Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
maclos   21.12.2007 08:29:13
Zaujímalo by ma presné označenie toho JD (samozrejme ak si p. Hruška pamätá)....a ešte či si zvolili powershift alebo bezstupňovú prevodovku....
A inak monštrum je to peknésmile
Bart   21.12.2007 09:21:54
To už je pořádný objem smile smile smile
Stepan   21.12.2007 10:45:52
Zajímalo by mě, jestli se dá objednat SIGA DUO se zvedatelnou nápravou, když už ji má návěs.smile

Dík za info.smile
Martin Hruška   21.12.2007 11:10:48
Zvedatelná náprava jde na podvozek objednat, ale její hlavní využití je při odstavování, respektive najíždění pod točnu.

Nevím to ale 100%, musel bych se na to podívat.

Nevím, co za traktor do toho byl agregován, protože jsem viděl jen servisní auto JD prodejce, který na voze ve fabrice něco připravoval. Předpokládám, že to ale bude řada 8030.
Václav   21.12.2007 13:01:03
A jaká je celková hmotnost a co na to říká německá a naše legislativa?smile
kaudy zetor   21.12.2007 23:04:00
zajmalo by me jesli by se to mohlo tahat i normalnim zetorem 16145 a nebo 16245.dik smile
steyr_mx   21.12.2007 23:15:54
to kaudy zetor: jasne mohlo ale kup mu plienky....ma to 28 kubikov + naves tipujem ke je to plne na to cez 40 ton a to je na zetora trochu moc nemyslis?
Dalibor   22.12.2007 08:43:43
Nevím, tak na to nemám ani jímku, ani traktor, ani manny!
Dalibor   22.12.2007 08:45:48
tohle u mě není stroj, to se jenom výrobci předhánějí kdo co většího vymyslí!!!smile
deutz215   22.12.2007 18:37:29
z časti máš pravdu ale vezmi si kolko tu máš ušetrených prejazdov smile
Martin Hruška   22.12.2007 19:11:48
Velikost přívozné cisterny na kejdu je o dopravní vzdálenosti na silnici a o množství kejdy, kterou musí podnik aplikovat. Cisterna 28 m3 je to největší co v Německu jezdí. Annaburger ale dělá taky přívoznou cisternu o objemu 21 m3 na třech nápravách, která bez problémů jezdí s traktory okolo 190 koní.

V ČR již jezdí tři tyto přívozné cisterny HT 24.27. Na Farmwebu již byly fotografie z Luštěnic.
Libor169   22.12.2007 19:25:35
Plně souhlasím s Martinem, ale chtěl jsem se zeptat, zda takováto firma (Annaburger) počítá, nebo se zabývá tím, že ten stroj bude jezdit po silnici. V Německu nevidím problém, ale v ČR ty naše okresky, nejsou stavěny na takovou zátěž, a asi dlouho se stavět nebudou. Snad jsem to napsal srozumitelně.smile
Dalibor   22.12.2007 19:42:37
Lidi podívejte se na to, tisíckrát lepší řešením by bylo koupit dvě menší, na naftě to vyjde nastejno a kdyby byly poloviční, tak i tak by to šlo rychleji než jedna velká, a kdyby byly větší tak to půjde mnohem rychleji a ještě jedna věc: po suchým to pojede hezky, ale to netlačí na traktor tak za mokra s tím neujede sebetěžší traktor!
smile
Libor169   22.12.2007 19:47:19
To Dalibor: Nějak tomu komentáři nerozumímsmile smile smile
Dalibor   22.12.2007 19:48:58
no že tohle silo na kolečkách nepatří na pole
davi111   22.12.2007 19:49:56
to Dalibor: Nic proti tvojí osobě ale doufám že nejsi žádný vysocepostavený článek v nějakém podniku či soukromý zemědělec! S tímhle názorem by jsi mezi přeživší dlouho nepatřil. Po suchým to pojede nádherně a po mokrým taky protože mezi suchou a mokrou silnicí či zpevněnou cestou velký rozdíly nejsou. Ty necháš auto doma když prší či co?
Stepan   22.12.2007 19:51:27
to Dalibor: ono tohle "silo" jak ty říkáš na pole ani nepojede, jen k němu. Je to přívozní cisterna a ta dojede max. na polní cestu, dál už je to záležitostí aplikační cisterny.

