Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 17 lidí.
Jakub Herot   31.10.2009 16:39:30
Nevíte na kolik je vyšel tenhle krásnej návěs cenově ??
Stačí po SZsmile
TomášBoura   31.10.2009 17:12:34
MEGA 20 stojí okolo 800 000 kč, takže MEGA 18 bude trošku níž.smile smile
VonVagel   31.10.2009 17:23:25
Zrovna tenhle je pekne nastrikany takze vypada jako novy:)
Dubinek   31.10.2009 17:48:08
Jak tak koukám na tuhle agregaci.Tak správně tahle 162jka by neměla tahat tuhle megu.LKvůli překročení maximálního svyslého zatížení na agrohák který udavá vyrobce. Policie ČR dáva za to pěkný pokuty.Máme stím skušenost.smile
VonVagel   31.10.2009 18:00:11
Tahle kombinace jezdi s repou jen po poli:) Jinak pokud mas na mysli dotizeni traktoru svislym zatizenim agrohaku...to uz davno podle vyhlasky neplati!
Tzn. odpocitavat si zatizeni oje uz nelze...
GTA   31.10.2009 18:11:17
Já myslím, že Dubinek to myslel trochu jinak.Nešlo mu o dotížení traktoru, nýbrž překročení maximálního povoleného svislého zatížení spodního závěsu, které udává výrobce.Vyhláška s tím nemá nic společného.
Dubinek   31.10.2009 19:24:01
VonVagel:Kdyby sis to přečetl ještě jednou po mě tak to pochopíš.Myslím to přesně tak jak píše kolega GTA.smile
matuš   31.10.2009 20:22:13
v tehle věcech se nevyznám ale to platí jiná maximální váha do háku a do horního závěsu???smile vím že Hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout 3,5 násobku hmotnosti tahače
Michal Chromý   31.10.2009 20:42:39
Já si myslím,že je to uváděno jako max. přípustná hmotnost přívěsu,návěsu. U zetoru to bylo napsáno na zadním blatníku a nebylo tam určeno jestli je to na hák lištu nebo horní závěs. U john deera je v knížce napsáno max. celková hmotnost přívěsusmile
VonVagel   31.10.2009 23:15:10
Precetl jsem si to jeste jednou a uz vim o co ti jde, omlouvam se za svou nevhodnou poznamku, btw: mel by sis to po sobe taky precist jeste jednousmile
bobr2   31.10.2009 23:21:08
Mega je jako nová protože nic moc nedělá, a co se týče zatížení je asi myšleno max. povolené zatížení háku dané výrobcem traktoru . Jinak Mega 18 plná zatěžuje závěs traktoru 2000 kg
starej   02.11.2009 17:16:11
Toto téma mi nedá nepřispět: Zetor 16245, který máme u nás, má na zadním blatníku nálepku "Maximální celková hmotnost přívěsu 15 600 kg". Celková hmotnost Megy 18 je 18 000 kg. Někdo řekne, že Mega je návěs a může mít víc, ale každý ať si to přebere sám. Já říkám, že za Crystalem nemá co dělat. ... i když u sousedů tahají za Z 16145 Megy 20smile
chomyz   02.11.2009 17:27:31
Vždycky se snažím se nezapojit ale zase mi to prostě nedá, omlouvám se:
to Von Vagel: můžeš prosím přesně specifikovat, jaká nová novelizace upravuje to, že se nemohou přičítat tuny na závěsu k hmotnosti na nápravy??? Pokud teda nemáš na mysli ten úžasný legislativní nesmysl, který zatím asi nikdo úspěšně nerozsukoval, že totiž dle vyhlášky si můžeš tyto tuny přičíst k povolené hmotnosti přívěsu (která vyjadřuje jen hmotnost na nápravy), ale zároveń nesmíš překročit povolenou hmotnost soupravy a tu dodavatelé traktoru uváději do TP tak, že k povolené hmotnosti přívěsu (tj. hmotnosti jen na nápravy) přičtou hmotnost traktoru a tento součet uvedou do kolonky povolená hmotnost soupravy, takže ty 3 tuny jaxi není kam přičíst?smile
to Dubinek: mohl bys prosím osvětlit, jak ti uvědoměli policisté mohou zjistit, že je překročené svislé zatížení závěsu???
