Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 15 lidí.
Jára 1   08.03.2010 21:39:42
tak tomu řikam tuplakysmile
Petr B   16.03.2010 09:36:17
JJ, to je síla. Taky je tam nemá bůhvíproč. Zrovna tohle je zajavý model. Nemá motor Cummins, ale Iveco Cursor 12,9 l. Původně jsem si mylsel, to bude proti Cumminsu slabý, ale kdepak ! S krouticím momentem 2 440 Nm dokonce překračuje i dřívějšího STX 500 s Cumminsem.
V profi je zajímavý test Quadtracu 485 z praxe, kde tahá 10-ti radličný pluh včetně dvouřdého těžkého pěchu o záběru 5 m (!) Gregoire-Besson i v prudkých kopcích. Bez nejmenších problémů, prý a tak úsporně, že na tom podniku už koupili druhýho. Jediné mínus je zatím chybějící odpružení.
carrera.rapida   16.03.2010 09:54:27
... tohle je jediné obrovské mínus quadtracu .... je to bez odpružení .... koncepce je dobrá ... ale když nahradím gumy, které speciálně při použití 2montáží jsou huštěné na hodně malý tlak a jsou krásně měkké pásovými jednotkami, tak z toho vypadnu ... zajímaly by mě zkušenosti s JDry 8530 na pásech kteří se tady sem tam objevují na fotkách .... sice přední odpružená náprava, ale ten zadek je na tvrdo .... nemá tam co pružit ... jenom sedačka .... u nás vyhrál nakonec CAT ... ale o CASE quadtracku jsme hodně uvažovali .... ale po předváděčce, kdy to skákalo jak koza jsme to vzdali .... moc se mi ale líbila technogie turbocompaund ... to je právě ten iveco motor, který má 2 turba ... jedno na přeplňování a druhé na pohon pomocných agregátů .... u malých motorů je přínos oproti ceně malý ale u takových velkých motorů to funguje výborně ....
Petr B   16.03.2010 13:55:30
JJ souhlasim, u velkého motoru, navíc trvale pod vysokým zatížením, to funguje výborně a to je právě jedním z důvodů nízké spotřeby a velkého výkonu.
Quadtrac se proti CAT zase lépe otáčí. Stačí mu 15 m souvrať, na které se otočí bez jakéhokoli hrnutí půdy a navíc při zachování tažné síly.Je ale tvrdý, což kritizoval i ten řidič v testu profi. No prý CASE už brzo představí quadtrac s odpružením.
Petr B   16.03.2010 14:02:40
Mimochodem si myslím, že klasika na kolech s největším TAŽNÝM výkonem (nikoli výkonem motoru) u JD nebyl JD 8530, ale 8430 AutoPowershift. To byl traktor, který v poli prostě nešlo zastavit. Normální bestie.
Přeci jenom si ta plynulost vzala trochu více výkonu.
challengerak   16.03.2010 14:15:29
Jestli myslíš ty JD s pásy od Soucy Track tak to je primárně na rozložení tlaku, ne do velkýho tahu. V tahu to moc dlouho nevydrží.
Challenger se otočí na 16m (poloměr otáčení Quadtraca) stejně jako Quadtrac. A tah při otáčení samozřejmě neztrácí... ale s tou údajnou ztrátou výkonu to je furt dokola :-) smile
carrera.rapida   16.03.2010 14:31:53
... něco mám s CAT naježděno a musím uznat, že ta ztráta výkonu je poznat .... na úvrati to moc nevadí, to je stejně zvedlé nářadí, a to že má větší poloměr otáčení taky není zase takový problém .... většinou se tahá nářadí, co má dost velký záběr aby na 3 přejezdy na úvrati bez problému dojezdil všechno .... větší problém je ztráta výkonu při jemných korekcích volantu při normální jízdě v záběru .... my to řešíme navigací a ježděním co nejvíce rovně .... ale samozřejmě se to projeví jen při velkém vytížení motoru .... odhaduju tak od 80% ....
challengerak   16.03.2010 15:00:25
Proč by měl Challenger ztrácet výkon při zatáčení, když NEzatáčí bržděním pásů? Chápu malý korekce, hlavně v blátě apod., ale to už má problém každej traktor.