A k tomu že bys dal dvě menší ti bude určitě pan M.Hruška argumentovat tím, že na dvě menší potřebuješ dvě obsluhy, a to má recht.smile
Dalibor   22.12.2007 19:56:10
a kolik stála?
Libor169   22.12.2007 19:57:48
To Dalibor: No asi pro tebe ta cisterna nebude určena, ale jinak jsi si měl přečíst uvodní slovo, a zda nerozumíš pojmu přívozová cisterna, tak Stepán to vysvětlil.smile
Stepan   22.12.2007 20:00:45
Nechcu bejt chytrej, ale když srovnám agregace traktoru s návěsem u nás a v německu, tak tam musí mít povolenu větší hmotnost vleku oproti váze traktoru jak u nás, jinak by tam tridemy taky netahali střední třídou traktorů.smile
A jelikož je to pro německo tak bych ten "větší traktor" viděl i jen na nějakých 220PS. A jeden roční plat navíc je dost pěněz a taky o starost víc.smile
Dalibor   22.12.2007 20:06:51
ještě dotaz když už sme u té max povolené váhy: tridem tlačí na traktor a tím ho dotíží a sám se odlehčí díky tomu můžou tahat i menší traktory těžké NÁVĚSY ale přívěs netlačí nic tak jestli ta cisterna plná bude vážit 33 tun a to bude plná vážit více tak traktor by musel mít minimálně 15 tun podle dálničního zákona a takových traktorů moc neznámsmile například FENDT váží 10,5 tuny a to je jeden z největších na trhu
Stepan   22.12.2007 20:09:47
Jsou to prakticky dva návěsy SIGA DUO (ty první 2 nápravy s točnou) a pak samotnej sedlovej návěs ANNABURGER (taky dvounápravovej). A Siga ti dotěžuje traktor 2-3ma tunama, to sem zapoměl říct, sorry. Má totiž posuvnou točnu v podélné ose.smile
Dalibor   22.12.2007 20:13:14
tak to jo, to je důležítý udaj, ale i tak to musí tahat traktor, který sám o sobě váží 10 tun a né jak říkal někdo že 190 koní stačí
smile
arpad   22.12.2007 20:13:20
no podľa mňa keď sa používa táto cisterna a aplikačná - 2 os (obsulha), aj keď sa používajú 2 menšie cisterny (15 000l a 18 000l - ako u nás) potrebujeme 2 pracovníkov, no 2 cisterny môžu ísť volne kďekoľvek aj bez druhého smile
arpad   22.12.2007 20:17:24
ináč podľa mňa cisterna je fakt dobrá, ale nie pre nás a nie na Slovenský trh smile
Stepan   22.12.2007 20:22:17
to arpad: Tady u tohodle systému jde o to, že přívozní jezdí jen po silnici s tlakem silničním pneu vlastním, a aplikační s tlakem co nejmenším a nejšetrnějším k půdě. Ano, šlo by to i u tvojí kombinace 2 aplikační, který si samy naváží a mají regulaci tlaku v pneumatikách, ale něž snížíš (zvýšíš) tlak tak to stojí nějakej čas, kterej nijak jinak nevyužiješ. Nehledě na to že musíš tu regulaci tlaku na těch návěsech, jestě lépe i na traktorech mít.smile
Martin Hruška   22.12.2007 21:09:36
Záležitost aplikace kejdy je velice zajímavá a mnohotvárná. Není jednoduché to tady vysvětlit v krátkosti, ale pokusím se.

Takovéto velké přívozné cisterny 21-28 m3 se ve východním Německu (podobné to bude i v našich podmínkách) používají pro dopravu kejdy na vzdálenosti 10 km a více z farmy na pole.
Na poli je potom aplikační cisterna s objemem polovičním nebo stejným jako přívozná cisterna. V tomto případě to může být aplikační cisterna okolo 15 m3.
V praxi to bývá velmi často samochodný aplikátor, který si kejdu nasaje přes zadní otvor s trychtýřem o průměru 200 mm.

Jak to vzpomenul Štěpán, tak můžete použít k vyvážení i jednu cisternu se změnou regulace tlaku, ale toto zařízení stojí peníze a u vzdáleností nad 10 km se výrazně snižuje výkon za směnu.

Proto velké podniky nebo podniky služeb ve východním Německu používají dosti často dělený způsob aplikace kejdy pomocí velkých přívozných cisteren a speciálních aplikačních cisteren s nízkotlakými pneu a nastaveným tlakem v pneumatikách.

