Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomDuba   04.03.2014 16:39:18
Vím, že se to už řešilo, ale opět to nemohu najít: Jaká je celková přípustná hmotnost této osmikolky a jaká je užitečná? Popř. jak těžký návěs za sebou může ještě tahat.

Díky moc.
Zetor   04.03.2014 17:08:19
Celková hmotnost motorového vozidla se čtyřmi nápravami je 32 tun. Je otázka kolik to váží prázdné... 15 tun? Kdo ví. Zbytek si jistě každý dopočítá. Pokud může mít souprava 48 tun, tak by mohl táhnout ještě 16t přívěs. Nutno podotknout, že tato souprava bude jezdit v Německu a tam mohou mít hmotnosti jiné. Pokud se to schválí jako něco jiného než nákladní auto, mohou tam být také jiné hmotnosti i v ČR...smile
Ada 17    04.03.2014 17:14:21
Re TomDuba návěs už tahat nemůže může tahat max přívěs s točnou či tandem,tridem ale návěs je za tahače(kozla). A další info se budu snazit zjistit
TomDuba   04.03.2014 17:19:05
to Zetor: Ještě jednou díky.

to Ada: Ano, máš recht, né návěs ale přívěs. Nevím na co jsem myslel....smile
Fastrac3220   04.03.2014 17:32:35
Tak tohle by se mi velice líbilo!!

Návěs to klidně tahat může. Co se týče návěsu/přívěsu, už toho tu bylo napsané dost, ale napíšu to znovu. Je návěs a návěs. Za tahač je sedlový návěs a pak jsou i tandemové, tridemové. Jak za náklaďáky, tak i za traktory. Spousta lidí si návěsy spojuje jen s tahačema.

Ale návěs za toto je nesmysl, hlavně kvůli manévrovatelnosti.
cendar   04.03.2014 17:41:53
Legilsativa ČR je poněkud benevolentní - dovoluje až 48 tun na 6ti osou soupravu. Okolní státy mají 40 tun. Vyjímky tvoří státy Beneluxu a Skandinávie, tam jsou předpisy lehce odlišné.
V EU tedy nemá smysl, až na výjimky, provozvání 6ti osých souprav.
Povolená hmotnost 4 a více osého vozidla je 32 tun.
Pokud to bude schváleno jako pracovní stroj, nemělo by to po komunikacích vozit náklad...
Ale kdo ví, třeba bude Tatra schopna svůj nosič nástaveb schválit jako traktor...
Hmotnost podvozku odhaduji na cca 12 -14 t, k tomu je nutné připočítat cca 4 t na mezirám a nástavbu.
Jen by mne zajímalo, na co jsou tam ty pístnice? To je pro výměnu nástaveb? Aby i vozidlo na pérech mohlo sloužit jako výměnný systém?
Zetor   04.03.2014 18:03:30
To cendar: přesně tak, auto není na vzduchu a samo by nástavby nijak nesundalo. U auta na vzduchovém odpružení by tyto pístnice být nemusely...
FarmaBlazek   04.03.2014 20:21:59
Tohle ale není standardní délka na čtyři nápravy že? Už jen podle toho prostoru mezi předníma a zadníma nápravama.
Jakub Rozum   04.03.2014 21:03:22
Tak návěs s točnou by tahat nemohl kvůli maximální délce soupravy, ta je u osmikolek s vlekem limitujicí, tedy aspoň u nás v ČR. Maximální váha i s vyjímkou je 51 tun, ovšem nevím , kolik se za tu vyjímnku platí.

U této soupravy se mi nelíbí jak kvůli tomu mezirámu je vysoko posazená nástavba. Je to podobné mínus jako u kontejnerek. Každý centimetr je potom na těžišti a stabilitě soupravy hodně znát.

Ještě zhruba před 4 roky zemědělci nechtěli o kamionech ani slyšet a už se to pomalu začíná obracet, jen tak dál..
RosecPav   04.03.2014 21:26:38
Je pravda, že každej centimetr ne výšku je znát.. hlavně bych měl strach, že při vyklápění na silážní jámě se mi to převrátí
Zetor   04.03.2014 21:30:19
Tak Němec si tohle na pole nepustí, takže siláž bych neřešil smile
RosecPav   04.03.2014 21:33:58
v Německu možná ne, ale tady si na pole pustí kde co..:-)
Jakub Rozum   04.03.2014 21:43:15
Kdyby na tom byly poradny balony, nevidel bych duvod to nepustit na pole.
Zetor   04.03.2014 21:45:06
Jo je mi to jasné... Tak pak je alternativa na siláž senážní vůz, nebo kombinované rozmetadlo, případně výtlačné čelo...smile
cocik007   04.03.2014 21:58:50
to Zetor:
Můžu vědět jaká je vejška toho "mezirámu". Resp. o kolik se zvedlo těžiště auta oproti sólo korbě?
Jakub Rozum   04.03.2014 22:03:35
Tak prvni vec je o kolik se to zvedlo a druha vec je o kolik to bude tezsi a jaka vaha se pak bude tahat navic, jestli by se pak hold 3 krat za rok nevyplatilo si na ty dve hodky objednat dvacitku jerab..
Pája   04.03.2014 22:15:46
Ale vždyť ten mezirám tam je vždy. Ještě jsem neviděl korbu namontovanou přímo na rám vozidla. Ani není jak. Otázka je, jak tento mezirám je vysoký a těžký.
Zetor   04.03.2014 22:17:42
Výška mezirámu odhadem 250 - 300 mm. A jak říká Pája, bez něho by se to tam nedalo namontovat, dyť ty nástavby jsou cca pár ccm nad blatníky. Původní rám je níže než kola. U korby je potřeba nějaká rezerva na boční sklápění...

