Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
NH8870A   06.04.2011 18:33:58
Vypadá dost dobře můžu se zeptat kdo to vyrábí ??????smile
deno   06.04.2011 18:41:23
perard vyrabaju francuzi
lex440   06.04.2011 18:42:33
Vyrába ich Francúzsko. . . Tiež nám jeden zavadzia na dvore :)
PYTEL   06.04.2011 18:50:35
Na agrosalonu v Nitre byl třínápravový tuším že s označením 39 nevypadá vůbec špatně aspoň takhle z fotek jsem zvědavý co na to řekne p. Hruška.smile
Zetor   06.04.2011 19:57:15
Co myslíš, že by ti na to řekl? Žádný kus tu nejezdí, zkušenosti z republiky jsou 0.

Problém bude především v propagaci, zastupuje je firma FTA Dobrovice, ptal jsem se po kontaktu na Techagru, psal sem maily zodpovědným osobám, zájem taktéž nulový.

Jinak koncepce je zajímavá. Otázka je složitost, poruchovost. Dodnes si vyčítám, že jsem si to v Hannoveru blíže neprohlíd. A na Slovensku se na ně taky stále jen chystám.

Zákazníky by si to asi našlo, ale muselo by to mít propagaci. Dnes je horor někoho přemluvit do překládacího vozu a ještě aby koupil něco, co nevidí. A kuriózní je, že jedinou pořádnou propagaci překládacích vozů dělá právě Ing. Hruškasmile
roman7711   06.04.2011 20:12:11
V některých podnicích kdyby koupili překládací vůz tak by nebyl využit. Třeba u nás by to nešlo. Od kolika hektarů se asi tak vyplatí koupit překládací vůz?
jorry   06.04.2011 20:18:10
Já jsem tento překládací vůz viděl minulé žně v Maďarsku a velmi se mi líbil. Co se týká koncepce i provozu, popř. ovládání, tak bych se do toho vůbec nebál jít, ba naopaksmile.
Honza.S2   06.04.2011 20:23:35
ad Zetor, osobně už jsem v těhle věcech skeptický. Propagace jo, nejlíp ale vzít traktor s vozem a jezdit, půjčovat, ukazovat, stavět na dvůr a doufat že někde zůstane, pro jistotu ještě dát nízkou cenu než ostatní, potom tak tři prodáš a zabalíš to nebo u toho zůstaneš ale bude to živořit na pár kusech za strašně dlouhou dobu.
Překladače nabízí Annaburger, Horsch, potom kategorie kde se tomu nikdo moc asi nevěnuje což je Hawe, Bergmann, Fliegl a jeden unikát PTR.
Jinak koncepce tohoto vozu je zajímavá. Nechme se překvapit.
Radek 8250   06.04.2011 20:38:49
Vypadá to velmi pěkně a v tridemu obvzlášť škoda,že to není takovej trhák aby se to tady mohutně kupovalo a vybudovalo si to zázemí. Určitě na západě toho bude nesčetně smile
alda   06.04.2011 21:08:38
Jo překladače ožehavé témasmile
To Honza.S2: Tady je přesně vidět co dělá propagacesmile protože si myslím, že když si uvedl na prvním místě Annaburger tak čistě můj názor je ten, že je více srovnatelných překladačů než Annaburgrsmile
Tak třeba sousední polský podnik má zkušenost z překladačema už asi 10let a v praxi se jim po dlouhým výběru nejvíc osvědčil Hawe díky těžištismile
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NFgyMjA2M1gyNDg0Njg=#skok
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NzIxWDIwMTk1WDIyMTk2MQ==#skok
No a já jsem osobně zastáncem jednoduchých překladačů vzor Horsch anebo amerických, které jsou jednonápravové a mají pouze jeden šneksmilea jsou ojeté hodně finančně dostupné
Je jenom škoda, že za své výrobky tu bojuje jenom pan Hruškasmile bylo by hodně zajímavé, kdyby tu fungovalo více prodejcůsmile
Zetor   06.04.2011 21:09:09
Podle mě se překládací vůz nevyplatí od počtu hektarů, ale od pořizovací ceny kombajnu... Koupit si totiž kombajn za 8 milionů a pak 10 minut čekat, než mi přijede Zetor s devítitunou, tak to je nesmysl... A těch příkladů v republice najdete desítky. A sou to podniky od 1500 ha až po podniky s 14 000 ha. A nebo nová móda, pásové kombajny... Koupím Terra Trac za 10 mega a pak mi na souvrati vysejpá do Matese a předseda si stěžuje, že je špatný počasí a nestíhá se sklízet.

Kdo neví, nezná, nechápe, zajeďte se podívat do Višňové. Já taky nechápal, dokud jsem to neviděl na vlastní oči. V případě Višňové bych teda spíš koukal na ty Kinzáky a Anny, ten Haul by asi ukázal i něco, co k technologii nepatří.

To Honza: Jistě, tak tu propagaci jsem myslel především předvádění, akce na výstavách a podobně. To je jediný způsob, jak to dostat do povědomí. Nicméně zde je ještě problém, že nejenže musíte přesvědčit zákazníka, že váš stroj je ten pravej, ale musíte ještě přesvědčit, proč vůbec takový stroj pořizovat...