Jak již zde bylo řečeno jde o výkon a ekonomiku. Samochod a tři přívozné cisterny Annaburger o objemu 21 m3 se vyplatí od množství asi 60 000 m3 za sezonu a výše. Některé podniky služeb v Německu dělají i 100-150 tis. m3.

Samostatné cisterny samozřejmně taky můžete použít, otázkou je ,zda vjedete do obilí na jaře za každé situace, protože silniční a polní tlak v pneu je velmi rozdílný.
Kdo má cisterny 18 m3 a více většinou hnojí před setím na jaře a potom na strniště. Polní lehká cisterna 12-15 m3 může na pli lehce přejet přes porost obilí a nic se nestane.
libor   22.12.2007 21:28:25
zatim jsem neviděl traktor který by mohl podle techničáku tahat tolik tun já mám CASE MX 285 a mužu tahat max 26t
steyr_mx   22.12.2007 21:30:08
to libor: ja osm videl 7211 ktora tahala 10 kubikovy fekal...a tusim zaves ma len na 7 ton
Zetor   22.12.2007 21:53:56
Na školení JD říkal pan Fiala letos na jaře, že už JD 7030 by měli mít povoleno tahat 30 tun, tudíž třínápravové návěsy, tak si myslím, že JD 8030 může ještě víc. Pokud má JD 8030 15 tun, tak 2,5 násobek je něco kolem 37 tun, takže by to myslím tahat mohl. Ale radši bych byl, kdyby to pan Hruška potvrdil, samotného mě zajímá, jak se na tuto cisternu dívá naše legislativa....
arpad   22.12.2007 22:22:29
u nas problém spočíva v tom že vždy bola iná práca a fekál vždy je posledný. keď prší alebo nie je ina praca nasadíme 2 fek. vozy (15 000l a 18 000l), no ale nikdy sa nám nepodarilo vyprázdniť naše nádrže na fekál viacej než 50%, v praxi
pravda je, že aspoň u nás na toto nikdy nie je čas
libor   22.12.2007 22:55:38
to steyr mx: samozřejmě proč ne my to taky děláme ale jde o to co je povoleno ono tahat jde cokoli horší když se něco stane tak ti ani podnik nepomůže a oto dnes jde jinak mě se to taky líbí jezdit s pořádnym návěsem atd. Já osobně mám třeba pro příklad techničák na seci mašinu Horsch CO 9 a nesmim sní jezdit za snižené viditelnosti tedy i v noci a to když se něco stane tak jak pani s autem vletěla do Vária ale to v noci může jezdit a auto si odepsala a zavinila to a taky se dívali jestli jsme tam vůbec mohli jed a běda jestli ne tak jsme to obsr......
steyr_mx   22.12.2007 23:25:17
tak horsha sme mali aj my konkretne co6 a jazdili sme aj v noci hlavne ked sme sa presuvali koli premavke....
Dalibor   23.12.2007 07:30:12
Jestli můžu prosit se na něco zeptat tak Pana Hrušky, za jakým traktorem jí budou tahat? Protože žádný zmíňovaný traktor o výkonu 190 konínemá vlastní hmotnost okolo 10 tun, aby jí mohl tahat. To že JD 7030 může tahat návěs o hmotnosti 30 tun bohužel není pravda, česka legislativa neuděluje vyjímky. Vyjímku si můžete zažádat pouze na rozměrné náklady, ale né na překročení váhy přívěsu.smile
FarmWEB   23.12.2007 08:26:47