Dle důkladného studia fotek odhaduji, že tam je navíc tak 8 - 10 cm... Zbytek by tam být musel, aby nástavby byly nad kolama... Nevím, o kolik se Vám posune těžiště při 10 cm... pochybuju, že díky tomu to nebude mít stabilitu... Navíc stabilitu kde, na silnici?
Pája   04.03.2014 22:29:58
Mě tady na tom ze všeho nejvíc udivuje, že to není na měchách. Vzduchové pérování je lehčí než listová pera plus hydraulika na zvednutí korby jsou další kila, nehledě na pohodlí při jízdě a spuštění pod nástavbou jedním tlačítkem.
Jakub Rozum   04.03.2014 22:39:29
U 3. fotky je pěkně vidět, o jak je ten rám vysoký. Ano, rám tam je vždy, ale kdyby tam byl obyčejný, jednoduchý, lehký, tak ta korba by byla na těch blatnících.

Ano, na silnici, na polních cestách, prostě všude. Na silnicích s vyjetýma kolejeme, strhnutými krajnicemi, sjezdy ze silnice na polní cesty a pod. ( určitě takovéto cesty nebude problém v čr najít ) Když se svezete s kontejnerkou, nebo s autem , který má nástavbu přímo na sobě, je to velký rozdíl. Těch 15 cm navíc je znát, a tady to nebude o moc míň a to nemluvím o tom, že kontejnerka tahá navíc 4 tuny železa, což tady asi tolik nebude, ale každá tuna na váze dobrá !!
Zetor   04.03.2014 22:44:49
Ten rám u té korby je rám nástavby, ten by tam byl vždy. To je daň za výměnný systém. Díky němu to máte sundané za pár minut a ne za tři hodiny... Vše má něco...

To Pája: co tam poslali, na to se to postavilosmile Ani nevím, jestli se Iveco dělá na vzduchu. Ono by to asi bylo za jiné peníze... Třeba to nebylo potřeba...
Jakub Rozum   04.03.2014 22:49:36
Pera bych zas videl z duvodu stability. Mechy jsou na to priserna vec a nikdy bych to na auto s takovymhle vyuziti nedal ..
Fastrac3220   05.03.2014 08:41:31
Samozřejmě že se Iveco dělá na vzduchu, vše jde když jsou penízesmile

A plně souhlasím s Rozumem. Péra maj určitou tuhost která se nedá nastavovat. Jednoduše tak jak se ve fabrice namontují, tak potom jsou. Párkrát jsem jel s BDF soupravou - nutnost komplet na měchách, a je to sakra znát než když jedete s obyč. tandemem. Měchy ikdyž automaticky vyvažují, tak stále jsou strašně měkké a auto se naklání i prázdné (znatelněji než auto na pérech). Měchy jsou dobré na dálkové soupravy nebo auta u kterých je to nutnost. Je to paráda když můžete jet třeba po D1 a v klídku si srkat kafíčkosmile
Ada 17    05.03.2014 11:24:53
To Fastrac3220 chapu i tvé vysvetleni a nechci tu delat dohady ale nevím jestli to vis jen tak na oko ci se se tim ucil to ze navesy beru jako lze jen za kozla tak to tak nemyslim ale je pravda v tom ze naves nebo.li jak rikas ty ten sedlový návěs přímo za traktor nezapojis aniz bys nemel např:Köger Dolly na pripojenio sedloveho navesu ale to je jedno ja ze jsem se to par let ucil a zabyvam se radu let dopravou v zemědělství a jak rikas navesy za traktory a nakladaky tak ty tandemy a tridemy jsou privesy tazene, polonesene a vetsinou jsou zaprazeny na kouly tedka uz jen malo v zavesu oko-cep a pak jsou vleky s tocnou napr: BBS 9t a to je tazeny prives zaprazeny v kombinaci oko-cep a taklhe se to uci takl se predem omlouvam ze to takhle tady popisuji jsem rad ze mi TomDuba dal za pravdu . Zatim zdarec
Fastrac3220   05.03.2014 12:31:02
Nikdo zde nepsal že sedlový je za traktor smile Napadá mě pouze spec. sedlový za Xeriona ST, nebo různé specialitky které jezdí hlavně v Dánsku. Nebo jak píšeš ty, mít za traktor redukci v podobě Dolly nebo Sigy. Učil jsem se o tom 3 roky a následná praxe co jsem kde pobral co kdo říká taky dala svoje. Možná tomu je dnes už jinak, ani bych se nedivil. Přecijen v učebnicích jsem o tom četl poprvé před cca 8 lety. Lidově se návěsu říká jen za tahač, ostatní je vlek/přívěs. My jsme se učili že návěs je cokoliv na traktor navěšuješ, tzn. cokoliv co traktor zatěžuje a přenáší na něj část svojí váhy. A přívěs je co připojuješ, tzn. nepřenáší žádnou váhu, v podstatě jen váhu oje, čili vše s točnou. Ale jak říkám, možná tomu je dne už jinak a nebo jsou další podkategorie.
deere-hanys   05.03.2014 13:26:25
Fastrac: taky to tak znám smile ...bohužel mnoho lidi to nerozlišuje a pak dochází z nedorozuměním
Vojtěch   05.03.2014 17:23:27
Dle mého názoru je v případu cisterny, maximální užitečná hmotnost 17tun, né-li méně: jednoduché počty: 32 tun auto - 15 tun podvozek (i kdyby s nástavbou dohromady) = 17 tun. Spíš bych řekl že to bude ještě méně.
Lepší variantou by bylo auto přetypovat na tahač a k němu připojit napevno jednonápravový návěs s 10t nápravou, čímž by se celková maximální legislativní hmotnost zvýšila na 42 tun. Po odečtení váhy podvozku a jednonápravového návěsu by zbylo cca 25 tun, které by auto legálně mohlo vozit, což už je zajímavé. Tyto auta ve velice omezeném počtu u nás již jezdí, zatím ale jen ve stavebnictví (dle informací co mám).
Stepan   05.03.2014 21:17:23
Ten Vojtův nápad s pevným návěsem by byla velice výhodná varianta:
1) zkrátil by se rozvor tahače = lepší manévrovatelnost
2) zvětšila by se užit. hmotnost = využití plného objemu korby (např. u odvozu obilí, což mi teď legislativa neumožňuje)
3) možnost zvednout nápravu návěsu = dotížení tahače kvůli trakci např. na poli