Matúš.V   06.04.2011 21:26:34
Pre Zetor: Veľmi zaujímavý a súdny koment, nad touto úvahou by sa mohli viacerí zamyslieť, lebo má hlavu a pätu.
Ešte by som doplnil už obohratú pesníčku, že pri dobrom systéme majú prekladacie vozy veľa plusov, ale čo ma zaráža tak na Slovensku aj kde sú prekladacie vozy tak sú nevyužité a nepochopené.
mimochodom tento voz nie je žiadna novinka.
PYTEL   06.04.2011 21:27:41
Možná bych mohl napsat proč jsem ve svém komentáři zmínil p. Hrušku je to kvůli těmhle komentářům http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NTAwWDE3ODg4WDE5NjU2MA==#skok to není propagace to je něco hodně smutnýho byl bych hodně nerad kdyby se to opakovalo a byl bych nerad kdyby se tu opět shazovali ostatní výrobci.
Tomáš.M   06.04.2011 21:36:43
Pre Matúša: Hej neni to novinka ,ale je to tu konečne odprezentované tak ako má byť. smile A čo sa týka nasadenia tohto vozu pri žatve a či bude slúžit tak ako má si rád pozriem smile
Honza.S2   06.04.2011 21:36:56
To Zetor: oni už to kolikrát chápou čím dál víc proč takový stroj mít a jaký je základní princip tohoto systému a ptali se na to. Ale základní otázka "Pořídit/nepořídit" směřovala k jejich podmínkám - kopce nekopce, velikost polí, vzdálenost od farmy, návaznost jejich další dopravy atd.
To Alda: Annaburger jsem uvedl protože jich tu jezdí dost. Taky se mě líbí americké vozy. Dokonce vím o pokusu o dovoz nejmenovaných překladačů made in USA ale vše zkrachovalo, protože výrobce by tenkrát nebyl schopen pokrýt dodávku pro Evropu.
koudelka81   06.04.2011 21:51:48
Své výhody překladací vůz má určitě, ale zas né všechny jak mnozí prodejci tvrdí! Když bude podnik, který má na odvoz nasmlouvané nebo vlastní nákladní dopravu tak to své výhody má! Ale když pak stojí na souvrati traktory s návěsy určených do pole a po poli jezdí překladací vůz a nestíhá odvoz od tří mlátiček stojících pak na vysypání tak jako kombajnéra vás to štve! A ještě to tvrzení že překládací vůz zvedá výkonost mlátiček až o 25% tak to nevím můj názor je ,že výkon je 50% ve stroji a 50% v obsluze mlátičky a o dostatečném odvozu jak přeládacích vozů nebo třeba traktorů s návěsy a nákladní dopravy pohybujících se po poli (samozřejmě vysypávání za jízdy)a to zvedá výkonost sklízecích mlátiček! smile
Martin Hruška   06.04.2011 22:14:56
Pro koudelka 81: To, že překládací vozy zvyšují výkonost sklízecích mlátiček o 25-30% u obilí a o 40% u zrnové kukuřice potvrzují nejen testy, prováděné již před lety na Universitě v Halle. Během dne je schopen kombajn mít až 2,5 hodiny ztrátového času, kdy stojí. Ostatně podobná data má ing.Jíra z Agrall servisu ze záznamových zařízení v kombajnech. Pokud by ta úspora nebyla taková, nejezdily by službaři u Agrall servisu s překládacími vozy.Tady je to zcela jasné, je to výhodné pro tuto firmu.

Většina "moderních " návěsů má pneu s disky 22,5", u překládacích vozů převládají kola 26,5" a taky 30,5".
I u návěsů je lepší, když vůz stojí na kraji pole. Obecně platí ,že tímto způsobem je možno uspořit 2-3 odvozy a zlešit logistiku při odvozu.

Ještě jedna poznánka. Řada lidí asi nikdy nepochopí proč existují překládací vozy a jaký mají smysl. V tomto směru jsem ztratil iluze po pár letech osvěty za tyto vozy.
Ale je to podobné jako u jiných věcí. Těch pionýrů je jen do 10% a ostatní čekají a čekají...
Zetor   06.04.2011 22:26:46
To Koudelka81: Říkáš když pak stojí na souvrati návěsy určené do pole...? Já znám jen pár podniků, které dokáží svou úrodu odvézt solidníma návěsama s adekvátním obutím... Je třeba si uvědomit, že na podnik 2500 - 3000 ha to může být i 6 tandemových návěsů. Kdo je má? Máš pravdu v tom, že výkonnost nedělá překladač, ale vysýpání za jízdy, to je jasné každému. A pokud je mi líto nechat traktory na silnici, tak ať si nafoukají gumy na maximum, nebo ať si nasadí silniční, pak se to projeví na spotřebě a úspora je na světě. Když nejezdím na pole, mohu si to dovolit.

A samozřejmě linka má být stavěna tak, aby to překládací vůz stíhal. Pokud se tak neděje, vina padá na člověka, kterej to organizuje, ne na překladač.

koudelka81   06.04.2011 23:29:38
To Zetor:Jistě že má být linka stavěna tak aby to překladač stíhal! Jenže linka je vždy postavena na ideální podmíky ,ale ty se neustále mění a pak přijde nějaký zádrhel a ten se nestáva jednou za žně! Nikdy není nic dokonalé!

To Martin Hruška: Tak když mi na poli jezdí překládací vůz tak kombajn má menší prostoj?! Já to radši nebudu rozebírat ! Ale jako prodejce si musí hajit takovýto názor to plně chápu. smile
Petr.J   07.04.2011 01:42:31
To Koudelka81: Pokud řidič překlaďáku není žádný neznalec, tak si myslím, že od tří kombajnů se dá v pohodě stíhat. A v dnešní době se pomalu ustupuje od traktorových souprav, jelikož spotřeba tam je jak u tanku. A pokud by kombajn musel pokaždé zajíždět k souvrati, tak bych aji věřil (s lehčím nadhledem) co napsal kolega Martin Hruška smile
Jiri Rakus   07.04.2011 08:10:48
Ono to je všechno pěkné, co tady zaznělo. Ovšem druhá stránka věci je ta, že podnik potřebuje i jiné stroje. Pokud nemám kvalitní secí stroj, pluh, kombajn, tak asi těžko půjdu a koupím si překládací vůz. Ti, co mají nad 2 kombajny tak pevně věřím, že překladací vůz je pro ně dobrá volba. Ale když družstvo jen tak přežívá, tak je ráda za to, že odváží autovlekem. A jsem velmi zvědavý, jak to bude po roce 2013smile Pokud nás bratři Poláci nepřeválcují
Zetor   07.04.2011 08:31:13
Tak jistě, ty podmínky sou různé. Ale opravdu nejvíce zařážející je případ podniku, který nemá na víc než renovaci autovleků, stejně tak nemá na přidání zaměstnancům, a pak koupí dva kombajny po 8 milionech.