Tak pánové omlouvám se za delší komentář, který by patřil na fórum, ale vzhledem k tomu, že diskuse běží zde, musím ho dát sem. Přesně jak sem očekával, tyhle fotky rozpoutaly vášnivé dohady co kdo může tahat. Přidám tedy pár faktů, ať přileju olej do ohně a můžu být kamenovánsmile
- několik firem vyrábí návěsy tridem na 27m3 kejdy v laminátu, se kterými se taky jezdí po silnici, takže 28m3 není tak obrovský rozdíl
- to libor 169: u zatížení silnic se jedná především o nápravové tlaky (max. 10 tun na nehnanou nápravu) a každý výrobce má toto pohlídané s rezervou (navíc cisternu nelze přeložit - pokud v ní teda nebudou vozit DAMsmile )
- to Stepan: přesně tak, v SRN pokud vím neplatí tento 2,5 násobek (pokud je to jinak, dejte prosím vědět), takže běžně v praxi v SRN jezdí s velkými přepravníky lehčí traktory, stačí se koukat kolem sebe po cestě a z mnoha agregací by tady někteří šíleli
- proč to asi ti němci dělají? protože chtějí někoho zabít nebo aby machrovali kdo utáhne větší návěs - ne protože je k tomu nutí ekonomický tlak, nemá cenu rozebírat dost složité předpisy v SRN, ale určitě když jsou tam na všechno tak punktlich, tak je mají takové, aby jim tam traktory neohrožovaly bezpečnost.
- dovolím si laicky odhadnout hmotnost této cisterny na cca 37t (28náklad+6prázdná+3siga), běžně se užívají dvojspřeže 2 přívěsů po 16 nebo 18t, takže rozdíl je minimální, navíc u přívěsů chybí to zásadní dotížení traktoru až 3tunama jako zde
- důležitý je technický stav, dobré brzdy a zásadní je rozumný mezikus mezi sedačkou a volantem, který ví, co si se strojem může dovolit¨
- nicméně samozřejmě legislativa by se měla dodržovat a česká je taková jaká je, je však třeba si uvědomit pár věcí:
- to libor: hlavně u starších traktorů se tomu nevěnovala pozornost a hlavně ještě před pár lety platil nad 25 km/h jen 1,5 násobek, když jsem sháněl, aby nám u MF 8160 navýšili hodnotu v techničáku na 2,5 násobek, řekli mi i na MF že bez šance, takže veškeré velké traktory cca z před roku 1999 by byly tímto z efektivní dopravy defakto vyřazeny, dnes se snaží každý dovozce při schvalování dát na zkušebnu traktor co nejvíc dotížený, aby dostal do techničáku co největší hmotnost přívěsu, my máme na JD 8320 psáno 31tun. Ale pozor! Traktor na rozdíl od náklaďáku výrazně měnísvou hmotnost podle závaží a tyto hmotnosti platí jen pro plně dotížený traktor, a traktor na dopravu odlehčit kvůli úspoře nafty, pneu atd, takže pak jde taky ta hmotnost dolů!
- když podrobně pročtete vyhlášku zjistíte, že u traktorů jsou dvě ošemetnosti - ten 2,5 násobek platí pro okamžité hmotnosti traktoru a přívěsů připadající na nápravy, tedy u návěsu lze k hmotnosti připadající na nápravy traktoru připočíst ty 3 tuny od návěsu, ale současně hmotnost připadající na nápravy přívěsů nesmí překročit to číslo uvedené v techničáku traktoru....