Bohužel přes všechny výhody je tu podstatný zádrhel. Když pominu, že v DE je max. povolená hmotnost jen 40t a né 42t jak u nás, tak mají taky v legislativě zmínku o tom, že minimální vzdálenost mezi poslední nápravou tahače a 1. nápravou návěsu je 2,5m. A na tom to celé padá, protože jen kvůli mezeře v legislativě ČR a SK to asi vyrábět nebudou.smile
Zetor   05.03.2014 21:22:39
To dělá jedna slovenská firma, ale když jsem s nimi mluvil naposled, měli to nějak pozastavené kvůli nějakým legislativním záležitostem. Jinak by to mělo být ně těch 42 tun, mělo by to být legislativně v pořádku...
Stepan   05.03.2014 21:41:38
Ano dělá to VS-mont. Ano může to u nás mít 42t legálně a to právě díky skulince v legislativě, která řeší jen min. vzdálenost mezi nákl. autem s přívěsem. O návěsu ani zmínka!
Ale v německu může mít souprava max. 40t a v tamní legislativě stojí: Minimální vzdálenost mezi poslední nápravou tahače a 1. nápravou návěsu je 2,5m. Takže do DE pevnej návěs nesmí!
Zetor   05.03.2014 21:45:26
Však ano, taky se to tam neprodává, vystačej si s ostatníma trhama. A Němci si najdou způsob, jak legálně používat takovéto osmikolky...smile
Stepan   05.03.2014 21:52:58
To nikomu neberu. Jen jsem reagoval na Vojty, že pevnej návěs by byla velice výhodná varianta, ale jelikož se může provozovat jen u nás a na slovensku, tak to Annaburger určitě řešit nebude. Nehledě na to, že by to bylo zase o pár desítek tisíc euro dražší a to by odradilo i tu hrstku čechů, kteří by o to snad projevili zájem. Takže bohužel.smile
Zetor   05.03.2014 22:23:30
Neházej flintu do žita, pak budeš mít o žních starosti... Jasný, že to nebude Annaburger řešit, ale to přece není potřeba, ne? Stačí, když udělají nástavbu na podvozek VS Montu...
Stepan   05.03.2014 22:39:46
No tak to by byla hudba budoucnosti. Snad se toho dožiju...
Zetor   05.03.2014 22:58:10
Sežeň zákazníka a jdem na věcsmile
Jano SK   06.03.2014 01:20:15
V Slovenskej legislative podla mna "skulinka" nie je, jazdna suprava = 40 ton max. Vsetko nad 40 ton je nadmerna preprava (nie nadrozmerna ) - nariadenie vlady 349/2009, doplnuje zakon 307/2009 o podmienkach prevadzky vozidiel na cestnych komunikaciach

Stepan   06.03.2014 19:21:14
Pozor! Nemluvím o skulince v max. tonáži soupravy, ale o té, která v ČR a na SK neomezuje minimální vzdálenost mezi poslední nápravou tahače a 1. nápravou návěsu. Takže můžou být kola návěsu těsně za koly tahače a na první pohled souprava vypadá jako 5-tinápravové sólo. A to by v DE nešlo, protože tam je ta min. vzdálenost stanovena na 2,5 metru.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012181043624878.s