V České republice se pohybuje víc jak 200 kombajnů typu Lexion 600, 770, JD STS,S, AFX, AF nebo NH CR. Ty pořizovací ceny jsou od 7 milionů výš. Přitom se tu ale pohybuje pouze cca 50 překládacích vozů a další pár desítek kusů s přesýpacím šnekem... Samozřejmě některé z těch kombajnů jsou využité i pomocí návěsů, ale mnoho není. A pak slyšíte, že nejsou peníze na investice...
Polci   07.04.2011 09:25:31
Pokud se jedná o překládací vozy, nesmím chybět.smile Před pořízením překládacího vozu jsme vybírali mnoho variant. Byl mezi nimi i Perrard. Když jsem jej však viděl v Hannoveru uvnitř, byl to celkem "nářez". Tehdy tam byl stroj, který měl uvnitř takové množství "hejblátek", různých vzpěr, že nechápu, jak se to potom čistí a zda tam vlhčí hmota nezůstává a čím více toho tam je, tím více se toho může rozbít...Třeba to již Francouzi vylepšili, ale když mám možnost posoudit kvalitu podvozků pod lišty 9m, které vyrábí tato firma pro Claase, tak bych se ostatních výrobků možná bál. Nejvíce se mi líbil Horsch UW 160. Jednoduchá koncepce, jedna roura a nic více. Nevýhodou bylo to, že se již v tu dobu nedovážel a pokud byl někde použitý, byly v něm díry jak v ementálu. Dnešní překládací Horsch je již někde jinde...Další volba byl Bergmann, o jeho vlastnostech jsem již někde psal, tak bych se nerad opakoval. Hawe se v tu dobu pohyboval (zdá se mi to, že je tomu s mírným nadhledem i dnes) pouze v podobě papírových prospektů a vášnivých debat... Fligel dělal pouze koncepci s výtlačným čelem. Pokud jsem na někoho zapomněl, omlouvám se, ale v té době jsem jej neregistroval...Stroje typu "samodomo" se počaly objevovat v posledních cca 2 letech. Na dovoz použitého stroje s USA bychom se necítili a dostat to tu na značky si nedovedu již vůbec představit...
Takže mi vychází, že většinou návštěvníků "haněný", Ing. Hruška byl v té době jediný, kdo dokázal stroj solidně předvést, chtěl ho prodat (to chtějí všichni smile ), následně je schopen pomoci, poradit a následně vyservisovat... Pokud by se našel někdo jiný, který by to splnil, třeba by byl u nás jeho stroj...
Pokud někdo napíše, že vyvážecí stroj (jedno jaké značky) nezvýší výkon sklízecí mlátičky (pokud funguje následný odvoz i vyvážecí vůz), nemá menší prostoje při sklizni, zřejmě jezdil na jiném polismile
I kdyby byly na poli vždy pouze velké návěsy, které by jezdily pod rouru, každý z řidičů jezdí trochu jinak. Jistě je pro obsluhu kombajnu vždy velmi "dobrodružné", když se honí s někým, kdo, když přidá, přidá také... Nebo jede jako šnek, kličkuje jak zajíc (ne Zajíc!!!). Nebo od vás začne odjíždět, když "už si myslí, že je plný". Fouká vítr a sypete to do 9t a 30% se do dopadu odfoukne jinam...No a pak tyto manévry vidí někdo z podniku a už se stojí na souvrati.
Pokud mi jede pořád stejný člověk, se zkosenou vysokou nástavkou, nemusím se starat o to, že mi bude zrychlovat či zpomalovat, přesypat to na druhou stranu umí jen málo řidičů a dovedu se s ním domluvit po vysílačce jak to provedeme, event. jak jsou na tom ostatní. Když mají odvozci z podniku vysílačky, může si zjistit, jak jsou na tom. A pokud přemýšlí, dovede si to správně naplánovat, pokud má váhy, dovede odvozu nasypat přesně to, co potřebuje. Já to z hlediska provozu beru jako výhodu... To, že tato výhoda něco stojí je jisté, ale také něco přináší. Českou náturou je však to, že to musíme vidět a pokud se nepřidá nikdo další mimo pana Hrušky, bude to vidět stále poměrně malý okruh lidí. Ať i ostatní vezmou předváděcí překládací vozy a půjčují je, jezdí s nimi a tu osvětu dělají...smile Činy jsou zajímavější než tisíc slov a tuna prospektů.
Jiri Rakus   07.04.2011 10:38:32
Docela se divím,že u nás v ČR se nikdo kromě p.Hrušky nezajímá aktivně o překládací vozy. p. Hruška jako jediný tady má s touto problematikou zkušenosti dlouhá léta. Proto je docela logické,že jak umí dobře předvést techniku, tak se prodává více. Připadá mi to jako ignorace dalších prodejců na toto zboží a každého přemlouvají, aby si koupili raději návěs. Možná je na vině i v některých podnicích docela nepřizpůsobiví "šéfové" Určitě si na 500Ha nekoupím překládací vůz, když mám pár starších kombajnů a pár lidí. Byl jsem na jednom semináři. Je to už dávněji ale jelikož se chystám prodávat zemědělskou techniku tak docela sleduju reakci lidí na nějaký nový stroj. Docela mne zarazilo, že většina lidí se ptá na cenu. To by bylo docela v pořádku. Jenže už se neptají, jestli to ušetří práci, zaměstnance, čas a jestli to má pro ně nějakou návratnost. Velkou roli hraje i to, že p. Hruška má opravdu dobrý a spolehlivý servis. Což někteří prodejci nejsou schopni zařídit.
alda   07.04.2011 19:24:45
to Jiri Rakus: Možná trochu odbočím, ale znám tam u vás pár podniků Agro Stará Bělá, Košatka a tam jedou systémem E 516, 16145, ŠT180 staré mašiny všude bordel, metrové kopřivy do strojů neinvestovali asi 20let, výsledky na poli prachbídné cukrovku dělají už 7 let ve ztrátě no prostě katastrofasmile Přitom hodně dobré pozemky kolem Odrysmile
Ale né je to v lidech v organizaci v motivaci a to hlavní " však to dotace pokryjí" smile
Nikdo už nevidí, že ty špičkové podniky mají podobné výkupní ceny jako každý, nakupují naftu stejně jako jiní a náklady na mzdy mají taky podobné anebo možná větší a nakupují stroje za stejné cenysmile
Tak proč to někde jde a někde nésmile
Podnik ,který má asi 2000ha dostane na dotacích cca 9mil. smile No ruku na srdce může zkrachovat? No jasně, že nemůže
smile
Jiri Rakus   07.04.2011 20:04:35
Alda: Dávno už tady nejezdí staré E 516 a 16145 Kopřivy kolem polí nikde nejsou. Za poslední 2 roky je tu vše jinak. 20 let se neivestovalo ale šetřilo. Na kontě bylo dost peněz a tak se začalo kupovat.Přišli noví lidé a vše je jinak. Ale z 500Ha orné nevyčaruješ zázraky smile a Cukrovka tady zkončila proto,že odvoz a všechno kolem toho vycházelo na 20 ha draho. Je třeba se věnovat věcem, které nesou a potom uvažovat co si koupím a na co to využijusmile
alda   07.04.2011 20:21:48
No já nemyslel kopřivy kolem polí, ale na střediskusmile
No já osobně si myslím, že z 500Ha orné vyčaruješ zázraky. když budeš využívat úzké specializace a budeš mít velké výnosy a nebudeš mlátit "pýr" a porosty kde je totálně zanedbaná ochrana rostlin tak to pojedesmile
Martin Hruška   07.04.2011 20:35:59
Skoro vše tady bylo řečeno, takže jsem se nechtěl k tomu vracet ,ale kolega koudelka81 mi nedá spát.