carrera.rapida   16.03.2010 15:08:19
.... CAT řídí tím, že jeden pás urychluje na úkor druhého ... a to je právě ten kámen úrazu, že na to aby jeden z pásů urychlil tak je potřeba přidat výkon .... pokud jede motor např. na 50% vytížení, tak to není problém, výkon se vezme z rezervy ..... je to krásně vidět na palubním počítači, když je motor konstantně vytížen, po rovině, v cca stejných půdních podmínkách a sáhneš na volant, tak vyskočí vytížení motoru ... a když je vytížení 90% tak už není z čeho brát ... pak je poznat, škube to a zpomaluje .... ale opravdu jen při velkém vytížení ...
carrera.rapida   16.03.2010 15:17:44
... opravdu hodně to jde řešit pomocí navigace ... máme vyzkoušeno, že tam kde se člověk neudrží rovně ... ve svahu za vlhka .... tam navigace jede pořád dál jako po kolejích .... a dělá jen nezbytně nutné korekce a hned jak nastane nutnost řídit .... takže ten výkon na řízení je potřeba jen chviličku a skoro to není poznat ... kdežto když řídí člověk, tak než si všimne, že mu to ujíždí, tak už je to hodně mimo správný směr a pak musí řídít dlouho .... a už je problém se spomalováním ... jediné mínus navigace je nuda za volantem smile .... člověk jen dává pozor na sloupy a sem tam prohlídne nářadí ... jinak se kouká kolem a nudí se ... když jedu po 20 kolem toho stejného stromu tak už není co vidět ....smile
Zetor   16.03.2010 15:47:45
To Petr B: To s tou 8430kou mohu potvrdit, uznávali to i prodejci, že prý to měli vyzkoušenésmile

Ztrátu výkonu při zatáčení dvoupásových traktorů mi potvrdil téměř každý řidič. Ale nechá se s tim žít. Stejně je mnohem podstatnější to, jestli v případě jednoho udělám po dvou letech převodovku, nebo jestli v případě druhého budu čekat měsíc na náhradní dílsmile
Petr B   16.03.2010 20:45:28
Byl jsem také u jednoho soukromníka, co prý odváží cukrovku z pole do cukrovary svým Challengerem MT765. Zajímavé.
Navigace je dobrá věc. Vždycky u traktorů AGCO mně zajímá, zda používají firemní (tj. AutoGuide), kterou lze namontovat do traktoru již v továrně, a nebo navigaci jiné značky. Třeba TrimbleAutopilot. Bude mít carrera dost odvahy napsat, jak je to v jejich případě ? On ten AutoGuide ve srovnávacích testech moc nepřesvědčil, Trimble je o třídu lepší. Má také velké monitory s mnoha funkcemi pro případ, když řidič nemá co dělat, může si "číst" smile
JohnDeere8430   16.03.2010 20:47:30
My třeba u nás máme Challengera MT865C a používáme navigaci od Trimble.
TomDuba   16.03.2010 21:08:23
U nás je to stejnej případ: Challenger 765 B + Trimble.
carrera.rapida   16.03.2010 21:22:47
... u nás challenger 875B + Trimle. Měli jsme ho nejdříve v Hardi Alphatwin takže jsme vybrali stejný ať se nemusíme učit dva různé typy ...
Petr B   16.03.2010 21:54:17
Tak jsem to trefil správně, tady je vidět, kdo na trhu GPS vede ....875B, to je teda síla, 18 l Caterpillat motor, to lze vůbec vytížit ? Ten motor bude mít takovou rezervu ve výkonu, že snad ani do ní nesáhne.
Viděl jsem ho jednou na polním dnu po vydatném dešti orat s Lemken Titan, a když se mu po zalepení protočil jeden pás, ozvalo se hluboké silné zavytí, že ztuhli všichni lidi na poli co se děje. Fakt síla, ten motor, to je prostě vysoká pec na sílu.
