Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
David89   28.03.2020 13:38:00
Asi moc parády ten Case 8240 neudělal když ho má AGRiCS na bazaru. Možná jako celý slavný služby.smile
Floyd   28.03.2020 15:53:48
Mašinou to nebylo, na prodej je i NH. Michal se zbavil obou kombajnů, zůstal jen Optum s Perrardem.
David89   28.03.2020 16:15:58
V dnešní době je to drahá sranda 2 kombajny uživit. Tak že na novou sezonu nový kombajny a počítám jen do nájmu na sezonu. Tak že i nové značky na vyzkoušení?smile
Floyd   28.03.2020 16:25:09
Co já vím, tak by letos kombajny mít neměl. Říkal něco o tom, že by se chtěl soustředit na předvádění Perrardů. Ale je to starší info, třeba to Michal uvede na pravou míru, občas sem chodí.
Michal Horák, PERARD   28.03.2020 17:30:54
Tak jo, zavčas se k tomu vyjádřím, než se to tu začne hemžit domněnky a nepravdami smile

Kombajnová sklizeň je mou vášní. Ti z vás, kdo mě znáte osobně víte, že jsem ten typ člověka, který má svou práci upřímně rád, vydá ze sebe maximum a vždy se chce někam posouvat. S vlastníma službama jsem začal v roce 2017, za ty uplynulé roky jsem nasbíral a aplikoval spoustu zkušeností. Se vší pokorou si ale uvědomuji, že je pořád kam růst a posouvat úroveň sklizně a služeb výš.

Co tedy dál? Jistě, mohl bych nadále pokračovat ve stejné podobě. Nebo rozšířit sklizňovou flotilu o více kombajnů, obměnit stávající atp. Nic z toho by ale v tuto chvíli ode mě nebylo opravdové a upřímné. S kombajny New Holland a CASE IH jsem naprosto spokojený a nemohu říct křivé slovo. Stejně tak profesionální týmy lidí, kteří se kolem těchto značek pohybují odvádí skvělou práci. Proto jsem ani neměl důvod uvažovat nad jinou značkou kombajnů, byť mě i ti ostatní kombajny rovněž zajímají.

INSPIRACE A ZKUŠENOSTI. Tato slova se ponesou v duchu následujících několika sezón. Mou cestou je nyní sbírat zkušenosti a inspiraci, jak se dělá sklizeň jinde, nejen na území ČR. Jakou technologii aplikují ostatní, jak ke sklizni přistupují a jak fungují tamní služby? Jaké jsou nejnovější kombajny, co umí a co nového a lepšího mohou přinést? Jaké jsou trendy a jakým směrem se bude trh v následujících letech ubírat? To je to, co mě zajímá a na co chci najít odpovědi.
Když chce člověk něco získat, musí tomu i něco obětovat. I přesto, že bych moc rád pokračoval dál v provozu vlastní linky, druhá část mého já říká něco trochu jiného. Rozhodl jsem se tedy obětovat svoje kombajny a dát si na pár sezón menší PAUZU. Jsem si jist, že tento krok mi ve výsledku přinese mnohem víc, než se může na první pohled zdát.

To, že nebudu provozovat svoje kombajny, ale neznamená, že moje služby končí! Ba naopak!! Pro vybranou klientelu již nyní organizuji sklizeň a budu provádět služby ve spolupráci s ověřenými, profesionálními lidmi a spřátelenými službaři. S lidmi, kteří jsou stejně tak zapálení do sklizně, jako já sám. Lidé, kteří chtějí dělat skvělou práci a nehoní se za posekanými hektary. Lidé, kteří budou splňovat moje standardy. KNOW HOW, které jim předám budou poctivě a zodpovědně ctít. Jinými slovy o sklizeň se osobně postarám, to mi věřte!!
Kombajny a lidi, se kterými budeme tvořit nový tým, budete na polích potkávat a velmi dobře je poznáte.

Za poslední 3 roky přijímám spoustu ohlasů a zvláště po loňské velmi úspěšné sezóně mi na stole stále přibývají poptávky na velmi zajímavé zakázky. Díky tomuto novému organizačnímu konceptu mám možnost vyjít vstříc více zemědělcům, kteří mají zájem o sklizeň pod mým jménem.

Na závěr. Dejte mi čas, než se opět vrátím v nějaké formě s vlastními kombajny a dalšími prvky. Má cesta nikdy nebyla a ani nebude honit se slepě za hektary, podbízet se cenou atp. A už vůbec se neztotožňuji s tím dělat to, na co jsme zvyklí a co se tak nějak očekává.
Nové kombajny, koncept Sklizeň na klíč, přístup a prezentace… Mám svůj vlastní směr a svou cestu. Součástí toho je i toto strategické rozhodnutí, o kterém věřím, že nejen mě, ale i vnímání sklizně a služeb skutečně někam posune!