smile
VonVagel   02.11.2009 17:57:29
Nemusis se ptat kdyz vis co jsem mel na mysli:) Kdysi byvalo ve vyhlasce primo ze traktor muze tahat 2,5 nasobek sve vlastni vahy s tim ze si muze odecist/pricist tuto vahu k traktoru/na traktor. Spousta vyrobcu navesu s timto porad pocita...pritom to jaksi z teto vyhlasky zmizlo... muzu klidne pohledat ktera to je ale myslim ze vis o cem o mluvim...
No pokud budou mit policiste vahu mohli by zmerit kolik zatezuje naves traktor coz by melo byt stejne jako svisle zatizeni zavesu ne?
chomyz   02.11.2009 18:06:58
to Von Vagel: teď ti úplně nerozumím - ten 2,5 násobek tam pořád je, před pár lety zmizel ten výkonový požadavek 4,4kW/t. A ty 3 tuny tam taky pořád jsou - ale uznávám, že je to psáno velmi ošemetně jako ostatně většina vyhlášek a zákonů. A k tomu zjištění svislého zatížení závěsu - samozřejmě že vážením, já ve fyzice moc pozor nedával, ale domnívám se , že bys musel vážit 2x tedy kromě nápravových tlaků ještě pak se samotným traktorem, což asi teda neprováděli. A hlavně - vozidla kategorií OT 3 a OT 4 lze vážit až dle novelizace platné od 1.1.2010, doteď se to dle zákona týkalo jen N-ek a O-ček. No většina lidí včetně mě si toho až doteď ani nevšimla...smile Je to další milý dárek k novému roku kromě ještě milejšího tzv. vysokorychlostního vážení...smile
VonVagel   02.11.2009 18:21:10
O tom vazeni se bavime teoreticky:) Chtel bych videt policistu ktery vazi traktorovou soupravu:) Ale on ten cas prijde...
Jsem pevne presvedcen ze 2,5 nasobek zmizel ve smyslu 2,5 nasobek vahy traktoru. Najdu to a napisu zde nebo SZ.
PYTEL   02.11.2009 19:27:24
Pokud já vím tak u soupravy se bere celková hmotnost přívěsu (návěsu). nevim kolik ma povolené zatížení na zavěsu 162, ale např. Z 7011 tak má nějakých 8,5t takže bys s ním neměl tahat ani 8-mitunu.jen 7. a 162 tam určitě namá napsaný cca 25t takže tenhle návěs by tahat taky neměla. a to max. zatížení na závěsu je i v malém TP.smile smile smile
Metallica   02.11.2009 19:35:47
Jedna věc je, jakou má návěs celkovou hmotnost napsanou, a druhá jaká je celková hmotnost v realitě, není problém návěs méně naplnit tak, aby byly splněny předpisy, že to jen tak někdo dělá(nenapadá mě v mém okolí nikdo) je věc další v pořadí. Pokud to tedy dobře chápu.
PYTEL   02.11.2009 19:38:47
To Metallica: trochu si pleteš pojmy okamžitá hmotnost a celková ta celková bude pořád stejná i když vezeš prázdný návěs
GTA   02.11.2009 19:45:14
Chápeš to dobře.smile .Jde o to, aby okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebyla vyšší, než je max. dovolené zatížení závěsu.Pokud má vůz celkovou hmotnost 25 tun a ty pojedeš s prázdným, tak táhneš jen jeho pohotovostní hmotnost, což může být třeba jen 10 t.A pokud má závěs dovolené zatížení tun 16, tak je to OK.Čili nezáleží na "papírové" celkové hmotnosti návěsu, nýbrž na okamžité hmotnosti.
bobr2   02.11.2009 19:58:16
Tento návěs tahá i Zetor 10641 bez problémů s hmotnostmi a pokud vím tak stále platí 2,5 násobek hmotnosti traktoru takže jednoduše : váží li traktor 6 tun a návěs ho dotěžuje 2 t ->-> 6+2=8, 8 x 2,5 = 20 tun možné hmotnosti návěsu , samozřejmě za předpokladu nepřekročení zatížení závěsu, náprav, pneumatik
PYTEL   02.11.2009 20:22:22
tak tohle je podle mě blbost tohle je pravda jen pokud v TP neni napsaná max hmotnost na závěsu a i kdyby to bylo tak jak pišeš tak 106ka určitě namá zatížení na závěsu 20t. Asi před měsícem jsme tohle řešili s učitelem autoškoly.