carrera.rapida   16.03.2010 23:37:14
... jj ... snažíme se vybrat vždycky to nejlepší na trhu ... a trimble je na špici ... co se týká využití, tak opravdu není problém jezdit dlouhodobě na 80 procent výkonu a využít motor na 100 procent taky není nic vyjímečného ... díky pásům se dá i těch 600 koní přenést a při velkém záběru nářadí a potřebě vysoké pracovní rychlosti .... speciálně 12m horsch jocker dělá tím lepší práci, čím jezdí rychleji .... takže běžně jezdíme 15km/h a CAT jen duní .... taky taháme terrano 8m skoro na doraz v zemi, cca 18cm a při našich těžkých půdách a že by se motor flákal se říct nedá .. jinak ještě máme lemken rubin 8m ale ten jde relativně lehce a nepotřebuje takovou rychlost .... stejnou zkušenost s bezproblémovým využitím výkonu musí mít i JohnDeere8430 protože 865C je jen o pár koní slabší než 875B ... pokud je vhodně dimenzované nářadí, tak nebude problém .... docela by mě zajímala agregace toho C ... chtěli by jsme ho zkusit dát do secího stroje ... jestli už to zkoušel někdo před náma a jak se to osvědčilo ....
xhlel   16.03.2010 23:53:38
Je pozitivní taky někdy slyšet chválu na Challengery :)
Jen na zatáčení se žádný výkon navíc nepřidává. Když sou dost těžký podmínky a koriguje se směr, může zabrat pás jakoby "větší silou", protože se točí rychleji.
Od konce minulýho roku je AutoGuide 2, už tu nějaký i jezdí, tam už sou nedostatky jedničky vyřešený.
Rozdíl v objemech motorů je samozřejmě hodně znát, ten rozdíl v krouťáku dělá svý.
carrera.rapida   17.03.2010 06:38:22
... dovolím si trošku polemizovat, mám nějakou představu o tom, jak funguje řízení u CAT pásových traktorů, už jsme se shodli, že se pásy při zatáčení nebrzdí, a teď když jsem se dozvěděl, že se výkon nepřidává, tak mi není jasné, co 20t železa donutí zatočit .... nejsem konstrukter, ani prodejce, takže by mě to dost zajímalo, kde se vezme výkon na změnu směru ....
Petr B   17.03.2010 10:24:32
To je jednoduché. I když konstrukčně ne. Každý pás je poháněn přes 3 planetová soukolí. Za jízdy vpřed je v činnosti jen mechanický převod. Když pootočíš volantem, uvede se do činnosti hydrostatický převod. Ten změní otáčky korunového kola u jednoho z převodů, čímž se rychlot 1 pásu zvýší a druhého sníží (v určitém poměru). Ale hydrogenerátor v převodu musí být nějak poháněný, tudíž zatáčení potřebuje energii navíc.
carrera.rapida   17.03.2010 11:15:40
.... tak nějak jsem to pochopil ... ale pak mě poznámka xhlel mate ... když píše o tom, že se žádný výkon navíc nepřidává .... podle toho, čeho jsem si všiml při řízení je výkon navíc na řízení potřeba .... a pokud není rezerva, tak klesá rychlost ...
Petr B   17.03.2010 11:55:55
Ztaočení stojí výkon navíc, který je třeba k rozotočení korunového kola jednoho (vnějšího) pásu. Ve výsledku to neznamená, že pás má větší sílu, jen rychlost.
A zkoušeli jste zatočení na místě, když se oba pásy otáčí opačnými směry ? Viděl jsem to na buldozeru CAT, který se otočil na místě uprostřed budovaného kolejiště v hromadě hlíny a kamení. Kameny, které pásy nabraly, neměly nejmenší šanci. Pro vnitřní pás se zařadil zpětný chod. Buldozer měl také v palubním počítači nahraný stavební plán a nivelační systém Topcon, který podle GPS automaticky ovládal polohu radlice. Pamatoval si každý cm stavby. Od té doby má Caterpillar mou velkou úctu.
carrera.rapida   17.03.2010 12:29:37
... CAT se bez problémů otočí i na místě, jen to není dobré dějat na tvrdé podložce, pásy pak dostávají zabrat .... máme sice zesílené, stavební, ale i tak je vidět, že se hodně namáhají .... při otáčení na místě jak se postupně natáčí volant, tak nejdříve se urychluje jeden pás a pak dojde k tomu, že druhý se začne točit obráceně ..... když se volantem trhne rychle, tak se zpětný chod aktivuje na jednom pásu hned .... je to hodně efektni, když se taková masa železa otáčí na místě ..... ale využíváme to velmi sporadicky kvůli opotřebení ....
Petr B   17.03.2010 12:33:08
Ještě by mně zajímalo, mají dvoupásové traktory z kabiny ovládanou uzávěrku diferenciálu ?