Pokusím se problém vysvětlit selským rozumem. Dejme tomu ,že kombajn bude za směnu 23 x vyprazdňovat svůj zásobník na souvrati.

Ztrátový čas je:

- při zajíždění na souvrať
-vypnutí mláticího ústrojí a zapnutí šneku
-překládání
- odjezd a zapnutí mláticího ústrojí
-malá svačinka,či občerstvení (né vždy a všude)

Každý si sem může zadat praktická čísla ze svého podniku.
U překládacího vozu toto probíhá za jízdy, na poli se nekoordinovaně nepohybují různé malé či větší odvozné prostředky, podnik má lepší organizaci odvozu. Chvíli to trvá ,ale jde to.
Navíc praktici mi tvrdí, že překládání za jízdy se zapnutým mlátičím ústrojím znamená úsporu 2-3 l nafty/ha. Poznatek z Višňového od STS mlátiček.

Více asi nemá smysl dokazovat kde je třeba hledat hlavní výhodu překládacího vozu.

Obecně se začíná v řadě oblastí v zeměděklství uplatňovat tzv. dělená doprava .

Je to cukrovka, aplikace kejdy samochody, sklizeň obilí a kukuřice.
Trend je možno zachytit již i u nás.
roman7711   07.04.2011 20:48:11
Podnik, ve kterém pracuji obhospodařuje asi 2500 ha. Vlatní tři kombajny (2x JD 2064 a jeden 2264) a vždy nejméně dva kombajny přijíždí na služby. Nedokáži si představit, že by sme měli překládací vůz, protože nikdy nesečou všichni na stejném poli jelikož většina polí má malou výměru. Sice bych překládací vůz v podniku rád viděl, ale z tohoto důvodu to asi nikdy nepujde.
klaun   07.04.2011 21:01:08
ztrátový čas je:
vypnuti a zapnutí mlaticího ustroji????smile smile
možná sem asi na školení na kombajn usnul ,tak mi to prosím někdo vysvětlete děkuji
koudelka81   07.04.2011 22:28:43
To Martin Hruška: Netvrdím že překládací vůz je špatná investice ale o té zvýšení výkonosti sklízecích mlátiček to prostě neuznávám! Jezdil jsem 12 let se sklízecí mlátičkou po službách a vím jaký je problém využít stroj tak ,aby byl na 100% vytížen! Výkon je jak o odvozu jestli je za jídy či ne a aby ho byl dostatek o co nejmenších zbytečných přejezdech po poli o velikosti lišty , zásobníku zrna ,rychlosti vysýpaní , průchodnosti , výkonu motoru a co nejmenších strátách , o správném načnutí pole jestli se líchuje nebo seče od jedné strany to vše ovlivňuje výkon kombajnu ale ne to ,že mi tam bude jezdit překládací vůz! Takovéto faktory dělají strátové časy a ty se musí minimalizovat ,není to jenom si sednout za volant a jezdit ,byl jsem placen jen od hektaru tak vím co to dá práce a přemýšlení posekat max Ha v určitých podmínkách!
Standa Kučírek   08.04.2011 01:18:20
To koudelka81: tak se dojdi podívat jak to funguje když je na poli překladák a možná ti pak dojde že překladák nejni zbytečná věc. Neříkám že všude je to výhoda ale v drtivé většině je to pozitivní přínos pro kombajny smile
Napsal jsi: Výkon je mimo jiné o velikosti lišty, zásobníku zrna, rychlosti vysýpaní, průchodnosti, výkonu motoru a co nejmenších strátách... fajn, to jsou faktory určující a ovlivňující výkonnost kombajnu ale co to má společnýho s překládacim vozem? Překladák si dělá svou práci a je mu jedno jestli bere od Tucanů s 6,6m nebo od 6stovek s 9m. Když se sešli okolnosti tak bral nouzově ode mě Lex 560 a od Lex 600 a bez problémů smile
lexikon   08.04.2011 02:53:35
Zapojim sa aj ja do debaty. Koudelka, ty to nechces alebo nevies pochopit?? Uz ti to tu bolo vysvetlene vsetkymi moznymi sposobmi,tak neviem,co stale riesis..? Zaklad je,ze cim lepsi kombajn, tym viac moze prekladaci voz usetrit. LEBO: ked mam kombajn za 10 milionov, ktory ma urcity vykon ha/h,tak kazdy prestoj na suvrati potrebny na vysypanie zasobnika, ma stoji urcitu stratu vykonu,lebo za ten cas,co vysypa, mohol spravit x dalsich hektarov. Je sice pravda,ze vysypat za jazdy sa da aj do ostatnych odvoznych prostriedkov,ale potom je to otazka sikovnosti a zohratosti vodicov. Dalej netreba zabudat,ze take tatry alebo liazky by uz na poli nemali vobec co robit z hladiska utlacania pody. A na ostatne navesy,ci privesy sa treba pozriet z aj z pohladu kombajnistu, pre ktoreho nemusi byt zrovna zabava triafat za jazdy do nejakeho stareho privesu ci navesu.. Samozrejme,ked uz kupime prekladaci voz,tak si treba sadnut so vsetkymi,ktorych sa to tyka a rozumne si vysvetlit nejaku organizaciu prace a potom to moze aj fungovat a investicie sa vratia,ale treba najprv tu ochotu nielen zo strany vedenia podniku,ale aj zo strany obsluhy strojov, ktora velmi casto odchovana na klasickych metodach, taketo nove technologie proste odmieta a zelany vysledok sa straca.. Viac neviem,co dodat
koudelka81   08.04.2011 06:46:49
Za prvé já netvrdím ,že překládací vůz nemá své výhody to určitě má !! Za druhé já jen tvrdím že nezvedá výkonost sklízecích mlátiček!!! To vše.
Polci   08.04.2011 07:10:03
to koudelka81: Výše popsané dokazuje, že ona vana na kolech zvedá výkonnost kombajnu... I pokud tam budu mít krásně načaté pole,budu mít nejširsí lištu, nejvyšší možnou průchodnost a ostatní atributy, které jste popsal...tak se to prostě optimalizuje při sypání za jízdy a taktéž se optimalizuje rychlost odvozu do statku či na silo, pokud onen odvoz necourá po poli a je možno i nějaký ten odvoz ušetřit... jinak vše bylo řečeno, takže znovu přečíst, napsat na papírek pro a proti a už to musí vyjítsmile
SmekalTomas   10.04.2011 23:07:29