VonVagel   02.11.2009 20:29:56
To PYTEL: Myslim ze si trosku pletes pojmy co presne myslis tim 20t zatizeni na zaves?
Melo to byt jak pise bobr2, pokud teda stale plati 2,5 nasobek...a jak pise spravne v tomto druzstvu tahaji tyto navesy i Zetory 10641:)
Michal Chromý   02.11.2009 20:31:58
Musím souhlasit s PYTLEM,taky jsme to řešili s instruktorem autoškoly, 2,5 násobek hmotnosti platí pokud není nic uvedeno v techničáku,pokud je určena max. hmotnost přívěsu návěsu, tak tato hodnota nesmí být překročena a je jedno pokud to táhnu prázdný nebo naložený(prostě to za tím traktorem nemá co dělat)
PYTEL   02.11.2009 20:32:06
zatizeni na zaves je snad to kolik tahnes v zavesu ne kdyz bude mit naves celk. hmotnost 15t tak to snad bude taky 15t nebo to snad je jinak???smile
bobr2   02.11.2009 20:39:25
A zatížení závěsu je vždy myšleno jako svislé tedy ve směru shora dolů a ne kolik udrží čep závěsu na střihu v tahu
10641 má na háku zatížení 2000 kg
PYTEL   02.11.2009 20:40:16
jj souhlasim s tebou ale jen od te doby poked nemas napsany v TP max zatizeni zavesu pak to je takhle.smile no jo ale ja nemluvim o svislem zatižení. a jen tak pro zajimavost:čep v zavesu neni namahany tahem a strihem ale tlakem a střihemsmile smile
Michal Chromý   02.11.2009 20:45:18
Já jsem se díval do knížky od john deera a je tam uváděno jak zatížení na závěs tak max hmotnost návěsu(6920S max. zatížení závěsu typ čep je 2000 kg a celková hmotnost návěsu je 32000 kg)
bobr2   02.11.2009 21:28:51
Ještě jednou : váží li traktor 6,5 tuny - max. hmotnost přívěsu,návěsu - 6,5x2,5=16,25 tuny. Návěs celková hmotnost 18 tun - závěs traktoru zatěžuje 2 tunami. Takže traktor 6,5 tuny + 2 tuny od návěsu - 6,5+2=8,5 tuny, možná hmotnost návěsu- 8,5x2,5=21,25 tuny
Podíl hmotnosti připadající na
nápravy traktorového návěsu nesmí převyšovat největší povolenou hmotnost přípojného vozidla uvedenou v
technickém průkazu traktoru.
Takže celk. hmotnost návěsu 18 tun mínus 2 tuny připadající na zatížení traktoru = 16 tun. Max povolená hmotnost vycházející z hmotnosti traktoru 16,25 tuny- teď je to už snad jasné .Všechno vychází z hmotnosti samozřejmě za předpokladu nepřekročení zatížení závěsu, náprav, pneumatik
VonVagel   02.11.2009 21:29:01
Aaah omlouvam se samozrejme 2,5 nasobek plati, popletl jsem si to s pritizenim/dotizenim na zavesu to podle me z vyhlasky zmizlo... prave to hledam:)
bobr2   02.11.2009 21:35:55
To GTA smile smile smile
GTA   02.11.2009 21:57:46
To PYTEL:kolík(čep) v závěsu je namáhám stříhem(smykem) a ohybem, nikoliv tlakem.smile Aby bylo možné namáhání tlakem, musela by opačně orietovaná síla zároveň působit proti síle způsobené okem oje na čep.Při namáhání ohybem se bere v potaz velikost síly, která působí v kolmém směru na čep ve vztahu k místu vetknutí(v našem případě místa, kde se čep opírá o závěs).Ale to jen tak na okraj....smile
deutz215   02.11.2009 22:14:36
technická mechanika ako z knižky smile smile
GTA   02.11.2009 22:33:17
Jj, však to taky byl můj asi desátej nejoblíbenější předmět ve škole.smile Laicky se to taky dá vysvětlit, ale jde to o dost hůře.