Petr B   17.03.2010 12:36:16
Jo to by bylo něco pro předváděčku, tohle ukázat na poli, otočení na místě větší rychlostí a nebo třeba na sněhu, který by se vířil kolem pásů smile SUPER.
carrera.rapida   17.03.2010 12:37:34
... přiznám se, že teď jsi mě zaskočil, vůbec si neuvědomuju, jestli vůbec CAT uzávěrku má, z principu by tam být nemusela, když neřídíš, tak se obě kola točí stejně ..... ale musím se zajít podívat .... je pravda že už se kolegovi podařilo CAT zahrabat, ale já uzávěrku ještě nepotřeboval ... je možné, že tam je, ale opravdu z hlavy nevím ..... možná někdo bude vědět hned, protože ji použil ....
carrera.rapida   17.03.2010 12:39:49
.... a otáčení na místě by mohlo být hodně zajímavé ... my to používáme jen při najíždění k nářadí při zapříhání a to jen pokud je to nezbytně nutné .... nevím jak to vypadá, když se volant drží dlouho a taky jestli tam není nějaké omezení v řazení, jestli by to šlo zařadit až na 16 kvalt a dát plný plyn ... pokud bych se nepozvracel tak by to byla asi jízda ...smile
Petr B   17.03.2010 14:28:29
Quadtrac může uzávěrkou uzavřít obě nápravy. Také bych rád věděl, jak je to u JD 8030T, zda má uzávěrku. U dvoupásových traktorů, pokud za jízdy ztratí trakci 1 pás, tak se traktor roztancuje. A pokud má přitom v ramenech třeba pluh a ten je zaoraný, tak pro to nářadí nic moc. Samozřejmě, je to zcela výjimečná situace. Pokud je sucho, tak k ní určitě nedojde.
Petr B   17.03.2010 14:37:35
To carrera : agregace Challenger řady B se sečkou viz diskuse u poslední fotky této galerie.

To John Deere 8430 : jak hodnotíte nový koncept ovládání a využíváte nějak rozšířeného ISO-BUSu u řady C ?
stenlynko   17.03.2010 14:44:47
uzávierka na dvojpásovom traktore? nie je to trochu zbytočné? veď princíp pásových podvozkov je v tom, že ťahajú obe strany naraz, zatáčanie je spomalením alebo zrýchlením jednotlivých pásov oproti sebe... preto to roztancovanie keď jeden pás stratí trakciu, automaticky sa snaží ten stroj zatáčať predsa
carrera.rapida   17.03.2010 14:50:05
... pokud dojde k prokluzu jednoho pásu tak je uzávěrka k ničemu ..... pásy se točí oba stejně rychle ale jeden táhne a druhý ne .... nám to pomáhá vyrovnávat automatické řízení podle navigace .... loni jsem podmítal po cukrovce a nebylo to nic vyjímečného v místech, kde stál čistič a nakladač řepy .. nevím jak se ten stroj jmenuje správně ... jestli to má nějaký speciální názevsmile .... byly tam pak mokré fleky a když to vyšlo tak, že do toho najel jeden pás, tak CAT zatočil ..... navigace reaguje rychle a snažila se to vyrovnat ... když jsme řídil já(na úvrati) tak jsem na to musel myslet a dát hned kontra nebo trochu vyhloubit terrano .... u quadtracu to je podle mě trošku o něčem jiném ..... jsou to pásy naroubované na kolový traktor, takže když najede jeden pás na místo s horší trakcí tak se protočí diferenciál a tahač stojí jako u kolového traktoru... pasák začne tančit proto, že táhne jen jeden pás a ten ho roztočí ale oba se točí pořád stejně.....
u CATu se diferenciál aktivuje jen při řízení, při tom urychlování jednoho pásu jak bylo zmíněno výše .... case řídí lámáním kolem středového čepu a pak diferenciál vyrovnává rozdílné otáčky jednotlivých pásových podvozků ...