Nedá mi to spát a musím sem napsat vlastní zkušenosti. Nejsem zas tak zkušený kombajnér jak někteří tady, loni jsem jel teprve 4. sezónu. Ale dokázal jsem nasbírat nepřeberně zkušeností a to co tady říká pan Hruška je naprostá pravda. Samozřejmě, že těch 25% se nemusí dokázat vždycky, ale určitě čím více výkonná mlátička, tím více stoupá využití při použití překládacího vozu. Jezdím s Lexionem 550 a v průměru děláme tak 30-32 ha za den a pokud se mi vleze do bunku 9500l tak pšenice je to něco okolo 8t pokud se nepletu a už při výnosu 8t/ha vlastně sypu 30x za den. Samotné vysypávání je něco okolo 1,5 minuty a kdybych k tomu připočítal další 1,5 minuty na příjezd a odjezd od soupravy stojící na úvrati tak jsme na 3 minutách. 3x30 se rovná 90 minutám což je tak 5-6ha a to se rovná 20% denního výkonu z těch 30ha. A navíc se tímto zkracuje sklizeň a sklízí se v optimálním vegetačním období při nejvyšší kvalitě, což dnes rozhoduje.
koudelka81   11.04.2011 20:37:29
Mě už opravdu příjde že sypat za jízdy se může dnes už jen do překládacích vozů!!smile
Kulis   11.04.2011 20:59:41
Taky se zapojím. Já jakožto obsluha sklízecí mlátičky JD sts 9880i bych překládací vůz opravdu ocenil kdyby v našem podniku byl ikdyž máme jen tuto STSku a starýho Claas Mega 208,vemte si že máte výkonou mlátičku s objemem bunkru 11000 litrů a jako odvoz máte megu 20 do ní vysypete jeden zásobník bez problémů za jízdy a pak tak čtvrtku,ale to už musíme hodně zpomalit a dorovnávat nebo někdy radeji zastavit,potom je tu autovlek tam mu nasypu jeden zásobník,ale obsluha je splašená a nedokáže držet rychlost takže při sypání stojíme a pak se tu střídají zetory s 9t vleky a to je hodně velký problém se do nich vůbec trefit....
takže s překládacím vozem by se sklizen znsčně urychlila,ale...smile
A nejlepší bylo když v létě přijel důchodce s 20m3 návěsem (kam se nechá sypat perfektně za jízdy)pod kombajn já zmáčknu tlačítko vysejpání a po 10-ti metrech koukám a on nikde prostě najel pod komín a zastavil a že za jízdy sypat nebudesmile bych ho nakopal a šéf to komentoval slovy"sním už nic nenaděláš on má půl roku do důchodu"smile smile
Standa Kučírek   11.04.2011 22:17:32
To koudelka81:Nikdo tady neříká že sypat za jízdy se může dnes už jen do překládacích vozů!! Sypat za jízdy do matýska nebo 8tuny a naplnit jí vrchovatě a netrousit okolo dost dobře nejde... Zvlášť při dnešní vyprazdňovací rychlosti mlátiček a výšce výložníku... Chtě nechtě se dosejpá ve stoje a spousta agronomů ani nedovolí sypat za jízdy do ošatek a někteří chtěj i sypat na půl plynu takže prostoj ještě narůstá smile Překladák najede, zapnu vyprazdňování a víc si ho nevšímám, zbytek je na něm... Alespoň z mojí vlastní zkušenosti smile
SmekalTomas   12.04.2011 16:04:11
No jak tady poznamenal Standa Kučírek, sypat se dá za jízdy skoro do všeho, ale někdy je to strašný boj. I z té 550, což není ten největší kombajn se blbě sype do 9t. A co je nevýho sypání do normálního odvozu, že většinou ty vlečky a návěsy nejsou na stejný objem a takové to různé dosypávání se opravdu musí dělat ve stoje a pokud za váma jede další kombajn, tak stojí i ten.
koudelka81   12.04.2011 17:05:43
To všechno je už jen o šikovnosti šoférů! Jezdim na Lexionu a na vysýpání to zas taková hrůza neni co z toho děláte! A hlavně dnes už jsou i jiné odvozové prostředky ne jenom zdob před rokem 1989 že! Ono jde všechno jen se musí chtít a ne jen tvrdit to je špatný to je lepší! smile
Mirreec   12.04.2011 19:54:37
Možno trochu neskoro ale zapojím sa do vašej debaty (kvôli tomuto som sa inak registroval- pre tých, čo budú súdiť môj príspevok podľa toho, že som tu prvý raz, tak nie som, len som sa len teraz registroval).
Prekladací voz je podľa mňa potrebný tak na ruskej stepi a amerických lánoch ale sotva v SR či ČR!!! čítal som všetky možné argumenty za a proti ale jeden proti ste akosi opomenuli, a to zbytočná spotreba paliva,,, pri dnešných cenách PHM určite nie zanedbateľné, ak vám po poli zbytočne pobehuje traktor naháňajúci kombajny,,, hoci by vedel pekne stáť na konci poľa. Ja viem,,, budete argumentovať časom, že je to strata,,, ona aj je ale čas bude aj o 50 rokov,,, ale ropa možno už nie smile smile
stenlynko   12.04.2011 20:00:44
pre Mirreec: chlapče, ja asi snívam, chceš mi povedať, že si tam ten preklaďák len tak míňa naftu? A tie traktory ostatné čo tam budú za ním jazdiť, tak čo? A 50 rokov mi tá úroda asi nepočká, však? smile keby napíšeš vstupné náklady, ale toto... ten traktor vo vhodnej agregácii a s dobrým obutím prekladacieho voza bude "papať" tej nafty menej ako tie ostatné odvozy... o 50 rokov tu už možno ani my nebudeme
TomDuba   12.04.2011 20:12:57
to Mirreec: No zde se často argumentuje, že taktor + překláďák dokáže teoreticky nahradit jeden celej kombajn. Např. že budu mít 2 kombajny a překlaďák a už nebudu potřebovat ten třetí kombajn či tak nějak podobně.smile
A nebo bych ještě dodal, že při dobré logistice může nahradit jeden odvoz pole - sklad (silo).
Zetor   12.04.2011 20:18:33
Jen tak pro info, měření z loňských žní, JD 8210 s překládacím vozem o objemu 25 kubíků, spotřeba v průměru 53, resp. 98 litrů za den (11 hodin). Pro zajímavost spotřeba mlátiček za den 2450, resp. 2030 litrů...

