Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
PavelCZ   19.05.2024 11:10:38
Zajímavé počteníčko, více takových historií, moc pěkné:-)
Merlo   19.05.2024 19:15:50
Děkuji autorovi za zajímavou galerii a vyčerpávající popis smile doufám , že pro nás máte nachystáno něco dalšího v dohledné doběsmile
K té sklizni řepy, musel to být neskutečný pokrok oproti 161/12145 s bowdenovým otočným řízením a tohle zapřažené v Kleinu KR6. U nás se koupil také kvůli Kleinu v roce 1997 použitý Steyr 8170 s otočným řízením, také velice zajímavý a méně častý stroj. Ten náš už je asi 10 let v Polsku ( těžko říct jestli ještě jezdí).
Jak to bylo u Steyru s traktory 9190, 9170 a myslím že 9150? Licenci jim nechal Valmet nebo MF?
Jancase   23.05.2024 18:35:51
MF 3690 byl alespoň podobou hodně blízko.
chomyz   28.05.2024 16:33:52
Děkuji pánové...
to Merlo: také jsme kdysi na SK provozovali krátce 2 starší traktory Steyr 8170. Tahaly bezorebné 6m diskové secí stroje Tye NoTill, které byly pro přepravu (ne)sklopné na šířku 6m...
S tou řadou Steyr 9155/9170/9190, která byla ve své době celkem populární i v ČR (tenkrát ještě nebyly karty na trhu velkých traktorů tak jasně „rozdané“) je to trochu složitější a traktory byly poněkud rozdílné. Steyr převzal od MF „zadek“ se čtyřstupňovým Dynashiftem, kabinu bez střechy a přední nápravu. MF dával do svých dvou nejsilnějších modelů 3670 a 3690 motory Valmet, Steyr také spolupracoval s Valmetem, ale upravoval si jejich motory na Steyr-Valmet motor WD 620 dle svého tzv. HPCE principu. Byly tam dle dostupných údajů upravené mj. sací ventily, hlava i vysokotlaký palivový systém, což mělo přinést dle Steyru navýšení kroutícího momentu, hladší chod a lepší emise. Kapota pro tyto motory byla použita z řady Valmet Mega (sešikmená s lepším výhledem proti MF) a Steyr si vyvinul vlastní střechu kabiny. Také v nejmenším modelu Steyr 9155 byl použit tento motor o objemu 7,4 ltr a dvojitá spojka, zatímco obdobný MF 3655 měl motor Perkins 6 ltr a jednoduchou spojku. Také uvnitř kabiny byly odlišnosti oproti MF – reverz a násobič nebyly vlevo, ale vpravo tlačítky na šaltpáce. Steyr používal informační systém od LH-agro, který počítal data i se zvednutým nářadím na souvrati, na rozdíl od tehdejšího Datatronicu v MF, který pracoval s daty od ramen a prokluzu. Steyr také zřejmě nenabízel silnější dvojité hydraulické čerpadlo, jaké mohl dostat MF. Po 3 letech výroby byly tyto traktory Steyr nahrazeny modernizovanými modely 9160/9180/9200, které se také v ČR objevily a které vycházely analogicky z nových modelů MF 8140/8150/8160. Také ty neměly dlouhý život a po převzetí Steyru Casem byly nahrazený modely 9200 (jen shoda označení) až 9270, které již v podstatě beze změn vycházely z řady 7200 Pro. Pro doplnění – traktory Valmet tehdejší spřízněné velké řady Mega (8300T, 8600, 8800) jsem v ČR nikdy neviděl, pokud zde nějaký jezdil budu rád za doplnění, tehdejší dovozce Wincorp Agri nabízel zpočátku jako nejsilnější typ 8400, který ale byl z menší řady a pak již modernizované modely Mega 8x50 s nejsilnějšími typy 8750 resp. 8950. A aby to nebylo jednoduché, tak existoval ještě raritní typ 8850, který kombinoval kabinu ř. MF 8100 s kulatou kapotou Steyru 9200 a prodával se zřejmě jen ve Francii…
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0063738822937012.s