stenlynko   17.03.2010 14:54:05
carrera.rapida: sám píšeš, že ak vojdeš jednou stranou na miesto s horšou adhéziou, tak traktor zatáča, ale točia sa oba pásy, to znamená, že tie pásy stále ťahajú obidva... podľa mna sa to nedá, aby ťahal iba jeden pás a druhý sa len roztáčal od pohybu traktora... to by stále točil do jednej strany ako sa to stane, pri rozdielnych podmienkach ja ľavej a pravej strane
carrera.rapida   17.03.2010 15:03:32
u té agregace mě spíš zajímalo to, jak to funguje .... hlavně spotřeba ... to že je problém s hydraulikou mě překvapuje .... CAT 875B má ve standartu větší čerpadlo které dává tuším něco přes 200l/min ... to by mělo stačit pokrýt požadavky na olej i při použití všech funkcí .... teď máme secí stroj horsch concord agregovaný s FENDTem 930 a s hydraulikou není problém ... je pravda že znamenáky schováváme samostatně chvíli před koncem ... ale věřím že by to šlo i dohromady ... jedná se mi o to, s jakým secím strojem to má kdo agregované, protože využít 600 koní nepůjde, takže se sníží otáčky motoru, ale to má své meze, počítáme tak 1400ot. níž už to nepůjde a nevím jakou to bude mít pak spotřebu ... secí stroj nejde lehko .... FENDT jezdí tak na 70% výkonu a víc .... do kopce už neudrží rychlost ani při maximálních otáčkách motoru (jezdíme na TMS) .... to znamená že 250-300 koní je potřeba ... a to je půl výkonu CATu .... mělo by to fungovat ... ale šedá je teorie a zelený strom praxe ... proto sháním info ...
carrera.rapida   17.03.2010 15:05:21
... s těmi pásy jsem to hodně nemotorně popsal ... pásy jsou hnány od motoru oba dva stejně, pokud není v činnosti řízení .... a když najedu jedním pásem na mokré místo, tak ten pás ztratí trakci .... a ten druhý pás na pevném podkladu traktor roztočí ... pásy se ale točí oba pořád stejně ....
stenlynko   17.03.2010 15:10:23
tak v tomto prípade s tebou plne súhlasím, z toho vyplýva, že tieto traktory uzávierku nepotrebujú, pretože sú obe strany hnané stále, samozrejme pri priamej jazde
carrera.rapida   17.03.2010 15:13:59
... ale pro jistotu se podívám, jestli je tam uzávěrka ... nemyslím si, že ji najdu ale pro jistotu ... dostanu se tam v pátek tak pak poreferuju ...
Petr B   17.03.2010 15:27:24
Asi máte pravdu, vaše argumenty jsou reálné. No je vidět, že jsem v takovém stroji ještě níkdy nejel. Viděl jsem ho jen několik chvilek při akcích a zajímají mně praktické zkušenosti.
JohnDeere8430   17.03.2010 19:08:14
Za tym Challengerem MT865C taháme Köckerling Vector 9m , i do hloubky kolem 20cm a jezdí kolem 10km/h , jinak tahá Gregorie Besson XXL(10m) ,Väderstad Carrier 1225 a Köckerling Allrounder 12m a to jezdí na 12kvalt , když dá 13tak už to ztrácí hodně otáčky a rychlost .Co jsem slyšel od řidiče tak mi říkal že když jede rovně tak je pořád uzávěrka zapnutá , pouze když zatáčí tak se vypne , proto je tam dobrá ta navigace , souvratě to je problém protože musí zatáčet ,tak tím pádem se hodně zpomalí a začně dost hrabat jeden pás pokud je tvrdá země, takže vždycky trochu potočit a zase vrátit ať se zapne uzávěrka a tak dělat celý souvratě. A jinak jsem zažil zažil že v kopci měl i 100% prokluz.
carrera.rapida   17.03.2010 19:35:45
... máme hodně podobné nářadí ... 12 a 8m disky a 8m radličky ... jezdíme taky na 12 kvalt max .... když se řadí na 13 tak je to velký skok a přepíná se víc spojek a už to motor nepobere ... max z kopce ... smile
kolegovi už se povedlo se zahrabat smile .... jezdil s navigací, nedíval se moc dozadu a měl za terranem optipack a ten se zalepil a fungoval jako 8 metrová radlice .... ale jen chvilku ....spíš mě zajímala agregace se secím strojem a ty problémy s hydraulikou ....