Bohužel jseš mimo.smile
FarmaBlazek   12.04.2011 20:54:43
jestli překládací vůz ano či ne je velká otázka... samozřejmě to přidá na výkonu mlátiček a sníží se utužení půdy atd.. To už víme ale co ty kamiony a naskladňování? Na spoustě míst to funguje jako přirozená brzda celé linky.. Znám sila okolo 25tis. tun kapacity a nezvládnou naskladňovat ani naší firmu když jedou 3 kombajny bez překládacího vozu pouze traktorovou dopravou s nasýpáním za jízdy.. A to jsme jezdily jak halu tak koš.. Nemám vlastní kamiony kolik dní mi budou čekat když zaprší a budou mi pak stát u pole když budu potřebovat? Vzít 2 miliony a koupit vůz je hračka ale domyslet to do zrníčka na špičce hromady v hale už taková prdel není.. A kup me si všichni překládací vozy a začneme nakupovat kamiony.. Jak si to kdo uspořádá je jeho věc já jsem pro překlaďák ale......
Standa Kučírek   12.04.2011 21:54:09
To koudelka81: na kombajnu může sedět sebe větší machr a když v traktoru sedí průměrnej traktorista kterej si myslí že sypání za jízdy je jen na kombajnérovi(a že jich je sakra hodně) tak je to o ničem... A k těm odvozům viz loňské žně na slovensku: Case s Joskinem, jediný odvoz z moderní doby kterému druhý den řepek bouchlo kolo,den scháněli novou gumu a když byl návěs opět plně pohybuschopný tak ho zaparkovali do kouta a šofér osedlal Zetora a vyrazil s osmitunou smile takže tvoje moderní odvozy jsou v mnoha podnicích jen v říši snů...
koudelka81   12.04.2011 22:15:11
On stačí i průměrnej traktorista když umí dodržet rychlost a vzdálenost jenomže to by mu to musel kombajnér vysvětlit to stačí to se dá naučit na tom není nic složitého! Je to stejné jako odvoz od řezačky ten kdo vidí vždy nejlépe na fůru je obsluha nasýpacího prostředku že a dokáže využít maximum dopravního prostředku! Jak už jsem psal před tím když někdo začne tvrdit ,že to nejde tak to nikdy nepude já jsem jiného názoru i zkušeností !!smile
GTA   12.04.2011 22:16:04
Zetor: Co přesně znamenají ta čísla u spotřeb?
Nejsem nějaký odborník, ale ta dvojí manipulace každého zrníčka se snad musí taky někde projevit. Mám na mysli především naftu. Je přeci rozdíl, pokud nasypu rovnou z kombajnu a valím na silo, nebo nasypu z kombajnu na překlaďák a poté celý objem sypu znovu dále. Určitě to má své výhody, obzvláště v "komfortu" a rychlosti pod mlátičkou, ale zase vynášet to do nebes.....
koudelka81   12.04.2011 22:36:31
To Zetor: mě by ještě zajímala spíš hektarová spotřeba těch sklízecích mlátiček při odvozu s překládacím vozem? A jaký typ stroje a sklízená plodina.
Zetor   12.04.2011 22:50:14
To GTA: znamená to kolik traktor s překládacím vozem tankoval za celý den (dva různé dny, oboje cca 11 hodin). Ty tisíce jsou objemy natankované nafty 4 sklízecích mlátiček. Uváděl jsem to jen pro představu, jak nicotná je spotřeba toho traktoru v překládači oproti sklízecím mlátičkám.

