebo minimalizace.

Jo a ještě odbočím drobet od tématu. Ale dnes jsem se dozvěděl že se prý přestávají vyrábět nákladáky Tatra smile
škoda, hlavně starý 815 byly dobrý stroje. smile
Tatra Jamal 163   28.08.2009 22:05:47
To Pavel Toman: Že by se přestávaly vyrábět to bude asi nějaká hloupost. Maximálně snížily výrobu. O tom by se dalo mluvit před několika lety.
Pavel Toman   28.08.2009 22:46:23
Ne kdepak. Tuhle jsme s klukama na hasičárně projížděly novinky. A u jedné fotky hasičského terrna bylo napsáno: "Jedna z posledních hasičských CAS na podvozku Tatra..."

Tak se jeden kolega potom pídil víc a opravdu, Tatra Kopřivnice zastavuje výrobu.
téesák   30.08.2009 20:03:07
tak se neni čemu divit že zastavujou výrobu, protože ve stavebnictví se spíš uplatní zahraniční značky a do zemědělství podle některých kolegů, kteří maj 5 vysokých škol a myslí si že sou mistři světa a musí bejt všechno po jejich, tatry nepatřísmile smile
Jarda   30.08.2009 20:06:45
Tady nejde o to, že Tatry nepatří do zemědělství, ale o to, že Tatry nejsou vhodné pro to, aby jezdily přímo po poli. Na to nemusí mít nikdo 5 vysokých škol a ani nemusí být mistr světa, aby to pochopil.
GTA   30.08.2009 20:39:12
To téesák:Používání nákladních aut a souprav traktor + návěs v zemědělské dopravě se tu probíralo už mockrát.Nejenom co se týká tlaku na půdu.Přeci jenom traktor je pro zemědělství daleko univerzálnější prostředek, jak co se týče využití v průběhu roku, tak i schopnosti pracovat v různých půdních podmínkách.O dalších věcech, jako jsou profesní průkazy, testy pro řidiče a tachografy ani nemluvě.Takže takové soupravy jako ty výše by spíše měly mít uplatnění v dopravě po silnici, ale tam je zase obrovská konkurence v podobě tahač + návěs, kdy Tatra může mít výhodu v pořizovací ceně, ale ztrácí body v ložném objemu.A tím pádem i jednotková cena při přepravě je vyšší.A co si budeme povídat, dneska je to hodně o ekonomice.
téesák   30.08.2009 20:57:35
tak v tomhle podniku se náklaďák nezastaví celej rok, v zimě navážej hnojivo a vyvážej do výkupů + co je potřeba, na jaře navážej rozmetadla potom jezděj pod řezačky a v létě vozej od kombajnů a potom přídou zase kukuřice jak zrnový tak silážní a zase senáže, takže se celej rok nezastavěj a nahradit je tahačem s návěsem by bylo eště horší protože na poli by se na rozdíl od tatry ani nehnul a pohyblivost by kůili délce byla taky asi nic moc a to nemluvim o tom co by pak dělal na jámě, překladák by se tu uplatnil tak 14dní v roce protože to je doba kdy jezděj všechny 3 kombajny na jednom poli a pak jezděj každej jinde a to nevim co by překladák dělal, jediná nevýhoda je v kotoučkách ale zase kdyš nemáš překladák tak než tě naplněj kombajny tak splníš přestávku a jedeš
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010350942611694.s