JohnDeere8430   17.03.2010 20:32:30
U nás se zahrabal když zapodmítával hnůj s Gregorie Besson , místo něj musel jezdit John Deere 8430 který to zvládal na jedničku smile
Petr B   17.03.2010 21:15:23
No tak to jsou úplně SUPER praktické zkušenosti. Takové bych nikde jinde nenalezl.
Proti zalepení hnojem pásy nejsou odolné ? Tak podat návrh výrobci ke zlepšení. Vývojem a výrobou pásů pro Challengery se zabývá u CATERPILLARU firma Chemoplast. CAT ji jednoduše zakoupil v osmdesátých letech, protože to je zkušený specialista, aby vyráběl prioritně pro něj. Poté představil Mobil-trac.
Tak bych jim dal úkol - vylepšení pásů.
JohnDeere8430   17.03.2010 21:19:56
Právě kvůli tomu zalepování pásu hnojem se místo 40t/ha dávkovalo 20t/ha , zpodmítl to a pak dalších 20t/ha a podmítka , nakonec ale se dávalo 40t/ha a podmítal to ten John
Petr B   17.03.2010 21:33:05
Tak to jste zvolili dobře. A můžete porovnat spotřebu JD versus CAT na tom poli ?
Zetor   17.03.2010 21:38:41
Klasická nevýhoda pásáků. O tom se také moc nemluví. Pokud to dobře chápu, tak JD podmítal s jinym nářadím, s těma Bessonama by ani nehnulsmile
Petr B   17.03.2010 21:40:17
Také napíšu zajímavou zkušenost. Chemoplast vyrábí pásy tak, že má přesné počítačové modely pásů se znázorněním zón s různým zatěžováním, a podle nich je pak vyráběn každý pás tak, že rozdílné úseky se vyrábí ze směsí pryže s rozdílným složením a tedy odpovídajícími vlastnostmi v tahu apod. Takže asi proto je to tak drahé, ty nové pásy.
carrera.rapida   17.03.2010 21:42:39
... to že se pásy zalepují ... že mají mnohem horší samočistící schopnost než pneu ... na to jsme nepřišli my teď tady .... tohle je jedna z velkých nevýhod pásů .... obecně se to ví ale nikdo o tom moc nemluví a hlavně, nedá se to řešit ... jednou z podstatných věcí, které určují samočistící schopnosti kromě tvaru dezenu je to, že guma se při každém odvalení dole zmáčkne a pak zase vyboulí jak se točí dokola .... tenhle pohyb spolu s šípovaním začučují to, že pneu se čistí ... a tohle nejde u pásů nikdy zajistit, protože pás se nemůže deformovat .... pás se čistí pouze při přetočení přes zadní kolo a to má velký poloměr, takže to moc nepomáhá .... a dále má na čištění vliv šířka pásů .... čím užší, tím se lépe čistí ale zase je větší tlak na půdu .... takže na CATu jsou pásy buď 698 nebo 762mm, pásy 914mm jsem ještě neviděl a bude to speciálka do podmínek, kde je hodně měkká půda a je vyžadovám minimální tlak ... písek, sníh ... nic moc mě nenapadá .... chtělo by to se zeptat prodejců, jestli tyhle pásy vůbec nabízí a jestli už je někdy prodali ...
Zetor   17.03.2010 21:45:23
900ky pásy mají obě 9630Tky od John Deera. Z Challengerů to snad němá nikdo, nedávaj to kvůli šířcesmile
carrera.rapida   17.03.2010 21:46:30
... ce se týká ceny pásů, tak je to porovnatelné s dobrým obutím na velký traktor ..... gumy stojí míň ale zase se rychleji sjedou ... co jsem se bavil s lidma ohledně životnosti, tak málokdy se na pásu sjedou šípy .... vyjede se zevnitř ... a přestane přenášet tah od zadního kola ... přece jen, napínací síla je nějakých 18 tun na pás ...
carrera.rapida   17.03.2010 21:47:51
... s JD nemám zkušenosti .... znám jen CAT a okrajově CASE ....
JohnDeere8430   17.03.2010 21:48:23
U nás maj 762mm a už je to tak dost široký.
To Zetor: Tak to je jasný že by s tím ten JD ani nehnul když má o 240koníku míň!
To Petr B: bližší info o spotřebě na SZ dyžtož
Servisák nám na ty pásy řekl že tady tím tempem jak se sjíždí tak do dvou let se budou měnit ,jak píše carrera.rapida , u těch pásu se spíš mění protože se sjedou zevnitř než u z venku.