To koudelka81: Průměrné hektarové spotřeby za 2 dny: 3,1; 2,8; 2,05; 1,8 l/ha. Mlátičky JD 9880i STS, CR 9080, Lex 550 a Lex 460. Sklízela se pšenice o průměrných výnosech 6 - 7 t/hasmile
koudelka81   12.04.2011 22:59:33
To Zetor: Ty spotřeby jsou myšleny jako že spotřebovaly 1,8 l/ha to snad ne!?
Zetor   12.04.2011 23:27:03
Sem vůl, to je samozřejmě hodinnová výkonnost, hektarová spotřeba byla 18; 22,5; 19 a 21 l/hasmile Má chybasmile
koudelka81   12.04.2011 23:44:57
Tak ta spotřeba mi přijde docela enormní! Jezdím s Lexionem maximálně za 15 litrů při takovém výnosu, na E527 lišta 7,80 m. jsem jezdil 13 litrů a TX 68 za 15 litrů. Tak to mi tam moc velká úspora nafty nepřijde!
Standa Kučírek   13.04.2011 02:05:23
To koudelka81: Já za 13 sezon už zažil spoustu exotů se kterejma se nedalo dohodnout ani za zlatý prase, ovšem jsou i vyjímky. Plnění u řezačky sem nemá cenu zatahovat ta má širší možnosti směřování materiálu a bohužel někdy i to je málo a navíc když sem tam něco letí vedle tak to není tak tragický jako když se přesýpá zrní. Nejde o to jestli to jde nebo ne, navíc netvrdim že něco nejde, jen říkám že sehranej tým na celý žně je lepší než se v každym podniku dohadovat s někym jinym. On taky každej starší chlap nesnese když mu "školák" radí jak má něco dělat...
Zetor 162 45   13.04.2011 15:44:23
Připojím se do debaty. S kombajnem jsem toho moc nenajezdil, ale pár hektarů a tudíž i pár vyložení za sebou již mám. Když jsem jezdil s E516 a sypalo se do Matýska, nebo na 9t vlek tak to byla pohoda, traktorista měl trochu cit a dokázal udržet rychlost a sypalo se jedna báseň. Potom jsme dostali Fiatagri L521 a tam už je to horší. Kobajn je vyšší a má výš i výložník, má sice svahové vyrovnávání, ale trefit se tak, jak člověk potřebuje není zrovna nejjednodušší. Nicméně, kdyby byla ta možnost, abychom dostali na pole překlaďák, určitě bych neodmítl. Je to jistě dobrá věc a ten, kdo se tomu brání, podle mě není normální.smile
Mirreec   13.04.2011 22:03:13
Ak si niektorí nevšimli,,, písal som, že odvozy budú stáť na kraji poľa a teda nie behať zbytočne za kombajnami,,, však oni na koniec prídu a tam vysypú,,, určite nie tak veľká strata času, ako strata paliva v dôsledku viac menej nezmyselného pobehovania prekladača po poli smile smile
Mirreec   13.04.2011 22:14:06
A ešte vám poviem jednu veselú príhodu z minuloročnej žatvy u nás:
Naše družstvo má len 2 vlastné kombajny (čo stačí na slnečnicu a kukuricu, na žatvu však určite nie) tak si každý rok objednáva služby, no keď prídu 4 Lexiony ako vlani, nestíha u nás ani odvoz, tak objednajú aj jeden náves. Vlani z nejakého asi nedorozumenia, lebo inak si to vysvetliť neviem, prišiel miesto návesu traktor s prekladačom. No naši družstevníci sa s tou haraburdou vyrovnali po svojom. Od 3 Lexionov a 2 našich 360 vozili naši a od posledného Lexu vozil prekladač a to prosím pekne od kombajnu až na družstvo vzdialené tak 5km od miesta žatvy smile smile smile smile smile . No myslím, že po tejto skúsenosti už k nám takú rárohu zbytočne neprinesú smile smile smile
stenlynko   13.04.2011 22:17:50
a to si myslíš, že všade sú tak krátke polia, že prejdú tie kombajny po úvrať? Alebo keď bude mať plný zásobník, tak sa zoberie z polovice a pojde na kraj vysypať? Lebo to nie je zbytočná nafta a zbytočné prejazdy!!! smile
Mirreec   13.04.2011 22:21:51
*stenlynko ,,, pokiaľ ja viem,,, každé pole má dva konce smile smile a pri dnešných kapacitách zásobníkov už naozaj nie je problém v našich podmienkach (podotýkam nie na amerických lánoch), to pole skosiť na dvakrát a ak je v podniku jedno dve, čo sú väčšie,,, tak za ne kupovať preklaďák je útópia jak sviňa...
Standa Kučírek   13.04.2011 22:30:10
To Mirreec: Když sypu za jízdy tak spálim x nafty a když sypu na souvrati tak spálim na vysejpání a najíždění navíc tolik nafty že ten traktor pokud obsluhuje dva kombajny tu naftu za den nepropálí smile Na slovensku mělo pole dva konce jak říkáš ale tam nechtěl vedoucí dopravy nikoho poslat a tak kombajny stáli 300 metrů od odvozů který měli zákaz vjezdu napole... a tak se jezdilo s kombajnama na souvrať vysejpat... a to pole mělo 160ha a bylo nás tam 8 takže ekonomika jako trám smile
Honza.S2   14.04.2011 06:49:04
To Standa Kučírek: Tady je krásně vidět, jak to někteří ještě pořád nedokáží pochopitsmile Princip překládacího vozu...smile
Mirreec   14.04.2011 16:35:52
*Standa Kučírek,,, u nás keď sa sype na kraji poľa, kombajn neprejde viac ako 10 zbytočných metrov (podotýkam zbytočných, lebo to že sa na konci musí otočiť, tak to by sa musel tak či onak) pôda sa neutláča zbytočne ďalším strojom v poli, okrem kombajnov (hovorím zbytočne,,, lebo či by bol preklaďák alebo nie, odvozy na úvrati tú pôdu utláčajú tak či tak) a mňa nikto nepresvedčí o tom, že to je v našich podmienkach neekonomické!!! 50 rokov to išlo aj bez toho, a zrazu sa niektorí tvária, že viac to tak nepôjde,,, to je výsmech,,, kúpiť takú haraburdu na družstvo, radšej pridám zamestnancom na mzdách alebo kúpim niečo dôležitejšie, nám by sa zišli ešte 2 kombajny, žeby nemuseli chodiť služby a to je dôležitejšia technika ako prekladač,,, ale za mňa,,, kto na to má,,,
Zetor   14.04.2011 16:49:41
Oni ti to Dánové vysvětlej...smile
lexikon   14.04.2011 19:50:41
Mirec, zjavne si absolutne nepochopil zakladnu funkciu prekladacieho vozu a jeho pouzitie v zatve. Ako sa hovori, komu niet rady, tomu niet pomoci :) A tvoj priklad z praxe,ze nechali prekladaci voz vozit z pola na druzstvo, tak to uz myslim nepotrebuje komentar.. Pekna vizitka vedenia podniku. Ked takym stylom hospodaria so vsetkym,tak drzim palce do dalsich rokov ;)
SmekalTomas   14.04.2011 20:02:53
To Mirreec: Tak vidím, že v tom vašem podniku musí být velká sranda, když to tam tak vedete :D a říkáš, že byste raději koupili dva nové kombajny, tak to je jednoduchá matematika buťo koupíš dva nové kombajny: to by mohlo být tak 2x8 mil. = 16mil a nebo koupíš jeden nový kombajn a překládací vůz1x8 + 1x2 = 10mil. a pak můžeš teda ještě přidat těm chlapům. Jinak bych řekl, že překládací vůz je právě stroj co spotřebu snižuje, protože když se vysýpá na úvrati, tak ten kombajn vlastně jen žere naftu a nic nedělá. A utužení půdy??? Slyšel jsi už o dofukování pneumatik, tedy respektive jajich vyfukování na poli a tím snížení utužení.
Mirreec   14.04.2011 20:26:58
Priznám sa,,, po vašich všetkých komentároch som zmenil názor... Podľa mňa prekladacie vozy sú taký zázrak,,, že vytiahnu aj svet z krízy!!! Kde vám toto len vliali do hláv,,, že bez nich sa už ani slnko ráno nevynorí neviem smile smile smile