Bohužel, naše česká povaha je o tom, že když 3 roky dělám služby a pak přijdu s takovým upřímným vyjádřením, objeví se spousta lidí, kteří za tím vidí něco jiného. Řekněme, něco víc “bulvárního a konspiračního“ smile
Tihle lidé budou tvrdit, že mi to nevydělávalo, že jsem zkrachoval, že mě to přestalo bavit, že byla za mnou špatná práce a kdoví co ještě… Těmto lidem přeji plno zábavy strávené vymýšlením nepravd, jejich šíření a vyvolávání diskuzí o ničem. Nic jiného bychom od nich ani nečekali...

Všem ostatním děkuji za podporu a pochopení v tomto rozhodnutí! smile

Co tedy budu dělat, když nebudu sedět na kombajnu? Budu organizovat sklizeň dalším zájemcům, budu se starat o to, aby byla dodržena úroveň práce „mých“ kombajnů a celých linek. Budu pořádat předváděčky PERARDŮ a budu naplňovat tu cestou, kterou jsem popsal výše.
Nic víc, nic míň smile
Polci   31.03.2020 11:19:44
Takže aniž bych v tom hledal něco "bulvárního a konspiračního". Pročetl jsem si to upřímné vyjádření a začínám si myslet, že jsem se ocitl v jiné době a na jiném místě...
Po 3 letech nasazení se tento "koncept" sklizně sice plně osvědčil, přibývají zajímavé projekty a poptávky, budou v tom pokračovat lidi, které budete "řídit" a bude se zkoumat, jak sklízí třeba v Brazílii? Tito lidé budou platit nějakou provizi za zprostředkování jako je to u jiných podobných konceptů, které zprostředkovávají sklizeň od Maďarska přes Slovensko až třeba po Vysočinu?
Stále se tu všichni ostatní v tomto oboru pouze honí za hektary a vůbec to dělají špatně...ti si ale nemohou "dát pauzu" a hledat inspiraci, protože musí stroje nějak splácet a živit sebe a své spolupracovníky. A kdo v tomto oboru podniká, ví o čem mluvím a že situace není zas tak růžová jak vypadá na fotkách smile .
Když už jsme upřímní - bylo možno rozšířit sklizňovou flotilu? Bylo možno obměnit stávající stroje? Ty stroje co jsou na prodej byly pronajaté či vaše? Pokud jak se všude píše, že jsou "moje" stroje na prodej, mám za to, že jste je zaplatil a teď v největší ztrátě hodnoty je prodáváte? Pokud umím pouze základní kupecké počty, tak při nájezdu hektarů (pokud není s počítadly hektarů manipulováno, což nepředpokládám) tak se ty stroje nemohly zaplatit.
Poskytování sklizňových služeb není zas taková legrace aby si člověk vzal na krk 2 nové kombajny, traktor a vyvážecí vůz (ty asi slouží jako předváděcí, ale asi by je musel "normální" poskytovatel zaplatit), 3 roky jezdil a následně to rozpustil, hledal inspiraci a dělal ostatním "vedoucího"... v dnešní době začínat s jedním novým kombajnem je poměrně dobrodružství, pokud nemám vedlejší příjem, kdyby něco nevyšlo. Nic víc, nic míň.
OŤAS   31.03.2020 18:12:06
Polci, asi je nejvyšší čas aby ses nad sebou a svým podnikáním zamyslel. Proč by ses měl honit za hektarama, když to jde "pohodově a s láskou". Asi do toho taky půjdu, když mě to tak baví. Seženu si asi 10 Fortschrittů E 512 k tomu lidi co to budou dělat pro radost a za pribináček s dvěma rohlíkama. Prácu a náhradní díly bude shánět mladej Kubánek. Na všechno bude dohlížet táta Holeček a starýho Straku letos nechám radši doma. Tímto Tě starý brachu zdravím a přeju ať se Ti daří smile smile
Polci   31.03.2020 18:33:37
to Oťas: Musím to promyslet...v novém konceptu se mnou kdyžtak také počítej. Jestli ještě nemáš obsaženého Vildu, beru to. Ale 512 pouze s novou kabinou, žádný slunečník... Bejka na krk seženu. Ať se daří kamaráde smile
kosinka   31.03.2020 18:48:26
Jsem velice rád, že se k tomuto tématu vyjádřil Polci, což je člověk velmi fundovaný v tomto oboru a má ve službách nemalé zkušenosti.
Já jsem se k tomu vyjadřil na facebooku SKLIZNOVÉ SLUŽBY, kde se pan Horák rozepsal stejně jako tady a bylo mě "vysvetleno" že tomu vubec nerozumím, což je i trošku pravda, nepohybuji se v tomto oboru, ale počítat trošku umím a jsem rád, že muj názar nebyl uplně zcestný.
cocik007   31.03.2020 19:09:03
Já teda nechci rejpat, ale všimli jste si, jak umí Michal Horák přinutit ke čtení a reakcím i ty, kteří se dost dlouhou dobu drží v ústraní?
To je panečku DAR.
Mišáku.... smile smile smile
Polci   31.03.2020 19:30:09
to cocik007: Co dělat jiného v této karanténě než číst vzdělávací literaturu...a šít roušky.
to kosinka: Není potřeba aby člověk jezdil 20 let s kombajny na službách aby mu v tom něco nesedělo...smile Stejně budeme označeni jako škarohlídi a konspirátoři. Facebook nemám, tak se tam nemohu vyjádřit...ale asi je to tam v diskusi zesměšňování a nahánění lidí kteří nekývají.
skacel99   31.03.2020 20:02:13
Každej to dělá nějak a do podnikání nikomu kecat nehodlám.
Jsem názoru toho,že pokud něco dobře funguje,živí mě to,baví mě to,tak proč sebe,svoji rodinu a zaměstnance vystavovat riziku a něco měnit? Člověk se vzdělává celej život a to i za pracovního procesu,jinak by se nikam neposunul v činnosti,kterou vykonává a časem by upadl v zapomnění.
Nicméně by mě zajímala jedna věc,jestli pan Horák daný text tvoří vždycky sám,nebo na to má někoho externího,kdo to takto sesmolí. Protože z marketingového hlediska je ten text dokonalej. Což mi k diskuzi na tomto webu nesedí. Pokud opravdu tyto slohy skládá sám (a že je to vždy několika odstavcový elaborát,který přečtu,stejně jako ostatní),tak klobouk dolů.
GTA   31.03.2020 21:19:36
Výborně, poměřování pindíků, ramen a jiných údů, kapacit a veličin, to tu dlouho nebylo. Inu, v momentální okurkové sezóně se člověk aspoň trochu pobaví....K tomu se snad dá říct jen jediné. Každý svého štěstí strůjcem, milí páni a dámové. smile
ondrak7278   31.03.2020 23:36:26
Lidi.... máte tohle zapotřebý ? Místo toho aby se tu na FW řešily smysluplné věci, tak se tu budou řešit takové s prominutím kraviny... Není to snad Michalova věc ? Co a jak dělá ? On tu napsal svoje vyjádření a ano může to být pravda a taky nemusí, ale není to snad jedno ? Je to jeho život a jeho podnikání. Pravdu zná stejně jen Michal sám a to že tady budete vymýšlet konspirace, stejně nikam nepovede.
VonVagel   01.04.2020 07:09:36
A jaké smysluplné věci se tady kdy řešily? Je to internet a na internetu se diskutuje. Zatím tady nikdo nikoho neuráží.
Lidé kteří tady projeví opačný názor jsou tady lynčováni? Lidé co tady zažili víc než 3 sezóny ve službách.