A teď se v tom zemědělče vyznej, ať všechno splníš a přitom tě doprava nezruinuje..smile
A pokud se jedná o diskusi jak silný traktor to utáhne, před pár lety byl ve vyhlášce požadavek min. 4,4kW na tunu, tj. 6 koní, v praxi beru že za běžných podmínek stačí 5 koní a dá se jezdit i na 4, např. běžná agregace Z7745 + 9t má nějakých 4,3
Takže závěrem - opravdu když se něco stane, tak je problém na světě, ale uvědomme si, že např. Z 7211 podle TP nesmí tahat ani 7t vlečku natož 9t a těchto agregací potkáte denně stovky a málokdo se nad tím pozastavuje...
Ještě jednou se omlouvám za nehoráznou délku příspěvkusmile
chomyz   23.12.2007 08:29:31
omlouvám se , psal jsem to tak dlouho až se mi to odhlásilo, byl jsem to já...
Libor169   23.12.2007 09:05:49
To chomyz: Pěkný komentář, asi se Martin bude zlobit, že to tady tak rozebíráme, jen bych chtěl upřesnit, že ty nápravové tlaky jsou 11,5tuny na hnanou nápravu, a 8 tun na nehnanou nápravu. Ale co jsem chtěl říct, že dnes je taková doba, že každý nadává na kamiony a když se zamyslíš, tak toto je taky takový kamion, i když si to lidé ještě neuvědomují, ale věřím tomu že se někdo časem najde,(koho se to bude týkat) a bude do toho šťourat,protože když ti taková souprava projede 10x za den okolo oken a začnou ti padat hrnky na poličce a silnice se začne rozpadat, tak někdo po tom půjde, jak znám tu naší povahu českou. A jak jsi psal a ještě se o tom zmínil libor, dokud se nic nestane, tak bude ticho po pěšině, ale až se něco stane, a policie, nebo justice zjistí, že jsi neměl s tím či oným strojem být na pozemní komunikaci, tak spláče řidič, i když ta ženská byla na prach(opilá) a vlastní blbostí narazí do takové soupravy.
chomyz   23.12.2007 09:28:00
To Libor169: Díky,rozhodně jsem se nezastával přeložení, právě naopak, takováto souprava umožňuje vozit velké zátěže při legálních nápravových tlacích, ono většinou když má souprava hodně náprav, tak lidi myslí že přetěžuje silnice ale právě rozkládá váhu na víc náprav. Aspoň tak by to mělo být, ve skutečnosti tam samo každý navalí o to větší kládusmile ale to není případ cisterny, ta se fakt přetěžuje těžko. Ale ten povolený je opravdu 10 tun, leda by mi každý rok posílali chybný výtisk předpisůsmile Ne ono je to složitější, výrobci toho většinou nevyužívají, ale při vážení se bere ta desítka
Stepan   23.12.2007 10:00:55
to Libor169: S těma hrnkama to bude problém silničářů, jestli-že mám krásnou rovnou silnici, která se nepropadá tak se nemůže nic v okolí třást.smile
Libor169   23.12.2007 10:07:56
To chomyz:Pravdu máme oba, jen se musíme dohodnout, viz.Vyhláška ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, část třetí, paragraf 15.smile smile smile
Libor169   23.12.2007 10:13:29
To Stepan: Jasně typická česká povaha. Přehodit horký brambor na druhého. Ale když to čtu, jsi asi z bohatého kraje, kde i silnice II. a III. třídy jsou staré maximálně 10-15 let a stavěné na maximální zatížení, stavěné novými technologiemi.
Libor169   23.12.2007 10:17:46
Ale ukončeme tuto diskuzi, dostáváme se někam jinám. Závěrem, je to hezký stroj. A o to tady na těch stránkách jde.
Stepan   23.12.2007 10:30:50
Typicky česká, to asi jo, ale jako na jednu stranu platíš tisíce za každou krávovinu co si vymyslej, ale nikde to vidět není. Chcou povolit 160km/h na dálnicích, ale při 140km/h u jihlavy už pomalu nevidíš na cestu jak se ti třepe hlava. To sem samo přehnal, ale snad jsi to pochopil jak sem to myslel. Každopádně máš recht, že to nemá cenu řešit, takže se odporoučím....smile
vladapo   27.12.2007 16:48:20
Nikde jsem neviděl nebo jsem přehlédl info, která říká, že německé předpisy povolují celkovou hmotnost soupravy 40 tun. Proto je možno vidět 140 koňový traktor jak za sebou táhne 2 vleky senáže, obilí nebo třeba cukrovky. Zcela určitě nesmí překročit nápravové tlaky kvůli silnicím, to se mimochodem docela přísně sleduje. Jinak německý zákonodárce dávno pochopil, že 4,5 t zátěže na pneu šířky 560 a při tlaku v pneu 4 bar poškodí silnici daleko méně než stejná zátěž u TIR pneu šířky 385 a při tlaku v pneu 8,5 bar. A následně poučil dohližitele nad těmito předpisy - policajty.
Samozřejmě ale musí být v pořádku brzdy, osvětlení a taky závěsy, STKáčkem neprojde vozidlo bez důkladné kontroly závěsného zařízení a to musí být zapsané v techničáku. U nás, když si na STK nevezmu hubici do konzoly traktoru, tak se nic neděje, přitom v ní tahám třeba 30 tun a každý kdo jezdí traktorem ví jak závěsy "hoří".
chomyz   27.12.2007 17:17:33
Přesně tak, u nás se zatím na ty D-werty a svislé zatížení moc nehraje.Těch 40 tun mi někdy není jasné, jak se ti Němci do toho vejdou, naštěstí v tomhle jsme na tom přece jenom líp se 48 a taky s délkou 22m, oni mají tuším 18 m a pak musej např. v Conowu zkracovat oje, aby se jim dvě HW-80vešly do míry s delším traktůrkem....
JaJco   28.11.2008 22:44:29
Tak např. Fastrac 8250 může tahat 40tun na čtyřech nápraváchsmile smile smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.013304948806763.s