deutz215   02.11.2009 22:55:18
mi niečo hovor..ja sa ju tiež učím..ťažko to ide do hlavičky..hlavne tie vzorce a neviem ešte čosmile
PYTEL   03.11.2009 06:12:06
To GTA: chces mi snad říct že ta síla proti tam není?? já jsem měl mechaniku ve škole trochu víc vepředu. jinak namahani ohybem tam taky je na to jsem zapomel. Tohle je jeden z příkladů kde jsme navrhovali čep několikrát tak snad jsem to za těch pár měsíců nezpomělsmile
klon   03.11.2009 09:13:40
to VonVagel: Ohledně vážení traktorové soupravy to není zas tak nereálné. Kamaráda už vážili před cca 3 roky a dostal pokutu za přetížení nápravy návěsu a to jen vyvážel vagóny cca 1 km, bohužel přes silnici hlavního tahu. smile
Jinak ohledně souprav, není to náhodou že 2,5 násobek paltí pro celkovou hmotnost návěsu/přívěsu) ale okamžitá musí splňovat zatížení závěsu, které je zapsáno v TP? Podobně je to alespoň u OA, nedávno jsme kupovali valník za OA a dost jsme ty váhy řešili, ale zákony jsou zvláštní. Doufám, že se nepletu.
Michal Chromý   03.11.2009 16:52:51
To bobr: tak ja nevím ale podle příručky od john deera Ti to nějak nevycház(6920s bez předního závaží váží 6,6 tuny a max hmotnost návěsu může být 32 tun takže tady asi žádnej 2,5 násobek neplatísmile
GTA   03.11.2009 17:36:42
To PYTEL :smile Ale to já taky, sice někdy ty vzorce byly překrásný, ale šlo mi to smile .Jinak k tomu namáhání-když se ti opírá např. oko oje o čep z jedné strany, tak z druhé strany čepu nic není, žádná opora ani žádné působení síly.Proto tam není žádné působení sil proti té síle, kterou na čep přenáší oko oje.
bobr2   03.11.2009 20:10:11
To Miki 6902S : co píše John Deer v příručce je jeho věc. Na silnici u nás zatím stále platí vyhláška 341/2002. Takže si vyber čím se bude lepší řídit - jestli vyhláškou nebo příručkou. Raději bych volil vyhlášku
chomyz   06.11.2009 17:39:22
Po delší době si dovolím ještě pár poznámek k zajímavým věcem, které zde zazněly. Omlouvám se předem, vím, že tohle už dávno patří na fórum...- k tomu vážení- právě že jsem na FW už párkrát zachytil, že "někde někoho" zvážili, ale aniž bych se chtěl pouštět do nějakých právních rozborů, tak vážení vozidel jiných kategorií než N a O nemá až do konce letošního roku oporu v zákoně...
- k té hmotnosti 32000 kg která zde zazněla - to je samozřejmě největší technicky přípustná nikoli povolená hodnota. tyto dvě hodnoty bývají většinou v TP odděleny lomítkem, přičemž ta první (vyšší)znamená, co povoluje výrobce, co má technicky odzkoušené a ta druhá (nižší) hodnota je právě ta na silnici povolená a poplatná legislativě toho kterého státu. Nicméně i ta technická byť je to pouze informativní hodnota je mnohdy velice zajímavá (např. i JD 6520 má technickou přívěsu 32t!)