Dovolím se vyjádřit pouze ke slovům pana Horáka na jeho FCB.
Když máte něco, co funguje, neznamená to, že když to funguje dnes, bude to automaticky fungovat i další 3 roky. Zemědělství je neuvěřitelně progresivní a každý rok je zcela jiný. Všechno se neustále vyvíjí a to, co platí dnes, nemusí platit za 3, 5 let.

Souhlasím s tím že je zemědělství progresivní ale jen ve využívání nových technologií. Některé věci se nezmění. A to je zasít a sklidit. Jsem sám zvědav co na tomhle nebude platit...
Polci   01.04.2020 07:26:35
Nevím, kdo si tu něco poměřuje.
Proč by to nebylo zapotřebí? Je to diskuse. Pokud někdo napíše tak pěkné, upřímné vyjádření, věřím, že by to měla být pravda...
Pokud někdo, kdo v nějakém oboru začíná, označí ostatní za lumpy, kteří nesklízí s láskou a nemají úctu k úrodě, je možné aby se někdo zeptal zda tento koncept funguje.
Mám mezi kamarády a zákazníky mnoho službařů, každý to dělá nějak a jen čas ukáže, zda dobře. Pokud mě někdo nezaplatí od posečeného hektaru, ale podle toho jak se před sklizní mazlím s úrodou, klidně to budu dělat...
Je možné, že by někdo mohl zkusit sklízet pozpátku, myslím, že by to nefungovalo, ale taky koncept a dokud to někdo nezkusí, nepoznáme, že je to slepá ulička.
Nikdo z nás tu není takový filantrop a děda Mráz, aby 3 roky skvěle fungující projekt, kde se zakázky jen hrnou předal kamarádům a udělal na to frašízing jako McDonalds na rychlé občerstvení.
Ono sklidit úrodu už je po staletí pořád to samé. Přijedu a buď na to mám techniku a obsluhu nebo ne. Pokud to nedělám dobře, už si mě za rok nevezmou či mě vyhodí hned.
Pokud tato diskuse přinutí k zamyšlení někoho kdo by si myslel, že by si koupil (pronajal?) 2 nové kombajny, 1 traktor a všeumějící návěs, vymyslel nějakou prezentaci a vyrazil do boje o zrno, má to smysl smile
Bedak    01.04.2020 19:41:40
Záleží jestli to je tak jak se všude píše, páč lidi okolo p.Horáka říkají úplně jiný variace a názory, jako třeba nákup řezaček apod. smile smile
Jakub Medera   01.04.2020 21:33:43
Dlouho jsem váhal zda do diskuze vstoupit, ale přece jen se podělím o své zkušenosti ať již pozitivní či negativní. Jen chci upozornit, že příspěvkem nechci vyvolat nějaký konflikt, přicházím v míru. smile
V prvé řadě za ty 3 roky (stejné 3 roky jako Michal Horák) jsem poznal spoustu lidí od vrcholového vedení až po traktoristy, ale taky obchodní zástupce atd. Přístupy lidí jsou rozdílné a zvědavost některých z mého pohledu až neskutečná (a pro mě opravdu nepříjemná, div, že někteří nechtěli vědět i jaké nosím trenýrky). Zejména financování techniky, objektu k podnikání. Rovněž po těch letech člověk začne vážit i to, co vypustí z úst a hlavně komu, protože často to bylo rázem několikrát zveličeno nebo otočeno a ve finále jsem byl/jsem ten nejhorší já.