Mirreec   14.04.2011 20:32:14
*lexikon ,,, ja ju chápem a nevidím dôvod to používať!!! Inak práve dá sa povedať v posledných rokoch sa družstvo začalo zdvíhať (a to dokonca bez preklaďáku- to je skoro zázrak- však) o čom svedčí kúpa dvoch kombajnov, jedného traktora JD, Claas-u Scorpion, množstva príslušenstva za traktory, opätovné vyasfaltovanie celej sušičky a to všetko podotýkam bez prekladača...smile smile smile
lexikon   14.04.2011 20:39:37
jaaaj, to som sa zase pustil do inet debaty s deckom.. takze este raz a pomaly: nikto netvrdi,ze prekladaci voz je zazrak, bez ktoreho polnohosp. podnik neprezije, ani nikto netvrdi,ze ho zachrani pred krizou. ide len a len o zvysenie vykonnosti kombajnu. skus porozmyslat, co bude mat asi vacsiu spotrebu paliva: A) kombajn s plnym zasobnikom,ktory musi zbytocne jazdit po poli k odvoznym prostriedkom (urcite to nebude 10 m) alebo to bude za B) traktor s prekladacim vozom.. ako mala pomocka by ti mohli posluzit horeuvedene prispevky o spotrebach paliva od Zetora. a rada dobuducna, najprv si precitaj celu diskusiu, potom chvilu porozmyslaj a potom mozes pisat ;))
Matúš.V   14.04.2011 20:40:06
Mirreec: Trochu uvediem na mieru čo si písal. Tzv. Americké lány nie sú všade ako si myslíš v štátoch Yowa a Illinois vidíš polia od 5 do 100ha a nevidel som tam farmára bez prekladacieho vozu.
Nitko tu nepísal, že prekladací voz je zázrak, v podstate je to detail celého komplexu, ale v detailoch sa odlišujú amatéri a profesionálov.
Zjavne nechápeš čo sa ti tu snaží kopec ľudí povedať a argumentuješ, že prekladací voz je haraburda, lebo vaši kombajnisti sa s tým vysporiadali po svojom....to je zcestné. Treba sa ísť pozrieť do podnikov, kde sú prekladacie vozy zvládnuté ako treba a pochopíš o čom je debata
Petr.J   14.04.2011 21:01:30
Když tyhle příspěvky čtu, tak se musím jen a pouze dlouho smát nad hloupostí a tvrdohlavostí některých spoluobčanů v tom našem českým kocourkově.
Chápu že pro některé je nepochopitelné vrážet statisíce do nějakého překladače a k tomu mít zapřižený traktor, který papá naftu a jezdit celý den po poli a nedělat nic jiného než přesypávat obilí z kombajnu do nákladáků. Ale řeknu k tomu stručně svůj názor. Je zbytečné se tu hádat jestli to má či nemá význam, ale soukromník, či malá firma, kteří mají jeden kombajn a odváží z pole traktorama do blízkého výkupu, tak této skupině je to opravdu k hov... a jsou to zbytečně vyhozené peníze. Ale ti, co mají aspon 3 kombajny, sekají 100ha lány (myslím několik takových lánů) tak tam je překladový vůz nutný. Pochopitelně že se to zvládá i bez něj, ale to stojí zbytečné penízky. A s kýmkoliv se bavím, kdo má překladák, tak jen může potvrdit co tady říkám.
Je zbytečné se tu lámat v číslech a spotřebách, pač to je jako voda na mlýn pro zbytečné argumenty.
A spec TOP pro koudelku81 a jemu podobným...až budeš mít vlastní firmu a zjistíš, že ti překládací vůz dává drahocený čas ( ono ho není z počátku tolik, ale když to nasčítáš za několik let, tak se ti to sakra oplatí) tak pak se můžete hádat až k zblázněnísmile
deutz215   14.04.2011 21:10:45
škoda hádzať hrach na stenu..takémuto zanietencovi to nevysvetlíš ani praktickou ukážkou s porovnaním oboch technológií s následnými hodnotami spotreby PHM a času degradáciou pôdy
koudelka81   14.04.2011 21:11:01
Tak spec pro Petr.J: O jediném co jsem se dohadoval, že to nezvyšuje výkonost sklízecích mlátiček! Jinak jsem tu nevyvracel žádná jiná pozitiva překládacích vozů pro upřesnění! smile
Petr.J   14.04.2011 21:18:02
Mno jen jsem se tě chtěl teda zeptat...píšeš tady že jezdíš na Lexionu, nikdy se ti nestalo při vysokých výnosech, že by jsi měl v půlce plnou a odvoz by byl na opačné straně a ty to musel otočit a mazat k nim?smile
koudelka81   14.04.2011 21:32:06
Když jsem jezdil na službách tak se mi stalo nebudu tvrdit že ne spíš se mi stávalo ,že byl nedostatek odvozu a jezdit za odvozem je krajní varianta. Sekal jsem i podnik na Mělníku u pana Jelíka ,kde se odvoz mohl pohybovat pouze po souvrati naštěstí tam vždy vycházelo vysýpaní buť na jedné nebo druhé straně i se stalo že si musel i k odvozu dojet. Také jsem se setkal stím že nám nestíhala vyvážečka při odvozu od tří kombajnů. Teď co pracuji v podniku tak se odvoz může bez jakých koli omezení pohybovat po poli i odvoz za jízdy je normální záležitostí.smile
Petr.J   14.04.2011 21:41:23
Když to vezmu z toho konce odvoz po poli...co myslíš...co bude víc utužovat půdu...mates s návěsem nebo překladák na širokých balónech?
Já se ani nedivím, že tady někde v komentu padlo, že někdo nechtěl pouštět odvoz na pole. Já jsem kopal půdní sondy na takovém poli, kde lítali odvozy a věř, že to stálo za to...přemýšlel jsem i nad krumáčemsmile
koudelka81   14.04.2011 22:00:10
Tak já jsem se také zůčasnil kopaní sond tak vím o čem mluvíš! Jenže dnes pořád všichni srovnáváte překládací vůz verzus nákladní auta ,devítituny a td.. To se dá všechno řešit pneumatikami nebo i návěsy které dnes jdou osadit stejnými pneumatikami jako vyvážečka je to zas na úkor toho že to zas není postavené na silnici. Spíš by mě zajímalo kolik podniků znáš ,které koukají na utužení půdy? Já jich projel hodně ,ale ani v jednom ,když už na utužení poukazovaly tak se tomu stejně nevěnovaly tak jak by se mělo i když snaha byla! Dneska se na to hodně poukazuje hlavně u prodejců techniky ale jeden stroj to nikdy nezachrání i když své malé plus to má! Jsem toho názoru ,že se to má dělat vždy se vším všudy ,když už to tak chci dělat a mělo to své výsledky!
Petr.J   14.04.2011 22:32:21
¨To máš čistou pravdu, že jeden stroj to nezachrání, ale když tím jedním strojem umožníš, aby nákladní auto nemuselo do pole, tak už tím pomůžeš.
Podniky nad tím neberou žádný potaz, ale věř, že ted se to začne stupnovat, zkrs vodu. Jak tedka dva roky po sobě bylo pokro, tak na mnoho polí je několik jezer, které né a né vyschnout...a je to způsoběno jedině tím, že je to tak utužený, že to nemá kam odtékat a k tomu poničené drenáže.
Ale zpět k tématu...pokud se budeme bavit o automobilové dopravě... jako liazky atd se ještě využívají, ale stále čimdál víc se tu vytváří družstva, které mají 20tis ha a víc a tam se to řeší jedině kamionovou dopravou a ta ti už do toho pole nezajede a pokud zajede, tak ta celková váha (někdy i přes 40 tun) udělá svoje na té půdě
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.017149925231934.s