- další co je třeba zmínit je problematika toho, jak se ta povolená hodnota do TP vůbec dostane, neb základem je ZTP, který si laicky řečeno vyřizuje dovozce na zkušebně zde velice záleží, jak dotížený traktor na vážení přistaví. Neboť právě tato hmotnost se pak většinou jen vynásobí 2,5 a to může mít dost zásadní následky. V některých TP je psaná hmotnost traktoru dokonce i rozmezím od - do... Hmotnost traktoru se vlivem přídavných závaží může totiž dost měnit a tak když někdo nechá zvážit traktor bez závaží a někdo v "plné", tak pak mohou být povolené hmotnosti přívěsu v TP velmi rozdílné i u jinak hmotnostně a výkonově srovnatelných traktorů - např. u JD ř. 8020 máme psáno 32t, zatímco u NH TG jen 24, protože samotný traktor má v TP psanou hmotnost o cca 3t nižší.. Proto pro toho kdo hodlá hodně jezdit v dopravě a chce hodně dbát na předpisy bych doporučil při výběru traktoru nechat si také ukázat TP nebo ZTP, neboť u různých traktorů mohou být uvedeny dosti rozdílné hodnoty...
- je zde však ještě několik dalších podstatných atributů, např. to , že tridemy v ČR dostanou do TP povolenou jen 27t, takže i když máte tridem s technickou 33, tak vám stačí abyste měli v TP traktoru o dost nižší hodnotu a vlastně ho můžete legálně tahat...
- k tomu 2,5 násobku - některé firmy do TP povolí i jen nižší hodnotu než je 2,5násobek (někdy např. Zetor), ale dost podstatné je, že tato hodnota se vždy vztahuje na okamžité hmotnosti, takže to že máte v TP nějakou povolenou hmotnost vám je stejně nanic,pokud by došlo na lámání chleba, protože ta mohla být pro traktor v plné váze a když si sundáte přední závaží a v zadních kolech ho nemáte a jezdíte takhle v dopravě, tak můžete táhnout o pěkných pár tun méně! Doporučuji si každý traktor zvážit v provedení v jakém jezdíte v dopravě a porovnat to s hmotností, jakou má uvedenu v TP...
- zazněla tu však také jedna zásadní otázka, kterou jsem si netroufal zde nikdy otevřít, a to jak je to s tím, zda můžete tahat vlek, který sice má větší celk. hmotnost, než máte povoleno, ale nemáte ho naložený na plno. Na tuto otázku jsem nikdy nenašel jednoznačnou odpověď, také si pamatuji, jak nám kdysi ve škole velmi renomovaný profesor zdůrazňoval, že ten vlek nesmím zapřáhnout ani prázdný, protože se bere ta celková hmotnost a ta je pořád stejná, a přikládal celkem logický argument, že ten kdo sedne do traktoru jako střídač si neuvědomí, že na tu zapřaženou 9t může naložit jen 7t a dalším pro mě dosti logickým argumentem je, že hlídka která nemá váhy (a těch je naštěstí zatím většinasmile ) nemá šanci zjistit, kolik toho máte naloženo, takže může porovnat jen celkovou v TP. Na druhé straně velmi mnoho prodejců,praktiků i institucí jako např. CSPSD mi skálopevně tvrdili, že se vždy bere pouze okamžitá hmotnost tak jak říká zákon, takže když to pro názornost přeženu můžu klidně tahat za malým traktorem velký návěs když v něm povezu jen tolik, kolik má traktor povoleno (a tyto situace třeba v senáži či s balíky slámy v praxi nastávají). Na základě těchto informací a vhledem k tomu, že v branži náklaďáku je tato praxe zažitá (a vážení tam jsou na dením pořádku) jsem se i já po letech přiklonil spíše k tomuto druhému názorusmile smile
Závěrem k tomuto předlouhému příspěvku, za což se ještě jednou omlouvám - řiďme se asi hlavně zdravým rozumem, většina vyfocených velkých návěsů zde pravidelně rozpoutá tyto vášnivé diskuse, ale budeme li tak přesně dbát všech hmotností, tak se opravdu nesmí ani za 70-kou tahat 7tuna, ale pouze 5-ti tuna a agregací těchto Zetorů dokonce s 9ti tunami jsou tu taky mraky a nikoho to neroztrpčuje...smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011859893798828.s