Ale to jsem trochu odbočil.

Abych se vyjádřil k mému službaření. Mně osobně třeba zase strašně vrtá hlavou, jak někteří poskytovatelé sklizňových služeb mohou již delší dobu jezdit za 1450 (někdy i méně) Kč/ha a stále jim to finančně vychází? Při rostoucích cenách strojů (zrovna teď třeba největší roli bude hrát kurz EUR/CZK), náhradních dílů, lidské práce atd. Já asi neumím počítat provozní náklady nebo fakt nevím jak to těmto lidem může vycházet. Opravdu nechápu. Na rovinu vám tady tímto oficiálně říkám (a vlastně odpovídám na těch milion otázek od různých lidí, které mi nedali spát), že bez jistých vlastních zdrojů bych do toho NIKDY nešel, vážně NIKDY. Radši bych jel každý rok 4x do USA nebo Kanady, což je taky můj velký sen. Je nás mnoho kohoutů na malém pískovišti a pak to vypadá jak to vypadá - ceny neskutečný, pomluvy, podrazy atd. Vášeň a sen je jedna věc, ale zeptám se. Je za tuto práci opravdu adekvátně zaplaceno? Ona jedna věc je, že vás to baví, že proto děláte maximum, ale kolik farmářů z celé ČR ocení, že máte poměrně kvalitní strojový park, že jezdíte s vybaveným servisním vozem, snažíte se ukázat něco nového, zdokonalovat sebe i techniku atd. atd.? To vše stojí peníze a musí se to zákonitě promítnout v ceně služby. Tím neříkám, že jsem něco víc. Taky jenom sklízím to pole jako každý jiný a snažím se, aby práce za mnou vypadala. Obdivuji v dobrém slova smyslu třeba Polcarovi nebo Lukáše Krále a mnohé další. Ve finále jsem ale poznal, že mnoha farmářům je úplně jedno, že přijedeš s pár let starým "arzenálem", když konkurent s 20 let (příklad) starým strojem to sklidí o 200 Kč/ha levněji.

Nestěžuji si, ale říkám tvrdou realitu a tím narážím na často kladené dotazy některých lidí, co by v tomto oboru chtěli začít podnikat. Nezrazuji vás z toho, jen upozorňuji stejně jako Polci, že to legrace není, zvlášť když na stroje máte úvěry a jsou to sezonní stroje, kde každá hodina prostoje vás vyjde draho. A to není jen sklizeň. Další opravdu pecka je bojovat s odvozovou soupravou proti částce 650 Kč/hod (takovou mají někteří i s tridemy). Jen pro info traktorbagr v hodnotě cca 3 mil. u mě na stavbě dělal za 900 Kč/hod s PHM a to jede díky mírným zimám takřka celý rok smile