Petr B   17.03.2010 21:50:44
Jo Bessony XXL, to je něco, to máš pravdu. Challengery jezdí i s těmi o záběru až 14 m. MT 875B s nimi zvládl vytrvalostní rekord - 24 h jel skoro pořád na maximální zatížení.
Zetor   17.03.2010 21:51:45
Tak na Slovensku se to zkoušelo s 8530kou. Ale to je jiný ráz krajiny, Morkovice nejsou žádná rovina. Ale ty Bessony tam nezůstaly, ne?
carrera.rapida   17.03.2010 21:52:47
... to zetor: co myslíš tím obě 9630T ....
JohnDeere8430   17.03.2010 21:53:03
Oni tu chvíli byly , pak se odvezli , a nakonec zase přivezli , teď nevím jak to je , bylo tu toho fakt hodně.
carrera.rapida   17.03.2010 21:56:49
... viděl jsem video z toho testu ..... docela podívaná .... ale v porovnání s těžkýma půdama tady u nás je to tam v podstatě písek ..... tady je problém i s 8m rubínem .... 14m by nedokázal utáhnout dostatečně rychle ... a nedej bože do kopce ...
Zetor   17.03.2010 21:59:07
No 9630ky jsou v České republice dvě. Obě na 900kách pásech. 9530ky tu jsou taky dvě, ale pásy mají užšísmile
Petr B   18.03.2010 10:40:03
To carrera : problém s 8 m Rubin ? Prve jsi psal, že jde lehko. Tak jak je to ? 6 m Rubin tahají JD 8320 celkem v pohodě,čili ten váš obr by měl 8 m zvládat v pohodě. Firma Lemken zrovna ukazovala ty svoje 12 m a předtím i 14 m Rubiny zrovna v agregaci s MT 875B. A máte ještě nějaké jiné sekce do toho Gigantu ?
carrera.rapida   18.03.2010 11:17:07
... ano, rubín alespoň podle našich zkušeností jde poměrně lehko ... narážel jsem na to, že při rekorním pokusu CAT 875B + gregoire besson byla průměrná hloubka zpracování 12cm ... proto jsem napsal, že to by u nás nebylo možné, protože by to prostě neutáhl ... těch 8m je u nás při takové hloubce tak nějak optimální aby se dalo jezdit na spotřebu ... teoreticky by jsme využili i 10m ale tam je velký skok v ceně, kvůli tomu že 2x5m rubín se musí dávat na podvozek lemken gigant 12 ... a tam je obrovský rozdíl v ceně ... jinak jiné nářadí na gigant nemáme .... a zatím o tom ani neuvažujeme .... jsme malinko z giganta sklamaní, nedělá to to, co má ... ale to je na delší povídání ...
JohnDeere8430   18.03.2010 11:47:34
To Zetor: A jakou mají šířku ty 9630T? my u nás na Challengeru máme 762mm pásy a šířka už je přez 3metry!
Zetor   18.03.2010 12:30:21
Tak ty maj kolem 3,5 m, ale to maj i s užšíma pásama. Stejně mnohdy to nářadí je širší než ten traktor.

Co jsem viděl Steiger 535 Quadtrac s 8m Rubinem, tak taky jel při jarní přípravě místama na 100% zatížení motoru. Měl je tam dost hluboko.
carrera.rapida   18.03.2010 13:32:49
... 8m rubín se dá zapříhnout za 300k traktor ... při jarní přípravě na nějaké cca 3cm hloubky místo kompaktoru, ale pokud se spustí do hloubky 12-15cm a člověk chce jezdit kolem 12km/h kdy rubín optimálně pracuje tak 600 koní je tak akorát ... aspoň u nás, kde jsou hodně těžké jílové půdy ... věřím že v lehkých, pískových půdách, na kterých ustavili ten rekord v diskování není problém 12m rubín nebo 14m besson ... a 8m rubín do 8430 ... hold pole nepřestěhuješ a musí se bojovat tam kde jsou ....
chomyz   18.03.2010 16:57:14
No hoodně zajímavá diskusesmile
to Zetor: Višňováci mi tvrdili, že na té 9530 mají nakonec taky ty široké pásy... a u té poznámky o převodovkách nebo měsíci jsem se opravdu zasmálsmile
Už jsem se těšil, že se vyrojil nějaký nový výrobce pásů, ale tím Chemoplastem byl asi myšlen Camoplast že? Jsem rád, že zde bylo vzpomenuto i to samočištění, o tom se opravdu moc nemluví, jinak musím oponovat s tím sjížděním a důvody výměny pásů- pokud si pamatuji, tak až na jedny pásy jsme všechny měnili ne kvůli vnitřku ale kvůli sjetí vzorku...