Na závěr musím říct, že za tu dobu se mi snažilo několik lidí mojí vášeň totálně znechutit, ale bojuji dál a rozhodně nejsem ten, co si chce dát pauzu, protože za 3 roky se mi vážně v dnešních podmínkách nepodařilo vybudovat takovou firmu a jméno, abych si mohl dovolit přestávku. Je to běh na dlouhou trať s překážkovou dráhou po každých 200 metrech.
Polci   02.04.2020 06:49:11
Pod komentář Jakuba Medery se mohu pouze podepsat. Ale bohužel je situace taková. Já bych moc rád jezdil za cenu 2000+, ale když se přijde do podniku, kde leží na stole nabídky na 1200...je každému úplně jedno jestli máte 20 let starý prskolet nebo stroj na kterém je ještě igelit na sedadle...
Milda11   02.04.2020 07:55:21
Pánové obdivuji vás, že to děláte já bych to nedělal. je to sebevražda. čas na skilzen velmi omezený, když je počasí jsou a bývají malé hony nebo hodně kombajnů nebo nedej bože málo odvozců.. Počasí je vrtkavé, nesklízí se pořád. Ceny velmi podhodnocené a dlouho ještě budou, protože spousta lidí má stroj na dotace a tomu konkurovat nejde, spousta jede se starýma plečkama a spousta neumí počítat..... Kukuřice je jiný vývar, už proto že můžu jet nonstop... teoreticky sedm dní v týdnu
TomášJ.   02.04.2020 09:01:57
Milda11 napsal jednu správnou poznámku o těch odvozech. Já to vezmu zase trošku z druhý strany. Samozřejmě taky z praxe, ne můj výcuc z prstu. Na co mi bude nabídka 10 kombajnů (které není problém za hodinu sehnat a druhej den mít). Na co mi bude linka s x kombajnama a vlastním překladačem, když to nebude mít kdo odvozit z pole? Mě se třeba na víc jak půlku polí nedostane ani kamion, takže kamionová doprava není řešení. Ono je to strašně krásný, když vám někdo volá a nabízí nejnovější stroje i s vlastním překládacím vozem, ale na co mi to je, když je nedokáže obsloužit celkově? Stejně tak nabídky typu, tak já vám dám dva kombajny a seženu jeden odvoz - na to přichází otázka a vy budete odvážet od dvou kombajnů jedním traktorem?? Nevím o žádném podniku ( v našem okolí), který by byl schopen obsloužit vlastní odvozovou technikou dejme tomu 5 kombajnů navíc. Většinou jsou všichni schopní tak 3 max 4 a to ještě podle vzdáleností. Na tohle moc lidí vybaveno není a službaři, ti na to nemyslí. Hodně službařů nemyslí ani na to, že není vždy žádoucí mít ten největší kombajn na světě. On je (minimálně na Vysočině) velký zájem i o ty menší s 6-7m lištama a vytřasadly.

Poslední roky došlo k tomu, že je kombajnů milion a vyhraje ten, kdo nabídne kombajn s odvozem a mnohdy je úplně jedno, zda je ten kombajn 10 let starý nebo 2 roky starý. Každopádně pokud vás bude hodně (což je), tak nikdy nečekejte, že budete jezdit za ceny, který se líbí vám. Nyní jezdíte za ceny, který se líbí podnikům a mnohdy ještě rádi a sami se předháníte, kdo pojede za míň. (Taky jsem měl telefonát na NH CR za 900kč/ha do pšenic....nejezdil u nás, ale telefonát byl.) Neřikám, že je to správně, ale dost často si to děláte sami.
Polci   02.04.2020 11:28:01
Je pravda, že kdo má ruce a nohy, má zřejmě v dnešní době i kombajn a službaří. Ceny co je schopen někdo v nouzi nastřelit neřeším. To jsou někdy opravdu perly.
Myšlenka odvozu je velmi zajímavá, ale je zde málo sklizňových služeb, kteří jsou schopni tento odvoz zorganizovat ve své režii. Co s kamióny mimo sezónu, budu dělat spedici? Jak daleko se to bude vozit? Někam 50km otočka, potřebuji jich mraky... někam kousek, potřebuji překládák a jeden návěs... chce to opravdu každý? co budu dělat v podniku, který to nechce. Nechám řidiče doma? Kdo mi to zaplatí a kolik? Každý podnik má jiné možnosti příjmu. A každý má v létě starosti hlavně s kombajny, traktory a překládáky. Ještě se starat, zda někdo z jeho kamiónu stojí vyjetý někde za Prahou...
TomášJ.   02.04.2020 12:12:32
No takhle jsem to úplně nemyslel. Spíš jsem jen chtěl říct, že kdo nabídne traktor s návěsem (na Vysočinu), má dneska daleko větší šanci. Nemůžu ovšem tvrdit, že je to tak všude. U nás si kolikrát člověk předběžně domlouvá odvozy na léto hned jak je hotovej osevák.

Jenže je taky pravdou, že u nás se většinou žně republikově končí, proto se každý druhý s kombajnem podbízí, aby urval ještě cokoliv. O službařské návěsy je často boj s oblastmi, které začínaj silážní kukuřici. V době, kdy jsou tady žně, má x oblastí většinou komplet hotové první podmítky. Já jsem občas nucen nechat stát vlastní návěs a podmítat nebo orat dejme tomu po jarním ječmenu, aby se tam za pár dní mohla set řepka a tím pádem shánět na obilí někoho externě. A samozřejmě nemáme to na Vysočině takhle jenom my.

Třeba jak jsem psal, u nás by kamion nic neřešil. Jiný by zas nechtěl traktor. To je mi vše jasný. Ale když si člověk spočítá selským rozumem kolik a za co se platí, tak firmy, který dělaj kombajnovou sklizeň, zašlouží obdiv. Já bych to nedělal, protože v tom tu ekonomiku v dnešních cenách nevidím. Nejlepší ekonomiku má dneska lis a menší traktor. Tam, když se hodně daří, jsem schopen vydělat neskutečný prachy, určitě větší než s mnohonásobně dražším kombajnem. Další, možná pro službaře zajímavou alternativou může být Teleliner, na který se dle mě v průběhu roku práce sežene i na hnojích v určitých oblastech úplně bez problémů.
Michal Horák, PERARD   02.04.2020 20:16:24
Bylo nebylo…
Kdesi na jižní Moravě, tehdy 22 -letý Michal Horák se rozhodl vzít život do svých rukou a s vášní pro kombajnovou sklizeň, začal dělat věci podle sebe a na vlastní pěst. Proto, ze svého svobodného rozhodnutí a touhy vybudovat na zelené louce něco svého s vlastním zaměřením a vlastním KNOW HOW, se začal zabývat překládacími vozy PERARD jakožto oficiální zástupce pro ČR.
O dva roky později přišel další krok – vlastní sklizňové služby – jakožto součást celého zaměření okolo kombajnové sklizně. Tehdy s jedním kombajnem a překládacím vozem, po zbývající dva roky již se dvěma kombajny, překládacím vozem a smluvními odvozními soupravami.
Poté nastal ten správný čas pro realizaci zamyšleného sbírání zkušeností a inspirací, opět ze světa kombajnové sklizně. Načež se Michal Horák rozhodl směřovat svou cestu za zkušenostmi po nejrůznějších koutech ČR i zahraničí. Cílem je jednak ze své záliby podívat se na jiná místa, na která by se během vlastní sklizně nedostal a s těmi lidmi prohodit pár slov a osobně se seznámit s tamními standardy a trendy. S důvěrou v to, že jej to profesně posune a stejně tak i vnímání sklizně a služeb kolegů z oboru, fanoušků a zkrátka všech lidí, zajímajících se o zemědělství.

S vděčností za lidi, kteří jej sledují a ve smyslu toho, aby lidé věděli, co bude v následujících sezónách Michal dělat, se dobrovolně takto upřímně vyjádřil na FW a více místech.

Načež se pro několik málo lidí stal jakousi kořistí… Lovci říkají něco ve smyslu:
„Hej ty, Michale Horáku, to tvoje upřímné vyjádření je nám jaksi zvláštní, respektive nejsme na to zvyklí a značně vybočuješ ze zavedených standardů a to, co tu píšeš, se tu prostě vůbec nenosí! To, co říkáš, se nám vůbec nelíbí a chceme novou pravdu, která se nám bude více zamlouvat. My jsme si to tu na druhém konci republiky vypočítali tak, že z našich čísel se ti to nemohlo vyplatit dělat atd. Takže nám to okamžitě vysvětli, ať jsme spokojení!! Za kolik jsi jezdil? Kolik tě stály kombajny? Jak jsi co financoval, kolik jsi platil lidem, kde jsi jezdil a za jakých podmínek atd.?“

Nečekal jsem, že se to tu takhle rozjede a budu podroben jakémusi vyšetřování. Rozhodl jsem se udělat podnikatelský krok, změnu, a rozhodl se na nějaký čas jít cestou inovovaného konceptu sklizně a organizace. Podobně jako třeba, když se zemědělec rozhodne po několika letech orby přejít na minimalizaci. Pak z jistých důvodů vrátí nějakou plochu zpět do orebního hospodaření. Načež někde ve světě viděl strip till, tak to jde zkusit i na svých polích.

Copak se to tu taky takhle řeší, že někdo takhle inovuje svoje hospodaření? Zní to snad jako nějaký zločin? Je ten člověk podroben výslechu a výzvám k okamžitému vysvětlení? Protože ten jeho přístup je jiný, než na co jsme všichni zvyklí? Je snad jeho povinností vysvětlovat a obhajovat jeho podnikatelské rozhodnutí a otevřít dveře až domů do své kuchyně?

Čím jsem si tento zájem zasloužil? Vždyť já jen dělám to, co mě baví a dělám to tak, jak chci já. Proč? Protože můžu, mám svobodné podnikání, kde jsem sám sobě pánem. To, že dělám rozhodnutí, která nejsou běžná a na která nejsme zvyklí přeci nedává důvod ze mě dělat lovnou zvěř a zpochybňovat moje upřímné vyjádření, kterým nikoho neohrožuji a neomezuji v jeho životě, přeci. smile