Ještě jedna poznámka - aniž bych chtěl jakkoli snižovat zcela nepopiratelné přednosti pásáku ohledně tahových schopností a omezení šířky traktoru, tak často uváděné porovnávání ceny pásů a pneumatik považuji za velmi demagogické protože u pneumatik jen zřídka měníte ráfky, zatímco u pásáku by se slušelo připočíst k ceně pásů také ostatní položky podvozku, které se průběžně či nárazově také mění (hnací a napínací kola, rolny, manžety napínacích pístnic..........) A vše se musí (či je doporučeno) měnit v párech a třeba jen rolen je 16, nová cca 15 tisíc bez náboje, repas cca 6atd. Kola občas prasknou či se strhá gumová vrstva atd. čili za životnost 1 pásů je to každopádně 6ti místná částká kterou by se slušelo k té ceně přičístsmile
Zetor   18.03.2010 17:04:15
To chomyz: jak říkáš, ale Višňováci mají obě 9630ky... 9530ky je jedna předváděčka a jedna na Nymburskusmile
carrera.rapida   18.03.2010 17:17:56
.... určitě rolny a spol. je potřeba připočítat ..... zase ušetříš za defekty ... nevím jak ostatní velké traktory tzn. 280 koní plus, ale my máme už třetí přední gumu za dva roky .... přece jen při přenosu 300 hp stačí jen nějaký kus železa, co tám hodí nějaký cyp nebo zapomenutá trubka, kolík od geometrů a je vymalováno .... a abych to upřesnil tak máme gumy pirreli vzadu 710/70 R 42, předek 600/65 R34 a je to serie TM 800 ... obě dvě se roztrhly zboku až po patku ... a mám úsměvnou (chválabohu) historku, kdy nám druhou gumu nejdříve zalepili a nějaký klučina co byl v servise na výpomoc to nafoukal na 6 atm ... protože tak fouká návěsy a zdálo se mu že velké kolo musí být hodně nafoukané .... kolo se přivezlo, našrubovalo a najednou prááááásk ... rána jak z děla .. urvalo to blatník i s konzolou (kulatina průměr tak 30) .... guma total praskla jako balónek, vyměněna na reklamaci .... teď už se tomu smějem, ale když si představím, že by to buchlo a při montáži a někdo tam měl hlavu tak by to bylo asi docela vzrůšo ... od té doby chodím do pneuservisu s manometrem ...smile .. zase ušetříš za přední nápravu .. smile .... ale nepřu se že provos pásáku je docela drahý špás ... ale zase máš jeden pasák za 2 velké traktory ... takže těch gum počítej víc, teda pokud se bavíme o nejvyšších řadach ....
chomyz   18.03.2010 17:42:59
to Zetor: hm, taky dobrýsmile Já to bral automaticky celou dobu za 95 když mi tenkrát řekli, že ta druhá objednaná už je slabší.....
to carrera: s těma defektama máš samozřejmě pravdu, záleží hodně na štěstí, na druhou stranu spousta pořádných děr v pneu se dá zavařit a tu pneu pak použít minimálně na dvoumontážku (navíc počítám, že na dvoumontáže se dávají často až sjeté pneu)zatímco na pásu jak se ti něco začne trhat tak je vymalováno. Jinak kdyby měl někdo zkušenosti s jinýma značkama pásů než Camoplast či Solideal či s jakýmikoli repasy okolo pásů tak se nestyďte podělit s ostatnímismile
stenlynko   18.03.2010 17:58:57
pre carrera.rapida: bolo šťastie, že to koleso už bol na náprave, inak by sme mali novú družicu smile videl som lietať do pekných vzdialeností menšie kolesá s podstate menším tlakom a nie je to veru žiadna sranda, smiať sa dá na tom až neskôr smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014588117599487.s