Pokračování příště…


Teď pár individuálních reakcí.
Pane Skácele, text jsem sesmolil z patra. Tak jak jsem to cítil, tak jsem to narovinu napsal. Žádného člověka jsem nikdy nepoužil na jakékoli texty, co jsem kdy vydal pod svým jménem. To mi ani nepřijde v pořádku. Za své podnikání a rozhodování přijímám zodpovědnost a nechat za sebe někoho psát cokoli včetně tady na FW by mě ani nenapadlo. Všechno je z mé hlavy. Cílem není „být marketingově in“. Marketing jsem nikdy nestudoval a ani se o něj nijak zvlášť nezajímal. Pozadí všech mých textů a rozhodování je autenticita a opravdovost smile

to Polci: když jste mě v roce 2015 oslovil se zájmem o překládací vůz PERARD, těšil jsem se, že osobně poznám chlapíka, kterého jsem tehdy sledoval zde na FW a kterého jsem jistým způsobem obdivoval. Po setkání s Vámi jsem odjížděl s velkým respektem vůči Vám a tomu, jak podnikáte a co všechno jste dokázal. NIKDY jsem proti Vám neřekl a ani nenapsal křivé slovo!! Nikde jsem na Vás neukázal ve špatném, ba naopak. Z respektu a úcty bych si to v životě nedovolil. O to víc mě mrzí, co píšete…
Až budete reagovat na tento můj komentář, prosím, odpovězte mi na jednu otázku:
Kde, v jakémkoli mém komentáři jsem Vás označil či se nějak dotkl natolik, že používáte slova: „…označí ostatní za lumpy?“ Četl jste to na FCB, že hned z první dobré vystřelíte slova „…zesměšňování a nahánění lidí?“ …a další spousta ironických narážek. Nikde jsem Vás nezmínil ani nenapsal nic hanlivého, tudíž to, co píšete je zbytečně přehnaná a až neadekvátní reakce, nemyslíte? smile
Jak kdybych Vás všude zmiňoval a kamenoval Vás. POZOR! Ten, kdo čte pozorně, vidí, že tomu tak není. Nikde jsem na Vás neukázal, neřekl nic hanlivého ani na Vás ani na nikoho dalšího. Tak proč takové vztahovačné reakce od Vás?

Mimochodem, souhlasím s tím, co píše kolega Kuba Medera a další. To, co jsem tu mimo jiné za ty 3 roky dělal a nadále dělat budu, je snaha o to dostat ceny sklizňové služby na adekvátní úroveň. Nejezdil jsem za nesmyslně nízké peníze. Byl jsem vždy považován za dražšího službaře. Proč? Protože novou techniku jsem musel zaplatit, stejně tak dobře zaplatit lidem. Protože jsem chtěl přispět tomu, aby si i ostatní službaři mohli říct o lepší peníze. To, že spousta službařů to vyhodnotila jako příležitost podrazit cenu o dost výrazněji pode mnou a takovým způsobem se do podniku dostat, to je jejich minus. Přesně tak, jak napsal Kuba Medera a TomášJ.
Raději podotýkám. To, co jsem napsal výše o cenách služeb atp., nebylo míněno na kohokoli konkrétního smile
Polci   03.04.2020 07:54:58
Tak jsem to dočetl a byl jsem panem Horákem požádán o reakci.
Historii jak jsme začali starým kombajnem Claas Dominator 98SL s lištou 5,1m, měli některé měsíce pod 5000 Kč na firemním účtu, postupně přidávali stroje, platili úroky z úvěru přes 20%, platili přes 300 000 Kč měsíčně v 90. letech minulého století a desítky let sekali a sekali. Snažili a snažíme se to dělat dobře, abychom se mohli za rok zase vrátit. Něco se povedlo, něco ne, tak jako všude. Měli jsme výborné zaměstnance, kteří jsou již bohužel dnes v důchodu. I dnes máme dobré obsluhy, bohužel málo. Vše co jsme vydělali dali zpět do firmy, nedlužíme nikomu nic...to tu nikoho moc zajímat nebude.
Pana Horáka jsem oslovil když jsme chtěli pořizovat druhý vyvážecí vůz. Pohodový rozhovor a myslím, že firma Perard si může mnout ruce, že takového zástupce získala. Udat zde za 5 let desítky vozů je opravdu slušný výkon. Bohužel jsem s ním jednal úplně na počátku jeho zastupování a ještě nebyly možnosti vůz vyzkoušet a možná by zde dnes byla sestava Annaburger + Perard. Další překážka byla, že nepotřebujeme univerzální vůz na všechno. Máme vyvážecí vůz pouze jako bonus pro naše zákazníky za který nikdo nic neplatí, takže jsme nemohli platit o desítky procent více oproti tomu co máme, co se do něj nasype, on to vysype, nevozíme v něm žádné prášky,vápno,brambory atd. Jinak má pan Michal Horák můj obdiv, co zde s okrajovou značkou vozů dokázal. P.S. Sháníme třínápravový vyvážecí vůz s objemem 30ccm+ (spíše použitý, opět je to jako bonus pro naše zákazníky) za dobrou cenu.
A teď se dostávám možná k tomu, proč se na mne pan Horák zlobí. Nikoho nelovím. Pokud někdo v minulosti skončil, je to jeho věc. Blbě si to spočítal, nebyla dobrá práce, byly mizerné ceny atd. atd.. Opravdu pan Horák nikdy nenapsal v žádném příspěvku nic cíleného na nikoho. Neberu se jako zástupce či zastánce službařů. To, že to děláme desítky let nás nestaví do role, že všechno víme a vše známe.
Co pro mě bylo od pana Horáka vždy poměrně nepřijatelné je "mnozí", "většina" službařů. Ostatní co nemají vyvážecí vůz Perard jako by neměli nic. Má někdo jiný názor, dělá to jinak ihned přišlo něco ve smyslu "Co o tom ví, kolik má odžito v zemědělství" a vyrojilo se plno dalších kamarádů, kteří napsali něco v tom smyslu "Je to jen jeho věc, nechte ho být". Pokud se dnes někdo chce dostat na trh, má tendenci ostatní nějakým způsobem pomluvit. My to v dřevních dobách nezažili neděláme to ani teď a je mi to protivné. Ne útočením na jednotlivé kusy, ale takovým podprahovým "Koukejte jak se to tu dělalo, přijeli pojezdili a odjeli...a po nich spoušť" teď se to bude dělat jinak. Kdo to tu dělá historicky OVP, Agrall servis, Daňhel, my, Ležáci, pan Hejtmánek, pan Kouba, Agro KaN...pardon pokud jsem někoho opomněl či o něm nevím. Neříkám, že se někdo takový nenajde, je to v každém oboru, ale nemohu napsat "většina" či "mnozí". Beru to tak, že postavím 10 jednotek a 6 a více je špatných. A tak to asi není. Ten obor je podobný jako kamionová doprava. Jezdíš za podprahové náklady, ale bohužel si to zákazník žádá. Přizpůsobíš se, nebo končíš. Musí se šetřit na vstupech aby se udržely ceny co si trh žádá. Pokud to někdo sjednotí a řekne třeba pod 2000 Kč/Ha nikdo z nás nepojede, postaví se mu někde na náměstí socha.
Proto když se objevil projekt děláme to jinak a prodáváme služby online, byl jsem zvědavý, zda se tento koncept je schopen v tomto oboru ujmout. Super prezentace. Pokud by se tomuto projektu povedlo zvýšit ceny na normální úroveň, navrhl bych pana Horáka na velitele všech podnikatelů ve sklizňových službách.
Již v našem okolí se jeden zaměstnanec snažil před mnoha lety udělat sklizňové služby na "zelené louce" nákupem 1. nového Lexiona další rok 2. dalšího nového Lexiona...traktoru, návěsu, kejdovače a bůh ví čeho ještě. Lámal jsem si hlavu nad tím, jak tento koncept může fungovat...a rok se s rokem sešel a postupně ty stroje začaly ubývat až se stal z podnikatele opět zaměstnanec.
Proto když pan Horák jednal otevřeně, zeptal jsem se. Nechce odpovědět, nechce. Rozumím a je to prostě fakt. Občas jsem rýpavý a pokud to bylo přes čáru panu Horákovi se hluboce omlouvám. Vím, že nikdo veřejně nevyleze a neřekne, nevyšlo to, dávám si pauzu a potkáme se v lepších časech. Prostě jsem napsal co si myslím a za čím si stojím. Chtěl jsem pouze uchránit některé nadšence před tím, co jsem psal v příspěvcích výše. Nový stroj pouze v kombinaci s nějakým vedlejším příjmem ze kterého to mohu zadotovat. Počítal jsem, že třeba i pan Horák napíše "bacha tudy ne" nebo nenapíše nic...ne svoji výsledovku ani podniky kde sklízel a za kolik. Nikomu by to stejně k ničemu nebylo.
Dozvěděl jsem se pouze, že to excelentně funguje, předá se to nějakým jiným službařům a karavana jede dál...bude jiný projekt něčeho jiného.
Já veřejně říkám, že v tomto oboru je opravdu dost těžké podnikat, neseženou se dobré obsluhy na to, aby bylo možné růst, ceny jsou 30 let stále stejné i když vstupy šly násobně nahoru a jsem zvědav, kdo to dlouhodobě je schopen vydržet. Nikdo z nás není schopen vlézt do podniku a říci, zvedneme letos ceny o 20%. Vylezlo Euro, vše stojí ranec...Pokud to někdo někdy zkusil, ví o čem mluvím. A pokud někdo po špatném roce mírně zlevnil aby gestem pomohl stálému podniku v jeho těžké situaci, ví, že o to gesto se dostat zpátky na staré ceny je nadlidský výkon...je to fér říci. Situace je neudržitelná pro nás co podnikáme desítky let a musí být i pro ty co podnikají 3 roky s novými stroji. Proto je nefér tu tvrdit něco jiného pokud na tom projektu mám napsané své jméno.
k33   05.04.2020 22:22:39
to polci vystižně a pravdivě odpovězeno smile smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010250806808472.s